خانه تیزهوشان دفترچه ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

دفترچه ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

دفترچه ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم 1403 - 1404

مدارس تیزهوشان یا سمپاد که زیر نظر سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان فعالیت می کنند، هر ساله در دو مقطع تحصیلی ششم به هفتم و نهم به دهم از طریق آزمون ورودی، دانش آموزان پر تلاش را جذب می کنند. در نتیجه، داوطلبان در صورت تمایل و دارا بودن شرایط ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان می توانند به صورت اینترنتی ثبت نام خود را در این آزمون انجام دهند. در سال ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ آزمون های ورودی مدارس استعداد های درخشان و نمونه دولتی همزمان برگزار میشوند و متقاضیان شرکت در این آزمون به سوالات مشترک پاسخ خواهند داد.

بسیاری از دانش آموزان و والدین آن ها اطلاعی از جزئیات ثبت نام تیزهوشان ششم ندارند. به همین دلیل سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان با انتشار دفترچه ای جامع تحت عنوان دفترچه ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم، شرایط، مدارک مورد نیاز، مراحل و سایر موارد لازم را جهت ثبت نام مشخص می کند. دفترچه راهنمای ثبت نام 1402 در اسفند ماه منتشر شد.

دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون تیزهوشان 1404 – 1403 

تاریخ انتشار :

به زودی

تاریخ انتشار :

۱۲ اسفند ماه ۱۴۰۱

دفترچه راهنمای نام نویسی آزمون تیزهوشان ششم به هفتم از طریق سامانه پادا منتشر می شود.

افرادی که می خواهند فرآیند ثبت نام در آزمون مدارس تیزهوشان برای تحصیل در پایه هفتم را آغاز کنند، می بایست ابتدا با مطالعه و بررسی دفترچه راهنمای نام نویسی از شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم آگاه شوند، سپس در مهلت ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان که از سوی سایت مربوطه تعیین می گردد، اقدامات لازم را به انجام برسانند.

 

نسخه pdf دفترچه راهنمای ثبت نام 1403 احتمالا همزمان با آغاز فرایند نام نویسی 15 فروردین ماه منتشر می شود. در صورت انتشار اطلاعیه های تکمیلی در این خصوص اخبار را از طریق این مقاله و کانال تلگرام تیزهوشان ایران مشاوره پیگیری نمایید.

دانلود دفترچه ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

جذب دانش آموز برای تحصیل در مدارس سمپاد، مطابق با شرایط ذکر شده در دفترچه انجام می گیرد. بنابراین به داوطلبان توصیه می شود پس از مطالعه کامل دفترچه ثبت نام تیزهوشان ششم و اطلاع از تمام جزئیات لازم، نسبت به تکمیل فرم تقاضانامه ثبت نام اقدام نمایند.

 

البته همان طور که ذکر شد، در دفترچه نام نویسی ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان جزئیاتی مانند ضوابط و شرایط پذیرش دانش آموز، مدارک ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان، مراحل ثبت نام، زمان دریافت کارت ورود به جلسه و جزئیات زمانی برگزاری آزمون، مواد امتحان و سایر موارد مربوطه ذکر شده است. بنابراین توصیه می شود قبل از انجام هر گونه اقدامی برای ثبت نام در آزمون مذکور، مطالعه دقیق دفترچه راهنمای آن را فراموش نکنید.

 

تا به حال دفترچه راهنمای ثبت نام سال 1403 منتشر نشده است. توجه نمایید که این دفترچه از طریق سایت ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم قابل دریافت است. فایل پی دی اف دفترچه سال 1402 در جدول زیر قرار داده شده است.

دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون تیزهوشان 1404 – 1403 

تاریخ انتشار :

به زودی

تاریخ انتشار :

۱۲ اسفند ماه ۱۴۰۱

شرایط مندرج در دفترچه ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان 1403 – 1404

همانگونه که ذکر شد یکی از مهم ترین بخش های دفترچه ثبت نام شرایط می باشد. لذا افرادی که قصد شرکت در آزمون مدارس تیزهوشان را دارند، بایستی تمامی شرایط مندرج در دفترچه ثبت نام را داشته باشند. این شرایط به دو دسته عمومی و اختصاصی تقسیم می شود. موارد مهم ذکر شده در دفترچه راهنمای ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ به شرح زیر هستند:

شرایط عمومی

  • داشتن تابعیت ایرانی
  • به دست آوردن نمره خیلی خوب در همه دروس نوبت دوم پایه پنجم ابتدایی
  • کسب نمره خیلی خوب در همه دروس نوبت اول پایه ششم ابتدایی

شرایط اختصاصی

  • دانش آموز جهت پذیرش بایستی نمره قابل قبولی را کسب نماید.
  • دانش آموز بایستی محل تحصیل خود را مرتبط با مکان سکونت خود انتخاب نماید.
  • مکان برگزاری آزمون بر اساس منطقه مورد تحصیل دانش آموز تعیین می گردد.
  • حوزه برگزاری آزمون، بر اساس منطقه آموزشی محل تحصیل دانش آموزان تعیین خواهد شد و داوطلبان مقیم خارج کشور نیز باید در داخل کشور آزمون دهند.
  • علاقه مندان به ادامه تحصیل در پایه هفتم متوسطه اول مدارس سمپاد، در صورت وجود چند مدرسه تیزهوشان در منطقه خود، می توانند حداکثر سه اولویت را به ترتیب علاقه مندی خود انتخاب و معرفی نمایند اما باید به این نکته توجه داشته باشند که هر سه اولویت می بایست در یک شهرستان واحد قرار داشته باشد. همچنین، پس از پذیرش نهایی داوطلب در یک ناحیه، امکان انتقال وی به منطقه دیگر وجود نخواهد داشت.
  • اگر دانش آموزی، مدارس تیزهوشان شهرهای مختلف یک استان را به عنوان اولویت های خود انتخاب نمایند، صرفا اولویت اول وی مورد توجه قرار خواهد گرفت.
  • چنان چه دانش آموزان همزاد (دوقلو یا چندقلوی همجنس یا غیر همجنس)، هم زمان اقدام به شرکت در آزمون ورودی مدارس سمپاد ششم کنند و یکی از آن ها نمره قبولی را کسب نماید، نفر دیگر می تواند به شرط کسب حداقل 80 درصد نمره کل آخرین نفر پذیرفته شده، به صورت مازاد بر ظرفیت قبول شود. لازم به ذکر است که اولویت ها و نوع مدرسه انتخاب شده دانش آموزان هم جنس می بایست مشابه باشد.
  • در صورتی که یکی از همزادان در آزمون ورودی پایه هفتم تیزهوشان پذیرفته شود، امکان قبولی سایر همزادان یا بهبود اولویت های انتخابی آن ها به شرطی امکان پذیر است که حدنصاب امتیاز کف مدرسه قبولی جدید همزاد دیگر، بیشتر از نمره کف مدرسه محل قبولی همزاد اول باشد.
پس از مطالعه دفترچه نام نویسی آزمون مدارس تیزهوشان ، داوطلبان در صورت دارا بودن شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم باید با استفاده از نام کاربری و رمز ورود خود وارد سایت ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم شوند. سپس با دریافت فرم ثبت نام، اطلاعات تحصیلی و شناسنامه ای خود را در آن درج نمایند.

پس از تکمیل فرم مذکور و الصاق یک قطعه عکس 4*3 در محل مشخص شده، متقاضی باید هزینه ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم را توسط کارت های بانکی عضو شبکه شتاب پرداخت کند و در پایان مراحل نام نویسی و تایید نهایی، از فرم ثبت نام و کد پیگیری ارائه شده توسط سامانه پرینت تهیه نماید. لازم به ذکر است که در صورت عدم دریافت کد پیگیری، ثبت نام دانش آموز ناقص خواهد ماند.

 

 

سوالات متداول

1- دفترچه ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم ۱۴۰۳ - ۱۴۰۴ چه زمانی منتشر می شود؟

تا به حال دفترچه راهنمای ثبت نام سال 1403 منتشر نشده است. این دفترچه احتمالاً همزمان با شروع فرایند ثبت نام در 15 فروردین منتشر می شود.

2- دفترچه ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم ۱۴۰۳ - ۱۴۰۴ را چگونه می توان دریافت نمود؟

این دفترچه از طریق سایت my.medu.ir منتشر می شود که لینک دانلود آن در این مقاله نیز قرار داده می شود.

3- دفترچه ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم حاوی چه اطلاعاتی می باشد؟

این دفترچه حاوی اطلاعاتی مانند مراحل و هزینه ثبت نام، زمان برگزاری، شرایط و... می باشد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تیزهوشان پیج سمپاد