خانه دانشگاه آزاد حذف و اضافه دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

حذف و اضافه دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

نحوه حذف و اضافه دانشگاه آزاد 1402 - 1403
حذف و اضافه دانشگاه آزاد 1402 – 1403

دانشگاه آزاد هر سال یک تقویم زمان بندی کلی که شامل زمان انتخاب واحد دانشگاه آزاد، حذف و اضافه، شروع کلاس ها و… است، در سایت رسمی خود به آدرس iau.ir منتشر می کند. همچنین در شروع هر نیمسال تحصیلی، یک جدول زمانبندی مختص تزم جدید، در سامانه آموزشیار قرار داده و به صورت جزئی تر زمان های مذکور را به اطلاع دانشجویان می رساند.

همه دانشجویان این دانشگاه اعم از دانشجویان قدیمی و جدیدالورود، می توانند در صورت نیاز و در زمان مقرر از طریق سامانه آموزشیار به نشانی edu.iau.ac.ir دروس مورد نظر خود را به صورت اینترنتی حذف کرده و یا واحدهایی که احتیاج دارند، به لیست انتخاب واحد خود اضافه نمایند.

 

✅ لینک مستقیم حذف و اضافه دانشگاه آزاد 1402- 1403

(مهلت انجام فرآیند به اتمام رسیده است.)

edu.iau.ac.ir

 

حذف و اضافه نیمسال دوم سال تحصیلی 1402 – 1403 دانشگاه آزاد واحدهای استان تهران مورخ 3 مهر ماه 1402 صورت می گیرد.

زمان حذف و اضافه دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

دانشجویان با پرداخت بخشی از شهریه دانشگاه آزاد در ابتدای هر نیمسال می توانند واحدهای مورد نظر خود را انتخاب و برای ترم آینده ثبت نام نمایند. بنا بر دلایل مختلف ممکن است دانشجو نیازمند حذف و اضافه و یا اخذ دوباره برخی از دروس باشد. بدین ترتیب دانشگاه آزاد شرایطی را فراهم کرده تا این دسته از افراد بتواند با ورود به سامانه آموزشیار واحدهای درسی خود را ویرایش، حذف و یا اضافه کنند.

توجه داشته باشید که روند حذف و اضافه در زمان معینی قابل انجام است و امکان ویرایش خارج از زمان تعیین شده وجود ندارد؛ البته در بسیاری از موارد تاریخ های حذف و اضافه تمدید می شود.

زمان حذف و اضافه نیمسال اول

زمان انتخاب واحد دانشگاه آزاد در نیمسال اول سال تحصیلی 1402 – 1403 (مهر ماه) در 19 شهریور ماه 1402 می باشد. به همین منوال برای دانشجویان این دانشگاه در تمامی واحدهای استان تهران در روز 3 مهر ماه 1402 فرصت دوباره ای برای انتخاب واحد داده می شود.

نکته 1: دقت شود که انجام ویرایش و جایگزینی واحدهای درسی جز در زمان تعیین شده امکان پذیر نمی باشد.

نکته 2: ممکن است لینک حذف و اضافه در سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد غیر از زمان مقرر فعال باشد. در صورتی که غیر از تاریخ های اعلام شده ویرایشی در انتخاب واحد خود انجام دهید، تغییرات اعمال نمی گردد.

نکته 3: برای ترم تابستان دانشگاه آزاد، حذف و اضافه انجام نمی شود.

زمان حذف و اضافه نیمسال دوم

طبق برنامه زمان بندی منتشر شده از طریق سایت رسمی این دانشگاه، زمان انتخاب واحد دانشگاه آزاد  برای نیمسال دوم در رشته های پزشکی و غیر پزشکی متفاوت بوده و زمانبندی حذف و اضافه آن ها نیز طبق جدول زیر می باشد.

نحوه حذف و اضافه دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

دانشجویان دانشگاه آزاد برای ویرایش واحدهای درسی خود باید در زمان مقرر به سایت آموزشیار وارد شوند که در ادامه مطلب مراحل آن ذکر شده است.

  • ورود به سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد به نشانیجدول زمانی حذف و اضافه دانشگاه آزاد و انتخاب گزینه “دانشجو”

مرحله اول حذف و اضافه دانشگاه آزاد

  • درج شماره دانشجویی و کد امنیتی در کادرهای مشخص شده و کلیک بر روی گزینه “ورود”
  • مرحله دوم حذف و اضافه دانشگاه آزادمطالعه و تایید قوانین سامانه در 3 مرحله پیش رو با فشردن کلید “تایید مطالب و ورود به سیستم”

مرحله سوم حذف و اضافه دانشگاه آزاد

  • وارد کردن نام کاربری، کلمه عبور و کد تصویر و در نهایت انتخاب گزینه “ورود به سیستم”
  • مرحله چهارم حذف و اضافه دانشگاه آزاددرج رمز ورود ارسالی از طریق برنامه آیگپ و سپس فشردن دکمه “تایید”مرحله پنجم حذف و اضافه دانشگاه آزاد
  • پرداخت شهریه ترم پیش رو و کلیک بر روی گزینه “درخواست مجوز”، سپس تکمیل کادرهای مربوط به تاییدیه اجرای فرآیند مرحله ششم حذف و اضافه دانشگاه آزاد
  • انتخاب گزینه “حذف و اضافه” در منوی ثبت نام دانشجو در سمت راست سایت

مرحله هفتم حذف و اضافه دانشگاه آزاد

پس از مشاهده مشخصات و اطلاعات خود، بایستی با فشردن دکمه “ادامه” به مرحله بعدی که لیست دروس را نمایان می کند، بروید و سپس طبق راهنمای زیر حذف و اضافه را به انجام برسانید.

  • حذف دروس: برای حذف دروس باید تیک آن درس را به حالت فعال در آورده و گزینه “حذف” که در پایین صفحه تعبیه شده، انتخاب کنید.
  • انتخاب دروس: دروسی که می خواهید به لیست واحدهای این ترم خود اضافه کنید، در بخش “انتخاب کلاس درس از دروس رشته دانشجو” جست و جو نموده و سپس آن ها را اخذ نمایید.

نکته 1: برای جست و جوی دروس، وارد کردن نام درس کافیست اما بایستی عنوان درس خود را در ابزار تبدیل متن سامانه آموزشیار به آدرس amozeshyar.info/change به فرمت مربوطه تبدیل نموده و سپس آن را در کادر “نام درس” وارد کنید تا کلاس ها و زمان ارائه شده برای شما نمایان شود.

 

نکته 2: توجه داشته باشید که در بالای صفحه اول سایت، نیمسال تحصیلی دانشجو درج شده است که باید با توجه به آن عملیات مربوطه را انجام دهید.

برای حذف دروس، دانشجویان تمام وقت دانشگاه آزاد می توانند واحدهای خود را تا جایی حذف کنند که تعداد واحدهای آن ها در ترم جاری به کمتر از 12 واحد نرسد اما دانشجوهای پاره وقت تا حداقل 6 واحد مجاز هستند. همچنین در صورت دارا بودن معدل بالای 17، تا سقف 24 واحد مجوز اخذ وجود دارد و در غیر این صورت حداکثر 20 واحد برای هر دانشجو در نظر گرفته می شود.

 

سوالات متداول

1- چه زمانی حذف و اضافه دانشگاه آزاد نیمسال دوم تحصیلی ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ انجام می شود؟

حذف و اضافه واحدهای استان تهران دانشگاه آزاد در ترم مهر ماه، از تاریخ 3 مهرماه امکان پذیر است.

2- فرآیند حذف و اضافه دانشگاه آزاد از چه طریق صورت می گیرد؟

ترمیم واحدهای درسی این دانشگاه از طریق سایت آموزشیار به نشانی edu.iau.ac.ir انجام می شود.

3- حذف و اضافه دانشگاه آزاد برای ترم تابستان وجود دارد؟

خیر، در ترم تابستان حذف و اضافه دروس امکان پذیر نیست.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره