خانه آزمون استخدامی جواب آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳

جواب آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳

جواب آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳

در میان ادارات و سازمان‌هایی که هر ساله به دنبال جبران کمبود نیروی انسانی خود هستند، وزارت آموزش و پرورش کشور نیز واقع می‌شود. این وزارتخانه از طریق برگزاری آزمون استخدامی تلاش می‌کند تا نیروهای جدید را به استخدام دربیاورد.

 

داوطلبانی که در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش سال ۱۴۰۳ شرکت کردند، همچنان منتظر اعلام زمان انتشار جواب آزمون استخدامی هستند. اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش معمولاً از چند مرحله تشکیل شده است که مرحله ابتدایی آن مربوط به اعلام نتایج اولیه آزمون کتبی و مرحله دوم نیز مربوط به اعلام نتایج مرحله مصاحبه است.

 

✅ لینک مستقیم مشاهده اعلام نتایج اولیه آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳ (آموزگار ابتدایی و استثنائی)

 

لینک مستقیم مشاهده نتایج اولیه آزمون دبیری آموزش و پرورش 1403

(به محض انتشار نتایج اولیه، لینک فوق فعال می شود.)

 

 لینک مستقیم مشاهده نتایج اولیه آزمون استخدامی مشاغل کیفیت بخشی آموزش و پرورش 1403

(به محض انتشار نتایج اولیه، لینک فوق فعال می شود.)

 

جواب اولیه آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳ عنوان شغلی آموزگاری 3 اردیبهشت ماه منتشر شد.

زمان انتشار جواب آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1403

آزمون استخدامی آموزش و پرورش در دو مرحله، شامل آزمون کتبی و مصاحبه استخدامی، برگزار می‌شود. در رابطه با اعلام نتایج اولیه آزمون استخدامی آموزش و پرورش معمولا یک ماه پس از برگزاری آزمون کتبی، نتایج در دسترس داوطلبان قرار می گیرد. همچنین نتایج نهایی که همان نتایج مصاحبه است، احتمالا یک ماه بعد از اتمام فرآیند مصاحبه اعلام می گردد. در صورت انتشار اخبار جدید، این مقاله بروز رسانی خواهد شد و در کانال تلگرام آزمون های استخدامی ایران مشاوره نیز اطلاع رسانی می کنیم.

تاریخ انتشار جواب آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1403
عنوان آزمونزمان اعلام نتایج اولیهزمان اعلام نتایج نهایی
آموزگار ابتدایی و استنائی 3 اردیبهشت ماه ۱۴۰۳اواخر خرداد ماه 1403
دبیری و هنرآموزیاواخر خرداد ماه 1403مشخص نیست
مشاغل کیفیت بخشیاواخر اردیبهشت ماه ۱۴۰۳مشخص نیست

نحوه مشاهده جواب آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳

سازمان سنجش به عنوان مجری برگزاری، مراحل مختلف نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1403 را از طریق سایت خود اطلاع رسانی می کند. این پلتفرم برای ثبت نام در آزمون، تکمیل فرم‌ها، ارسال مدارک و اطلاعات مورد نیاز و همچنین دریافت نتایج نهایی آزمون مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای مشاهده نتایج آزمون مذکور، مراحل زیر را دنبال نمایید.

مشاهده جواب اولیه دبیری و آموزگاری

  • وارد سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org شده و گزینه سایر آزمون های استخدامی را انتخاب نمایید.

مرحله اول اعلام نتایج آموزش و پرورش

  • در قسمت مشخص شده، وارد لینک “سیستم کارنامه آزمون استخدامی آموزش و پرورش – سال ۱۴۰۳” شوید.

مرحله دوم اعلام نتایج آموزش و پرورش

  • بر روی لینک فعال “سیستم کارنامه مرحله اول آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش (شغل دبیری و هنرآموزی) سال 1403” کلیک کنید.

مرحله سوم اعلام نتایج آموزش و پرورش

  • در نهایت اطلاعات خود را از طریق یکی از دو روشی که در سایت وجود دارد، تکمیل کرده و وارد صفحه کارنامه نتایج خود شوید.
  1. روش اول: درج شماره پرونده و شماره شناسنامه
  2. روش دوم: وارد کردن شماره داوطلبی، نام و نام خانوادگی، شماره شناسنامه و سال تولد

مرحله چهارم اعلام نتایج آموزش و پرورش

نکته: جواب نهایی آزمون دبیری و آموزگاری نیز به روش جواب اولیه قابل دریافت است ولی لینک فعال شده در زمان مربوطه با نتایج اولیه متفاوت می باشد.

مشاهده جواب اولیه مشاغل کیفیت بخشی

  1. ورود به سایت مرکز آزمون جهاد دانشگاهی به نشانی hrtc.ir
  2. انتخاب گزینه “آزمون استخدامی مشاغل کیفیت بخشی آموزش و پرورش”
  3. لمس دکمه “ورود به پروفایل”
  4. درج کد ملی، کد رهگیری و حاصل عبارت امنیتی در فیلد های مربوطه و فشردن کلید “ورود به پروفایل”
  5. مشاهده نتیجه آزمون و کارنامه در پروفایل شخصی

نکته: برای دریافت نتایج نهایی مشاغل کیفیت بخشی به شیوه نتایج اولیه می توانید اقدام کنید.

اقدامات پس از دریافت جواب آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1403 _ اولیه

پس از دریافت نتیجه اولیه و قبولی در آزمون، مسیر استخدام همچنان ادامه خواهد داشت. در مرحله اول قبولی، داوطلبان به میزان چندبرابر ظرفیت پذیرفته خواهند شد و پس از پذیرفته شدن در مراحل زیر، در نهایت استخدام خواهند شد.

اقدامات پس از نتایج اولیه

بعد از اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳، افرادی که قبول شده‌اند، به مرحله مصاحبه آزمون استخدامی آموزش و پرورش دعوت خواهند شد. این مصاحبه شامل چندین مرحله است. باید توجه داشت که دعوت به مصاحبه تضمینی برای پذیرش در آموزش و پرورش نیست و تصمیم قطعی پس از اعلام نتایج نهایی اعلام خواهد شد. در ادامه به مراحل مصاحبه خواهیم پرداخت که اطلاعاتی درباره آن می‌ تواند به درخواست‌ کنندگان در این مسیر کمک کند.

کسب نمره ارزیابی تکمیلی

با توجه به آخرین اخبار آزمون استخدامی آموزش و پرورش، داوطلبان باید در مرحله مصاحبه حضوری بر اساس لیست زیر نمرات خود را کسب کنند تا در نهایت استخدام شوند. توجه داشته باشید که مرحله ارزیابی، در آزمون استخدامی آموزگاری 60 نمره و آزمون دبیری 40 نمره از امتیاز نهایی داوطلب را تشکیل می دهد.

جدول امتیازات کانون ارزیابی
شایستگیحداقل امتیازشاخص های مورد بررسی
عمومی95 امتیازاعتقاد به اسلام و ارزش های انقلابی
عمل به آداب اسلامی و داشتن پوشش مناسب
داشتن توانایی ارتباط اجتماعی
دارا بودن توانایی سازگاری با محیط جدید
قدرت حل مسئله
داشتن خلاقیت و نوآوری
احساس مسئولیت
اختصاصی70 امتیازمهارت در درس دادن و استفاده از ابزارهای نوین آموزشی
شیوه تربیت
انگیزه از انتخاب شغل معلمی
بررسی کسب مقام در رویدادهای علمی و بین المللی
تخصصی40 امتیازداشتن تخصص کافی در حیطه مورد نیاز
داشتن برنامه مناسب در طول سال تحصیلی

به خاطر داشته باشید که داشتن مدارک لازم برای مصاحبه آزمون استخدامی آموزش و پرورش در حوزه آموزش و پرورش بسیار مهم است و باید در روز مصاحبه آن‌ها را ارائه کنید.

معاینه پزشکی

بدیهی است که افرادی که قصد شرکت در این آزمون را دارند و می‌خواهند در آینده به عنوان معلم فعالیت کنند، باید علاوه بر داشتن دانش و تسلط کافی بر دروس، سلامت جسمی مناسبی نیز داشته باشند. در سهمیه معلولین نیز، فردی که استخدام می‌شود باید تا حدی توانایی داشته باشد که وظایف محوله را به خوبی انجام دهد. پذیرفته شدگان باید در روز مقرر، مدارک پزشکی که دلالت بر سلامت ایشان دارد، به کانون ارزیابی تحویل دهند.

تحقیقات میدانی

در نهایت برای اینکه صحت گفته های افراد در زمان مصاحبه بررسی شود، تحقیقات میدانی از محل زندگی آن ها و رعایت شئونات در روزمره ایشان صورت می گیرد.

اقدامات پس از دریافت جواب آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳ _ نهایی

پس از اعلام نتایج نهایی قبول شدگان نهایی به منظور تشکیل پرونده استخدامی، انجام معاینات پزشکی، انجام آزمایشات و اخذ معرفی نامه برای گواهی عدم سوء پیشینه و اطلاع از سایر مراحل و مدارک لازم می بایست 2 روز بعد از اعلام نتایج نهایی به اداره کل آموزش و پرورش استان خود مراجعه و راهنمایی لازم را دریافت نمایند.

 

در صورتی که پذیرفته شدگان نهایی آزمون آموزگار ابتدایی در لیست اسامی چندبرابر ظرفیت دعوت به مصاحبه آزمون دبیری باشند، از فرایند استخدام آزمون دبیری حذف خواهند شد. مگر اینکه عدم تمایل و انصراف قطعی خود را از آزمون آموزگار ابتدایی به اداره کل آموزش و پرورش منطقه خود تحویل نمایند، در این صورت قبولی آنان در آزمون آموزگار ابتدایی منتفی و می توانند فرایند آزمون دبیری را ادامه دهند.

 

طبق آخرین آزمونی که برگزار شد، در این مرحله حکم استخدام پیمانی و ابلاغ تدریس داوطلب به شرط صدور تاییدیه انفرادی گزینش برای داوطلب صادر می شود. نظر به اینکه پذیرفته شدگان، همزمان با تدریس در مدارس باید دوره مهارت آموزی آزمون استخدامی آموزش و پرورش را در دانشگاه فرهنگیان طی کنند، صدور حکم استخدام پیمانی به صورت موقت تا انتهای سال خواهد بود و تمدید آن منوط به کسب امتیازات رتبه بندی معلمان و موفقیت در دوره مهارت آموزی و اخذ گواهینامه صلاحیت معلمی است.

جهت کسب اطلاعات لازم پیرامون نحوه ثبت نام و شرکت در دوره مهارت آموزی، پذیرفته شدگان می بایست 4 روز پس از اعلام نتایج نهایی به درگاه اطلاع رسانی دانشگاه مربوطه به نشانی sru.ac.ir مراجعه نمایند. در صورتی که تغییری در این روند برای سال 1403 صورت گیرد، متن مقاله بروزرسانی می شود.

اعتراض به جواب آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1403

اشخاصی که از نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳ ناراضی بوده و معترض هستند، می‌توانند اعتراض خود را به سیستم پاسخگویی سازمان سنجش کشور ارسال کرده و درخواست خود را در سایت این سازمان ثبت کنند.

نحوه اعتراض به نتایج اولیه

به علت اینکه سازمان سنجش مسئول برگزاری این آزمون است، اعتراض به نتایج همچنین از طریق سیستم پاسخگویی سایت sanjesh.org قابل انجام است. روند ثبت درخواست بررسی به شرح زیر است:

  • به سایت سازمان سنجش و انتخاب گزینه “پاسخگویی و ارتباط با سازمان” را انتخاب کنید.

مرحله اول ثبت درخواست اعتراض در سایت سازمان سنجش

  • دکمه “ورود به سیستم پاسخگویی” را بفشارید.

مرحله دوم ثبت درخواست اعتراض در سایت سازمان سنجش

  • در صورتی که قبلاً در سامانه ثبت نام نموده‌اید، گزینه “ورود به سیستم” را انتخاب کرده، سپس با وارد کردن کد ملی، ایمیل شخصی و رمز عبورتان، وارد حساب کاربریتان بشوید. اما اگر چنانچه برای اولین بار از این قسمت سامانه استفاده می نمایید، می بایست از قسمت “عضویت در سامانه” اقدام به ثبت نام نمایید.

مرحله دوم ثبت درخواست از طریق سیستم ارسال درخواست سازمان سنجش

  • در این مرحله اطلاعات هویتی خود را تکمیل نموده و تیک تایید قوانین را فعال کنید.

مرحله سوم ثبت درخواست از طریق سیستم ارسال درخواست سازمان سنجش

  • پس از ارسال نام کاربری و رمز عبور به شماره همراه شما، می توانید وارد صفحه مربوطه شوید. در این مرحله باید روی “درخواست جدید” کلیک کنید.

مرحله پنجم ثبت درخواست از طریق سیستم ارسال درخواست سازمان سنجش

نوع آزمون و سال آن را انتخاب کرده و موضوع اعتراض خود را از بین گزینه های پیش فرض انتخاب نمایید. در غیر این صورت می توانید از طریق ارسال درخواست عمومی اقدام کنید.

نکته: ثبت اعتراض در سایت جهاد دانشگاهی تاکنون امکان پذیر نبوده لذا نمی توان به نتایج اولیه مشاغل کیفیت بخشی آموزش و پرورش اعتراض کرد.

پیگیری اعتراض

پس از ثبت درخواست حود، می توانید با ورود مجدد به حساب کاربری، نتیجه اعتراض خود را ملاحظه نمایید. با کلیک بر روی قسمت “درخواست ها و پاسخ ها” وضعیت اعتراض شما از طریق نمایش یکی از این سه رنگ مشخص می شود:

  • رنگ آبی: به این معنی است که درخواست شما ثبت شده است اما در انتظار مشاهده و پاسخگویی می باشد.
  • رنگ زرد: اعتراض توسط کارشناسان برسی شد.
  • رنگ سبز: درخواست شما مشاهده شده و همچنین دارای یک پاسخ از طرف کارشناسان سازمان سنجش می باشد.

نحوه اعتراض به نتایج نهایی

طبق آن چه که در ادوار گذشته شاهد بودیم، داوطلبان معترض نسبت به عدم قبولی خود در آموزش و پرورش می توانستند بعد از ۴٨ ساعت از اعلام نتایج به درگاه اطلاع رسانی اداره کل آموزش و پرورش استان ارزیابی شده خود مراجعه و از نحوه ثبت اعتراض از طریق سامانه اعتراض به ارزیابی تکمیلی آموزگاران آگاه شوند. مهلت ثبت اعتراض در سامانه ٢٠ روز خواهد بود. ممکن است برای سال ۱۴۰۳ نیز به همین منوال باشد لذا به محض انتشار اخبار جدید، این متن بروزرسانی خواهد شد.

 

سوالات متداول

1- جواب اولیه آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳ در چه زمانی منتشر خواهد شد؟

جواب اولیه آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳ عنوان شغلی آموزگاری 3 اردیبهشت ماه منتشر شد.

2- در صورت قبولی اولیه در آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳ چه اقداماتی باید صورت پذیرد؟

پس از اعلام نتایج و قبولی اولیه در این آزمون، ارزشیابی تکمیلی، معاینه پزشکی و تحقیقات میدانی صورت می پذیرد.

3- داوطلبان معترض به نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش، از چه طریقی باید اعتراض خود را ثبت نمایند؟

داوطلبان معترض به نتایج آزمون آموزگاری و دبیری می بایست به سیستم پاسخگویی سایت سنجش مراجعه کنند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره استخدامی پیج استخدامی