خانه نظام وظیفه دانلود دفترچه اعزام به خدمت سربازی ۱۴۰۲

دانلود دفترچه اعزام به خدمت سربازی ۱۴۰۲

دانلود دفترچه سربازی

طبق قوانین مصوب نظام وظیفه، تمامی فرزندان پسر از 1 ام ماهی که در آن 18 سال  خود را تمام می کنند، مشمول به خدمت ضرورت سربازی خواهند بود و از آن پس باید وضعیت امریه سربازی خود را در موعد مقرر روشن کنند؛ که عواملی از قبیل وضعیت تحصیلی، وضعیت سلامت جسمی، مسئولیت موقت در خانواده و…در تعیین وضعیت فرد نقش به سزایی خواهند داشت. لذا می توانند با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) درخواست رسیدگی به وضعیت خود را  ثبت کنند.

 

هر فرد مشمول، در اولین گام ملزم به مطالعه دقیق دفترچه اعزام به خدمت یا اصطلاحا “دفترچه سربازی” خواهد بود تا آشنایی کامل به شرایط معافیت، شرایط کسری خدمت و غیبت سربازی و … پیدا کند.

داوطلبان خدمت، می توانند برای تهیه دفترچه به یکی از دفاتر خدمات الکترونیکی (پلیس+10) مراجعه کنند و یا از طریق پایگاه های اینترنتی نظام وظیفه به نشانی vazifeh.police.ir  اقدام به دانلود این دفت رچه فرمایند.

 

دفترچه اعزام به خدمت سربازی

مطالعه دفترچه سربازی از مهم ترین مراحل اعزام به خدمت است زیرا در این دفترچه تمام اطلاعاتی که نیاز است فرد برای شرکت گذراندن دوره خود بداند، وجود دارد که از جمله آن می توان به شرایط معافیت اشاره کرد. برای دریافت این دفترچه می توانید به دفاتر پلیس +10 مراجعه کرده و یا از طریق سایت اینترنتی نظام وظیفه به نشانی vazifeh.police.ir آن را دریافت نمایید. همچنین برای راحتی شما، لینک این فایل در جدول زیر قرار داده شده است.

دفترچه اعزام به خدمت سربازی 
دانلود دفترچه اعزام به خدمت سربازی 1402

پس از دریافت دفترچه، می بایست اطلاعات خواسته را به دقت تکمیل نموده و آن را هنگام ثبت درخواست اعزام خود به همراه مدارک مورد نیاز به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) تحویل دهند.

نکته1: با در نظر گرفتن نوع درخواست (اعزام، معافیت پزشکی، کفالت و….) نسبت به مطالعه دقیق مطالب دفترچه اقدام نمائید.

نکته2: با توجه به اینکه نتایج رسیدگی به درخواست شما از طریق پست، پیامک، ایمیل اطلاع رسانی می گردد؛ لذا در ارائه آدرس، تلفن ثابت، تلفن همراه، کدپستی و ایمیل دقت کافی را به عمل آورید و به موقع با ارائه مدارک معتبر تغییرات احتمالی آن را با مراجعه به دفاتر (پلیس +10 ) ثبت نمایید. بدیهی است مسئولیت و هزینه های آتی از عدم دریافت اطلاعات لازم بر عهده شما می باشد.

مندرجات دفترچه اعزام به خدمت سربازی ۱۴۰۲

به منظور آگاهی جوانان عزیز به قوانین و مقررات خدمت وظیفه عمومی و همچنین آشنایی با فرآیندها و نحوه اقدام در خصوص اعزام به خدمت و شرایط دریافت انواع معافیت ها، دفترچه راهنمای خدمت وظیفه عمومی توسط سازمان وظیفه عمومی تهیه گردیده است که ضرورتا هر مشمول می بایست ضوابط موجود در آن را مطالعه و بر اساس مندرجات آن اقدام به ثبت درخواست خود نماید.

در دفترچه اعزام به خدمت سربازی اطلاعات مربوط به تمام شرایط و ضوابط آورده شده است از قبیل:

  • شرایط مشمولیت
  • مدارک لازم
  • فرآیند ثبت درخواست اعزام به خدمت
  • فرآیند اعزام به خدمت
  • معاینات اولیه
  • واکسیناسیون
  • صدور برگ آماده به خدمت یا برگ اعزام
  • غیبت و تبعات آن
  • کسری خدمت
  • خدمت در دستگاه های غیر نظامی (امریه)
  • تمدید یا تعجیل در تاریخ اعزام
  • معافیت ها
  • و…

در پیوست دفترچه اعزام به خدمت سربازی، در بخش ضمائم 3 برگ قرار دارد که به ترتیب عبارت اند از: برگ اطلاعات فردی، برگ در خواست معافیت و استشهاد تاییدیه وضعیت مشمول.

 

پس از مطالعه دفترچه و تکمیل آن، فرد داوطلب باید با به همراه داشتن مدارک مورد نیاز به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) مراجعه کرده و در خواست خود را توسط کاربر (پلیس+10) ثبت نام نماید. در این مرحله تاریخ اعزام به خدمت تعیین شده و برگه آماده به خدمت با شماره سریال و هولوگرام برای داوطلب صادر می شود. سپس برگه معرفی نامه مشمولان که حاوی اطلاعات در رابطه با نیروی به کار گیرنده، نام مرکز آموزش و آدرس محل اعزام است، ارائه می شود. لازم به ذکر است که مشمولان باید در فرجه قانونی نسبت به تریخ اعزام خود اقدام فرمایند.

 

سوالات متداول

1- دفترچه اعزام به خدمت سربازی را از چه طریقی می توان دریافت نمود؟

از طریق مراجعه به دفاتر پلیس +10 و یا پایگاه اینترنتی نظام وظیفه می توانید این دفترچه را دریافت نمایید همچنین لینک فایل پی دی اف این دفترچه در متن همین مقاله قرار داده شده است.

2- دفترچه اعزام به خدمت سربازی شامل چه اطلاعاتی می شود؟

این دفترچه شامل اطلاعات مهمی از جمله شرایط مشمولیت، کسری خدمت، معافیت ها و ... می شود.

3- برای ثبت درخواست اعزام له خدمت چه باید کرد؟

افراد می بایست برای ثبت درخواست اعزام خود، دفترچه سربازی خود را تکمیل کرده و آن را همراه با مدارک مورد نیاز به دفاتر خدمات الکترونیک پلیس +10 تحویل دهند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره نظام وظیفه پیج نظام وظیفه