خانه پذیرش بدون کنکور ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد بلداجی 1401

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد بلداجی 1401

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور بلداجی
ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد بلداجی 1401

دانشگاه پیام نور از گسترده ترین و محبوب ترین دانشگاه های کشور ایران محسوب شده و سالیانه در دو مرحله اقدام به جذب دانشجو از رشته های ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان می نماید. پذیرش بر اساس داشتن مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی موجب شده است تا این دانشگاه در میان دانشجویانی که به هر دلیلی در کنکور شرکت نکرده اند، پر طرفدار بوده باشد؛ بنابراین علاقه مندان می توانند پس از مطالعه دقیق دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور و کسب اطلاع در خصوص رشته های ارائه شده نسبت به نام نویسی اقدامات لازم را انجام دهند.

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد بلداجی، فقط در دوره کارشناسی پیوسته ارائه می شوند.

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد بلداجی 1401

ثبت نام در دانشگاه پیام نور در دو نوبت نیمسال اول (مهر ماه) و نیمسال دوم (بهمن ماه)، انجام می پذیرد و متقاضیان بایستی در بازه زمانی مشخص و به صورت اینترنتی نسبت به نام نویسی اقدام کنند. بنابراین پس از اعلام این بازه زمانی توسط سازمان سنجش، داوطلبان با مطالعه و بررسی دقیق دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری و انتخاب حداکثر 100 رشته مرتبط با رشته گروه آزمایشی خود می توانند در این دانشگاه ثبت نام کنند.

زمان ثبت نام نیمسال اول (مهر ماه)

نکته ای که در خصوص ثبت نام نیمسال اول وجود دارد این است که بازه زمانی نام نویسی برای داوطلبانی که در کنکور شرکت کرده اند و متقاضیانی که شرکت ننموده اند، متفاوت است و این زمان در ادامه مطلب شرح داده شده است. فقط بایستی توجه داشت که در صورت شرکت در هر دو حالت ثبت نام، سوابق تحصیلی فرد در نظر گرفته نخواهد شد و همچنین مبلغ پرداخت شده نیز قابل استرداد نخواهد بود.

  • داوطلبانی که در کنکور سراسری 1401 شرکت کرده اند در بازه زمانی 17 تا 22 مرداد ماه می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی اینترنتی sanjesh.org نام نویسی خود را ثبت کنند، همچنین این زمان تا 24 مرداد ماه تمدید خواهد شد.
  • متقاضیان ثبت نام در دانشگاه پیام نور که در کنکور سراسری شرکت نکرده اند از 18 تا 23 مرداد ماه بایستی نسبت به ثبت نام و انتخاب کد رشته های محل اقدام نمایند. همچنین بر اساس اطلاعیه های منتشر شده توسط سازمان سنجش این مهلت مجددا برای بازه زمانی 24 مرداد ماه تا 6 شهریور ماه تمدید خواهد شد.

زمان ثبت نام نیمسال دوم (بهمن ماه)

دانشگاه پیام نور جزو معدود دانشگاه هایی که در رشته های بدون کنکور در دو نوبت مهر و بهمن اقدام به پذیرش دانشجو می نمایند. لذا متقاضیان ثثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور بهمن ماه می توانند با توجه به زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور بهمن ماه 1401 که براساس اعلامیه های سایت سنجش از 30 آذر تا 10 دی ماه 1401 می باشد، یا سایتsanjesh.org مراجعه و نام نویسی خود را تکمیل کنند. لازم به ذکز است که این بازه زمانی ممکن است برای ایجاد مهلت مجدد، تمدید شود و داوطلبان می توانند برای اطلاع از اخبار موثق و دقیق ترم بهمن پیام نور در کانال تلگرام بدون آزمون ایران مشاوره عضو گردند.

نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد بلداجی 1401

علاقه مندان جهت ثبت نام در این دانشگاه پس از مراجعه به سامانه اطلاع رسانی سنجش به نشانی الکترونیکی sanjesh.org و پرداخت هزینه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1401، بایستی مشخصات فردی خود را درج کرده و انتخاب رشته نمایند. همچنین داوطلبانی که در کنکور سراسری 1401 شرکت نموده اند بدون پرداخت مبلغ ذکر شده می توانند انتخاب رشته خود را در واحد دانشگاهی مورد نظر انجام دهند. راهنمای تصویری زیر به طور کامل مراحل ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه پیام نور را شرح داده است.

مراحل ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 

مرحله اول ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1401

  • کلیک بر روی لینک فعال “سامانه پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری مهر ماه سال 1401 (مخصوص داوطلبانی که در آزمون ثبت نام ننموده اند.)”

