خانه دانشگاه آزاد ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1400

ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1400

زمان ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1400
ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1400

دانشگاه آزاد علاوه بر پذیرش دانشجویان در مقطع ارشد با کنکور، بخشی از ظرفیت خود را به صورت بدون کنکور پذیرش می نماید که داوطلبان دریافت سهمیه استعداد درخشان کارشناسی ارشد و همچنین متقاضیان قبولی صرفا بر اساس سوابق تحصیلی جزو این دسته می باشند. افرادی که قصد دارند بدون شرکت در آزمون و بر اساس معدل کل دوره کارشناسی خود، در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد مشغول به تحصیل شوند، توجه داشته باشند که به انجام رساندن این فرآیند مستلزم احراز شرایط خاصی می باشد. برای مثال داوطلبان می بایست جهت نام نویسی دارای حداقل معدل کل 12 در مقطع تحصیلی کارشناسی باشند. برای اطلاع از سایر شرایط نام نویسی، زمان، نحوه ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد و جزئیات مهم دیگر، ادامه این مقاله را مطالعه نمایید.

ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می شود.

زمان ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی ارشد دانشگاه آزاد 1400

آن دسته از افراد که پس از اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد موفق به قبولی در این آزمون نشدند یا اشخاصی که به دلایل مختلف قصد ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد را ندارند و داوطلب شرکت در رشته های بدون آزمون ارشد این دانشگاه می باشند، بایستی تا زمان اعلام ظرفیت های باقی مانده صبر نموده و سپس با توجه به اطلاعیه ها نسبت به انجام فرآیند ثبت نام اقدام کنند. هنوز تاریخ دقیق ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1400 مشخص نشده است اما انتظار می رود اطلاعیه های مربوطه در آذر ماه منتشر شده و به انجام رسانیدن فرآیند نام نویسی نیز در همین ماه ممکن گردد. شایان توجه است امکان تمدید مهلت ثبت نام نیز وجود خواهد داشت که در صورت انتشار اخبار مرتبط، اطلاعات لازم را از طریق این مقاله در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم همچنین می توانید برای اطلاع از موارد فوق در کانال تلگرام کارشناسی ارشد ایران مشاوره عضو شوید.

نحوه ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی ارشد دانشگاه آزاد 1400

همانطور که گفتیم، متقاضیان ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد، بایستی برای به انجام رساندن فرآیند نام نویسی خود به صورت اینترنتی اقدام نمایند. توصیه می کنیم که افراد پس از مطالعه دفترچه ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد، به تکمیل فرم نام نویسی بپردازند. برای این منظور، داوطلبان باید به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه نموده و مطابق با راهنمای زیر، فرآیند ثبت نام خود را به انجام برسانند.

  • به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی sanjesh.org مراجعه کرده و از منوی موجود در سمت راست صفحه، گزینه “کارشناسی ارشد” را انتخاب نمایید.

مرحله اول ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی ارشد دانشگاه آزاد

  • بر روی لینک فعال “سامانه ثبت نام و انتخاب رشته مرحله پذیرش با سوابق تحصیلی (معدل) مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته – سال 1400” کلیک کنید.

مرحله دوم ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی ارشد دانشگاه آزاد

مرحله سوم ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی ارشد دانشگاه آزاد

  • در گام بعدی عبارت “ارشد 1400: سریال ثبت نام در مرحله پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی کارشناسی ارشد سال 1400” را انتخاب نموده و سپس بر روی گزینه “تایید و ادامه” کلیک کنید.

مرحله چهارم ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی ارشد دانشگاه آزاد

  • پس از درج نمودن اطلاعات خواسته شده، مجددا گزینه “تایید و ادامه” را بفشارید.

مرحله پنجم ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی ارشد دانشگاه آزاد

  • در صفحه پیش رو تیک مربوطه را فعال نموده و سپس بر روی عبارت “ادامه روند پرداخت” کلیک کنید.

مرحله ششم ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی ارشد دانشگاه آزاد

  • در گام بعدی گزینه “پرداخت” را انتخاب نمایید.

مرحله هفتم ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی ارشد دانشگاه آزاد

  • پس از انجام فرآیند پرداخت و دریافت سریال ثبت نام، به صفحه ابتدایی بازگشته و بر روی گزینه “تایید و ادامه – گام بعدی” کلیک نمایید.

مرحله هشتم ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی ارشد دانشگاه آزاد

  • در صفحه پیش رو، تیک مربوطه را فعال نموده و پس از درج سریال دریافتی ثبت نام و عبارت امنیتی، گزینه “تایید” را بفشارید.

مرحله نهم ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی ارشد دانشگاه آزاد

پس از تکمیل فرم ثبت نامی و بارگذاری مدارک، نهایتا کد پیگیری ثبت نام خود را دریافت و یادداشت نمایید.

شرایط ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی ارشد دانشگاه آزاد 1400

داوطلبان می بایست به منظور آشنایی بیشتر با شرایط پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد در مقطع کارشناسی ارشد، دفترچه ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد را به دقت مطالعه فرمایند که برای سهولت دسترسی شما عزیزان به این ضوابط، در ادامه به شرح آن می پردازیم.

