خانه مدارس ثبت نام کتاب درسی پایه ششم ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

ثبت نام کتاب درسی پایه ششم ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

ثبت نام کتاب درسی پایه ششم ۱۴۰۳ - ۱۴۰۴

سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی جهت تسهیل دسترسی دانش آموزان به کتب درسی نسبت به راه اندازی سامانه توزیع و فروش مواد آموزشی اقدام کرده است. ثبت سفارش کتب درسی پایه ششم ابتدایی به صورت اینترنتی و با مراجعه به سامانه مذکور انجام می شود. بدین ترتیب، تمامی دانش آموزان پایه ششم باید از طریق این سایت، ثبت نام اینترنتی کتاب های درسی ابتدایی خود را انجام دهند و سفارش خود را در این سامانه ثبت کنند.
با توجه به اینکه ممکن است دانش آموزان و اولیای آن ها هنگام ثبت نام کتاب درسی خود با سوالاتی پیرامون زمان و نحوه ثبت نام در این سامانه مواجه شوند، تصمیم گرفتیم این مقاله را جهت ثبت نام کتاب درسی اختصاص دهیم.

در صورت عدم موفقیت و قبولی دانش آموز در پایه تحصیلی فعلی، امکان تغییر مقطع در زمان اصلاح سفارش فراهم می باشد.

زمان ثبت نام کتاب درسی پایه ششم 1403 – 1404

زمان ثبت نام کتب درسی توسط سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، هر سال طبق یک جدول زمان بندی، در سایت ثبت نام کتاب درسی به آدرس irtextbook.com اعلام می شود. بنابراین دانش آموزان می بایست در موعد مقرر نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند. زمان ثبت سفارش کتب درسی پایه ششم در سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴،در جدول زیر اعلام شده است:

تقویم زمانی سفارش کتاب های درسی پایه ششم ۱۴۰۳- ۱۴۰۴
عنوان فعالیتتاریخ ثبت نام
ثبت سفارش گروهی و انفرادیمتعاقبا اعلام می شود.
اصلاح سفارش24 تیر ماه الی 31 شهریور ماه ۱۴۰۳
توزیع منطقه به مدرسه10 شهریور ماه الی 31 شهریور ماه 1403
توزیع مدرسه به دانش آموز24 شهریور ماه 1 مهر ماه ۱۴۰۳

چنانچه دانش آموز در طی زمان اولیه موفق به ثبت سفارش خود نشود، می تواند در بازه زمانی تمدید شده به تکمیل فرآیند مربوطه بپردازد. همچنین آن دسته از دانش آموزانی که در سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ قبول نشده اند، می توانند در زمان اصلاح سفارش، مقطع تحصیلی خود را تغییر دهند. با توجه به این که زمان دقیق تمدید مهلت ثبت نام هنوز مشخص نشده است، شما می توانید با عضویت در کانال تلگرام مدارس اخبار مربوط به زمان ثبت نام کتب درسی را پیگیری نمایید.

راهنمای ثبت نام کتاب درسی پایه ششم 1403 – 1404

ثبت سفارش کتاب های درسی پایه ششم مانند دیگر پایه های تحصیلی به صورت اینترنتی انجام می شود و متقاضیان می توانند به دو روش فردی و گروهی اقدام به ثبت نام کتب درسی مقطع مورد نظر خود نمایند. توجه داشته باشید که ثبت سفارش به صورت گروهی، از طریق مدارس انجام می شود ولی در هر دو حالت تحویل کتب بر عهده مدرسه می باشد. البته از طریق سایت های my.medu.ir و sso.my.gov.ir نیز می توان برای ثبت کتب درسی اقدام کرد.

  • در سایت sso.my.gov.ir شماره تلفن همراه خود را وارد کرده تا برای شما رمز یکبار مصرف پیامک شود.

  • پس از ورود به سیستم کلید “ثبت نام کتاب درسی” را برگزینید تا وارد سایت my.medu.ir شوید.

  • همچنین از طریق درج “کد ملی” و “سریال شناسنامه” در سایت my.medu.ir و فشردن دکمه “ورود” نیز این امکان وجود دارد.

  • با گزینه “خرید کتاب درسی” می توانید به سایت irtextbook.ir وارد شوید.

مراحل ثبت نام فردی کتاب درسی

در این روش والدین می توانند فرآیند ثبت نام را به انجام برسانند اما تحویل کتاب ها همچنان بر عهده مدرسه است. مراحل ثبت نام فردی کتب درسی به شرح زیر می باشد.

  • ابتدا وارد سامانه توزیع و فروش مواد آموزشی به نشانی irtextbook.com یا irtextbook.com شده و از منوی سمت چپ گزینه “ورود دانش آموزان” را انتخاب کنید.مرحله اول ثبت نام فردی کتاب های درسی

 

  • برای ورود به سامانه باید نام کاربری و رمز عبور داشته باشید که بدین منظور می بایست نام کاربری، کد ملی دانش آموز و رمز عبور، 6 رقم سمت راست شماره سریال شناسنامه دانش‌آموز را وارد کرده و سپس کلید “ورود” را بفشارید.

مرحله دوم ثبت نام فردی کتاب های درسی

  • از منوی سمت راست صفحه کاربری خود و یا از قسمت “دسترسی سریع”، گزینه “ثبت سفارش” را انتخاب کنید.

مرحله سوم ثبت نام انفرادی کتاب های درسی

  • در این مرحله می توانید بسته آموزشی متناسب با پایه تحصیلی خود را همراه با مجموع هزینه سفارش، مشاهده نمایید. به منظور پرداخت مبلغ تعیین شده می بایست پس از انتخاب درگاه بانکی، روی عبارت “ثبت سفارش و پرداخت” کلیک نمایید.

مرحله چهارم ثبت نام انفرادی کتاب های درسی

  • در پایان نیز باید هزینه کتاب درسی را که بر اساس قیمت پشت جلد آن می باشد را از طریق کارت بانکی عضو شتاب پرداخت نمایید. در صورتی که خرید خود را به درستی انجام داده اید، بر روی گزینه “پرداخت” کلیک کنید و در غیر این صورت، بر روی گزینه “لغو سفارش” کلیک کنید تا به صفحه پرداخت باز گردید.

مرحله پنجم ثبت نام انفرادی کتاب های درسی

هنگامی که ثبت سفارش شما تکمیل شد، می توانید از طریق سامانه پیگیری پستی و شماره مرسوله، از وضعیت سفارش خود با خبر شوید.

مراحل ثبت نام گروهی کتاب درسی

ثبت نام گروهی بر عهده مدرسه بوده و والدین تنها موظف به پرداخت هزینه کتاب می باشند. جهت ثبت نام گروهی، مدارس برای ورود به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی می بایست از طریق سامانه سناد دانش آموزی اقدام کنند.

  • ابتدا وارد سامانه سناد به نشانی snd.medu.ir شوید و بر روی بخش “ثبت نام کتاب های درسی” کلیک نمایید. سپس از گزینه های موجود در منوی سمت راست، گزینه “فروش و توزیع مواد آموزشی” را انتخاب کرده و بر روی عبارت “ورود به سامانه فروش” کلیک کنید.

مرحله اول ثبت نام گروهی کتاب های درسی

  • حال بر روی گزینه “ثبت شماره موبایل دانش آموزان” کلیک نمایید و پایه تحصیلی و رشته مورد نظر انتخاب کنید.

مرحله دوم ثبت نام گروهی کتاب های درسی

  • توجه داشته باشید که در این مرحله تیک گزینه “ندارد” را از بخش “وضعیت سفارش” انتخاب کنید تا تنها لیست دانش آموزانی که سفارشی برای آن ها ثبت نشده، نمایش داده شود و در انتها “جستجو” را بفشارید.

مرحله سوم ثبت نام گروهی کتاب های درسی

  • در این قسمت باید برای هر یک از دانش آموزان، شماره موبایلی ثبت گردد تا پیامک اتمام فرآیند ثبت سفارش، برای اولیای دانش آموزان ارسال شود. همچنین لازم است در این بخش، بر روی گزینه “به روز رسانی” کلیک نمایید و گزینه “ثبت سفارش گروهی” از منوی سمت راست انتخاب کنید.

مرحله چهارم ثبت نام گروهی کتاب های درسی

  • در این مرحله، دوباره پایه تحصیلی و رشته متناسب را برگزینید و بر روی عبارت “جستجو” کلیک کنید.

مرحله پنجم ثبت نام گروهی کتاب های درسی

  • به منظور ثبت سفارش برای هر کدام از دانش آموزان، تیک گزینه “بلی” را جلوی اسم آن ها فعال نموده و پس از آن در این مرحله نیز مذهب، زبان و شماره تلفن همراه مدیر مدرسه را وارد نموده و کلید “ثبت سفارش” را بفشارید.

