خانه دانشگاه آزاد ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد سما همدان

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد سما همدان

ثبت نام رشته های بدون آزمون دانشگاه آزاد 98 - 99 ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 98 – 99

در سال های اخیر ، یکی از دانشگاه هایی که به صورت بدون آزمون دانشجو می پذیرد ، دانشگاه آزاد است که علاقه مندان می توانند بدون ثبت نام کنکور آزاد و سراسری به انتخاب رشته های ارائه شده در دوره های کاردانی پیوسته ، کاردانی ناپیوسته ، کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته آن بپردازند.

حتی داوطلبانی که در آزمون سراسری شرکت کنند نیز می توانند قبل یا پس از اعلام نتایج کنکور در فرآیند ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور آزاد مشارکت داشته باشند. چرا که پذیرش بدون کنکور دانشگاه های آزاد مستقل از پذیرش رشته های با آزمون آن می باشد. تنها نکته حائز اهمیت این است که اگر داوطلبی در هر دو رشته با آزمون و بدون آزمون پذیرفته شود ، می بایست یکی از آن ها را برگزیند و شروع به تحصیل کند.

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد به صورت اینترنتی و از طریق سایت رسمی دانشگاه آزاد اسلامی صورت می گیرد.

زمان و نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد سما همدان 98 – 99

ثبت نام بدون کنکور آزاد دو مرتبه در سال انجام می شود و داوطلبان واجد شرایط نام نویسی ، می توانند در موعد مقرر اقدامات لازم را انجام دهند. زمان ثبت نام بدون کنکور آزاد مهر ماه از 20 اسفند ماه سال گذشته آغاز شد و تا روز 28 شهریور ماه سال جاری ادامه داشت. نحوه ثبت نام در این ترم تحصیلی معمولا به صورت اینترنتی و از طریق سایت انتخاب رشته آزاد انجام می شود که مراحل آن را در ادامه مشاهده می کنید.

  • ورود به سایت رسمی دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org
  • کلیک بر روی لینک فعال ” خرید کارت اعتباری ثبت نام “
  • انتخاب گروه آزمایشی برای دوره تحصیلی مورد نظر و فشردن دکمه ” خرید کارت “
  • پرداخت الکترونیکی هزینه ثبت نام بدون کنکور آزاد و دریافت شناسه پرداخت
  • بازگشت به صفحه اصلی سایت دانشگاه آزاد و انتخاب لینک فعال ثبت نام دوره تحصیلی مورد نظر
  • وارد کردن اطلاعات خواسته شده و فشردن کلید ورود
  • تکمیل فرم ثبت نام و بارگذاری عکس
  • انتخاب کد رشته محل های مورد علاقه

ثبت نام داوطلبانی که قصد شروع تحصیل از نیمسال دوم (بهمن ماه) را دارند معمولا به صورت حضوری انجام می گیرد. به این صورت که علاقه مندان ابتدا دفترچه های راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته های بدون کنکور آزاد بهمن را مطالعه می کنند و پس از انتخاب کد رشته محل مورد نظر خود ، جهت تکمیل فرآیند ثبت نام از روز 28 آبان ماه لغایت 30 دی ماه ، به دانشگاه ارائه دهنده آن مراجعه می نمایند.

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد سما همدان 98 – 99

  • علاقه مندان به تحصیل بدون کنکور دانشگاه آزاد باید تا روز 31 شهریور ماه ، فارغ التحصیل شوند.
  • رشته ای که داوطلب قصد تحصیل بدون کنکور در آن را دارد ، باید با مدرک دیپلم شاخه کاردانی ، فنی و حرفه ای و یا هنرستان نظام قدیم او مطابقت داشته باشد تا بتواند در دوره کاردانی پیوسته ، ثبت نام نماید.
  • لازمه ثبت نام در دوره کارشناسی ناپیوسته ، داشتن مدرک کاردانی است.
  • داوطلبانی که قصد ثبت نام در دوره های کاردانی ناپیوسته یا کارشناسی پیوسته را دارند ، باید مدرک پیش دانشگاهی و کاردانی را داشته باشند.
  • علاقه مندان به ثبت نام در دوره های کاردانی پیوسته یا کارشناسی ناپیوسته می توانند یک کد رشته را در 20 کد محل انتخاب کنند. این تعداد برای متقاضیان ثبت نام در دوره های کاردانی ناپیوسته یا کارشناسی پیوسته معادل 20 کد رشته محل می باشد.
  • داوطلبان آقا جهت ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد ، نباید مشکلی در زمینه خدمت دوره ضرورت داشته باشند.

مطابق با آن چه در دفترچه ثبت نام بدون کنکور آزاد بیان شده است ، افرادی که به موجب تحصیل در مقطع کارشناسی پیوسته و انصراف از آن ، دارای مدرک کاردانی می باشند ، در صورت داشتن کارت پایان خدمت و یا معافیت می توانند در رشته های ارائه شده دوره کارشناسی پیوسته ثبت نام کنند. هم چنین اگر از لحاظ خدمت سربازی مشکلی نداشته باشند اجازه ادامه تحصیل در دوره کارشناسی ناپیوسته را نیز دارند.

مدارک ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد واحد سما همدان 98 – 99

از آن جا که ثبت نام بدون کنکور آزاد در نیمسال تحصیلی اول به صورت اینترنتی انجام می شود ، نیازی به ارائه فیزیکی مدارک لازم ثبت نام آزاد بدون کنکور نمی باشد و داوطلبان تنها با درج اطلاعات شناسنامه ای (شماره شناسنامه ، نام پدر ، تاریخ تولد و …) و تحصیلی (رشته و نوع مدرک تحصیلی ، معدل و …) می توانند نسبت به ثبت نام و انتخاب رشته خود اقدام کنند. داوطلبان توجه داشته باشند که حین ثبت نام بدون کنکور آزاد ، می بایست یک قطعه عکس 4*3 یا 6*4 با ویژگی های زیر را در سامانه ثبت نام و انتخاب رشته دانشگاه آزاد ، بارگذاری نمایند.

  • تمام رخ
  • دارای پس زمینه سفید
  • متعلق به سال جاری داوطلب
  • با فرمت JPG
  • حجم کمتر از 70 کیلوبایت
  • دارای حداقل ابعاد 200×300 و حداکثر 300×400
  • بدون حاشیه زائد و هرگونه اثر مهر و منگنه و … .

ارائه مدرک فارغ التحصیلی و تاییدیه مدرک کاردانی برای علاقه مندان به ثبت نام بدون کنکور در مقطع کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد الزامی است. هم چنین پذیرفته شدگان این مقطع باید حداکثر تا 2 ماه پس از قبولی نسبت به تحویل لیست ریزنمرات مقطع کاردانی خود اقدام کنند.

شهریه دانشگاه آزاد واحد سما همدان 98 – 99

علاقه مندان به تحصیل در دانشگاه آزاد می بایست در هر ترم تحصیلی خود مبلغی را تحت عنوان شهریه آزاد به این دانشگاه پرداخت کنند که متشکل از دو قسمت ثابت و متغیر می باشد. بخش ثابت شهریه دانشگاه آزاد معمولا تا پایان دوره تحصیل هر دانشجو بدون تغییر می ماند و تنها شاهد افزایش آن برای دانشجویان ورودی جدید هر سال تحصیلی می باشیم.

شهریه متغیر دانشگاه آزاد بسته به نوع رشته دانشجو ، تعداد و نوع واحدهایی که در یک ترم اخذ می کند ، متفاوت است. هم چنین گذر زمان نیز بر افزایش شهریه متغیر ، تاثیر مستقیم دارد.

به طور کلی می توان گفت با شروع هر سال تحصیلی حدود 10 الی 15 درصد بر مبلغ کل شهریه پرداختی یک ترم دانشجوی دانشگاه آزاد ، اضافه می شود. میزان شهریه دانشگاه آزاد را نمی توان با یک عدد دقیق بیان کرد اما می توان به طور تقریبی ، حد و اندازه ای برای آن تعیین کرد که به شرح زیر می باشد:

رشته های علوم پایه و انسانی: حداقل 1 میلیون و 450 هزار تومان و حداکثر 2 میلیون و 300 هزار تومان

رشته های فنی مهندسی: حداقل 1 میلیون و 750 هزار تومان و حداکثر 2 میلیون و 900 هزار تومان

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد سما همدان 98 – 99

جدول زیر حاوی تمام رشته های بدون کنکور آزاد واحد سما همدان می باشد که داوطلبان جهت ثبت نام بدون کنکور در این واحد دانشگاهی ، می بایست از آن ها مطلع باشند.

لیست رشته های زیر همگی از دفترچه مربوط به ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه آزاد استخراج شده اند.

لیست رشته های ارائه شده در دانشگاه آزاد واحد سما همدان در نیمسال اول 98
رشته های کاردانی پیوسته
کودکیاری – مربی کودکنقشه کشی معماری – معماری
مربی بهداشت مدارستاسیسات – تبرید
حسابداریمکانیک خودرو – مکانیک خودرو
تربیت بدنیتاسیسات – تهویه مطبوع
الکترونیک – الکترونیک عمومیساخت و تولید – قالبسازی
الکتروتکنیک – برق صنعتیساخت و تولید – ماشین افزار
صنایع شیمیایی – صنایع شیمیایینرم افزار کامپیوتر
ساختمان – کارهای عمومی ساختمانگرافیک – گرافیک
نقشه کشی عمومی – نقشه کشی و طراحی صنعتیهنرهای تجسمی – نقاشی


سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره