خانه مشاوره تحصیلی ثبت نام حوزه علمیه برادران ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

ثبت نام حوزه علمیه برادران ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

زمان و نحوه ثبت نام حوزه علمیه برادران 1402
ثبت نام حوزه علمیه برادران 1402 – 1403

مرکز مدیریت حوزه های علمیه برادران هر ساله اقدام به پذیرش داوطلبان واجد شرایط برای تحصیل در این حوزه ها می نماید. قبولی دانشجویان طی هفت مرحله آزمون ورودی، مصاحبه، دوره میثاق، دوره اختبار، تحقیقات میدانی، سنجش سلامت و در نهایت صدور کد رسمی انجام می پذیرد و شرکت کنندگان پس از کسب حدنصاب امتیازهای تمامی مراحل و احراز صلاحیت های لازم، به عنوان طلبه رسمی در مدارس علمیه مشغول به تحصیل می شوند. داوطلبان ورود به حوزه های علمیه به تفکیک مدرک تحصیلی خود به سه گروه آموزشی تقسیم شده اند که هر یک از آن ها می توانند با توجه به شرایط و مقررات مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳، نسبت به تکمیل روند نام نویسی خود از طریق سایت مربوطه اقدام کنند.

 

✅لینک مستقیم ثبت نام حوزه علمیه برادران 1402 – 1403

 

ثبت نام حوزه علمیه برادران ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ از تاریخ 1 اسفند ماه 1401 لغایت 31 اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ صورت می گیرد.

زمانبندی مراحل پذیرش حوزه علمیه برادران ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

ثبت نام حوزه علمیه برادران به صورت اینترنتی انجام می شود و داوطلبان لازم است در موعد مقرر به سایت پذیرش حوزه های علمیه مراجعه کرده و پس از پرداخت هزینه نام نویسی، نسبت به تکمیل اطلاعات و بارگذاری مدارک مورد نیاز اقدام نمایند. ثبت نام این فرآیند سال 1402 – 1403 از تاریخ 1 اسفند ماه 1401 الی 31 اردیبهشت 1402 می باشد که از طریق سایت مدیریت سنجش و پذیرش حوزه های علمیه برادران به نشانی paziresh.ismc.ir انجام می پذیرد. همچنین در صورت تمدید مهلت نام نویسی، از طریق کانال تلگرام مشاوره تحصیلی ایران مشاوره اطلاع رسانی خواهد شد. زمانبندی تمامی مراحل پذیرش به شرح جدول زیر خواهد بود.

جدول زمانبدی مراحل پذیرش حوزه های علمیه برادران 1402 – 1403
عنوان فرآیندتاریختوضیحات
شروع ثبت نام و ویرایشاز 1 اسفند ماه 1401با مراجعه به پایگاه اطالع رسانی سنجش و پذیرش حوزه
پایان ثبت نامتا 31 اردیبهشت ماه 1402زمان ثبت نام به اتمام میرسد ولی ویرایش ادامه دارد
مصاحبه و مشاوره20 اسفند ماه 1401با مراجعه و یا ارتباط با مدیریت استان
دوره میثاق تربیتی15 خرداد ۱۴۰۲با مراجعه و یا ارتباط با مدیریت استان
هماهنگی و توافق اولیه با مدرسه15 اردیبهشت ماه 1402با مراجعه و یا ارتباط با مدرسه
تایید نهایی مدرسه17 تیر ماه ۱۴۰۲با هماهنگی مدرسه و مراجعه به سامانه پذیرش
دریافت کارت ورود به آزمون ورودیاعلام خواهد شد.با مراجعه به پایگاه اطالع رسانی سنجش و پذیرش حوزه
آزمون ورودیاعلام خواهد شد.مرکز آزمون انتخابی توسط خود داوطلب
اعالم نتایج آزموناعلام خواهد شد.با مراجعه به پایگاه اطالع رسانی سنجش و پذیرش حوزه
دوره میثاق آموزشیاعلام خواهد شد.با مراجعه به مدرسه نهایی شده

راهنمای ثبت نام حوزه علمیه برادران 1402 – 1403

نام نویسی حوزه علمیه برادران هم از طریق سایت مرکز مدیریت حوزه های علمیه (معاونت آموزشی) به نشانی howzeh-qom.ir و هم با استفاده از سامانه پذیرش حوزه های علمیه به نشانی paziresh.ismc.ir امکان پذیر است. شما داوطلبان می توانید مطابق با مراحل زیر، ثبت نام خود را در به انجام برسانید که در ادامه شرح داده شده است.

  • ورود به سایت مدیریت سنجش و پذیرش حوزه علمی برادران به نشانی paziresh.ismc.ir، کلیک بر روی “وروردی حوزه” و انتخاب گزینه مورد نظر ( ثبت نام داوطلبان ورودی حوزه)
  • فشردن لینک “ثبت نام داوطلبان ورود به حوزه های علمیه برادران ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳”
  • درج اطلاعات خواسته شده و انتخاب دکمه “ارسال
  • وارد کردن کد و کلیک بر روی گزینه “بررسی” و فشردن کلید “ ادامه ثبت نام
  • درج اطلاعات فردی
  • بارگزاری فایل اسکن شده موارد خواسته شده (توجه داشته باشید در صورتی که سن شما زیر 35 سال می باشد و متاهل هستید، بایستی مدارک شناسنامه صفحه تاهل و سند ازدواج خود را نیز در این قسمت بارگذاری نمایید و در آخر کلید “ذخیره اطلاعات” را بفشارید.)

در مرحله بعدی اطلاعات مربوط به آخرین وضعیت تحصیلی از جمله معدل کل آخرین مدرک تحصیلی، رشته تحصیلی، نام و نشانی آخرین محل تحصیل و… را در جایگاه های مشخص وارد نموده، سپس نزدیک ترین حوزه امتحانی به محل سکونت و همچنین دوره آموزشی خود را مشخص کنید.

در صورتی که انجام تمامی مراحل فوق با موفقیت به پایان برسد، سامانه کدی را به عنوان “کد رهگیری” صادر می کند که لازم است آن را برای انجام اموری همچون دریافت کارت ورود به جلسه، ویرایش اطلاعات، مشاهده نتایج، ثبت اعتراض و… نزد خود نگه دارید.

شرایط ثبت نام حوزه علمیه برادران ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

نام نویسی حوزه علمیه برادران و شرکت در آزمون ورودی آن مستلزم احراز شرایط عمومی و اختصاصی تعیین شده برای سال 1402 – 1403 می باشد و تنها داوطلبانی که از این ضوابط برخوردارند، مجاز به ثبت نام هستند. شرایط مورد نیاز از طریق دفترچه راهنمای ثبت نام در اختیار داوطلبان قرار می گیرد که در ادامه به شرح هر یک پرداخته ایم.

شرایط عمومی

این شرایط برای تمامی دوره های به صورت مشترک بوده که داوطلبان می توانند به توجه به داشتن این شرایط نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

  • اعتقاد و التزام عملی به دین اسلام، مذهب حقه شیعه اثنی عشری، ولایت مطلقه فقیه و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران
  • داشتن تابعیت ایران
  • داراری استعداد و انگیزه کافی برای تحصیل در علوم دینی
  • برخورداری از سلامت کامل جسمی، روحی و اخلاقی
  • دارا بودن شرط معدل و شرط سنی لازم
  • نداشتن مشکل نظام وظیفه عمومی
  • ارائه رضایت نامه از ولی (برای داوطلبان کمتر از 15 سال) برای تحصیل در حوزه های علمیه
  • بدست آوردن امتیاز لازم در هر کدام از مراحل و کسب امتیاز نهایی از همه مراحل پذیرش
  • نداشتن پرونده تحصیلی یا سابقه اخراج انضباطی و یا تحصیلی از مراکز حوزوی کشور

شرایط اختصاصی سطح 1

سطح 1 حوزه علمیه (کاردانی)، دوره ای 5 تا 6 ساله بوده که داوطلبان پس از اتمام آن می توانند وارد دوره های بعدی شوند. پیش از مطالعه شرایط ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳، لازم است بدانید جزو کدام یک از گروه های آموزشی می باشید.

گروه آموزشی اول: پایه هشتم و نهم دوره اول متوسطه، پایه دهم دوره دوم متوسطه نظام جدید آموزش و پرورش، سوم راهنمایی، اول و دوم دبیرستان نظام قدیم آموزش و پرورش

گروه آموزشی دوم: پایه یازدهم و دوازدهم دوره دوم متوسطه نظام جدید آموزش و پرورش، سوم دبیرستان و پیش دانشگاهی نظام قدیم آموزش و پرورش و دانشجویانی که کمتر از 30 واحد در دانشگاه پاس کرده اند.

گروه آموزشی سوم: دانشجویانی که بیش از 30 واحد را در دانشگاه خود گذرانده اند و هم چنین فارغ التحصیلان دارای مدارک تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری.

طول دوره این سطح 5 تا 6 سال در نظر گرفته شده که بعد از ثبت نام های اولیه می بایست آزمون کتبی دهند و پس از آن وارد مرحله مصاحبه می شوند، که در صورت قبولی باید دوره های مربوطه را سپری کنند، سپس می توانند در حوزه علمیه به تحصیل بپردازند و مدرکی معادل کاردانی را دریافت نمایند.

  • دارای تحصیلات حداقل اتمام پایه هشتم (متوسط اول) جهت پذیرش در مدارس علمیه برنامه آموزشی جاری و جدید الزامی باشد.
  • دانش آموزان مشغول به تحصیل در پایه هشتم، در صورت دارا بودن معدل لازم در دروس سپری شده در نیم سال اول، با ارائه قبولی در پایه هشتم تا تاریخ 31 شهریور ماه 1402، می توانند ثبت نام نمایند.
  • دارا بودن حداقل اتمام پایه دوازدهم (متوسطه دوم) برای پذیرش در مدارس علمیه سفیران هدایت الزامی می باشد.
  • دانش آموزان مشغول به تحصیل در پایه دوازدهم در صورت ارائه قبولی دروس مورد نیاز در نیمسال اول تحصیلی مجاز به نام نویسی خواهد بود.

مهم: برخی از استان ها و مدارس دارای شرایط خاصی مثل حفظ قرآن، شرط معدل خاص و … می باشند لذا لازم است داوطلب در هنگام انتخاب استان و مدرسه دقت کافی داشته باشد.

  • داشتن حداکثر شرایط سنی مندرج در جدول زیر:
شرایط سنی ثبت نام حوزه علمیه برادران 1402 – 1403
مدرک تحصیلی سن داشتن معافیت تحصیلی سن معافیت دائمسن پایان خدمت
پایه هشتم181820
پایه نهم181921
پایه دهم182022
پایه یازدهم182123
پایه دوازدهم و پیش دانشگاهی و دیپلم202224
دانشجوی زیر 30 واحد قبولی202325
دانشجوی بالای 30 واحد قبولی212426
مدرک کاردانی222426
مدرک کارشناسی242628
کارشناسی ارشد282830
دکتری303032
  •  دارای حداقل معدل تحصیلی مطابق با جدول زیر باشند.
معدل تحصیلی برای کلیه رشته های گروه اول
استان محل سکونت (غیر از مناطق محروم)مناطق محروم (بومی و غیر بومی)تحصیل در سایر مناطق (غیر بومی)تحصیل در شهر قم (غیر بومی)
1614 (فقط بومی)
معدل تحصیلی برای کلیه رشته ها غیر از ریاضی و تجربی گروه دوم و سوم
استان محل سکونت (غیر از مناطق محروم)مناطق محروم (بومی و غیر بومی)تحصیل در سایر مناطق (غیر بومی)تحصیل در شهر قم (غیر بومی)
15131718
معدل تحصیلی برای رشته های ریاضی و تجربی گروه دوم و سوم
استان محل سکونت (غیر از مناطق محروم)مناطق محروم (بومی و غیر بومی)تحصیل در سایر مناطق (غیر بومی)تحصیل در شهر قم (غیر بومی)
14121617
معدل تحصیلی برای رشته های عمومی گروه دوم و سوم (علوم انسانی، هنر، زبان خارجه و سایر)
استان محل سکونت (غیر از مناطق محروم)مناطق محروم (بومی و غیر بومی)تحصیل در سایر مناطق (غیر بومی)تحصیل در شهر قم (غیر بومی)
14121515
معدل تحصیلی برای رشته های علوم پایه گروه دوم و سوم (فنی مهندسی و علوم پزشکی)
استان محل سکونت (غیر از مناطق محروم)مناطق محروم (بومی و غیر بومی)تحصیل در سایر مناطق (غیر بومی)تحصیل در شهر قم (غیر بومی)
13121313

شرایط اختصاصی سطح 2

مطابق با مندرجات دفترچه ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ که برای ثبت نام متقاضیان تحصیل در سطح دو حوزه علمیه منتشر شده است، تنها داوطلبانی که دارای شرایط زیر هستند، مجاز به طی کردن مراحل نام نویسی می باشند. همچنین برای ورود در این سطح نیاز به شرکت در آمون نیست مگر به تشخیص گروه علمی این حوزه، بنابراین لازمه ورورد به این سطح دارا بودن مدرک سطح 1 و قبولی در مصاحبه می باشد. طول مدت این دوره 2سال است که بعد از گذراندن آن مدرکی معادل کارشناسی دریافت می نمایند.

  • داشتن پرونده فعال در حوزه علمیه قم
  • دارا بودن گواهی اتمام دوره تحصیلی مورد نظر و یا ارائه تعهد مبنی بر اخذ آن
  • انتقال پرونده به دوره آموزشی بلند مدت برای داوطلبان سفیران هدایت
  • دارای سن 34 سال تمام

مهم: در صورتی که محرز شود هر یک از پذیرفته شدگان فاقد شرایط فوق می باشند، قبولی آن ها لغو شده و عواقب ناشی از آن نیز متوجه داوطلب و واحد آموزشی محل پذیرش وی خواهد بود.

شرایط اختصاصی سطح 3

وارد شدن به این دوره بر اساس قبولی در مراحل مصاحبه و همچنین سپری کردن سطح 1 و 2 می باشد که امکان دارد طبق تشخیص گروه علمی حوزه، از داوطلبان آزمون کتبی نیز گرفته شود، همچنین لازم به ذکر است که این دوره (ارشد) نیز 2 سال به طول می انجامد. شرایط شرکت در این سطح به شرح زیر می باشد.

  • دارای حداقل مدرک اتمام پایه دوازدهم (متوسط دوم) برای پذیرش در مدارس علمیه سفیران هدایت الزامی می باشد (دانش آموزانی که مشغول به تحصیل به در پایه دوازدهم هستند، در صورت داشتن حداقل معدل مورد نیاز از دروس گذرانده شد در نیم سال اول، با ارائه قبولی پایه دوازدهم (دیپلم) تا تاریخ 31 شهریور ۱۴۰۲ می بایست نسبت به نام نویسی برای برنامه آموزشی سفیرات هدایت اقدام کنند.)
  • بعضی استان ها و مدارسی که دارای شایط خاصی مثل حفظ قرآن، شرط معدل خاص و…می باشند، لازم است در زمان انتخاب استان و مدرسه دقت نمایند.
  • دارای سن 38 سال تمام

شرایط اختصاصی سطح 4

طول دوره این سطح 4سال می باشد و لازمه ورود در این دوره شرکت در آزمون کتبی و قبولی در مرحله مصاحبه می باشد.

شرایط وظیفه عمومی

همان طور که با آن اشاره شد، داوطلبان می بایست از نظر نظام وظیفه صلاحیت ثبت نام و تحصیل در این حوزه ها را داشته باشند، به همین منظور این افراد ملزم به داشتن شرایط تعیین شده سال 1402 – 1403 هستند. در غیر این صورت امکان نام نویسی برای آن ها وجود نخواهد داشت.

  • افرادی که پیش از رسیدن به سن مشمولیت (18 سالگی) فارغ التحصیل شده اند، تا 6 ماه بعد از ورود به سن 18 سالگی مجاز به نام نویسی در حوزه می باشند.
  • وضعیت سنی و نظام وظیفه دانش آموزان مدارس شبانه و یا آموزش از راه دور همانند دانشآموزان روزانه محاسبه می شود.
  • از آن جایی که امکان تحصیل همزمان در حوزه و دانشگاه وجود نداد، فرد در زمان پذیرش اصل مدرک فارغ التحصیلی و یا انصراف رسمی خود را ارائه دهد.
  • کلیه فارغ التحصیلان دوره متوسطه، دانشگاهی و یا کسانی که قصد انصراف از دانشگاه را دارند، در صورتی مجاز به پذیرش می باشند که از تاریخ فارغ التحصیلی یا  انصراف آنان بیش از یک سال نگذشته باشد.
  • ترخیص سربازان حین خدمت، فارغ التحصیلان مقطع دیپلم و بالاتر، به شرط نداشتن غیبت اولیه و رعایت شرط سنی برای تحصیل در حوزه های علمیه امکان پذیر می باشد.
  • افراد دارای برگه آماده به خدمت (بدون غیبت و اضافه خدمت) که تاریخ اعزام آن ها بعد از شروع سال تحصیلی حوزه باشد، مجاز به نام نویسی هستند.
  • داوطلبانی که در دوران تحصیل در مقطع دیپلم یا دانشگاه، دو مرتبه اقدام به انصراف ازتحصیل داده اند، حتما باید دارای کارتپایان خدمت و یا معافیت دائم باشند.
  • افرادی که از دانشگاه اخراج آموزشی شده اند برای ورود به حوزه نیاز به ارائه پایان خدمت و یا معافیت دائم دارند.
  • افرادی که از حداکثر سنوات تحصیل خود(سنوات ارفاقی) استفاده کرده اند برای پذیرش در حوزه نیاز به ارائه پایان خدمت و یا معافیت دائم دارند.

شرایط ثبت نام در سفیران هدایت

به این دسته از داوطلبان مبلغان دینی گفته می شود که می بایست دارای مدرک پایه دوازدهم باشند که بتوانند در این سطح شرکت نمایند. طول مدت تحصیل در این دوره 5 سال می باشد که به ازای این مدت تحصیل باید 5 سال نیز تبلیغ دینی انجام دهند و سپس می توانند در سطح سه ارشد (دوره 3 ساله) وارد شوند. بنابراین افرادی که سفیران هدایت هستند در طول مدت 5ساله ای که به تحصیل می پردازند در سطح دو قرار دارند که بعد از آن به همراه تعهدات، می توانند وارد سطح سه ارشد شوند.

نکات مهم

  • داوطلبان گروه اول تنها در استان محل سکونت خود مجاز به انتخاب مدرسه هستند.
  • رشته های علوم پایه شامل فلسفه، شیمی، فیزیک، ریاضی، منطق، مهندسی و پزشکی می باشند.
  • توجه داشته باشید که معدل مورد نیاز با توجه به موقعیت و شرایط مدرسه محل تحصیل از نظر قرار گرفتن مدرسه در منطقه محروم، بومی یا غیر بومی بودن داوطلب و یا این که مدرسه در شهر قم واقع است یا خیر، متفاوت می باشد. لذا توصیه می کنیم در انتخاب اولویت های خود دقت کنید.
  • متقاضیان گروه اول که دارای بیش از 17 سال سن می باشند، فقط مجاز به انتخاب مدارس مقطع دو هستند.
  • حداقل معدل داوطلب در سال آخر تحصیلی و هم چنین میانگین دو سال قبل آن باید به صورت جداگانه مطابق با مندرجات جدول “شرایط معدل تحصیلی” که در بخش قبل ارائه شد، باشد.
  • بارگذاری مدارک مربوط به اولویت ها و ویژگی های انتخابی مانند ایثارگری، داشتن رتبه سه رقمی در کنکور سراسری و… الزامی می باشد.
  • هر داوطلب می تواند حداکثر 5 مدرسه را به عنوان اولویت های محل تحصیل خود انتخاب نماید.

دقت داشته باشید که در هر استان مراکزی برای رسیدگی مشکلات داوطلبان وجود دارد که به مراکز فقهی (ارائه دو یا چند رشته) و مراکز تخصصی (ارائه یک رشته) تقسیم می شوند.

داوطلبانی که در موعد مقرر نسبت به ثبت نام خود اقدام کرده اند می بایست چند روز پیش از برگزاری آزمون به سایت مرکز مدیریت حوزه های علمیه مراجعه کرده و پس از دریافت کارت ورود به جلسه خود، از آدرس دقیق محل برگزاری آزمون مطلع شوند. بعد از اعلام نتایج اولیه، از شرکت کنندگانی که موفق به کسب نمره قبولی شده اند جهت حضور در مصاحبه دعوت به عمل می آید. زمان و مکان مصاحبه نیز از طریق مدیریت های استانی و یا سامانه معاونت آموزش اطلاع رسانی می گردد.

دفترچه ثبت نام حوزه علمیه برادران 1402- 1403

همان طور که ذکر شد، داوطلبان آقا واجد شرایط می بایست برای نام نویسی خود در بازه زمانی مشخص به سامانه اختصاصی مربوطه مراجعه نموده و از ضوابط لازم جهت پذیرش طلاب که هر ساله از طریق دفترچه راهنمای ثبت نام در دسترس متقاضیان قرار می گیرد، آگاه شوند. بنابراین توصیه می شود که افراد قبل از انجام هرگونه اقدامی برای نام نویسی در حوزه علمیه برادران، دفترچه راهنمای ثبت نام را به دقت مورد مطالعه قرار دهند تا با مراحل مختلف پذیرش، تبصره ها، تعهدات داوطلب و همچنین جدول زمانبندی و سایر موارد آشنا شوند. لینک دانلود دفترچه ثبت نام ورود به حوزه علمیه برادران برای سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ در کادر ذیل قرار داده شده است.

مدارک ثبت نام حوزه علمیه برادران ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

داوطلبان جهت تکمیل فرآیند نام نویسی سال 1402 – 1403 می بایست مدارک لازم را در سایت مدیریت سنجش و پذیرش حوزه علمی برادران بارگذاری نموده و اطلاعات مورد نیاز را در فرم ثبت نام درج کنند. لازم است قبل از اقدام به ثبت نام مدارک درخواستی با فرمت jpg یا jpeg، وضوح مناسب و حجم کمتر از 200 کیلو بایت اسکن شده باشد. این مدارک به شرح زیر می باشد:

  • مدارک هویتی و شناسایی
  • مدارک تحصیلی
  • مدرک نظام وظیفه عمومی (برای دارندگان پایان خدمت و یا معافیت دائم)
  • گواهی معتبر نسبت به ویژگی ها

مهم: در نهایت علاوه بر اطلاعات و مدارک ذکر شده، برای تکمیل ثبت نام لازم است با توجه به آخرین پایه تحصیلی خود، گروه، برنامه آموزشی، استان و مدرسه مورد نظر خود را نیز انتخاب کنید.

نحوه ویرایش اطلاعات ثبت نام حوزه علمیه برادران 1402 – 1403

آن دسته از داوطلبانی که فرآیند نام نویسی خود را با اطلاعات اشتباه به ثبت رسانده اند، می توانند در بازه نام نویسی سال ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳، با مراجعه به سامانه سنجش و پذیرش حوزه علمی برادران نسبت به اصلاح اشتباهات اقدام کنند.

  • ابتدا به سایت paziresh.ismc.ir مراجعه نموده و بر روی لینک “ثبت نام داوطلبان ورود به حوزه” کلیک کنید.
  • در ادامه، لینک مروبط به “ویرایش اطلاعات ثبت نام” را انتخاب نمایید.
  • سپس با درج اطلاعات خواسته شده در کادرهای مربوطه، دکمه “ورود” را بفشارید.
  • در ادامه می توانید اطلاعات ثبت نامی خود را مشاهده نموده و پس از ویرایش مجددا آن را ذخیره نمایید.

مهم: در صورت فراموشی اطلاعات ورود خود (نام کاربری و رمز عبور) می توانید با کلیم بر روی لینک مربوطه در پایین کادر ورود، این اطلاعات را مجدداد بازیابی کنید.

