خانه مدارس نحوه ثبت نام کلاس هشتم در سامانه پادا

نحوه ثبت نام کلاس هشتم در سامانه پادا

راهنمای ثبت نام پایه هشتم در سامانه پادا
نحوه ثبت نام کلاس هشتم در سامانه پادا

به دلیل پاندمی کرونا، مدارس نیز غیر حضوری شده و کلاس های درس به صورت آنلاین برگزار شد که در آن بازه زمانی به دلیل جلوگیری از فراگیر شدن این بیماری سایر خدمات مدارس مانند ثبت نام، دریافت کارنامه و… نیز در قالب سامانه ای به نام پادا به صورت اینترنتی برای والدین دانش آموزان ارائه گردید. یکی دیگر از امکانات ارائه شده در سامانه پادا برای دانش آموزان ثبت نام در پایه تحصیلی مورد نظر از جمله پایه هشتم به صورت اینترنتی می باشد اما امسال در رابطه با نام نویسی مقاطع میان پایه متوسطه اول تصمیماتی گرفته شد که در ادامه مقاله به آن پرداخته شده است.

با توجه به اطلاعیه های منتشره شده از سوی سازمان آموزش و پرورش قبل از شروع هر سال تحصیلی و در صورت امکان ثبت نام غیر حضوری میان پایه های متوسطه اول، دانش آموزانی که سال تحصیلی هفتم را با موفقیت پشت سر گذاشته اند تنها کافی است با در دست داشتن اطلاعات و مدارک هویتی و تحصیلی خود در زمان مقرر، پیش از شروع نیمسال اول تحصیلی به سامانه pada.medu.ir مراجعه و نسبت به تکمیل فرآیند نام نویسی خود اقدام نمایند.

لینک مستقیم ورود به سایت پادا

فرآیند ثبت نام دانش آموزان در پایه هشتم به صورت اینترنتی از طریق سامانه پادا صورت می پذیرد.

زمان ثبت نام کلاس هشتم در سامانه پادا

لینک ثبت نام متوسطه اول در سامانه پادا از جمله پایه هشتم به منظور تکمیل فرآیند نام نویسی دانش آموزان معمولا از اوایل خرداد ماه فعال می گردد بنابراین والدینی که قصد ثبت نام فرزندان خود در پایه هشتم دوره دوم متوسطه را دارند می توانند با مراجعه به سامانه مذکور در مدت زمان مقرر، هرچه سریع تر این فرآیند را به انجام برساند. بازه زمانی در نظر گرفته شده برای تکمیل و پیگیری روند نام نویسی معمولا از اول خرداد ماه آغاز و تا اواخر مرداد ماه نیز ادامه دارد.

مدارک لازم برای ثبت نام کلاس هشتم در سامانه پادا

نام نویسی به صورت حضوری و همچنین غیرحضوری ملزم به ارائه مدارکی می باشد که در ثبت نام از طریق سامانه پادا والدین دانش آموزان پس از اعلام زمان آغاز ثبت نام،  با در دست داشتن این مدارک می بایست به سامانه ثبت نام مراجعه نمایند. ارائه این اطلاعات طی مراحل ثبت نام الزامی بوده و بدون آن ها، تکمیل این فرآیند میسر نخواهد بود.

  • شناسنامه دانش آموز
  • مشخصات دقیق محل زندگی دانش آموز مانند آدرس و کد پستی
  • شماره تلفن ثابت و تلفن همراه متعلق به والدین دانش آموز
  • اطلاعات تحصیلی دانش آموز

نحوه ثبت نام دانش آموزان کلاس هشتم در سامانه پادا

در سال های اخیر، دانش آموزان مقاطع میان پایه متوسطه اول به دلیل پاندمی کرونا این امکان را داشتند که با مراجعه به سامانه pada.medu.ir  فرآیند ثبت نام خود را در مقطع تحصیلی جدید به صورت غیر حضوری انجام دهند اما در سال جاری با انتشار اطلاعیه ای از سوی سازمان آموزش و پرورش این امکان برداشته شده و تصمیم بر این شد که فقط دانش آموزان برای پیش ثبت نام پایه های هفتم و دهم و همچنین دانش آموزان مدارس شاهد از خدمات ثبت نام غیر حضوری استفاده نمایند. با این وجود طبق اطلاعیه دوم منتشر شده از سوی سازمان، این امکان وجود دارد که دانش آموزان بتوانند مجددا در ثبت نام خود در مقطع هشتم را از طریق مراجعه به سامانه پادا  به انجام برسانند که در این صورت می توانند از طریق مراحل زیر این درخواست را ثبت کنند.

والدین دانش آموزان می بایست با آماده سازی مدارک لازم برای نام نویسی پس از فعال شدن لینک ثبت نام به سامانه پادا مراجعه نموده و نام فرزند خود را در پایه مورد نظر ثبت نمایند. توجه داشته باشید که این امر پیش ثبت نام بوده و برای تکمیل این فرآیند می بایست به مدارس مراجعه شود. برای انجام این امر، طی کردن مراحل زیر الزامی می باشد.

  • ابتدا به سامانه pada.medu.ir مراجعه نموده و وارد صفحه اصلی شوید.
  • در منوی سمت راست گزینه “پیش ثبت” را انتخاب نمایید.
  • در صفحه بعد، نام کاربری، کلمه عبور دانش آموز و همچنین کد امنیتی را وارد نموده و سپس بر روی گزینه “ورود کاربران” کلیک کنید.
  • در گام بعدی، کادرهای حاوی اطلاعات فردی دانش آموز را بررسی نموده و در صورت اطمینان از صحت اطلاعات، بخش های پایین صفحه که شامل 3 عنوان مدرسه، پایه و رشته می باشد را تکمیل نمایید. در این بخش، مدرسه مورد نظر و پایه تحصیلی دانش آموز را انتخاب و با کلیک بر روی گزینه “تایید نهایی” فرآیند ثبت نام را به اتمام برسانید.

2 نکته مهم

  1. توجه داشته باشید که پر کردن کادرهای ستاره دار در فرم اطلاعات دانش آموزی در فرآیند ثبت نام الزامی می باشد.
  2. دانش آموزان برای دریافت رمز عبور پادا که شامل کدی 8 رقمی است می بایست به مدرسه مراجعه کرده و کد را از مدیر مدرسه دریافت نماید.

 

سوالات متداول

1- ثبت نام پایه هشتم دوره اول متوسطه از طریق سامانه پادا در چه بازه زمانی انجام پذیر می باشد؟

این فرآیند معمولا از اوایل خرداد ماه آغاز شده و تا اواخر مرداد ادامه دارد.

2- ثبت نام دانش آموزان پایه هشتم در سامانه پادا به چه صورت می باشد؟

بیدن منظور لازم است نام کاربری و رمز عبور خود را در سایت pada.medu.ir به ثبت برسانید.

3- آیا امکان بازیابی کلمه عبور پادا برای ثبت نام پایه هشتم مجود دارد؟

بله، در صورت گم کردن و یا فراموشی رمز عبور خود می توانید به بخش بازیابی رمز سایت پادا مراجعه نمایید.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره مدارس پیج مدارس