خانه آزمون زبان های خارجی ثبت نام آزمون CAE سال 99

ثبت نام آزمون CAE سال 99

زمان و نحوه ثبت نام آزمون CAE سال 99
ثبت نام آزمون CAE سال 99
دانشگاه کمبریج انگلستان ، چند مرتبه در سال آزمون های زبان مختلفی در سراسر جهان برگزار می کند که یکی از آن ها آزمون CAE می باشد و مدرکی که به موجب موفقیت آن اعطا می شود ، در بالاترین سطح (C2) با مقیاس مرجع مشترک اروپا (CEFR) می باشد. با توجه به این که ، CAE جزو آزمون های زبان دانشگاه کمبریج است ، بنابراین برای ورود به این دانشگاه ، تحصیل در سایر دانشگاه ها و اشتغال در این کشور قابل قبول است. هم چنین برای سایر کشورها نیز ممکن است قابل قبول باشد اما نه به انداره آزمون های تافل و آیلتس که شناخته تر شده هستند.

داوطلبان ایرانی ، جهت کسب مدرک CAE می توانند در یکی از کشورهای همسایه که به برگزاری آن می پردازند ، ثبت نام به عمل آورده و در موعد مقرر در حوزه امتحانی حضور یابند. در ادامه به جزئیات بیشتری پیرامون ثبت نام آن ها می پردازیم.

علاقه مندان به شرکت در آزمون CAE باید به صورت اینترنتی و از طریق سایت دانشگاه کمبریج به نشانی www.cambridgeenglish.org نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند.

زمان ثبت نام آزمون CAE

این آزمون به دو صورت کتبی یا کامپیوتری ، چندین مرتبه در سال برگزار می شود. زمان ثبت نام آن برای آزمون های کامپیوتری حدود 1 هفته پیش از اجرا هم امکان پذیر است اما به طور کلی پیش از ثبت نام و یا هر اقدامی ، می بایست با محل برگزاری آزمون ارتباط برقرار کرده و از زمان ثبت نام مطلع شوید. جدول زیر ، بیانگر زمان برگزاری آزمون در روزهای متفاوت سال 2019 و 2020 می باشد. با در نظر گرفتن زمان مناسب ، می توانید اقدامات لازم را پیش از آن انجام دهید.

زمان برگزاری آزمون CAE در سال 2019
آزمون کتبیآزمون کامپیوتری
12 ژانویه19 ژانویه
9 و 27 فوریه16 فوریه
16 و 23 مارس22 مارس
27 آوریل6 آوریل
4 ، 11 و 18 مه16 و 25 مه
1 ، 12 و 22 ژوئن11 ، 15 و 29 ژوئن
6 و 24 ژوئیه20 ژوئیه
23 آگوست3 آگوست
7 سپتامبر21 سپتامبر
19 اکتبر26 اکتبر
2 و 23 نوامبر9 نوامبر
4 ، 7 و 14 دسامبر5 دسامبر
زمان برگزاری آزمون CAE در سال 2020
آزمون کتبیآزمون کامپیوتری
11 ژانویه18 ژانویه
8 و 26 فوریه15 فوریه
14 و 21 مارس20 مارس
18 آوریل4 آوریل
9 ، 16 و 30 مه14 و 23 مه
10 و 20 ژوئن9 ، 13 و 27 ژوئن
11 و 31 ژوئیه18 ژوئیه
28 آگوست1 و 22 آگوست
12 سپتامبر19 سپتامبر
17 و 31 اکتبر24 اکتبر
21 نوامبر7 نوامبر
2 ، 5 و 12 دسامبر3 دسامبر

نحوه ثبت نام آزمون CAE

ثبت نام در این آزمون ، دارای شرایط خاصی نمی باشد جز این که دانش زبان کافی داشته باشید. برای ثبت نام ابتدا باید نوع و مکان آزمون را تعیین کرده و سپس به ثبت نام و یا به اصطلاح “رزرو کردن آن” بپردازید. برای این کار هم باید مطابق زیر عمل کنید.

گام اول: وارد سایت دانشگاه کمبریج به نشانی cambridgeenglish.org شوید.

گام دوم: از منوی بالای صفحه گزینه “Exams and tests” را انتخاب نمایید.

گام دوم ثبت نام آزمون CAE

گام سوم: از منوی باز شده ، مطابق تصویر زیر ، بر روی عبارت “Book an exam” کلیک کنید.