 

سوالات متداول

1- ثبت نام حوزه علمیه برادران (سطح 1) برای سال تحصیلی ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ از چه تاریخی آغاز می شود؟

ثبت نام برادران در سطح یک حوزه علمیه از تاریخ 1 اسفند ۱۴۰۱تا 31 اردیبهشت ۱۴۰۲ انجام می شود.

2- داوطلبان آقا چگونه می توانند در حوزه علمیه ثبت نام نمایند؟

داوطلبان می توانند به صورت اینترنتی با مراجعه به سامانه پذیرش حوزه های علمیه به نشانی paziresh.ismc.ir ثبت نام کنند.

3- دفترچه ثبت نام حوزه علمیه برادران ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ را چگونه می توان دریافت نمود؟

نسخه پی دی اف این دفترچه از طریق سایت اختصاصی ثبت نام این فرآیند و همچنین این مقاله قابل دریافت می باشد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۹۲ نظر
  1. حجت‌الا خانیزاده

    سلام بر شما دوستان من میتوانم بدونه هیچ مدرکی برای شما والا مقام ها خدمت کنم لطفاً به من کمک کنید

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود
      برای این امر بهتر است مستقیم به حوزه علمیه نزدیک محل سکونتتان مراجعه نمایید زیرا مجاز به ورود و ثبت نام در بخش طلبگی نمی باشید.

  2. سهند نوری

    سلام و عرض ادب
    من فارغ تحصیل هستم سال ۱۴۰۲
    میخواستم بگم چجوری میشه ثبت نام کرد

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر دوست عزیز
      شما کافی است بر اساس مدرک خود در سایت paziresh.ismc.ir ثبت نام کنید.

  3. نیما

    سلام
    خسته نباشید
    من در حال حاضر دبیر زبان انگلیسی هستم آیا من میتونم همزمان با تدریس در دبیرستان در حوزه علمیه شروع به تحصیل کنم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود شما باید رضایت محل کار خود را داشته باشید.

  4. علی رفیعی

    سلام من اول راهنمایی یا هفتم هستم می توانم ثبت نام کنم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود خیر، شما بعد از به اتمام رساندن سال نهم اقدام نمایید.

  5. علی اکبر

    با سلام من امسال سال آخر تحصیلم در دبیرستان است من اگر از الان بروم حوزه علمیه خوب است یا مدرک لیسانس را از دانشگاه بگیرم و بعد در حوزه علمیه ثبت نام کنم ممنون میشم راهنماییم کنید

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر، اگر هدف شما تحصیلات حوزوی می باشد، توصیه می شود از ابتدا در حوزه علمیه تحصیل داشته باشید.

  6. محمد

    سلام من امکان ثبت نام سایتی برای حوزه علمیه ندارم می‌شود به صورت حضوری در یکی از مراکز کار خود را انجام دهم

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، بله؛ ثبت نام حضوری برای حوزه علمیه امکان پذیر است.

  7. حسین

    سلام چجوری میتونم تو حوزه علمیه ولیعصر تهران ثبت نام کنم اسم این مدرسه تو بین مدارس علمیه تو اطلاعیه نبود

    • ایران مشاوره

      باسلام و درود، اگر نام حوزه در دفترچه آورده نشده بدین معنی است که فعلا پذیرشی ندارد اما شما میتوانید مستقیما با حوزه علمیه در ارتباط باشید.

  8. کریمی

    سلام اگر با مدرک لیسانس یا فوق لیسانس رشته حقوق وارد حوزه علمیه شویم از مدت تحصیل در حوزه کم می‌شود ؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود تحصیلات حوزوی شامل سه سطح بوده که در صورت داشتن مدرک لیسانس می توانید برای سطح ۳ حوزه ثبت نام نمایید.

  9. حسین

    سلام خسته نباشید حقوق ماهیانه حوزه علمیه چقدر است

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، در هر حوزه ای متفاوت بوده؛ لذا این مورد را از حوزه علمیه مربوطه خود سوال بفرمایید.

نمایش دیدگاه های بیشتر
دریافت مشاوره