خانه مشاوره تحصیلی ثبت نام دانشگاه امام حسین ۱۴۰۲

ثبت نام دانشگاه امام حسین ۱۴۰۲

زمان و نحوه ثبت نام دانشگاه امام حسین
ثبت نام دانشگاه امام حسین 1402

دانشگاه امام حسین از جمله دانشگاه های دارای شرایط خاص و تحت نظر سپاه پاسداران است که دارای دو قسمت دانشکده افسری و دانشگاه جامع می باشد. داوطلبانی که علاقمند به تحصیل در این دانشگاه هستند، پس از طی کردن مراحل گزینش و پذیرش مصاحبه دانشگاه امام حسین در آینده عضو کادر سپاه خواهند شد.

پذیرش در این دانشگاه نیز مانند سایر دانشگاه های کشور نیازمند یکسری شرایط خاص می باشد که متقاضیان در صورت واجد شرایط بودن، می توانند با فراهم آوردن مدارک مورد نیاز در زمان مقرر، نسبت به ثبت نام خود در دانشگاه امام حسین اقدام نمایند که جزئیات بیشتر در این خصوص در ادامه شرح داده شده است.

فرزندان شاهد، جانبازان و ایثارگران برای ورود به دانشگاه های افسری از شرط معدل و شرط سنی معاف می باشند.

زمان ثبت نام دانشگاه امام حسین 1402

دانشگاه افسری امام حسین، مستقلا و از طریق مراجعه به پایگاه های سپاه، در مقطع کارشناسی دانشجو می پذیرد اما نام نویسی در دانشکده جامع امام حسین با توجه به نحوه گزینش آن که ممکن است از طریق کنکور سراسری 1402 (ارشد پیوسته) و آزمون ارشد و دکتری یا جذب استعداد های درخشان باشد، در زمان بندی های متفاوتی به انجام می رسد.

زمان ثبت نام دانشگاه افسری امام حسین

سال های گذشته، جذب در دانشگاه افسری امام حسین از طریق کنکور سراسری صورت می پذیرفت اما چند سالی است که این عمل، مستقل از کنکور سراسری و از طریق مراجعه حضوری به هسته گزینش سپاه در استان محل سکونت افراد انجام می گیرد. بنابراین، علاقه مندان به نام نویسی در این دانشگاه می بایست با مراجعه به این مراکز در منطقه خود از تاریخ ثبت نام و پذیرش آگاه شوند.

زمان ثبت نام دانشگاه جامع امام حسین

پذیرش دانشجو در دانشگاه جامع امام حسین، فقط از طریق شرکت در کنکور سراسری برای ارشد پیوسته و کنکور مقطع ارشد ناپیوسته و دکتری صورت می پذیرد که این گزینش نیز، می تواند علاوه بر اعضای رسمی سپاه پاسداران، از میان افراد عادی نیز انجام بگیرد. بنابراین متقاضیان می بایست با اطلاع از زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد سراسری و دکتری و حتی جذب بدون کنکور استعداد درخشان، اقدامات لازم را به انجام رسانده و پس از حضور در آزمون و کسب رتبه قبولی، رشته های این دانشگاه را در فرم انتخاب رشته خود درج نمایند.

زمان ثبت نام دانشگاه جامع امام حسین در رشته های کارشناسی ارشد پیوسته 1402
عنوانبازه زمانی
پیش ثبت نام شرکت کنندگان کارشناسی ارشدحداکثر تا تاریخ 31 اردیبهشت ماه 1402
ثبت نام بدون کنکور استعداد درخشان ارشد و دکتری30 فروردین لغایت 31 اردیبهشت 1402

نحوه ثبت نام در دانشگاه امام حسین 1402

پذیرش در دانشگاه امام حسین 1402 ممکن است به سه شیوه انجام بگیرد. به این صورت که افراد یا از طریق ثبت نام  در کنکور ارشد دکتری به این دانشگاه وارد شوند، به صورت بدون کنکور و با سهمیه استعداد درخشان پذیرش شوند و یا داوطلبان علاقه مند می توانند با مراجعه نمودن به پایگاه های سپاه در منطقه مورد نظر نسبت به ثبت نام در دانشگاه امام حسین اقدام کنند.

نحوه ثبت نام در دانشگاه افسری امام حسین

همانطور که گفته شد، با توجه به تغییر در شیوه پذیرش دانشجو در سال های گذشته که دیگر از طریق کنکور سراسری جذب صورت نمی پذیرد، متقاضیان تحصیل در رشته های رشته های دانشگاه امام حسین در مقطع کارشناسی دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع)، می بایست برای اطلاع از زمان و نحوه ثبت نام، به پایگاه های سپاه در منطقه مورد نظر خود مراجعه نمایند.

نحوه ثبت نام در دانشگاه جامع امام حسین

برای ثبت نام در رشته های مقطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه جامع امام حسین، می بایست ابتدا در کنکور ارشد و دکتری ثبت نام به عمل آورده و پس از اعلام نتایج در صورت کسب حد نصاب قبولی، رشته های این دانشگاه را در فرم انتخاب رشته خود وارد نمایید. البته روش دیگر پذیرش در این دانشگاه، با استفاده از سهمیه استعداد درخشان و به صورت بدون آزمون خواهد بود که شرایط خاص خود را دارا می باشد. مراحل مربوط به نام نویسی هر دو روش ذکر شده در قسمت زیر ذکر شده است.

ثبت نام از طریق کنکور ارشد و دکتری

  • پس از ثبت نام در کنکور ارشد یا دکتری، در زمان معین شده به سایت دانشگاه امام حسین به نشانی ihu.ac.ir مراجعه کنید و سپس بر روی فراخوان مربوط به پیش ثبت نام تحصل در مقطع ارشد/دکتری سال 1402 کلیک نمایید.

مرحله اول پیش ثبت نام دانشگاه جامع امام حسین

  • در این صفحه پس از مطالعه فراخوان، بر روی آیکون “ثبت نام” کلیک نمایید.

مرحله دوم پیش ثبت نام دانشگاه جامع امام حسین

  • فرم مقطع تحصیلی ارشد/دکتری که نشان داده شده است را با اطلاعات شخصی و سوابق تحصیلی خود تکمیل نموده و سپس بر روی گزینه “ثبت اطلاعات” کلیک کنید.مرحله سوم پیش ثبت نام دانشگاه جامع امام حسین

ثبت نام از طریق سهمیه استعداد درخشان

  • پس از ثبت نام در کنکور ارشد یا دکتری، در زمان معین شده به سایت دانشگاه امام حسین به نشانی ihu.ac.ir مراجعه کنید و سپس بر روی فراخوان مربوط پذیرش بدون آزمون استعداد درخشان مقطع ارشد/دکتری سال 1402 کلیک نمایید.

مرحله اول ثبت نام با سهمیه استعداد درخشان دانشگاه جامع امام حسین

  • در این صفحه می توانید بر روی آیکون “ثبت نام” کلیک نمایید.

مرحله دوم ثبت نام با سهمیه استعداد درخشان دانشگاه جامع امام حسین

  • در این مرحله به صفحه سایت گلستان وارد می شوید که با انتخاب عبارت متقاضی سهمیه استعداد درخشان، نام کاربری و گذرواژه تکمیل خواهد شد. در نهایت گزینه ورود را انتخاب نمایید.

مرحله سوم ثبت نام با سهمیه استعداد درخشان دانشگاه جامع امام حسین

  • سپس در مرحله بعد کادرهای مربوط به اطلاعات شخص خود را وارد نمایید. همچنین داوطلب می بایست شناسه کاربری و گذواژه خود را تعیین کرده و در نهایت کلید “ثبت موقت مشخصات داوطلب” را انتخاب نماید.

توجه: پس از تکمیل اطلاعات، شماره پرونده داوطلب در قسمت پایین سایت نوشته می شود.

مرحله چهارم ثبت نام با سهمیه استعداد درخشان دانشگاه جامع امام حسین

با توجه به اینکه مجری برگزاری هر یک از آزمون های ذکر شده سازمان سنجش آموزش کشور می باشد،  ثبت نام در آن ها نیز از طریق مراجعه به سایت سازمان سنجش با نشانی sanjesh.org انجام می شود. در نهایت پس از  قبولی در هر یک از رشته های انتخابی نیز، باید جهت تکمیل نام نویسی با در دست داشتن مدارک لازم، حضورا به دانشگاه مراجعه نمایید.

شرایط ثبت نام دانشگاه امام حسین 1402

همچنین متقاضیان ثبت نام در این دانشگاه پیش از هر چیزی باید از شرایط پذیرش دانشجو در این مرکز آموزشی آگاهی داشته باشند و در صورت دارا بودن تمامی ضوابط لازم برای مراحل بعدی اقدام کنند که شرایط ثبت نام دانشگاه امام حسین در ادامه این مقاله به طور کامل شرح داده شده است.

شرایط ثبت نام در دانشگاه افسری امام حسین

همانطور که پیش از این اشاره شد، ثبت نام در دانشگاه افسری امام حسین به طور کلی مستقل از کنکور سراسری بوده که افراد می توانند با مراجعه حضوری به مرکز گزینش سپاه منطقه مورد نظر اقدام به نام نویسی نمایند. پذیرش در این دانشگاه، شامل شرایط اختصاصی و عمومی مخصوص به خود می باشد، که در ادامه موارد مربوط به آن را شرح داده ایم.

شرایط عمومی

  • داشتن تابعیت صرفا ایرانی
  • اعتقاد به دین مبین اسلام
  • اعتقاد و التزام عملی به نظام جمهوری اسلامی ایران
  • اعتقاد به ولایت فقیه
  • عدم سوسابقه و ممنوعیت از اشتغال در مشاغل دولتی
  • عدم عضویت و پیروی از انواع گروه های سیاسی مغایر با جمهوری اسلامی
  • عدم اعتیاد به مصرف مواد روان گردان

محدودیت ها و شرایط اختصاصی

  • ارائه مدارک دیپلم یا پیش دانشگاهی از رشته های صرفا نظری، مدرک رشته های کار و دانش و فنی حرفه ای قابل پذیرش نیست.
  • تعهد به حضور مستمر و خدمت گزاری در سپاه
  • داشتن حداقل قد 165 و حداکثر 190
  • داشتن حداقل معدل 14 از آخرین سال تحصیلی و یا میانگین سه سال آخر تحصیل
  • مرد و مجرد بودن

شرایط ثبت نام در دانشگاه جامع امام حسین

همانطور که گفتیم دانشگاه جامع امام حسین از طریق کنکور سراسری برای کارشناسی ارشد پیوسته و یا کنکور ارشد ناپیوسته و دکتری اقدام به جذب دانشجو می نماید. علاقه مندان به خدمت در سپاه پاسداران می توانند از طریق شرکت در کنکور سراسری مقطع کارشناسی ارشد و دکتری، شانس پذیرش خود را در رشته های این دانشگاه امتحان کنند.

همچنین دانشگاه جامع امام حسین، جهت ورود به برخی از رشته ها امکان پذبرش از طربق بورسیه مستقیم سپاه را فراهم آورده است که شرط شرکت در آزمون مربوطه داشتن موافقت نامه کتبی از سپاه است. همچنین، لازم به ذکر است که دانشکده های دانشگاه جامع امکان پذیرش دانشجو را در 4 زمینه ( علوم انسانی، فنی و مهندسی، حوزه علوم دفاعی و علوم پایه ) فراهم می آورد.

شرایط ثبت نام با سهمیه استعداد درخشان

علاوه بر پذیرش دانشجویان مقطع ارشد و دکتری از طریق کنکور، امکان پذیرش بدون کنکور و با استفاده از سهمیه استعداد درخشان نیز بر داوطلبان فراهم شده که هر مقطع شرایط خاصی را دارا می باشد.

شرایط ثبت نام در دانشگاه امام حسین با استفاده از سهمیه استعداد درخشان 1402

شرایط کارشناسی ارشد 
پذیرش از بین افراد متعهد به انقلاب اسلامی و بسیجیان در زمینه و رشته مورد نیاز دانشگاه انجام می شود.
دانشجویان مقطع کارشناسی پیوسته که ورودی بهمن 97 باشند می توانند نسبت به ثبت نام اقدام کنند.
دانشجویان مقطع کارشناسی پیوسته ورودی مهر 98 که در شش نیمسال موفق به گذراندن حداقل سه چهارم واحد های درسی بوده و جر 20 درصد برتر دانشجویان هم ورودی و هم رشته خود باشند.
شرکت کنندگان می بایست تا تاریخ 31 شهریور ماه 1402 و طی 8 نیمسال دانش آموخته شده باشند.
داوطلبان بایستی دارای حداقل میانگین 16 در رشته های فنی مهندسی و علوم پایه و 17 در رشته های علوم انسانی باشند.
تنها فارغ التحصیلان ایرانی دوره روزانه داخل کشور و دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات مجاز به شرکت در پذیرش این سهمیه هستند.
تغییر رشته و محل تحصیل پس از پذیرش امکان پذیر نمی باشد.
شرایط دکتری
پذیرش از بین افراد متعهد به انقلاب اسلامی و بسیجیان در زمینه و رشته مورد نیاز دانشگاه انجام می شود.
تنها فارغ التحصیلان ایرانی دوره روزانه داخل کشور و دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات مجاز به شرکت در پذیرش این سهمیه هستند.
حداقل تاریخ پس از دانش آموختگی برای داوطلبان مجاز به شرکت 2 سال در نظر گرفته شده است.
حداقل معدل مقطع کارشناسی در رشته های علوم پایه و فنی مهندسی 16 ( با اعمال ضریب هم ترازی ) و برای رشته های علوم انسانی و علوم اجتماعی و رفتاری 16( بدون اعمال ضریب هم ترازی) خواهد بود.
حداقل معدل قابل قبول کارشناسی ارشد پیوسته و ناپیوسته 17 و بدون احتساب نمره پایان نامه و با اعمال ضریب همترازی می باشد.
شرکت کنندگان می بایست تا تاریخ 31 شهریور ماه 1402 فارغ التحصیل شوند.
امتیاز و نمره مربوط به سنوات برای داوطلبان با سنوات 5 نیمسال به بالا در دوره کارشناسی لحاظ نخواهد شد.
کسب حداقل 60 امتیاز از فعالیت های آموزشی، پژوهشی و مصاحبه، الزامی بوده و داوطلبان بر این حسب اولویت بندی خواهند شد..
دریافت حدنصاب نمره 50 از آزمون زبان MCHE یا معادل آن در سایر آزمون های مورد قبول دانشگاه تا قبل از آزمون جامع دکتری ضروری می باشد.

شرایط پذیرش دانشجوی بورس و غیر بورس دانشگاه امام حسین 1402

پذیرش به شکل بورسیه در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری شرایط به خصوصی دارد که در ادامه شرح داده شده است.

شرایط پذیرش دانشجوی بورس دانشگاه امام حسین

  • اعضای کادر رسمی سپاه یا سایر نیرو های مسلح (کارمندان سپاه باید موافقت نامه کتبی جهت ادامه تحصیل خود را از منابع انسانی سپاه دریافت کنند تا پس از پذیرش در زمان مصاحبه ارائه دهند، سایر کارکنان نیز باید مجوز ادامه تحصیل خود را از ارگان های مربوطه دریافت نمایند.)

داوطلبانی که دارای مدرک کارشناسی از سایر دانشگاه ها می باشند و عضو کادر رسمی سپاه یا سایر نیروهای مسلح نیستند، با داشتن شرایط زیر می توانند در مقاطع بالاتر در این دانشگاه تحصیل کنند:

  • حداکثر سن مورد قبول برای پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد 24 سال تمام است، ولی برای کسانی که دارای کارت پایان خدمت می باشند به میزان مدت خدمت آن ها و برای دارندگان عضویت بسیج بسته به اینکه عضویت آن ها عادی یا فعال است، به حداکثر سن پذیرش اضافه می شود.
  • حداکثر سن پذیرش در مقطع دکتری 26 سال تمام می باشد.
  • فرزندان شهدا، جانبازان، مفقودالاثرها و آزادگان تا سقف 5 سال به حداکثر سنشان افزوده می شود.
  • داشتن حداقل معدل کل 14 برای دانشجویان کارشناسی دانشگاه روزانه و حداقل معدل 15 از دانشگاه های آزاد و پیام نور جهت تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد
  • دارا بودن حداقل معدل کارشناسی ارشد 15 از دانشگاه روزانه و حداقل معدل 16 از دانشگاه های پیام نور و آزاد جهت تحصیل در مقطع دکتری

شرایط پذیرش دانشجوی غیر بورس در دانشگاه امام حسین

  • افراد می بایست حداقل یک سال سابقه عضویت و فعالیت در سازمان بسیج مستضعفین داشته باشند و مدارک آن را در زمان مصاحبه ارائه دهند.
  • متقاضیان باید آمادگی انجام پژوهش ها و تحقیقات درخواستی سپاه را داشته باشند.
  • کسانی که از این طریق مجاز به تحصیل در دانشگاه امام حسین (ع) می شوند، باید تعهد نامه ای کتبی مبنی بر اینکه هیچ تضمینی در خصوص جذب و استخدام آن ها در سپاه وجود ندارد، ارائه دهند.
  • داوطلبانی که دارای رتبه دو رقمی می باشند نیز در اولویت پذیرش این دانشگاه قرار دارند.
  • کسانی که رشته های این دانشگاه را جزو 5 انتخاب اول خود قرار می دهند، در اولویت پذیرش می باشند.
  • خانواده های شهدا و ایثارگران در صورتی که معدل بالایی داشته باشند، از برتری نسبت به سایر داوطلبان برخوردار هستند.
  • متقاضیانی که دارای معدل بالای 17 در رشته های علوم پایه و فنی و مهندسی و معدل بالای 18 در رشته های علوم انسانی هستند، از اولویت در پذیرش برخوردارند.

مزایا و امکانات تحصیل در دانشگاه امام حسین 1402

با توجه به شرایط ثبت نام دانشگاه امام حسین 1402 که جهت پذیرش دانشجو سختگیری های به خصوصی دارد، طبیعی است که امکانات و مزایای قابل توجهی را جهت بهره مندی پذیرفته شدگان در اختیار آن ها قرار دهد که عمده این امکانات به شرح زیر است.

  • محصلان دانشگاه امام حسین مشمول حقوق و کمک هزینه تحصیلی خواهند شد.
  • سال های تحصیلی دانشجویان جزو سابقه آن ها محسوب می شود.
  • برای دانشجویان دانشگاه امام حسین، معافیت از آموزش و کسری خدمت لحاظ خواهد شد.
  • امکان خدمت در سپاه پاسداران، برای فارغ التحصیلان این دانشگاه فراهم می باشد.
  • با توجه به این که تحصیل در دانشگاه به صورت شبانه روزی است، امکانات رفاهی خوابگاه، مواد غذایی و… و همپنین امکانات فرهنگی دریافت خواهند کرد.

کدام دسته از داوطلبان در اولیت پذیرش دانشگاه امام حسین هستند؟

  • درصورت داشتن معدل بالا، خانواده شهدا و ایثارگران در اولویت پذیرش هستند.
  • داوطلبانی که معدل بالای 17 در رشته های علوم پایه و فنی مهندسی دوره کارشناسی و معدل بالای 18 در رشته های علوم انسانی، داشته باشند، در اولویت پذیرش می باشند.
  • رتبه های دو رقمی در کنکور سراسری
  • داوطلبانی که علاقمندی خود را به کد رشته محل های دانشگاه امام حسین در 5 اولویت اول، اعلام کرده باشند.

رشته های دانشگاه امام حسین 1402

دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع)  و دانشگاه جامع در مقاطع ارشد و دکتری، در زمینه های متفاوتی پذیرای دانشجویان است که در جدول زیر برای شما شرح داده شده است.

لیست رشته های دانشگاه افسری امام حسین 1402
مقطع کارشناسی
علوم اقتصادیمهندسی عمرانمهندسی صنایع (تولید صنعتی)
علوم کامپیوترمهندسی فناوری اطلاعات (IT)مدیریت صنعتی
میکروبیولوژیحقوقعلوم کامپیوتر
مهندسی برق (الکترونیک و مخابرات)مهندسی کامپیوتر (نرم افزار)فیزیک
ریاضی (کاربردی)شیمیتربیت بدنی و علوم ورزشی
جغرافیای سیاسی نظامی عملیات کشوریاطلاعات نظامی و علوم سیاسیمهندسی هوافضا
مهندسی مکانیک (گرایش های طراحی جامدات، حرارت و سیالات)مدیریت زنجیره تامین (آماد)زیست شناسی سلولی و ملکولی
مهندسی نقشه برداری
مقطع کارشناسی ارشد
مجموعه مهندسی عمران (سازه)مهندسی پدافند غیرعامل (آفا)مهندسی پدافند غیرعامل (سازه)
مهندسی فناوری اطلاعات (شبکه های کامپیوتری)مهندسی کامپیوتر در گرایش های رایانش امن/ نرم افزارریاضی کاربردی در گرایش های آنالیز عددی/ بهینه سازی/ رمز و کد
مهندسی برق در گرایش های جنگ الکترونیک/ الکترونیک قدرت/ سیستم های قدرت/ مخابرات امن و رمز نگاری/ مخابرات سیستم/ مخابرات و میدان و موج/ افزاره های میکرونانو/ مدارهای مجتمعمهندسی صنایع در گرایش های سیستم های کاربردی/ لجستیک و زنجیره تامینمهندسی هوافضا در گرایش های سازه های هوایی/ آیرو دینامیک
شیمی آلیشیمی تجزیهشیمی فیزیک
شیمی نانومهندسی شیمی (طراحی فرآیند)فیزیک اپتیک و لیزر
فیزیک هسته ایمهندسی مکانیک (تبدیل انرژی)مهندسی مکانیک (طراحی کاربردی)
پیشرانهزیست شناسی سلولی و مولکولیشیمی معدنی
مقطع دکتری
ریز زیست فناوری (نانو بیو تکنولوژی)مهندسی صنایعفیزیک هسته ای
مطالعات منطقه ایشیمی تجزیهمدیریت صنعتی (مدیریت سیستم ها)
شیمی آلیمهندسی مکانیک طراحی کاربردی دینامیک کنترل و ارتعاشاتفیزیک اپتیک و لیزر
مهندسی برق جنگ الکترونیک (گرایش های راداری، مخابراتی و الکترو مغناطیس)

تفاوت مقطع درجه داری و افسری در ثبت نام دانشگاه امام حسین 1402

پیش از آن که به تفاوت در رابطه با مقطع درجه داری و افسری بپردازیم، بهتر است با ویژگی کلی هر یک از آن ها آشنا شویم.

درجه داری: همکاری متقاضیان در 5 سال اول به صورت پیمانی بود و پس از 5 سال در صورت تایید به احتمال 99 درصد این همکاری رسمی خواهد شد.

افسری: متقاضیان پس از گذراندن 2 ماه رزم مقدماتی وارد دانشگاه شده و در طول مدت تحصیل خود که اکثرا به صورت کارشناسی پیوسته و به مدت 4 سال است، استخدام رسمی سازمان خواهند بود.

تفاوت استخدام درجه داری و افسری

  • در هر دو مورد با مدرک تحصیلی دیپلم وارد می شوند، در افسری دیپلم باید کاملا مربوط به متوسطه نظری باشد اما در درجه داری تفاوتی ندارد.
  • در صورت ورود به صورت افسری در ابتدا نائل به درجه ستوان دومی شده و در نهایت حداقل با درجه سرهنگ بازنشسته می شوید اما در درجه داری ابتدا نائل به درجه گروهبان یکمی شده و در نهایت با درجه سروان بازنشسته می شوید.

مزایای ورود از طریق افسری

  • پذیرفته شدگان از بدو ورود پایور هستند.
  • امکان ارتقا به مقام سردار وجود دارد.
  • درجه بالاتری در افسری خواهند داشت.
  • حقوق و مزایای بالاتری را مشمول خواهند شد.
  • امکان ارتقا به فرماندگی وجود دارد.
  • در محل مناسب تری به خدمت می پردازند.

آدرس مراکز گزینش دانشگاه امام حسین 1402

داوطلبان واجد شرایط ثبت نام دانشگاه امام حسین 1402 می توانند در موعد مقرر با در اختیار داشتن مدارک مورد نیاز به مراکز گزینش که ادامه نشانی و شماره تماس هر یک از آن ها در استان های مختلف کشور آورده شده است، جهت انجام درخواست خود مراجعه نمایند.

همچنین ذکر این نکته نیز ضروری است که این اطلاعات مربوط به هسته های گزینش سپاه در مراکز استان های مختلف می باشد.

آدرس مراکز گزینش دانشگاه امام حسین 1402
ردیفاستانآدرستلفن تماس
1آذربایجان شرقیتبریز، آخر منظریه، جنب سپاه عاشورا، مرکز گزینش4783042 – 0411
2آذربایجان غربیارومیه، خیابان پرورش، جنب چهارراه پرورش، مرکز گزینش2341458 – 0411
3اردبیل میدان بسیج، جنب سالن ولایت7717200 – 0451
4اصفهانخیابان کاوه، انتهای خیابان ابوریحان بیرونی، کوچه سپاه، مرکز گزینش4516020 – 0311
5ایلاممیدان 22 بهمن، طبقه بالای موسسه مهر، مرکز گزینش3381642 – 0841
6بوشهرخیابان مدرس، ابتدای مدرس، ساختمان مرکز گزینش امام صادق(ع)5551770 – 0771
7تهرانمیدان شهدا، خیابان مجاهدین اسلام، چهارراه آبسردار، گزینش سپاه 27 بلوار کشاورز، بعد از تقاطع جمال زاده، مرکز گزینش سپاه سید الشهداء77530320 – 021
8چهارمحال بختیاریشهر کرد، میدان امام حسین (ع)، خیابان پیروزی، جنب سازمان بسیج دانش آموزی، ساختمان ساتر، مرکز گزینش2253830 – 0381
9خراسان جنوبیبیرجند، خیابان پاسداران 12، پلاک 82221272 – 0561
10خراسان رضویمشهد، بلوار وکیل آباد 72، مرکز گزینش50163677 – 0511
11خراسان شمالیبجنورد، فلکه بازرگانی، رو به روی میدان آتش نشانی، مرکز گزینش42243304 – 058
12خوزستاناهواز، بلوار پاسداران، نبش خیابان زیبا، پلاک 50814449391 – 061
13زنجانخیابان سعدی، ساختمان موسسه مالی و اعتبار مهر، طبقه سوم13260009 – 024
14سمنانمیدان شهید مطهری، جنب دفتر سیاحتی سمند گردش شایان، مرکز گزینش
15سیستان و بلوچستانزاهدان، میدان آزادی، جنب استانداری، مرکز گزینش و عضویابی3220597 – 0541
16 فارسشیراز، خیابان پاسداران، بلوار مطهری، خیابان کمیل، ضلع جنوبی پادگان امام حسین (ع)، مرکز گزینش8236565 – 0711
17قزوینخیابان سعدی، بالاتر از منبع آب، خیابان شهید فکوری، مرکز گزینش3354044 – 0381
18قممیدان امام خمینی (ره)، ساختمان سپاه، کوچه 22، درب اول6610735 – 0251
19کردستانسنندج، خیابان استانداری، جنب فروشگاه ساتر، مرکز گزینش2260091 – 0871
20کرمانبلوار شهید خانوک، بعد از گاراژ زرندنین، کوچه 13، مرکز گزینش3117781 – 0341
21کرمانشاهبلوار شهید بهشتی، جنب استادیوم آزادی، مرکز گزینش8249760 – 0831
22کهکیلویه و بویر احمدیاسوج، 60 متری، خیابان پاسداران، امامت 22، مرکز گزینش3339650 – 0741
23گلستانگرگان، میدان شهرداری، خیابان پاسداران، رو به روی پارک شهر، خیابان بوعلی، مرکز گزینش ،2221814 – 0171
24گیلانرشت، خیابان نامجو، رو به روی ورزشگاه شهید عضدی، درمانگاه سجاد، طبقه 53223337 – 0131
25لرستانخرم آباد، میدان تختی، خیابان خیام غربی، جنب دفتر امام جمعه، رو به روی باشگاه فجر، مرکز گزینش2251673 – 0661
26مازندرانساری، بلوار پاسداران، کوچه شهید منصوری، جنب بانک سپه، مرکز گزینش2233264 – 0151
27مرکزیاراک، خیابان دانشگاه، شهرک مصطفی خمینی، خیابان نوید، خیابان رز3339591 – 0861
28هرمزگانبندرعباس، بلوار امام خمینی (ره)، خیابان شریعتی شمالی، بلوار ناصر، جنب خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، مرکز گزینش3352748 – 0761
29همدانجاده کرمانشاه، موقعیت سید الشهدا، مرکز گزینش2529325 – 0811
30یزدچهارراه مهدیه، بلوار شهید بهشتی، نرسیده به میدان امام حسین (ع)، رو به روی بنیاد شهید، مرکز گزینش7242777 – 0351

 

سوالات متداول

1- ثبت نام در دانشگاه افسری امام حسین ۱۴۰۲ از چه تاریخی آغاز می شود؟

برای اطلاع از زمان ثبت نام در دانشگاه افسری می بایست حضورا به مراکز گزینش سپاه در استان خود مراجعه نمایید.

2- ثبت نام در دانشگاه امام حسین ۱۴۰۲ به چه صورت انجام می پذیرد؟

ثبت نام در دانشگاه افسری حضورا با مراجعه به هسته گزینش سپاه و ثبت نام دانشگاه جامع از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org انجام می پذیرد.

3- داوطلبان جهت ثبت نام در مقطع کارشناسی دانشگاه امام حسین ۱۴۰۲ می بایست دارای چه معدلی باشند؟

دارا بودن حداقل معدل 14 برای سال آخر تحصیل و یا برای میانگین معدل سه سال آخر تحصیلی الزامی است.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۲۵۴ نظر
  1. یا مهدی

    سلام
    ببخشید من دو ماه پیش مدارکم رو تحویل دادم کفتن که زنگ میزنیم بیای واسه امتحان میخواستم بدونم که زمان آزمون کتبی دانشگاه افسری امام حسین کی هستش

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود
      آزمون دانشگاه افسری سپاه صرفا از طریق هسته گزینش قابل پیگیری می باشد.

  2. مسعود

    سلام ببخشید من ۲۳ سالمه سربازی نرفتم میتونم افسری دانشگاه امام حسین شرکت کنم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر دوست عزیز
      در صورتی که مشکل نظام وظیفه نداشته باشید این امکان برای شما وجود دارد.

  3. رضا شکور

    سلام میخواستم بدونم آزمون دانشگاه افسری سپاه که توسط ارگان داخلی انجام میشه شامل چه منابعی هست و آزمونش به چه شکل هست؟مشابه کنکور هست؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر دوست عزیز
      این آزمون شامل دروس عمومی و تخصصی می باشد.

  4. سهند نوری

    سلام من معدلم ۱۵.۸۰هستش میتونم افسری ثبت نام کنم

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، ثبت نام خود را انجام داده و امتحان دهید ممکن است موافقت شود.

  5. حسین قربانی

    سلام
    من ترم آخر کارشناسی هستم
    سابقه ۱۰ سال بسیج فعال و کارت سبز دارم اما هنوز سربازی نرفتم
    اگر بتونم وارد دانشگاه امام حسین بشم آیا از خدمتم حساب میشه؟و اینکه مدت آموزش توی این دانشگاه چقدره‌؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، در صورتی که مایل هستید وارد دانشگاه افسری امام حسین شوید می بایست از طریق آزمون افسری سپاه اقدام کنید، و دانشگاه افسری امام حسین با دانشگاه جامع امام حسین متفاوت ایت.

  6. سینا

    سلام ببخشید بعد از قبولی دانشگاه جامع امام حسین به بعد از فارغ‌التحصیلی به استخدام سپاه پاسداران در میایم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، خیر تعهدی به استخدام نیست، تنها در اولویت استخدام نسبت به افراد عادی خواهید بود.

  7. علی

    سلام میبخشید چرا تو لیست مراکز گزینش برای استان ها استان البرز نیست؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، به دلیل نزدیکی این دو استان، به داوطلبان استان البرز توصیه می شود، سوالات خود را از هسته ی گزینش سپاه پاسداران تهران بزرگ پی گیری کنند.

  8. علی

    با سلام و احترام. ببخشید با داشتن دیپلم فنی حرفه ای و آمادگی به کنکور انسانی و قبول شدن در کنکور انسانی بعداز قبولی در کنکور انسانی میشه وارد دانشگاه امام حسین شد و پاسداری ادامه داد؟

    • ایران مشاوره

      با سلام برای ورود به دانشگاه تربیت پاسداری امام حسین باید یکی از دیپلم های نظری را دارا باشید و دانشگاه امام حسین آزمون مجزا از کنکور برگزار می کند.

  9. عرفان تنها

    سلام خوبین
    ببخشید من دانش آموز پایه یازدهم انسانی ام خیلی دوست دارم که برم دانشگاه افسری امام حسین و برم تو سپاه پاسداران
    برای همین میخواستم بدونم که الان میشه ثبت نام کنم؟!
    یا سال دیگه میتونم برم ثبت نام کنم یعنی بشم سال آخر دبیرستان یعنی پایه دوازدهم ؟ چکار کنم ممنون میشم بگین

  10. امیر محمد

    سلام خسته نباشید ، من یکی از عمو هام بازنشسته سپاه هستش ۲ تا شهید تا داریم بسیج فعالم ، ولی ۴ تا از عمو های دیگم پدرم و داییم سابقه زندانی دارن ، با این وضع توی سپاه استخدام میشم

    • ایران مشاوره

      سلام ، وقتتون بخیر. در صورتی که شرایط دیگری که در لینک شرایط ثبت نام دانشگاه امام حسین قرار گرفته است را دارید ، هیچ مشکلی از جهت ورود نخواهید داشت.

  11. Arman

    سلام خسته نباشید من یکی از عمو هام سپاهی هستش ولی ۳ تا از اون عمو دیگری هام سابقه دارن داییم هم سابقه داره ، با این وضع توی سپاه استخدام میشم

    • ایران مشاوره

      با سلام، با توجه به اینکه تحقیقات دانشگاه های افسری به صورت گسترده و حساس میباشد به احتمال زیاد شانسی برای پذیرش نخواهید داشت.

  12. Ali

    سلام من فنی حرفه ای هستم حسابداری میخواستم بدونم میتونم آزمون شرکت کنم و رشته انسانی رو انتخاب کنم و اگه قبول شدم وارد دانشگاه افسری سپاه امام حسین بشم

    • ایران مشاوره

      با سلام برای ورود به دانشگاه افسری باید یکی از دیپلم های نظری را دارا باشید.

  13. محمد

    ببخشید با لیسانس استخدام در سپاه بشی حقوقش بیشتر از اینه ک با دیپلم استخدام بشی

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، برای ورود به مقطع افسری می بایست فقط با مدرک دیپلم خود اقدام نمایید و با مدرک کارشناسی در مقطع درجه داری یا پیمانی استخدام می شوید که حقوق و مزایا افسری به نسبت پیمانی و درجه داری بیشتر می باشد.

  14. امیر محمد

    ببخشید بازم مزاحم شدم یعنی منی ک حسابداریم دیگه ثبت نام نکنم برای آزمون دانشگاه افسری سپاه امام حسین و اینکه سپاه دانشگاهه دیگه ای نداره ک فنی حرفه ای قبول کنه

    • ایران مشاوره

      سلام ، وقتتون بخیر. شما میتوانید از طریق کنکور سراسری وارد دانشگاه جامع امام حسین برای رشته های فنی مهندسی شوید. جهت ورود باید در کنکور رشته ریاضی شرکت کنید.

  15. امیر محمد

    سلام من رشتم فنی حسابداریه و بسیج فعال دارم ، یکی از عمو هام بازنشسته سپاه هستش و دو تا از پسر عمو های بابام شهید شدن میخواستم ببینم میتونم با آزمون وارد دانشگاه امام حسین یا امام صادق بشم برای استخدامی سپاه

    • ایران مشاوره

      سلام ، وقتتون بخیر. جهت ثبت نام در مقطع افسری باید فارغ التحصیل رشته های نظری باشید.(این موضوع جزو شرایط ثابت و اولیه می باشد.)

  16. حسن

    سلام من یک دوست دارم که علاقهمند هست که وارد دانشگاه امام حسین بشه اما به دلیل اینکه رشتش کارودانش(برق ساختمان) هست شک داره که میتونه وارد دانشگاه بشه یا نه اگر میشه جواب بدید که این دوست ما میتونه بره یا نه ممنون میشم جواب بدید

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، معمولاً ارگان های نظامی در فراخوان های پذیرش افسری خود از داوطلبان نظری دعوت می کنند. رشته های کار و دانش و فنی و حرفه ای بیشتر می توانند در قسمت های درجه داری و استخدامی شرکت کنند. برای سپاه بهتر است داوطلب با مدارک هویتی و تحصیلی به سپاه استان مراجعه کند.

  17. علی

    سلام و عرض ادب الان که دروس عمومی از کنکور حذف شدند آیا دروس عمومی از آزمون ورودی دانشگاه امام حسین هم حذف میشه یا نه؟ ممنون

    • ایران مشاوره

      با سلام، خیر، آزمون ورودی دانشگاه امام حسین ارتباطی با کنکور ندارد و دروس عمومی از آزمون دانشگاه امام حسین حذف نشده است.

  18. علی

    سلام
    قبلاً پرسیدم که اگر فردی به طور مادر زاد عضوی از بدنش ناقص باشد ،ایا می‌تونه در دانشگاه امام حسین وارد شود و به سپاه ؟
    شما فرمودید که در مرحله معاینات پزشکی ایراد گرفته میشود
    حالا این به معنای این هست که اصلا نمیتونه وارد دانشگاه بشود یا اینکه می‌تونه ولی برای بعضی شغل های سپاه نمیتونه انتخاب کنه ؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، با توجه به اینکه معاینات پزشکی دانشگاه افسری امام حسین به صورت کاملا تخصصی میباشد احتمال اینکه پذیرش نشوید بالا است.

  19. علی

    سلام
    من نمیدونستم که ازمون داخلی دانشگاه امام‌حسین کی برگزار میشه و توی اون آزمون شرکت نکردم ولی امسال کنکور انسانی شرکت کردم خاستم ببینم میشه با این شرایط برای دانشگاه امام حسین اقدام کنم؟اگه میشه رتبه کنکورم باید چند باشه؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، پذیرش در دانشگاه های نظامی برای افسری، از طریق آزمون داخلی ارگان مربوطه انجام میشود.

  20. مهدی

    سلام نتایج آزمون افسری سپاه کی میاد ممنون

    • ایران مشاوره

      با سلام، برای اطلاع از زمان دقیق اعلام نتایج، می بایست به صورت حضوری به هسته های گزینش سپاه استان محل اقامتتان مراجعه نمایید.

  21. مهدی

    سلام نتایج آزمون افسری سپاه کی میاد

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر، جهت پیگیری زمان انتشار نتایج دانشگاه افسری سپاه، می بایست به صورت حضوری به مرکز گزینش سپاه استان محل اقامت خود مراجعه نمایید.

  22. مهدی

    سلام ظرفیت هر استان برای دانشگاه افسری چند نفر میباشد؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر، اطلاعیه دقیقی در رابطه با این موضوع موجود نمی باشد؛ جهت بررسی این مورد می توانید نسبت به مراجعه حضوری به مرکز گزینش اقدام نمایید.

  23. مهدی

    سلام خسته نباشید مکان آزمون افسری داخل خود استان می باشد؟ یا تهرانه؟
    ممنون

    • ایران مشاوره

      با سلام، حوزه امتحانی شما توسط هسته گزینش سپاه اعلام خواهد شد.

  24. پوریا

    ایا راهی هست که بدون کنکور و با دیپلم نظری در دانشگاه امام حسین(برای افسری) ثبت نام کرد اگه آره چگونه و چه زمانی باید ثبت نام کرد

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر، مطابق با سنوات گذشته، با مدرک دیپلم رشته های نظری، می توانید برای ثبت نام در آزمون داخلی سپاه اقدام نمایید.

  25. علی

    سلام خسته نباشید معدل کل دیپلم کتبی برای رشته انسانی حداقل چقدر هست

    • ایران مشاوره

      با سلام، شما میتوانید برای اطلاع از تمامی شرایط دانشگاه افسری امام حسین (ع)، به صورت حضوری به مرکز هسته گزینش استان محل اقامت خود مراجعه نمائید.

  26. شادمهر

    سلام ببخشید از چه سایتی باید برای دانشگاه افسری امام حسین ثبت نام کرد
    و رشتم تجربیه میشه

    • ایران مشاوره

      با سلام، برای ثبت نام در آزمون استخدامی سپاه می بایست به صورت حضوری به هسته گزینش سپاه مراجعه کنید.

  27. محمدطاهاقلیزاده

    سلام بنده رشته ام فنی کامپیوتر هست وبسیجی هستم ویک سالم است که فعال هستم بااین شرایط میتوانم یانه؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، مطابق با سنوات گذشته، پذیرش دانشگاه افسری امام حسین، صرفا از میان داوطلبان آقا دارای مدرک دیپلم رشته های صورت می گیرد.

  28. محمد حسین

    سلام
    من رشتم حسابداری است امسال دوازدهم هستم میخواستم بدونم من میتونم وارد دانشگاه بشم یا نه؟؟
    ممنونم

    • ایران مشاوره

      با سلام، مطابق با شرایط پذیرش افسری سپاه، تنها دانش آموزان رشته های نظری مجاز به ثبت نام هستند.

  29. yaser

    سلام خسته نباشید میخواستم بدونم زمان دقیق ثبت نام دانشگاه افسری کی هست؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، در حال حاضر اطلاعیه ای در خصوص این مورد منتشر نشده است؛ جهت اطلاع از آخرین اخبار، می توانید به صورت حضوری به مرکز گزینش استان محل اقامت خود مراجعه نمایید.

نمایش دیدگاه های بیشتر
دریافت مشاوره