خانه کنکور نحوه دریافت کد منطقه برای سوابق تحصیلی کنکور سراسری ۱۴۰۲

نحوه دریافت کد منطقه برای سوابق تحصیلی کنکور سراسری ۱۴۰۲

راهنمای دریافت کد منطقه تحصیلی کنکور 1402
نحوه دریافت کد منطقه برای سوابق تحصیلی کنکور سراسری 1402

 

با نزدیک شدن به زمان ثبت نام کنکور 1402، داوطلبان به دنبال کسب اطلاعات لازم در خصوص جزئیات مربوط به ثبت نام می باشند. یکی از اصلی ترین اقداماتی که متقاضیان می بایست در این راستا انجام دهند، آماده کردن مدارک ثبت نام کنکور است تا در روزهای مقرر در صورت بروز مشکلات احتمالی در سایت ثبت نام کنکور، زمان را از دست نداده و از انجام نام نویسی باز نمانند.

یکی از این مدارک کد سوابق تحصیلی می باشد که لازم است در اسرع وقت نسبت به دریافت آن اقدام نموده و آن را در فرم تقاضا نامه اینترنتی ثبت نام درج کرد که اخذ آن به وسیله کد 4 رقمی منطقه یا ناحیه اخذ مدرک دیپلم می باشد.

داوطلبان برای دریافت کد سوابق تحصیلی می بایست ابتدا کد منطقه تحصیلی خود را اخذ کرده باشند.

کد 4 رقمی منطقه تحصیلی چیست؟

برای دریافت کد سوابق تحصیلی کنکور نیاز به کد منطقه تحصیلی داریم. اما این کد چیست و چه کاربردی در فرآیند ثبت نام کنکور دارد؟

در پاسخ باید بگوییم هر یک از بخش های استان های مختلف کشور دارای یک کد منطقه بوده و برای متقاضیان شرکت در کنکور، اطلاع از این کد ضروری است. چرا که هر داوطلب برای دریافت کد سوابق تحصیلی و شرکت در کنکور سراسری سال جاری می بایست تا 10 تیر 1402 کد مربوطه را دریافت و در فرم نام نویسی ثبت نماید.

کد منطقه تحصیلی، بر اساس محل دریافت مدرک پیش دانشگاهی یا مدرک دیپلم تعیین می گردد و به محل سکونت فعلی متقاضی ارتباطی ندارد. با توجه به امکان تغییر کدهای مناطق تحصیلی در هر سال، نمی توان به طور قطع لیستی از آن ها را فراهم نمود. بنابراین داوطلبان باید در زمان ثبت نام کنکور، کد مربوط به منطقه خود را دریافت نمایند.

دریافت کد منطقه از طریق کارنامه برای سوابق تحصیلی کنکور ۱۴۰۲

کسانی که مایل اند در کنکور سراسری 1402 چه در نوبت اول و چه در نوبت دوم شرکت کنند، می بایست بدانند که کد منطقه از طریق سایت سازمان سنجش و هم از طریق مدرک پیش دانشگاهی قابل دریافت می باشد.

اصلی ترین راه برای مشاهده این کد، مدرک پیش دانشگاهی اخذ شده از مدرسه محل تحصیل می باشد که مراجعه دانش آموز به کارنامه دبیرستان و پیش دانشگاهی خویش زیرا در قسمت بالای کارنامه، کد منطقه محل تحصیل درج شده است. لذا افرادی که به آخرین مدرک تحصیلی خود دسترسی ندارند می توانند یا مراجعه به سایت سازمان سنجش جهت دریافت این کد اقدام نمایند.

نحوه دریافت کد منطقه از طریق سایت سازمان سنجش برای سوابق تحصیلی کنکور ۱۴۰۲

همزمان با آغاز مهلت ثبت نام کنکور، سامانه مربوط به دریافت کد سوابق تحصیلی در سایت سازمان سنجش فعال می گردد. همچنین داوطلبان می توانند با مراجعه به کارنامه مدرک دیپلم خود و یا مدرسه محل تحصیل کد منطقه را مشاهده کنند. لذا شرکت کنندگان قبل از اقدام به تکمیل فرم ثبت نام کنکور، لازم است شرکت کنندگان به سایت مذکور مراجعه کرده و این کد را دریافت نمایند.

نکته: در هنگام تکمیل فرم ثبت نام کنکور 1402، امکان دریافت کد منطقه وجود دارد.

دریافت کد از طریق مراجعه به سایت قدیم سازمان سنجش

  • ابتدا وارد سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org شده و گزینه “سایت قدیم” را انتخاب کنید.

مرحله اول دریافت کد سوابق تحصیلی کنکور

  • کلید “سراسری” را از منوی سمت راست بفشارید.

مرحله دوم دریافت کد سوابق تحصیلی کنکور

  • بر روی لینک فعال “ثبت نام آزمون سراسری سال ۱۴۰۲” کلیک نمایید.

مرحله سوم دریافت کد سوابق تحصیلی کنکور

  • در این صفحه لازم است گزینه “کد بخش” را از منوی اطلاعات مورد نیاز برگزینید.

مرحله چهارم دریافت کد سوابق تحصیلی کنکور

  • اکنون باید استان و شهرستان محل اخذ مدرک دیپلم یا پیش دانشگاهی خود را انتخاب کرده و دکمه جستجو را بفشارید.

مرحله پنجم دریافت کد سوابق تحصیلی کنکور

  • پس از انتقال به صفحه ای مشابه تصویر زیر، لیستی از تمام مناطق استان مورد نظر را مشاهده خواهید کرد که باید کد مربوط به منطقه اخذ مدرک تحصیلی خود را از میان آن ها استخراج نمایید.

مرحله ششم دریافت کد سوابق تحصیلی کنکور

نکته: داوطلبان گرامی می بایست وارد سایت my.medu.ir شده و برای دریافت کد سوابق تحصیلی اقدام نمایند.

لازم به ذکر است که در سایت سازمان سنجش علاوه بر دریافت کد منطقه تحصیلی امکان دریافت کد های زیر نیز وجود دارد که در صورت نیاز می توانید بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

دریافت کد در حین تکمیل کردن فرم ثبت نام اینترنتی

زمانی که در حال تکمیل کردن فرم ثبت نام کنکور 1402 هستید، در قسمت “سوابق تحصیلی (تکمیلی)” می توانید با وارد کردن “استان” و “شهرستان” محل تحصیل کد منطقه خود را مشاهده کنید.

دریافت کد از مدرسه محل تحصیل یا مراجعه به کارنامه مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی

با مراجعه به مدرسه محل تحصیل دیپلم خود می توانید کد منطقه را دریافت کنید. اگر به مدرسه دسترسی ندارید، این کد را می توانید از طریق کارنامه دیپلم و پیش دانشگاهی مشاهده نمایید. کد منطقه دیپلم و پیش دانشگاهی برای افرادی که این دو مدرک را در یک منطقه اخذ کرده اند، یکسان است، در غیر این صورت باید کد منطقه مربوط به هر یک را تهیه نمایید.

دریافت کد از طریق دفترچه ثبت نام

در صورتی که نام منطقه خود را به طور دقیق می دانید، می توانید با مراجعه به دفترچه ثبت نام کد منطقه تحصیلتان را مشاهده کنید. در ادامه، لینک مستقیم دریافت دفترچه ثبت نام کنکور ۱۴۰۲ نوبت تیر ماه را قرار داده ایم.

علاوه بر کد سوابق تحصیلی و کد منطقه که از مدارک ثبت نام کنکور می باشند، متقاضیان نیازمند ثبت اطلاعات دیگری اعم از سهمیه کنکور نیز در فرم خود به هنگام ارسال مدارک در فرآیند نام نویسی می باشند. اگر مایل اید راجع به انواع سهمیه های اختصاص یافته به کنکور سراسری اطلاع کسب کنید، می توانید بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

سوالات متداول

1- جهت دریافت کد منطقه می بایست از طریق کدام سایت اقدام نماییم؟

همزمان با شروع ثبت نام در کنکور، سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی در سایت سازمان سنجش فعال شده و دریافت کد منطقه را ممکن می سازد.

2- جهت دریافت کد منطقه از سایت سازمان سنجش به چه اطلاعاتی نیاز است؟

تنها کافیست نام منطقه محل دریافت مدرک تحصیلی خود را وارد نمایید.

3- دریافت کد منطقه از طریق کارنامه به چه صورت است؟

در قسمت بالای کارنامه دبیرستان و پیش دانشگاهی کد منطقه محل تحصیل درج شده است.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۲ نظر
  1. محمدی محمد رضا

    آیا دیپلم فنی هنرستانها میتوانند در کنکوررشته های نظری شرکت کند؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، مطابق با دفترچه ثبت نام کنکور سراسری سال ۱۴۰۱، دانش آموزان نظام جدید رشته های فنی حرفه ای و کاردانش، منعی از بابت شرکت در آزمون سراسری رشته های نظری را ندارند.

مشاوره کنکور پیج کنکور