مرحله ششم ثبت نام گروهی کتاب های درسی

  • حال قیمت کل سفارش، برای شما نمایش داده می شود که بایستی از طریق درگاه بانکی مورد نظر و فشردن گزینه “ثبت و ادامه پرداخت”، هزینه لازم رابپردازید.

مرحله هفتم ثبت نام گروهی کتاب های درسی

  • پس از ورود به درگاه پرداخت اینترنتی، اطلاعات کارت بانکی عضو شبکه شتاب را در بخش های مربوطه وارد نموده و کلید “پرداخت” را بفشارید.

مرحله هشتم ثبت نام گروهی کتاب های درسی

  • در این بخش نیز لازم است مطابق با تصویر زیر، روی گزینه “تکمیل فرآیند خرید” کلیک کنید.

مرحله نهم ثبت نام گروهی کتاب های درسی

  • در مرحله آخر نیز سامانه، شماره سفارش گروهی و شماره پیگیری در اختیار شما قرار می دهد که ضروری است این اطلاعات را تا زمان دریافت کتب درسی مورد نظر، نزد خود نگه دارید.

مرحله دهم ثبت نام گروهی کتاب های درسی

هزینه ثبت نام کتاب درسی پایه ششم ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

هزینه سفارش و خرید این کتاب برای سال تحصیلی 1403 – 1404 هنوز تعیین نشده است اما در سال گذشته این مبلغ 69 هزار تومان بود که قطعا در سال تحصیلی جدید افزایش خواهد یافت. همچنین والدین باید توجه داشته باشند به هنگام ثبت نام تنها باید مبلغ مذکور را که به میزان یک دوره کامل کتاب درسی این پایه است و مطابق قیمت پشت جلد کتاب مذکور می باشد، پرداخته و از واریز هزینه اضافی خودداری نمایند. بدیهی است دریافت هرگونه مبلغ اضافی از سوی مدارس بدین منظور، پیگرد قانونی خواهد داشت. در صورت انتشار اخبار مربوط به قیمت کتب درسی پایه ششم مقاله به روز رسانی خواهد شد.

اسامی کتب درسی پایه ششم ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

کتب درسی این پایه که متناسب با عواملی همچون سن دانش آموزان این دوره در 9 جلد طراحی شده است بر اساس آخرین اخبار منتشر شده در این زمینه، مطابق جدول زیر می باشد.

کتب درسی پایه ششم 1403 – 1404
عنوان کتابکد کتاب
آموزش قرآن601
فارسی603
ریاضی605
مطالعات اجتماعی607
کار و فناوری617
هدیه های آسمان602
هدیه های آسمان (ویژه اقلیت های دینی)620
هدیه های آسمان (اهل سنت)619
نگارش فارسی604
علوم تجربی606
تفکر و پژوهش612

دانش آموزانی که به صورت فردی یا گروهی ثبت نام کتب درسی خود را انجام داده اند، در بازه زمانی تعیین شده و پیش از شروع مدارس، کتاب درسی خود را از مدرسه دریافت خواهند کرد. همچنین شما عزیزان می توانید با سفارش تک جلدی کتاب درسی نیز کتاب های درسی خود را مهیا نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با مهلت ثبت نام کتاب درسی مقاطع تحصیلی مختلف می توانید بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

سوالات متداول

1- ثبت نام کتاب درسی پایه ششم ۱۴۰۳ - ۱۴۰۴ در چه زمانی است؟

زمان این فرآیند هنوز مشخص نشده است.

2- جهت ثبت نام کتاب درسی ششم ۱۴۰۳ - ۱۴۰۴ به کدام سایت باید مراجعه کرد؟

می بایست جهت ثبت نام فردی به سایت irtextbook.ir و جهت ثبت نام گروهی به سایت snd.medu.ir مراجعه شود.

3- آیا امکان ویرایش فرم تقاضانامه در زمان ثبت نام کتاب درسی پایه ششم ۱۴۰۳ - ۱۴۰۴ برای دانش آموزان وجود دارد؟

بله، این امکان برای همه متقاضیان از جمله دانش آموزان مردودی و بازمانده از تحصیل، دبیران، مدیران و... از طریق سایت مربوطه محیا شده است.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره مدارس پیج مدارس