مرحله دوم ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1401

  • برگزیدن آیکن “خرید کارت اعتباری”

مرحله سوم ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1401

  • انتخاب گزینه “سریال سامانه پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری مهر ماه سال 1401” و سپس کلیک بر روی دکمه “تایید و ادامه”

مرحله چهارم ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1401

  • درج اطلاعات خواسته شده در کادرهای مشخص شده، انتخاب درگاه پرداخت مورد نظر و سپس کلیک بر روی عبارت “تایید و ادامه”

مرحله پنجم ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور

  • یادداشت و نگهداری کد پیگیری پرداختی و انتخاب گزینه “ادامه روند پرداخت”

مرحله ششم ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1401

  •  وارد نمودن اطلاعات کارت بانکی و برگزیدن کلید “پرداخت”

مرحله هفتم ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور

  • بازگشت به صفحه سوم ثبت نام و کلیک بر روی گزینه “ثبت نام جدید”

مرحله هشتم ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور

  • وارد کردن سریال ثبت نام خریداری شده در قسمت مربوطه و انتخاب کلید تایید”

نهمین مرحله از ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1401

بعد از انجام گام های ذکر شده، کاربر باید فرم تقاضانامه پذیرش دانشگاهی خود را تکمیل نماید که کامل کردن آن نیازمند ثبت کردن اطلاعات و کد رشته محل های انتخابی دانشجو می باشد. در پایان فرآیند ثبت نام نیز کد پیگیری 16 رقمی و شماره پرونده 7 رقمی توسط سیستم ارائه خواهد شد که نگهداری آن ها جهت پذیرش در دانشگاه مورد نظر الزامی است.

چنانچه پیشتر نیز عنوان شد داوطلبانی که در کنکور سراسری شرکت کرده اند، باید از قسمت انتخاب رشته کنکور سراسری 1401 و بدون پرداخت هزینه انتخاب رشته خود را ثبت نمایند.

 انتخاب رشته کنکور سراسری

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد بلداجی 1401

پذیرش در دانشگاه پیام نور نیز همچون سایر دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور نیازمند دارا بودن شرایطی است، بنابراین متقاضیان پس از بررسی کامل و در صورت واجد الشرایط بودن می توانند نسبت به تکمیل تقاضانامه خود اقدام کنند. چنانچه فرد حتی یک مورد از این شروط را نداشته باشد ثبت نام او در هر مرحله ای که قرار داشته باشد لغو خواهد شد. شرایط ثبت نام دانشگاه پیام نور به دو دسته عمومی و اختصاصی تقسیم می شوند و عبارت اند از:

شرایط عمومی

  • اعتقاد به دین اسلام و یا یکی از ادیان تصریح شده در قانون اساسی
  • عدم عداوت با نظام جمهوری اسلامی ایران
  • نداشتن فساد اخلاقی
  • عدم اعتیاد به مواد مخدر

شرایط اختصاصی

  • دارا بودن یکی از مدارک دیپلم نظام آموزشی جدید، کاردانی، دیپلم نظام قدیم، پیش دانشگاهی
  • داوطلبانی که دارای مدرک دیپلم فنی و حرفه ای یا کاردانش نظام قدیم می باشند، در صورتی که دارای مدرک کاردانی یا پیش دانشگاهی باشند می توانند ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور را انجام دهند.
  • داوطلبان نباید دانشجوی دوره روزانه دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی باشند.
  • دانشجویان دوره های غیر روزانه (در صورت عدم وجود مشکل نظام وظیفه برای داوطلبان آقا) مجاز به ثبت نام و شرکت در کنکور سراسری 1401 بدون انصراف از تحصیل می باشند. (این دسته از شرکت کنندگان می بایست در صورت قبولی در آزمون، از رشته محل قبلی خود انصراف قطعی دهند و گواهی آن را به واحد دانشگاهی جدید ارائه نمایند.
  • داوطلبانی که در مقطع کاردانی در حال تحصیل می باشند، جهت ثبت نام در آمون، نیازی به انصراف از تحصیل ندارند.
  • شرکت کنندگان نباید تعهد به خدمت به هیچ یک از ارگان ها یا دستگاه هایی اجرایی، تعهدات سهمیه بومی یا سهمیه مناطق محروم داشته باشند.

مدارک ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد بلداجی 1401

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری در نوبت مهر ماه به صورت اینترنتی از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می گیرد که علاقه مندان می بایست با تکمیل فرم تقاضانامه و وارد نمودن اطلاعات تحصیلی و شناسنامه ای خود نسبت به ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور، اقدام نمایند.

به منظور تکمیل فرم تقاضانامه اینترنتی و درج کدرشته هایی که از دفترچه راهنمای مربوطه استخراج کرده اید، لازم است پس از پرداخت هزینه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری و دریافت کد پیگیری پرداخت، فایل اسکن شده عکس پرسنلی خود را مطابق با مشخصات زیر در سامانه بارگذاری نمایید.

