خانه نظام وظیفه مشاوره نظام وظیفه ۱۴۰۲

مشاوره نظام وظیفه ۱۴۰۲

مشاوره نظام وظیفه ۱۴۰۲

خدمت مقدس سربازی برای تمامی آقایانی که به سن خدمت سربازی می رسند واجب است، ولی برخی اطلاعات چندانی در رابطه با قوانین نظام وظیفه از جمله مدت زمان خدمت سربازی، خرید خدمت سربازی، امریه سربازی، معافیت پزشکی، معافیت کفالت و… ندارند، به همین دلیل ممکن است برای هر یک از موارد ذکر شده اقداماتی بی اثر انجام دهند که نه تنها نتیجه بخش نخواهد بود بلکه ممکن است از زمان معرفی خود به عنوان مشمول خدمت بگذرد و در نتیجه اضافه خدمت به آن ها تعلق بگیرد.

پسران پس از گذراندن دوره متوسطه باید برای اعزام به خدمت سربازی و با اخد معافیت مورد نظر اقدام نمایند و وضغیت نظام وظیفه خود را مشخص کنند.

قوانین و اصطلاحات خدمت سربازی ۱۴۰۲

طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران، پسران پس از گذراندن دوره متوسطه تحصیلی خود و اخذ دیپلم در سن هجده سالگی مشمول اعزام به خدمت سربازی می شوند و افراد با توجه به موقعیت خود باید برای یکی از وضعیت های آماده به اعزام و یا اخد معافیت های متفاوت اقدام نموده و وضعیت نظام وظیفه خود را مشخص نماید. مشمولین باید این نکته را مد نظر داشته باشند که به تعویق انداختن این امر باعث می شود که این افراد مشمول اضافه خدمت شده و دوران بیشتری را به خدمت سربازی بگذرانند.

 

به صورت کلی خدمت سربازی شامل دو قسمت می شود که قسمت ابتدایی آن دوره آموزشی بوده و به هدف آماده سازی فرد و آموزش قوانین و لازمه های دوره خدمت سربازی در نظر گرفته شده است که افرادی که مشمول اعزام می شوند قبل از تقسیم بندی نهایی باید این دوره را بدون توجه به میزان تحصیلات و درجه نظامی بگذرانند.

دوره آموزشی

افرادی که برای اعزام آماده می شوند قبل از تقسیم بندی و اعزام به خدمت سربازی به منظور آمادگی بدنی و ذهنی و یادگیری برخی از نوانایی های لازم مانند اسلحه شناسی، مسیریابی در شب و روز، تیراندازی و … باید دوره آموزشی را طی نمایند. دوره آموزشی در سال های گذشته 2 الی 3 ماه بوده اما با شیوع اپیدمی کرونا و قوانین وضع شده جدید، مدت دوره آموزشی به 45 روز معادل 6 هفته تغییر کرده است.

وسایل مورد نیاز در دوره آموزشی

افرادی که دفترچه اعزام به خدمت سربازی را دریافت نموده و قصد گذراندن دوره خدمت سربازی خود را دارند، همانطور که اشاره شد در ابتدا باید در دوره ای آموزشی شرکت نمایند. مشمولین می توانند وسایل شخصی و مورد نیاز خود را اگر خلاف قوانین پادگان نباشد به همراه خود داشته باشند. در جدول زیر لیستی از وسایلی که ممکن است در دوران آموزشی مورد استفاده مشمولین قرار بگیرد ذکر شده است.

وسایل مورد نیاز در دوره آموزشی سربازی 
مسواک و خمیر دندان
طناب
لیوان
تنقلات
خودکار و دفتر
داروهای مجاز
وسایل شستشو مانند صابون، شامپو و وسایل بهداشتی

دوره خدمت

پس از اتمام دوره آموزشی، دوره خدمت شروع می شود. سربازان پس از اتمام دوره آموزشی با توجه به میزان تحصیلات خود، درجه نظامی اخذ می کنند و پس از تقسیم، جهت انجام خدمت سربازی به شهرهای مختلفی اعزام می شوند. مدت زمان این دوره با توحه به محل خدمت و شرایط موجود متفاوت می باشد و در بازه 17 ماه تا 24 ماه قرار دارد.

اضافه خدمت

اگر فردی که به سن قانونی جهت اعزام به خدمت رسیده باشد ولی از معرفی خود به سازمان نظام وظیفه اجتناب نماید و یا در طول دوران خدمت به هر دلیلی تنبیه شود که مدت زمان بیشتری از زمان قانونی به خدمت ادامه دهد، به آن اصطلاح اضافه خدمت اطلاق می شود.

کسری خدمت

قطعا برخی از داوطلبان که شرایط خرید خدمت سربازی یا معافیت سربازی را ندارند و ملزم به شرکت در این دوره هستند در صورتی که واجد شرایط کسری خدمت باشند، می توانند مدت زمان کمتری را به عنوان سرباز نظام وظیفه خدمت نمایند که شروط شامل شدن به این تبصره به شرح زیر می باشد.

  • کسر خدمت ایثارگران
  • کسر خدمت مناطق امنیتی و مناطق محروم و بد آب و هوا
  • کسر خدمت فرزند
  • کسر خدمت نخبگان
  • کسر خدمت مشمولان و سربازان جانباز
  • کسر خدمت متاهلین
  • کسر خدمت بسیج

معافیت سربازی

در ابتدا لازم است بگوییم دو نوع معافیت سربازی وجود دارد:

  1. معافیت موقت
  2. معافیت دائم

افرادی از خدمت معاف می شوند و در واقع بدون گذراندن خدمت سربازی کارت پایان خدمت اخذ می نمایند که بنابه برخی شرایط اجتماعی و یا برخی مصدومیت ها و نارسایی های بدنی قادر به انجام خدمت سربازی نباشند.

 

معافیت های دائم نیز دارای انواع مختلفی می باشد که فرد با توجه به شرایط خود می تواند از یکی از آن ها استفاده و برای دریافت کارت معافیت اقدام نماید. پس از انجام  روند معافیت، کارت معافیت از سربازی به فرد داده خواهد شد و این کارت با کارت پایان خدمت فرق داشته و با کدی که بر روی آن درج می شود، نوع معافیت فرد مشخص می شود. این نکته را مد نظر داشته باشید که برخی از معافیت های پزشکی باعث می شود که فرد معاف شده امکان استخدام در برخی از ارگان های دولتی  را از دست بدهد.

مراحل اعزام به خدمت سربازی 1402

برای این که افراد مشمول دوره غیبت سربازی نشوند، می بایست در زمان تعیین شده نسبت به دریافت دفترچه خدمت خود اقدام نمایند که مراحل اعزام به خدمت سربازی و روند رسیدگی به آن به ترتیب زیر می باشد:

  • دریافت دفترچه اعزام به خدمت سربازی از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +10) و یا از طریق سامانه خدمات الکترونیکی پلیس +10 به آدرس vazifeh.police.ir و تکمیل آن
  • مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی با در دست داشتن مدارک مورد نیاز
  • ثبت درخواست در سامانه توسط کاربر مرکز پلیس+10 و تعیین تاریخ اعزام به خدمت
  • تحویل برگه آماده به خدمت با شماره سریال و هولوگرام بلافاصله پس از تعیین تاریخ اعزام
  • ارائه برگه معرفی نامه مشمولان به مراکز آموزش نیروهای مسلح (این برگه با مشخص شدن نیروی به کار گیرنده، نام مرکز آموزش و آدرس محل اعزام، حداکثر ده روز قبل از تاریخ اعزام به خدمت از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) به مشمولان تحویل داده می شود. ارائه کارت ملی به این دفاتر به منظور دریافت برگه معرفی نامه الزامی است.)

مدت زمان خدمت سربازی ۱۴۰۲

همان طور که گفته شد سپری نمودن دوره سربازی برای تمامی آقایان در ایران الزامی است. همچنین با توجه به آخرین اطلاعیه های منتشر شده در سامانه سازمان نظام وظیفه،و همچنین قوانینی که در مهر ماه 1402 به تصویب رسید، مدت زمان خدمت سربازی 3 ماه کاهش داشته و به حداکثر 21 ماه رسیده که مجددا بر حسب مناطق به بخش های مختلفی تقسیم شده است. شما می توانید جزئیات مدت زمان خدمت سربازی را برای مشمولات سال ۱۴۰۲ در ادامه مشاهده نمایید.

مدت خدمت سربازی برای کارکنان وطیفه بومی 1402
نوع منطقه محل خدمتمدت زمان
مناطق عادی21 ماه
مناطق درگیر، عملیاتی، مرحوم و بد آب و هوا14 ماه
مناطق امنیتی درگیر14 ماه

میزان حقوق سربازی 1402

مشمولان خدمت سربازی در طول دوره خدمت خود، حقوق ماهانه ای را دریافت می کنند که این حقوق با توجه به مدرک تحصیلی و محل خدمت به تمامی سربازان پرداخت خواهد شد. در سال جاری به دلیل عدم کفایت حقوق پرداختی به سربازان به منظور تهیه خوراک و هزینه رفت آمد، حقوق پرداختی از جانب دولت، افزایش یافته است. در حدول زیر میزان حقوق سربازی هر یک از گروه های موجود ذکر شده است.

جدول میزان حقوق سربازان ۱۴۰۲
دسته بندی میزان حقوق
سربازان نیروی مسلح3 میلیون و 200 هزار تومان
سربازان مجرد مناطق عادی3 میلیون و 780 هزار تومان
سربازان مناطق محروممشخص نشده است.
سربازان مناطق عملیاتیحقوق سربازان عادی+ 1 تا 3 میلیون و 500 هزارتومان اضافه حقوق و بر اساس مدرک تحصیلی و تعداد فرزند
سربازان متاهل4 میلیون و 100 هزار تومان + هزینه فرزند و ایاب ذهاب
سربازان هیات علمیمشخص نشده است.
سربازان امریهمشخص نشده است.
سربازان متعهد به خدمتمشخص نشده است.

معافیت خدمت سربازی ۱۴۰۲

مشاوره نظام وظیفه 1402

لازم به ذکر است، با توجه به این که در بعضی مواقع افرادی دارای شرایط خاص می باشند و قادر به انجام خدمت نیستند، می توانند از طرح معافیت هایی که متناسب با شرایط هر فرد وجود دارد استفاده نمایند. در ادامه مقاله می توانید اطلاعاتی در خصوص معافیت از سربازی که اخیرا بیشتر قابل توجه قرار گرفته اند، کسب کنید.

معافیت تحصیلی

مشمولانی که در حال تحصیل هستند، تا زمانی که مشغول به تحصیل باشند به آن ها معافیت تحصیلی تعلق می گیرد در واقع معافیت تحصیلی از نوع معافیت موقت است چرا که پس از اتمام تحصیل می بایست به خدمت بروند و فقط تا زمان تحصیل معاف از خدمت می باشند.

معافیت پزشکی

مشمولانی که دارای بیماری و یا مشکل جسمی خاصی هستند (به عنوان مثال نمره یک چشم فرد 6 باشد.) می توانند از شرایط معافیت پزشکی خدمت سربازی استفاده کنند. برای این کار می بایست به پزشک متخصص که مورد تایید نظام وظیفه می باشد مراجعه نمایند تا مشخص گردد که آیا معافیت پزشکی به آنان تعلق می گیرد یا خیر؟ و اینکه نوع معافیت از نوع دائم خواهد بود یا موقت؟ و یا ممکن است بنا بر نظر پزشک تنها معاف از رزم گردند.

 

برای این کار باید ابتدا دفترچه معافیت پزشکی سربازی را مطالعه نمایند تا مطمئن شوند که آیا مشکلی که دارند جزو مواردی که به آن ها معافیت تعلق می گیرد هست یا خیر؟ سپس داوطلبان می بایست توسط پزشک اولیه معاینه گردند در مرحله بعدی می بایست به همراه مدارک به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی مراجعه نمایند تا اقدامات لازم جهت انجام مراحل بعدی معافیت پزشکی انجام شود. جهت اطلاع از اینکه آیا مشکل و یا بیماری شما جزو موارد معافیت پزشکی هست یا خیر می توانید با مشاوران ما در مرکز مشاوره تلفنی ایران مشاوره تماس حاصل فرمایید.

معافیت کفالت

ممکن است برخی سربازان سرپرست خانواده باشند به همین دلیل به این افراد معافیتی تحت عنوان شرایط معافیت کفالت تعلق می گیرد. معافیت کفالت دارای شرایط خاص خود می باشد و به افرادی تعلق می گیرد که می بایست حتما شرایط عمومی معافیت کفالت را که در ادامه مقاله آورده ایم داشته باشند.

  • کسی که می خواهد معافیت کفالت بگیرد نباید تا زمان اقدام به دریافت کفالت، غیبت داشته باشد.
  • فرد می بایست در زمان اقدام به دریافت معافیت کفالت به سن 18 تمام رسیده باشد.
  • متقاضی دریافت معافیت کفالت می بایست تنها سرپرست خانواده باشد.

شرایط اختصاصی معافیت کفالت پدر

7 نوع معافیت کفالت وجود دارد که یکی از آن ها کفالت پدر نام دارد و دارای شرایطی می باشد که در این قسمت به آن ها خواهیم پرداخت و هر کسی که علاوه بر داشتن شرایط عمومی دارای این شرایط نیز باشد می تواند نسبت به دریافت معافیت کفالت پدر اقدام نماید.

  • پدر شخص کمتر از 70 سال سن داشته باشد ولی طبق نظر شورای پزشکی سازمان وظیفه عمومی نیاز به مراقبت و نگهداری داشته باشد.
  • پدر شخص می بایست بیش از 75 سال سن داشته باشد.
  • جانبازان قادر خواهند بود برای فرزند خود معافیت کفالت بگیرند. چنانچه درصد جانبازی بیش از 25 درصد باشد، برای فرزند دیگر خود نیز می توانند معافیت بگیرند.

شرایط اختصاصی معافیت برادر صغیر

اگر فرد مشمول خدمت سربازی علاوه بر داشتن شرایط عمومی دارای شرایط زیر نیز باشد می تواند نسبت به دریافت معافیت کفالت برادر صغیر اقدام نماید.

  • سن برادر مشمول، به 18 سال تمام نرسیده باشد.
  • پدر برادر صغیر، در قید حیات نباشد.
  • مشمول تنها برادر بالای 18 سال برادر صغیر باشد.

لازم به ذکر است که اگر برادر کبیر نیز بیمار و طبق نظر شورای پزشکی سازمان نظام وظیفه نیازمند مراقبت و نگهداری باشد، فرد مشمول واجد شرایط دریافت معافیت کفالت برادر خواهد بود.

شرایط اختصاصی معافیت کفالت مادر

در صورتی که فرد مشمول خدمت سربازی، دارای شرایط زیر و همچنین شرایط عمومی که در بالا اشاره شد، باشد می تواند معافیت کفالت مادر دریافت نماید.

  • پدر مشمول خدمت، فوت کرده باشد.
  • مادر مشمول خدمت، طلاق گرفته باشد و ازدواج مجدد نداشته باشد.

شرایط اختصاصی معافیت کفالت خواهر

چنانچه فرد مشمول خدمت سربازی دارای شرایط عمومی و همچنین شرایط ذیل باشد می تواند نسبت به دریافت معافیت کفالت خواهر اقدام نماید.

  • فرد مشمول خدمت سربازی تنها برادر تنی خواهر باشد و خواهر هیچ سرپرست بالای 18 سالی جز فرد مشمول خدمت سربازی نداشته باشد.
  • پدر خواهر مشمول خدمت سربازی در قید حیات نباشد.
  • خواهر مشمول دارای فرزند ذکور سالم نباشد.
  • خواهر مشمول دارای همسر نباشد.

شرایط اختصاصی معافیت کفالت مادر بزرگ

اگر فرد مشمول خدمت مقدس سربازی دارای شرایط عمومی و همچنین شرایط اختصاصی ذیل باشد واجد دریافت معافیت کفالت مادربزرگ خواهد بود.

  • مادربزرگ پدری یا مادری دارای همسر و فرزند (اعم از پسر و دختر) نباشد.
  • مادربزرگ فرد مشمول از همسرش طلاق گرفته باشد.

دریافت امریه خدمت سربازی نظام وظیفه 1402

در وهله اول بهتر است بدانیم امریه سربازی چیست؟ امریه در واقع همان خدمت سربازی می باشد، اما افراد به جای خدمت در پادگان ها در سازمان های دولتی کشور که امریه می پذیرند خدمت می نمایند. افراد برای دریافت امریه سربازی می بایست دارای شرایط خاصی باشند و همچنین بهتر است بدانید که میزان حقوق سربازی برای سربازان امریه نسبت به سایر کارکنان این ادارات متفاوت می باشد.

 

در نهایت متقاضیان می توانند همزمان با خدمت و پس از گذراندن دوره آموزشی در حیطه رشته تخصصی خود در سازمان و یا ارگانی مشغول به کار شده و مبلغی را به عنوان حقوق در دوره خدمت خود دریافت نمایند. همچنین برای ارسال درخواست امریه، سایت مشخصی وجود ندارد و ارتباط با این سازمان تنها به صورت تلفنی انجام می پذیرد.

 

لازم است بدانید که افرادی که قصد اقدام به دریافت دفترچه خدمت خود را دارند، در صورتی که درخواست خود را در دفاتر پلیس +10 ثبت نمایند، می بایست کدی پنج رقمی تحت عنوان کد سخا را از طریق سامانه سازمان نظام وظیفه دریافت نمایند. این کد به صورت انحصاری برای هر فرد در نظر گرفته شده است و ارتباطی با ارگان و یا سازمان محل خدمت و کد آموزشی افراد ندارد و مشمولان به خدمت با استفاده از آن می توانند به پنل شخصی خود در سامانه سازمان نظام وظیفه دسترسی یابند.

خرید خدمت سربازی ۱۴۰۲

مشاوره نظام وظیفه

در سال های گذشته فرصتی برای مشمولین غایت در نظر گرفته شده بود که افرادی که از غیبت آن ها، مدت زمان مشخصی گذشته بود می توانستند اقدام به خرید سربازی خود نمایند. این امر با توجه به مدرک تحصیلی و شرایط تاهل مشمولین دارای شرایط و ضوایط خاصی بوده که یکی از مهمترین آن ها مبلغ پرداختی برای خدمت سربازی می باشد.

 

در سال 97 به منظور رعایت اصل برابری در بین تمامی اقشار جامعه، این طرح رد شده و دیگر تا به امروز اجرا نشده است و با اینکه در سال گدشته صحبت هایی در مورد شروع مجدد این طرح به گوش رسید، اما تا به اکنون خبر موثق و مورد اعتباری در این زمینه اعلام نشده است و در حال حاضر امکان خریداری خدمت سربازی وجود نخواهد داشت.

مجازات فرار از خدمت سربازی 1402

افرادی که دفترچه اعزام به خدمت سربازی را دریافت نموده اند و کارهای اعزام آن ها انجام شده است، در صورت داشتن غبت بیش از 15 روز، بدون عذر موجه، سرباز فراری محسوب می شوند و در صورت دستگیری با توجه به ماده 59 قانون مجازات جرایم نیروهای مسلح، از سه ماه تا یک سال ماه حبس و یا سه ماه تا یک سال اضافه خدمت محکوم می شود.

 

در نظر داشته باشید که سرباز فراری با سرباز غایب متفاوت بوده است و سربازان غایت نیز مشمول این بند از مجازات نمی شوند. سرباز غایب کسی است که دفترچه اعزام به سربازی را دریافت نکرده است و کارهای اعزام او انجام نشده است که مجازات این افراد متفاوت بوده است و ابتدا در دادسرای عمومی و سپس در دادگاه کیفری دو به جرم ان ها رسیدگی می شود.

سفر به خارج از کشور سربازان مشمول ۱۴۰۲

ممکن است مشمولان نظام وظیفه در طول دوره خدمت خود و یا پس از مشمول شدن به دلایل مختلف قصد سفر به کشورهای خارجی را داشته باشند. شرایط لازم برای اخذ اجازه خروج از کشور برای مشمولین با توجه به نوع سفری که قصد آن را دارند متفاوت می باشد اما به صورت کلی برخی از این شرایط برای همه مشمولین برابر بوده که در ادامه به آن خواهیم پرداخت

شرایط کلی برای خروج از کشور مشمولین 1402

تمامی مشمولین نظام وظیفه پس از 18 سالگی برای خروج از کشور باید دارای شرایط و ضوابطی باشند تا بتوانند برای این منظور اقدام نمایند. در جدول زیر شرایط عمومی لازم برای خروج از کشور این افراد ذکر شده است.

شرایط کلی سفر به خارج از کشور سربازان مشمول ۱۴۰۲
فاقد غیبت نظام وظیفه
مشخص بودن وضغیت تحصیلی
وثیقه خروج از کشور
گواهی اشتغال به تحصیل و یا مجوز خروج

نکته یک: اگر جز افرادی هستید که همچنان مهلت معرفی تان به نظام وظیفه تمام نشده است می توانید برای این منظور اقدام نمایید.

نکته دو: اگر جز افرادی هستید که مهلت معرفی تان به نظام وظیفه تمام شده است، نیازمند برگه اعزام بدون غیبت هستید.

نکته سه: در صورت دانشجو بودن، مجوز خروج از کشور باید دارای محدود زمانی و مشخصات تحصیلی و علت سفر باشد.

خروج از کشور سفرهای علمی

ممکن است برخی از مشمولین به دلایل علمی قصد خارج شدن از کشور را داشته باشند که برای این منظور این افراد باید دارای شرایط اختصاصی باشند و فقط با داشتن این شرایط می توانند برای اخذ اجازه نامه خروج اقدام نمایند.

شرایط سفرهای علمی خارج از کشور سربازان مشمول 1402
فاقد غیبت سربازی
معافیت تحصیلی

نکته یک: حداکثر مهلت سفرهای علمی 30 روز است و در شرایط خاص تمدید می شود.

خروج از کشور سفرهای زیارتی

سفر های زبارتی شامل سفر هایی می شود که به منظور زیارت اماکن مقدسه در کشورهای همسایه مانند عربستان و عراق صورت گیرد. مشمولین برای سفر به این مقصود باید دارای شرایط جدول زیر باشنذ.

شرایط سفرهای زیارتی خارج از کشور سربازان مشمول ۱۴۰۲
فاقد غیبت سربازی
معافیت تحصیلی

نکته یک: اگر جز افرادی هستید که همچنان مهلت معرفی تان به نظام وظیفه تمام نشده است می توانید برای این منظور اقدام نمایید.

نکته دو: اگر جز افرادی هستید که مهلت معرفی تان به نظام وظیفه تمام شده است، نیازمند برگه اعزام بدون غیبت هستید.

خروج از کشور سفرهای مطالعاتی

سفرهای مطالعاتی به سفر هایی گفته می شود که دانشجویان مقاطع ارشد و دکتری برای تکمیل تحقیقات و مطالعات خود انجام می دهند. این افراد برای خروج از کشور باید دارای شرایط قید شده در جدول زیر باشند.

شرایط سفرهای مطالعاتی به خارج از کشور سربازان مشمول 1402
ضمانت نامه بانکی
معافیت تحصیلی

نکته یک: حداکثر مهلت این گونه سفر ها برای مقطع ارشد شش ماه و برای دکتری یک سال می باشد.

خروج از کشور سفرهای سیاحتی

سفرهای سیاحتی به سفرهایی گفته می شود که مشمول به دلیل گردش، تفریح و دیدار خانواده و اقوام انجام می دهد که اینگونه سفرها نیز دارای شرایط و ضوابط خاص خود می باشد.

شرایط سفرهای سیاحتی به خارج از کشور سربازان مشمول ۱۴۰۲
وثیقه
معافیت موقت
عدم غیبت نظام وظیفه

 

سوالات متداول

1- مدت زمان خدمت سربازی ۱۴۰۲ چقدر است؟

مدت زمان خدمت سربازی ۱۴۰۲ با توجه به منطقه خدمت از 14 ماه تا 21 ماه می باشد.

2- نحوه دریافت معافیت خدمت سربازی چگونه است؟

چنانچه فرد شرایط معافیت سربازی را داشت باشد، می تواند به همراه مدارک مورد نیاز برای ثبت در خواست خود به پلیس ۱۰+ مراجعه نماید.

3- حقوق خدمت سربازی در سال ۱۴۰۲ چقدر است؟

حقوق سربازان در سال ۱۴۰۲ با توجه به مدرک تحصیلی و منطقه خدمت متفاوت می باشد که در مقاله به تفکیک ذکر شده است.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۲۱۷ نظر
  1. kamran shishe

    باسلام بنده سال ۹۱رفتم خدمت بعدازرفتن به پادگان دوماه اونجا بودم باتوجه به اینکه سابقه اعصاب وروان داشتم فرستادنم کمیسیون بعداز برگشتن به پادگان فرمانده تازه کارم چون دعوا زیاد میکردم برگه مرخصی ساعتی بهم داد گفت برو اگه معافیتت جورشد بهت خبر میدم برگرد خلاصه کنم نه من برگشتم نه اون خبر داد الان بعد از۱۱سال هنوز فراری برام نزدن توهیچ کلانتریو…اینا اسم ندارم یه بارم به یه آشنا نظامی سپردم برام استعلام بگیره گفت «نوشته هنوز درحال خدمت درارتش »!!!!!!؟؟؟؟؟گیج شدم بخدا پادگان که اونجا بودم تیپ ۲۵تکاوران پسوه جمع شده رفته تبریز

    • ایران مشاوره

      سلام و درود
      پیشنهاد می شود هر چه سریع تر پیگیر این موضوع از طریق اداره نظام وظیفه محل خدمت خود باشید.

  2. مجید مختاری

    با سلام ابلاغیه ۳ماه کم شدن خدمت کی یدست نیروی انتظامی راهور میرسه چقدر طول میکشه تا ترخیص بشم

    • ایران مشاوره

      سلام و درود
      در حال حاضر این قانون به تمام پادگان های نظامی ابلاغ شده است.

  3. مجید مختاری

    با عرض سلام خسته نباشید پس کی کم شدن ۳ماه خدمت سربازی برای ارگان مختلف نظامی اجرا میشود

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود این قانون به طور رسمی در کشور در حال اجرا می باشد.

  4. علی غیاثوند

    سلام من ده سال زندان بودم مجرد هستم با ۴۲ سال سن قیم مادرم هستم با ۷۰ سال سن آیا من برای معافیت کفالت میتونم اقدام کنم با تشکر

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر دوست عزیز
      طبق قوانین نظام وظیفه در صورتی که غیبت سربازی داشته باشید امکان اخذ معافیت کفالت مادر وجود ندارد.

  5. رحیمی زاده

    سلام من رفتم پلیس+۱۰برگه سبز اماده ب اعزام بگیرم اصلا سبز نبود.ی کپی ب من داده.مهمه؟

    • ایران مشاوره

      باسلام، رنگ برگه ی اعزام شما خللی در اعزامتان ایجاد نخواهد کرد.

  6. محمد

    با عرض سلام و احترام خدمت شما:
    اینجانب تک فرزند خانواده هستم (خواهر و برادر ندارم) متولد ۷۸ هستم و پدرم سابقه ۲سکته مغزی خفیف دارند همچنین در برسی های پزشکی مشخص گردیده که بین دو دهلیز قلب پدرم سوراخی وجود دارد (پدرم ۵۵ سال دارد),حال سوالم این است که آیا با شرایط ذکر شده آیا امکان دریافت معافیت دارم یا خیر ، و اگر معاف نمی‌شوم آیا محل خدمت سربازی من در شهر خودم خواهد بود ، درضمن بسیجی فعال هستم.و مهارت های فنی دارم

    پیشاپیش از پاسخگویی شما سپاسگزارم

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، در صورت نداشتن غیبت سربازی و موافقت شرایط پزشکی پدرتان، امکان دریافت معافیت کفالت پدر را خواهید داشت.

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، شما شرایط دریافت معافیت کفالت پدر، را دارید به شرط اینکه وارد دوران غیبت نشده باشید.
      برای دریافت معافیت کفالت لازم به با در دست داشتن مدارک (شناسایی و گواهی پزشکی پدر) حضورا به مرکز پلیس +۱۰ مراجعه کنید.
      در غیر اینصورت، شما می توانید از سوابق بسیجی خود برای کسری خدمت کمک بگیرید.

  7. ح

    سلام.دوستان سال۸۳ خدمت رفتم تقریبا۵ماه خدمت کردم بعدش فرار کردم..ازسال۸۴ فراری هستم.میخاستم ببینم تا الان معاف ازخدمت نشدم.پدرم نزدیک به ۴سال هست فوت کرده…الان۳۹سال سن دارم…۱۷سال هست فراری هستم…باید چیکار کنم واسه کارت پایان خدمت بگیرم…مجرد هستم

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، مطابق با بخش قوانین و مقررات مندرج در سامانه ی نظام وظیفه، برای گرفتن کارت پایان خدمت، شما ابتدا باید با پادگان مربوطه تسویه کنید؛ در ضمن به دلیل سن پایین شما در حال حاضر، شامل معافیت سن رهبری نیز نخواهید شد.

  8. م

    آیا آزمون ارتش که فرداس نمره منفی دارد یانه ؟

    • ایران مشاوره

      با سلام بله آزمون ارتش دارای نمره منفی می باشد.

  9. م

    مدرک پدر نظامی و مدرک بسیجی فعال در امتحان کتبی دانشگاه افسری برای قبولی درنیروی هوایی منظورمم بود نه مصاحبه

    • ایران مشاوره

      با سلام خیر ، هیچ تاثیری در آژمون کتبی ندارند.

  10. م

    سلام آیا داشتن مدرک پدر نظامی و مدرک بسیجی فعال در امتحان کتبی دانشگاه افسری برای قبولی درنیروی هوایی ومراحل پزشکی تاثیر داره یا نه ؟بعد قبولی در امتحان ودر مرحله مصاحبه تاثیر داره ؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، بله، در صورتیکه شما مدرک بسیج فعال داشته باشید میتوانید این مدارک را به دفاتر هسته گزینش در استانتان تحویل بدهید برای جلسه مصاحبه نیز این مورد برای شما به عنوان امتیاز در نظر گرفته میشود.

  11. م

    سلام هردرسی باید چند درصد زد که نیروی هوایی قبول شیم منظورم آزمون ۹ دی ۱۴۰۱ دانشگاه افسریه پایین ترین درصدو میخوام ؟امسال نسبت به پارسال تعداد داوطلبان کم ترن یا بیشترن ؟ تعداد داوطلبین چندتاهستن ؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، مطابق با قوانین و مقررات سازمان ارتش جمهوری اسلامی، به دلیل مسائل امنیتی کارنامه اولیه با جزئیات روی سایت قرار داده نمی شود. تجربه ی عملی داوطلبان شرکت کننده می تواند در این زمینه شما را یاری کند. با توجه به بیکاری در رشته های مختلف تحصیلی، امسال استقبال آقایان در آزمون های افسری بیشتر شده است.

  12. محمد

    سلام من پدرم بازنشسته نیرو انتظامی هست
    میخوام سرباز نیرو انتظامی بشم باید چیکار کنم
    خواهش میکنم راهنمایی کنید

    • ایران مشاوره

      با سلام ، توصیه می شود برای گرفتن پذیرش، سه ماه قبل از اعظام به نزدیکترین مرکز گزینش نیروی انتظامی مراجعه نمائید.

  13. محمد

    سلام با دو ماا بسیجی فعال میشه برای کسری خومت اقدام کرد؟

    • ایران مشاوره

      با سلام ، توصیه میشود برای بررسی میزان کسری خدمت خود به نزدیکترین پایگاه بسیج مراجعه نمائید.

  14. علی

    سلام من چهار ماه خدمت هستم تازه متوجه انحراف ستون فقرات شدم
    میتونم معاف از رزم یا معاف دائم بشم؟؟

    • ایران مشاوره

      سلام ، وقتتون بخیر. لطفا به پزشک پادگان مراجعه کنید و در صورتی که مورد تایید باشه معافیت لازم برای شما صادر خواهد شد.

  15. من

    لیسانس ها بیشتر سربازیشون میفته ارتش یا نیروی انتظامی ؟مثلا من لیسانس علوم تربیتیم میوفتم در هرارگانی در چه بخشیش ؟

    • ایران مشاوره

      سلام ، وقتتون بخیر. این موضوع مشخص نیست ، مگر اینکه شما امریه یک ارگان مشخص را دریافت کنید.

نمایش دیدگاه های بیشتر
مشاوره نظام وظیفه پیج نظام وظیفه