گام سوم ثبت نام آزمون CAE

گام چهارم: صفحه ای با عنوان Find an exam centre برایتان نمایش داده خواهد شد. از این صفحه ، ابتدا محل برگزاری آزمون را از قسمت “Choose a location” انتخاب نمایید. توجه داشته باشید که ایران ، برگزار کننده این آزمون نبوده و می بایست یکی از کشورهای مجاور را (که در ادامه لیستی از آن ها تهیه کرده ایم) انتخاب نمایید.

گام چهارم ثبت نام آزمون CAE

گام پنجم: در این مرحله باید نوع آزمون را که CAE است را از کادر “Chosse an exam” انتخاب نمایید.

انتخاب آزمون کتبی CAE

انتخاب آزمون کتبی CAE

انتخاب آزمون کامپیوتری CAE

انتخاب آزمون کامپیوتری CAE

گام ششم: پس از تعیین کشور برگزار کننده و نوع آزمون ، بر روی دکمه “Search” کلیک کرده و از لیست حوزه های موجود در کشور انتخابی ، یکی را برگزیده و با استفاده از راه های ارتباطی موجود با آن تماس حاصل نمایید تا از اقدامات لازم بعدی ، مطلع شوید.

کشورهای همسایه برگزارکننده آزمون بین المللی CAE

آزمون CAE ، هر ساله در بیش از 130 کشور و 2800 مرکز ، برگزار می شود اما همان طور که اشاره کردیم ، ایران جهت برگزاری این آزمون مورد تحریم قرار دارد. از همین رو داوطلبان ایرانی ، می بایست در یکی از کشورهایی که برگزار کننده آزمون هستند ، اقدام به ثبت نام نمایند. به همین خاطر ترجیح دادیم لیستی از کشورهای مجاور ، که امکان حضور در آن ها آسان تر است را تهیه نموده و در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

کشورهای همسایه برگزار کننده آزمون زبان CAE
آزمون کتبی
ارمنستانکویت
آذربایجانعمان
بحرینقطر
عراقروسیه
قزاقستانعربستان
ترکیه
آزمون کامپیوتری
ارمنستانترکیه
روسیهکویت
امارات متحده عربیعراق
قزاقستانآذربایجان
پاکستانعربستان

بخش های مختلف آزمون CAE

این آزمون از 4 قسمت درک مطلب ، نوشتاری ، شنیداری و مکالمه تشکیل شده که هر کدام ، دارای بخش های مختلفی هستند که باید در مدت زمان معینی ، به انجام برسند. بخش های مختلف آزمون عبارتند از :

  • درک مطلب: 8 بخش و مجموعا 56 سوال ، 1 ساعت و 30 دقیقه
  • نوشتاری: 2 بخش ، 1 ساعت و 30 دقیقه
  • شنیداری: 4 بخش و در مجموع 30 سوال – 40 دقیقه
  • مکالمه: 4 بخش ، 15 دقیقه

نتایج این آزمون برای آن افرادی که در آزمون کتبی شرکت کرده اند ، 7 تا 9 هفته پس از آزمون ، به محل برگزاری آن ارسال می شود اما برای شرکت کنندگان در آزمون کامپیوتری این مدت زمان برابر با 5 الی 6 هفته می باشد. در رابطه با درجه بندی مدرکی که در انتها اعطا می شود ، می توان گفت به داوطلبانی که نمره آن ها بین 160 تا 179 باشد ، مدرکی با سطح B2 داده می شود. سطح مدرک برای افرادی که نمره بین 180 تا 199 کسب می کنند معادل با C1 است که به دو درجه تقسیم می شود:

  • 180 تا 192 – درجه C
  • 193 تا 199 – درجه B

و اما در نهایت به افرادی که بیشترین نمره را کسب نمایند یعنی بین 200 تا 210 ، مدرکی با درجه A و با بالاترین سطح که C2 می باشد اعطا می گردد. لازم به ذکر است برای گروهی که نمره بین 142 تا 159 کسب کنند ، مدرکی صادر نمی شود اما نمره مکتسبه آن ها قابل مشاهده خواهد بود.

نکته دیگری که لازم است بیان کنیم ، هزینه ثبت نام و شرکت در این آزمون است که برابر 154 پوند و تقریبا معادل با 2 میلیون و 200 هزار تومان می باشد. با توجه به تمام آن چه که گفته شد ، لازم است توجه داشته باشید که برای چه منظوری و به کدام کشور قصد مهاجرت دارید. چرا که ممکن است مدرک آزمون CAE در بسیاری از نقاط جهان مورد پذیرش واقع نشود. از همین رو پیشنهاد می کنیم به لینک های ثبت نام آزمون TOEFL ، ثبت نام آزمون IELTS سال 98 و ثبت نام آزمون ام کت مراجعه کرده و پس از اطمینان کامل ، نسبت به ثبت نام اقدام نمایید.


سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره