خانه دانشگاه پیام نور ثبت نام و لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد دهدز

ثبت نام و لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد دهدز

ثبت نام رشته های بدون آزمون دانشگاه پیام نور 98
ثبت نام و لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور 98
دانشگاه پیام نور تحت نظارت وزارت علوم تحقیقات و فناوری ، اکثر رشته های تحصیلی خود را به صورت بدون آزمون ارائه می دهد تا از این طریق امکانات لازم برای تحصیل داوطلبانی که قصد شرکت در کنکور سراسری ندارند و می خواهند بر اساس سوابق تحصیلی خود وارد دانشگاه شوند ، فراهم آورد. رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور فقط در مقطع کارشناسی پیوسته ارائه می شود و داوطلبان می توانند در دو نیمسال تحصیلی مهر و بهمن ماه برای ثبت نام در این دانشگاه اقدام کنند. در ثبت نام دانشگاه پیام نور سوابق تحصیلی داوطلب ملاک قرار می گیرد و در انتخاب رشته های مغایر با مدرک فارغ التحصیلی ، هیچ محدودیتی وجود ندارد.

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد دهدز ، فقط در دوره کارشناسی پیوسته ارائه می شود.

زمان و نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد دهدز  98 – 99

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور در دو نیمسال تحصیلی مهر و بهمن ماه انجام می گیرد و داوطلبان ابتدا باید با مراجعه به سایت سنجش و دانلود دفترچه ثبت نام بدون کنکور پیام نور از رشته های ارائه شده مطلع شوند و سپس برای ثبت نام خود در سامانه مذکور اقدام نمایند.زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور برای نیمسال اول سال تحصیلی 98 از اسفندماه سال 97 آغاز شده و تا نیمه اول شهریور ماه سال جاری نیز ادامه دارد.

ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور برای ترم بهمن ماه 98 نیز اواخر دی ماه آغاز می گردد و ممکن است ثبت نام به صورت حضوری و در واحد دانشگاهی پذیرنده دانشجو و یا به صورت اینترنتی و در سایت سازمان سنجش انجام گیرد.

مدارک ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد دهدز 98

در بهمن ماه سال 97 ، ثبت نام رشته های بدون کنکور به صورت حضوری انجام گرفت و داوطلبان باید برای ثبت نام رشته مورد علاقه خود با مراجعه به دانشگاه مورد نیاز نام نویسی خود را انجام می دادند. ممکن است در سال آینده ثبت نام به صورت اینترنتی انجام گیرد و داوطلبان باید مدارک مورد نیاز را به سایت sanjesh.org ارسال کنند. سپس با تکمیل فرم تقاضانامه و وارد نمودن اطلاعات تحصیلی و شناسنامه ای خود نسبت به ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ، اقدام نمایند. مدارک لازم جهت مراجعه حضوری عبارتند از :

اصل و کپی از آخرین مدرک فارغ التحصیلی (دیپلم ، پیش دانشگاهی ، کاردانی)
اصل و کپی از تمام صفحات شناسنامه (2 برگ)
شش قطعه عکس 4*3 (پشت نویسی شده)

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد دهدز 98

با وجود آنکه تحصیل در دانشگاه پیام نور به صورت بدون آزمون می باشد اما داوطلبان باید برای ورود به این دانشگاه دارای شرایط لازم باشند.از مهم ترین شرایط ثبت نام دانشگاه پیام نور که در دفترچه قید شده است به شرح زیر می باشد :

  • دریافت مدرک دیپلم نظام آموزشی جدید تا تاریخ 31 مرداد ماه 98
  • دارا بودن مدرک پیش دانشگاهی و یا دریافت آن تا تاریخ 31 شهریور ماه 98
  • دارا بودن دیپلم نظام قدیم یا مدرک کاردانی و یا دریافت آن ها حداکثر تا تاریخ 31 شهریور ماه 98
  • داوطلبان دارای مدرک دیپلم فنی حرفه ای و کاردانش نظام قدیم که فاقد مدرک کاردانی یا پیش دانشگاهی می باشند ، مجاز به ثبت نام در این دوره ها نمی باشند.
  • داوطلبان نظام آموزشی جدید 3 – 3 – 6 بایستی پس از دریافت مدرک دیپلم خود تا تاریخ 31 مرداد ماه ، با مراجعه به سایت سنجش نسبت به درج معدل کتبی دیپلم خود در تقاضانامه ثبت نامی اقدام نمایند.
  • داوطلبان دارای دیپلم فنی حرفه ای و کاردانش نظام آموزشی جدید 3 – 3 – 6 که دارای مدرک کاردانی یا پیش دانشگاهی و فاقد معدل کتبی دیپلم می باشند ، بایستی در فرم تقاضانامه ثبت نام معدل کل دیپلم را درج نمایند.

اعتبار مدرک دانشگاه پیام نور

بسیاری از داوطلبان که قصد ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد یا دکتری دارند و همچنین داوطلبانی که می خواهند در خارج از کشور به تحصیل بپردازند ، این سوال برایشان ایجاد می شود که آیا مدرک ارائه شده توسط این واحد دانشگاهی معتبر می باشد یا خیر ؟ در پاسخ باید بگوییم دانشگاه پیام نور یکی از دانشگاه هایی است که زیر نظر وزارت علوم تحقیقات و فناوری فعالیت می کند بنابراین مدرک فارغ التحصیلی این دانشگاه کاملا معتبر و دارای مهر وزارت علوم می باشد. و با مدرک کارشناسی این دانشگاه می توان در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری هر دانشگاهی ادامه تحصیل داد. همچنین امکان ادامه تحصیل با مدرک ارائه شده دانشگاه پیام نور ، در کشور های خارج از کشور نیز امکان پذیر می باشد.

شهریه رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد دهدز 98

شهریه دانشگاه پیام نور با توجه به نوع رشته که از کدام مجموعه انسانی ، علوم پایه یا فنی مهندسی باشد ، متفاوت است همچنین شهریه دانشگاه پیام نور بر اساس سال ورود به دانشگاه تعیین می گردد زیرا سالانه 10 الی 15 درصد بر نرخ مصوب شهریه تمام واحد های دانشگاهی افزدوه می شود. با توجه به آنکه رشته های دانشگاه پیام نور فقط در مقطع کارشناسی پیوسته ارائه می شود ، بنابراین دانشجویان باید به مدت 8 نیمسال تحصیلی یا به عبارتی 4 سال ، شهریه پرداخت نمایند.

  • شهریه ثابت و متغیر رشته های فنی مهندسی و علوم پایه برای هر نیمسال تحصیلی حدود 800/000 الی 1/300/00 تومان می باشد.
  • شهریه ثابت و متغیر رشته های علوم انسانی برای هر نیمسال تحصیلی حدود 750/00 الی 950/000 تومان می باشد.

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد دهدز 98

برای اطلاع از لیست رشته های بدون کنکور سایر واحد های دانشگاهی می توانید دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه پیام نور را مطالعه کنید. لازم به ذکر است که برای هر یک از نیمسال های تحصیلی دفترچه ثبت نام جداگانه منتشر می شود و می توانید برای دانلود دفترچه به سایت sanjesh.org مراجعه نمایید.

  • اقتصاد کشاورزی
  • اقتصاد
  • جغرافیا
  • حسابداری
  • علوم تربیتی
  • فلسفه و کلام اسلامی
  • مدیریت دولتی

چنانچه نیازمند اطلاعات بیشتر بودید ، با مشاوران ما در بخش مشاوره تحصیلی ایران مشاوره در تماس باشید.


سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره پیام نور