شرایط عمومی

  • اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان تایید شده توسط قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
  • عدم وجود هرگونه دشمنی با نظام جمهوری اسلامی ایران
  • نداشتن سابقه فساد اخلاقی
  • انجام واجبات و پرهیز از محرمات

شرایط اختصاصی

  • داشتن مدرک کارشناسی و بالاتر و یا اشتغال به تحصیل در سال آخر مقطع کارشناسی (در صورتی که فرد حداکثر تا 30 بهمن ماه 1400 فارغ التحصیل شود.)
  • دانشجویان دوره روزانه کنکور کارشناسی ارشد 99 در دانشگاه های سراسری، مجاز به ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی نخواهند بود و پذیرفته شدگان دوره روزانه پیش از سال 99 باید قبل از اتمام مهلت نام نویسی در این دوره، از دانشگاه محل تحصیل خود انصراف دهند.
  • دانشجویان شاغل بـه تحصیل در دوره های غیر روزانه شامل نوبت دوم، مجازی و پردیس خودگردان، دانشگاه پیام نور، دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی همچنین دانشگاه آزاد ورودی دوره های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1398 و قبل از آن می توانند بدون انصراف از تحصیل، در این مرحله از پذیرش شرکت نمایند. (به شرط نداشتن مشکل نظام وظیفه برای آقایان) البته افراد مذکور باید پس از اعلام نتایج نهایی و در صورت قبولی، انصراف قطعی از رشته قبلی را به دانشگاه جدید ارائه دهند.
  • فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته های گروه پزشکی متقاضی ثبت نام، قبل از اقدام به نام نویسی باید توجه داشته باشند که بایستی طرح تعهد خدمت خود را به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارائه نمایند.
  • پذیرفته شدگان کنکور کارشناسی ارشد 1400 نیز قادر خواهند بود در این مرحله نام نویسی نمایند اما ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی، موجب ابطال پذیرش آنان در کنکور مذکور می گردد.
  • آن دسته از افراد که دارای مدرک سطح دو حوزوی بوده و یا تا تاریخ 31 شهریور ماه 1400 فارغ التحصیل می شوند، تنها مجاز به نام نویسی و انتخاب رشته در یکی از کد رشته محل های گروه علوم انسانی خواهند بود.
  • متقاضیان می بایست دارای حداقل معدل کل 12 باشند.
  • آن دسته از افراد که دارای مدرک کارشناسی ارشد و یا دکتری می باشند، بایستی اطلاعات ثبت نامی خود را بر اساس مدرک کارشناسی اخذ شده ثبت نمایند.

داوطلبان آقا که تمایل به ثبت نام در این دوره از پذیرش و جذب دانشجو مقطع کارشناسی ارشد داشته باشند، علاوه بر شرایط فوق می بایست به دیگر نکات در زمینه خدمت نظام وظیفه خود نیز توجه نمایند که شروط مذکور به طور کامل در دفترچه راهنمای ثبت نام بدون کنکور ارشد آزاد بیان شده است.

مدارک ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی ارشد دانشگاه آزاد 1400

متقاضیان ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد در سال 1400 بایستی برای نهایی نمودن فرآیند نام نویسی خود در سایت sanjesh.org، مدارک تعیین شده را به درستی بارگذاری نموده و اطلاعات خواسته شده را به طور دقیق وارد کنند چرا که عدم صحت اطلاعات وارد شده ممکن است منجر به ابطال ثبت نام داوطلب گردد. برای نهایی نمودن فرآیند نام نویسی، متقاضی می بایست فایل عکس اسکن شده خود را در سامانه آپلود نماید که این عکس باید دارای مشخصات ذیل باشد.

  • عکس تمام رخ 4*3 یا 4*6 که در سال جاری گرفته شده باشد.
  • تصویر اسکن شده باید با فرمت JPG آپلود شده و حداکثر حجم آن 70 کیلوبایت باشد.
  • اندازه آن باید حداکثر 400*300 و حداقل 300*200 پیکسل باشد.
  • عکس داوطلب باید واضح و فاقد اثر مهر و… باشد.
  • عکس فرد، رنگی و دارای زمینه سفید باشد.

دفترچه ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی ارشد دانشگاه آزاد 1400

داوطلبان نام نویسی در مقطع ارشد دانشگاه های آزاد بایستی برای اطلاع از شرایط و ضوابط تعیین شده، مشاهده کد رشته محل ها، اطلاع از سهمیه ها، مطالعه مقررات و… دفترچه ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد را با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور دریافت نموده و آن را به دقت مطالعه فرمایند. توجه داشته باشید که لینک این دفترچه به محض انتشار در جدول زیر قرار داده می شود.

دانلود دفترچه ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی ارشد دانشگاه آزاد 
دفترچه ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1400

(به محض انتشار، لینک فوق فعال می گردد.)

با توجه به این که فرآیند ثبت نام به صورت اینترنتی انجام می شود، داوطلبان برای پرداخت هزینه نیز می بایست به صورت غیرحضوری اقدام نمایند، بنابراین دارا بودن کارت بانکی عضو شبکه شتابی که رمز دوم داشته باشد، امری ضروری است. هزینه ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1400 هنوز مشخص نشده است اما این هزینه در دوره قبل معادل مبلغ 61 هزار تومان تعیین شده بود که انتظار داریم در دوره جدید با افزایش آن روبرو شویم.

سوالات متداول

1- ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1400 چه زمانی انجام می شود؟

در جال حاضر اطلاعیه ای در این باره منتشر نشده است اما انتظار داریم مدتی پس از اعلام نتایج کنکور ارشد و مشخص شدن ظرفیت ها، ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی امکان پذیر باشد.

2- ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد از طریق چه سایتی امکان پذیر است؟

نام نویسی با مراجعه به سایت sanjesh.org صورت می پذیرد.

3- شرایط ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد چیست؟

یکی از شروط، دارا بودن حداقل معدل کل 12 در مقطع کارشناسی می باشد که سایر موارد در متن این مقاله ذکر شده است.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره