خانه کارشناسی ارشد نحوه دریافت شماره پرونده و کد رهگیری ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

نحوه دریافت شماره پرونده و کد رهگیری ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

زمان دریافت پاسخ ارسال درخواست شماره پرونده و کد رهگیری ثبت نام ارشد 1402
نحوه دریافت شماره پرونده و کد رهگیری ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1402

پس از پایان رویه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1402، شماره پرونده 7 رقمی و کد پیگیری 16 رقمی نام نویسی از سوی سامانه در اختیار داوطلبان قرار داده می شود. این کدها برای هر متقاضی به صورت جدا و اختصاصی تعریف شده است و نگهداری از آن جهت دریافت کارت ورود به جلسه کنکور ارشد یا رویت نتایج کنکور کارشناسی ارشد لازم و ضروری است. زیرا این اطلاعات، تنها راه دسترسی متقاضیان به پورتال شخصی افراد در سامانه سنجش می باشد.

با وجود توصیه کارشناسان مبنی بر یادداشت، حفظ و نگهداری از این دو شماره، گاها با این مسئله مواجه می شویم که برخی داوطلبان، شماره پرونده و کد رهگیری خود را فراموش یا گم می نمایند. به همین دلیل، سازمان سنجش آموزش کشور به عنوان مجری برگزاری کنکور کارشناسی ارشد این امکان را برای متقاضیان شرکت در این آزمون فراهم نموده تا بتوانند در صورت نیاز، نسبت به بازیابی کدهای مذکور اقدام کنند. لازم به ذکر است که ارائه چنین درخواستی، صرفا از طریق عضویت در سیستم پاسخگویی سایت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد امکان پذیر خواهد بود.

فرآیند ارسال درخواست بازیابی شماره پرونده و کد رهگیری ثبت نام کنکور ارشد از طریق سیستم پاسخگویی سازمان سنجش انجام می شود.

نحوه دریافت شماره پرونده و کد رهگیری ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1402

بازیابی شماره پرونده و کد رهگیری ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1402 به دو صورت امکان پذیر می باشد، در واقع داوطلبان می توانند از طریق تماس با روابط عمومی سازمان سنجش به شماره تلفن 42163 – (021) یا ارسال درخواست به سیستم پاسخگویی سازمان سنجش، نسبت به دریافت مجدد اطلاعات ثبت نامی آزمون ارشد خود اقدام نمایند که روند گام به گام ارائه درخواست از طریق سایت request.sanjesh.org را در ادامه عنوان نموده ایم.

  • در ابتدا به صفحه اصلی سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه کرده و بر روی عبارت “دریافت شماره پرونده و کد پیگیری” کلیک نمایید. همچنین شما می توانید با استفاده از لینک request.sanjesh.org به طور مستقیم وارد سیستم پاسخگویی سازمان سنجش شوید.

مرحله اول دریافت کد رهگیری ثبت نام ارشد 1400

  • داوطلبانی که در این سامانه عضو نیستند، باید گزینه “عضویت در سایت” را انتخاب کرده و اطلاعات خود را ثبت نمایند. گزینه “ورود به سیستم” برای آن دسته از متقاضیانی تعبیه شده است که پروفایل کاربری در سایت سنجش دارند. پس از فشردن دکمه “ورود به سیستم” به صفحه ای هدایت می شوید که لازم است نام کاربری و رمز عبور خود را در قسمت های مشخص شده درج کرده و بر روی گزینه “ورود” کلیک نمایید.

مرحله دوم ثبت درخواست از طریق سیستم ارسال درخواست سازمان سنجش

  • در صفحه بعد، می بایست ابتدا اطلاعات خواسته شده مانند مشخصات شناسنامه ای، شماره تلفن و نشانی پست الکترونیکی خود را در فیلدهای مربوطه درج نمایید و سپس تیک “تایید می کنم که توضیحات مندرج در بالای صفحه را خوانده ام و تمامی موارد خواسته شده را رعایت کرده ام و مسئولیت عدم رعایت موارد ذکر شده را می پذیرم” را فعال کنید. در انتها نیز کلید “تایید”  را بفشارید.

مرحله سوم ثبت درخواست از طریق سیستم ارسال درخواست سازمان سنجش

  • اکنون برای شماره تلفن همراهی که در فرم فوق ثبت کرده اید، یک پیامک ارسال می گردد که حاوی رمز عبور اختصاصی شماست. با استفاده از نام کاربری خود که به صورت ایمیل شما تعریف شده است و رمز دریافتی، با کلیک بر روی گزینه “ورود” به صفحه های بعدی منتقل شوید.

مرحله چهارم ثبت درخواست از طریق سیستم ارسال درخواست سازمان سنجش

  • در این مرحله می بایست گزینه “درخواست جدید” را از منوی سمت راست صفحه برگزینید.

مرحله دوم دریافت کد رهگیری ثبت نام کارشناسی ارشد 1400

  • در صفحه ای مانند تصویر زیر، لازم است که از بخش “آزمون” نوع آزمون خود و از قسمت “سال”، سال شرکت در آزمون را تعیین نمایید. سپس دکمه “جستجو” را فشرده و بر روی عبارت “دریافت شماره پرونده و کد رهگیری ثبت نام” کلیک کنید.
    مرحله سوم دریافت کد رهگیری ثبت نام کارشناسی ارشد 1400
  • اکنون می بایست در قسمت مشخص شده “شماره سریال ثبت نام” خود را درج کرده و کلید تایید را بفشارید.

مرحله چهارم دریافت کد رهگیری ثبت نام کارشناسی ارشد 1400

  • اطلاعات شما پس از چند ساعت و یا چند روز بازیابی شده و نتیجه آن از قسمت “درخواست ها و پاسخ ها” در اختیارتان قرار خواهد گرفت. (درواقع سامانه مشخصات شما را با شماره سریال مطابقت داده و در صورت تطابق آن ها، به درخواست شما ترتیب اثر خواهد داده شد.)

زمان پاسخگویی به درخواست داوطلبان

معمولا 24 الی 72 ساعت پس از ارسال درخواست، کارشناسان مربوطه آن را برسی کرده و به درخواست شما پاسخ می دهند. جهت اطلاع از پاسخ مسئولین می بایست وارد سیستم ارسال درخواست به سیستم پاسخگویی سازمان سنجش شده و از وضعیت آن آگاه شوید. اگر متن “عنوان درخواست” به رنگ آبی باشد، یعنی مورد بررسی قرار نگرفته است. رنگ زرد نشان دهنده بررسی درخواست بوده و رنگ سبز نیز بیانگر درخواستی می باشد که به آن پاسخ داده شده است.

دیگر امکانات سایت سازمان سنجش 

همان طور که می دانید، سیستم پاسخگویی سایت سازمان سنجش با هدف پاسخگویی سریع و بهینه به اعتراضات، اشکالات و تقاضاهای داوطلبان راه اندازی شده است. در نتیجه افراد پس از اعلام نتایج کنکور ارشد  و انتشار نتیجه انتخاب رشته کارشناسی ارشد، در صورت داشتن هرگونه شبهه یا اعتراض نسبت به وضعیت اعلام شده، می توانند با مراجعه به سیستم پاسخگویی سایت سنجش نسبت به ارسال تقاضای اعتراض به نتایج کنکور ارشد یا ثبت درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته کارشناسی ارشد اقدام نمایند.

 

سوالات متداول

1- شماره پرونده و کد رهگیری ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد چه کاربردی دارد؟

این کدها در هنگام دریافت کارت ورود به جلسه و نیز مشاهده نتایج آزمون برای داوطلبان قابل استفاده می باشد.

2- از چه طریقی می توان به شماره پرونده و کد رهگیری ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دسترسی پیدا کرد؟

با مراجعه به سیستم پاسخگویی سازمان سنجش به نشانی request.sanjesh.org و یا تماس با بخش روابط عمومی این سازمان می توانید به بازیابی اطلاعات خود بپردازید.

3- چه زمانی می توان پاسخ درخواست بازیابی شماره پرونده و کد رهگیری ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد را دریافت نمود؟

تقاضای داوطلبان در سامانه پس از ارسال مورد بررسی قرار گرفته و در صورت تطابق مشخصات و سریال ثبت نامی، پاسخ لازم طی 24 الی 72 ساعت به آن ها اعلام می گردد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۶ نظر
  1. صفا

    سلام وقت بخیر چطور بابد بابت پاسخ سیستم پیگیر باشم ممنون

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر، از طریق سیستم پاسخگویی سایت سازمان سنجش می توانید اطلاعات خود را بازیابی نمایید.

  2. امیرحسین محمدی

    من قبل از زمان ویرایش اطلاعات درخواست مجدد دادم الان نزدیک به ۱۷روز هست که جواب نگرفتم چیکار کنم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر، مجدد جهت ویرایش اطلاعات مد نظر، از طریق سایت سازمان سنجش ارسال درخواست انجام دهید.

  3. hadi

    سلام ببخشید من شماره سریاله ثبت نامم ندارم چیکار کنم؟؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، شما می توانید از طریق سیستم پاسخگویی سازمان سنجش، با ارسال درخواست نسبت به دریافت شماره سریال ثبت نامی خود اقدام نمایید.

مشاوره ارشد پیج کارشناسی ارشد