ویژگی های عکس مدارک ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1401
عکس 4*3 یا 4*6 داوطلب مربوط به سال جاریدارای فرمت JPG
عکس رنگی و دارای پس زمینه سفیددارای حجم حداکثر 70 کیلوبایت
نداشتن حاشیه زائد و واضح و مشخص بودنفاقد اثر مهر ، منگنه و یا هر گونه لکه
داشتن اندازه حقل 300*200 پیکسل و حداکثدار 400*300 پیکسل—-

توجه داشته باشید که تهیه اسکن از روی کارت های شناسایی از جمله کارت ملی، شناسنامه و… قابل قبول نمی باشد و متقاضیان بایستی از اصل عکس خود اسکن تهیه نموده و فایل آن را در سامانه ارسال کنند. عکس خواهران نیز می بایست با حجاب کامل بوده و صورت آن ها مشخص باشد. شایان ذکر است در صورت ارسال عکس اشتباه، ثبت نام و انتخاب رشته داوطلب باطل خواهد شد، بنابراین هنگام ارسال مدارک (به ویژه اگر ثبت نام شما در کافی نت انجام می شود) نهایت دقت را به کار ببرید.

دقت کنید که به هنگام ثبت نام اینترنتی لازم است مدارکی همچون اطلاعات تحصیلی شامل مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی (برای داوطلبان نطام قدیم) محل و زمان فارغ التحصیلی و…، اطلاعات فردی مثل شماره ملی، آدرس و شماره تلفن محل زندگی و… را برای تکمیل فرم های اینترنتی موجود همراه داشته باشید.

درضمن چنانچه برای ترم بهمن ماه، نام نویسی به صورت حضوری انجام گیرد و همچنین برای مرحله مراجعه حضوری ثبت نام مهر ماه همراه داشتن مدارک زیر ضروری می باشد.

مدارک ثبت نام حضوری بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1401
دیپلم نظام جدید یا اصل و کپی از آخرین مدرک تحصیلی به همراه ریز نمرات (دیپلم، پیش دانشگاهی، کاردانی)
اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی
کارت معافیت و یا پایان خدمت برای آقایان (یا مدرکی که وضعیت نظام وظیفه آقایان را با توجه به قوانین و مقررات مربوطه مشخص نماید.)
6 قطعه عکس 4×3

شهریه رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد بلداجی 1401

با توجه به این که دانشگاه پیام نور یکی از دانشگاه های شهریه پرداز می باشد هر ساله نرخ معینی به میزان 10 الی 15 درصد به میزان آن افزوده شده و دانجویان جهت تحصیل ملزم به پرداخت آن می باشند.

داوطلبانی که اقدام به ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور می نمایند، در مقطع کارشناسی پذیرفته می شوند و تعداد 8 نیمسال تحصیلی می بایست نسبت به پرداخت شهریه اقدام کنند.

میزان شهریه دانشگاه پیام نور 1401
رشته های علوم انسانیرشته های فنی مهندسیرشته های علوم پایهرشته های هنر
حدود 2/000/000 الی 2/500/000 تومانحدود 2/500/000 الی 3/000/000 تومانحدود 2/100/000 الی 3/200/000 تومانحدود 2/100/000 الی 2/450/000 تومان

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد بلداجی 1401

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری از جمله دانشگاه پیام نور از طریق دفترچه راهنمای آن به اطلاع علاقه مندان می رسد و داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org این دفترچه را دانلود کنند. لیست رشته ها در نیمسال تحصیلی مهر ماه دانشگاه پیام نور برای واحد بلداجی قید نشده و مشخص کننده این است که واحد بلداجی پیام نور در این نیمسال جاری پذیرش دانشجو نخواهد داشت.

دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد بلداجی 1401

همانطور که می دانید برای ثبت نام در رشته های بدون کنکور پیام نور ضروری است درباره ظرفیت رشته ها، واحدهای ارائه دهنده و شرایط آن ها که در دفترچه ثبت نام بیان شده، اطلاع داشته باشید و با آگاهی کامل اقدام نمایید. این دفترچه در سایت سازمان سنجش قابل مشاهده و دانلود می باشد اما برای دسترسی آسان تر متقاضیان لینک آن را به تفکیک مهر و بهمن در جدول زیر قرار داده ایم:

دانلود دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد بلداجی 1401
مهرماه
دانلود دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1401
دانلود دفترچه ثبت نام بدون کنکور گروه علوم تجربی 1401 (ویژه ثبت نام کنندگان کنکور)
دانلود دفترچه ثبت نام بدون کنکور گروه ریاضی و فنی 1401 (ویژه ثبت نام کنندگان کنکور)
دانلود دفترچه ثبت نام بدون کنکور گروه علوم انسانی 1401 (ویژه ثبت نام کنندگان کنکور)
دانلود دفترچه ثبت نام بدون کنکور گروه هنر و زبان های خارجی 1401 (ویژه ثبت نام کنندگان کنکور)
بهمن ماه
دانلود دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری بهمن ماه 1401

 

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره