خانه معرفی رشته ها رشته آموزش ابتدایی

رشته آموزش ابتدایی

بازار کار رشته آموزش ابتدایی
بازار کار رشته آموزش ابتدایی
دوره کارشناسی رشته آموزش ابتدایی ، یکی از دوره های آموزش عالی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری است که هدف آن تربیت معلمانی است که دارای شایستگی های لازم برای اشتغال در زمینه آموزشی و پرورشی در دوره ابتدایی باشند.

دوره ابتدایی اولین مقطع تحصیلی و نقطه شروع یادگیری تمامی دانش آموزان می باشد. بنابراین آموزش این مقطع از جمله پایه های مهم آموزش و پرورش محسوب می شود چرا که این دوران از لحاظ شکل گیری شخصیت کودکان و همچنین رشد ذهنی و عاطفی آنان بسیار مهم است و نیازمند این است که توجه ویژه ای به آن شود.

رشته آموزش ابتدایی از جمله رشته هایی می باشد که داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۲ در سه گروه انسانی ، تجربی و ریاضی می توانند در صورت مجاز شدن برای انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان ، در این رشته به تحصیل بپردازند.

دروس تخصصی و تربیتی رشته آموزش ابتدایی

کاملا واضح است که بخش عمده ای از دروس رشته آموزش ابتدایی در زمینه های آموزشی هستند. علاوه بر دروس مرتبط با نحوه انتقال مفاهیم و دروس ابتدایی ، واحدهایی در رابطه با روانشناسی هم در این رشته ارائه می شوند. لیست دروس تخصصی و تربیتی رشته آموزش ابتدایی به شرح زیر می باشد.

لیست دروس تربیتی دوره کارشناسی ۱۴۰۲ رشته آموزش ابتدایی
روانشناسی تربیتیارزشیابی از یادگیری
جامعه شناسی تربیتیکاربرد هنر در آموزش
نظریه های یادگیری و آموزشکاربرد زبان در تربیت
اصول و روش های تدریسمدیریت آموزشگاهی
اصول و روش های راهنمایی و مشاورهآموزش و پرورش تطبیقی با تاکید بر دوره های تحصیلی
لیست دروس تخصصی دوره کارشناسی 1402 رشته آموزش ابتدایی
روانشناسی رشد کودکمبانی آموزش مطالعات اجتماعیآموزش و پرورش فراگیر در دوره ابتدایی
اصول و مبانی آموزش و پرورش ابتداییآموزش مطالعات اجتماعیبرنامه ریزی درسی کلاس های چند پایه
روش تحقیق و آمار در علوم تربیتیمبانی آموزش دینیزبان تخصصی آموزش ابتدایی
ادبیات کودکان و نوجوانانآموزش دینیاختلالات یادگیری
مبانی آموزش زبان فارسیآموزش قرآنفنون راهنمایی و مشاوره در دوره ابتدایی
آموزش زبان فارسیمبانی آموزش هنربرنامه ریزی درسی آموزش ابتدایی
مبانی آموزش ریاضیکارگاه آموزش هنرراهبردهای تدریس آموزش ابتدایی
آموزش ریاضیمبانی آموزش تربیت بدنیطراحی آموزشی در آموزش ابتدایی
مبانی آموزش علوم تجربیآموزش تربیت بدنیطراحی واحد یادگیری آموزش ابتدایی
ارزشیابی کیفی در آموزش ابتداییتحلیل محتوای کتاب درسیتجربه های خاص حرفه ای در آموزش ابتدایی
کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش ابتداییپژوهش و توسعه حرفه ایکارورزی

علاقه مندان می توانند در هر چهار مقطع تحصیلی در رشته مذکور به تحصیل بپردازند. اما آنچه مورد توجه می باشد این است که این رشته در دو مقطع کاردانی و کارشناسی با نام “آموزش ابتدایی” و در مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد به عنوان گرایشی از مجموعه “علوم تربیتی” ارائه می شود.

دانش و مهارت های لازم در رشته آموزش ابتدایی

در مورد مهارت های فارغ التحصیلان این رشته می توان گفت که اصل اول و مهم در آموزش ، بیان شیوا و رسا است ، یعنی معلمان باید از قدرت بیان مناسب و توانایی انتقال مفاهیم به صورت قابل درک برای کودکان ، برخوردار باشند. فارغ التحصیلان این رشته می بایست دارای اطلاعات لازم در زمینه روانشناسی باشند تا بتوانند تفاوت های شخصیتی و روحی و همچینن سطح یادگیری دانش آموزان خود را آنالیز کرده و وظایف خود را به نحو احسن انجام دهند. هم چنین لازم است که آنان مهارت تشخیص و درمان اختلالات رفتاری و روانی دانش آموزان خود را داشته باشند.

دانش زبان انگلیسی آموزگاران شامل گرامر ، قواعد ترکیب ، املا و معنی کلمات و هم چنین دانش ریاضی در زمینه های جبر ، هندسه ، انتگرال و کاربرد آنان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. آشنایی کامل با اصول تدریس و برنامه ریزی درسی و هم چنین به کارگیری روش های جدید برای ارائه مطالب به دانش آموزان ، سطح یادگیری و انگیزه آنان را افزایش می دهد. یک معلم ابتدایی باید میزان یادگیری و علایق هر یک از دانش آموزان خود را بررسی کرده و بر اساس آن از روش های کارآمد جهت انتقال مفاهیم استفاده نماید.

داشتن مهارت گوش دادن و درک مطالب نیز از جمله توانایی معلمان محسوب می شود. معلمان باید دارای درک زبانی مناسبی باشند تا بتوانند اطلاعات و ایده ها را دریافت و پردازش نمایند و بدین ترتیب ارتباط مناسبی با جامعه و دانش آموزان خود برقرار کنند. معلمان دوره ابتدایی علاوه بر تدریس مطالب درسی ، باید آموزش نظم و اخلاق به دانش آموزان را نیز در دستور کار خود قرار دهند.

موقعیت های شغلی رشته آموزش ابتدایی

همانطور که از نام این رشته پیداست ، حوزه فعالیت فارغ التحصیلان آن مرتبط با امر آموزش می باشد. دانشجویان این رشته پس از پایان دوران تحصیل خود ، به تدریس در مدارس ابتدایی می پردازند. همچنین می توانند در پیش دبستانی ها و مهد کودک ها نیز شروع به فعالیت کنند. ناگفته نماند که دانشجویانی که از دانشگاه فرهنگیان فارغ التحصیل می شوند ، دارای 5 سال تعهد تدریس می باشند.

دانشگاه های ارائه دهنده رشته آموزش ابتدایی 1402

لیست دانشگاه هایی که رشته آموزش ابتدایی را در سال 1402 ارئه می هند به ترتیب زیر می باشد.

  • دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران
  • دانشگاه فرهنگیان پردیس علامه طباطبایی ارومیه
  • دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید رجایی ارومیه
  • دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید باهنر اصفهان
  • دانشگاه فرهنگیان پردیس فاطمه الزهرا اصفهان

توجه داشته باشید که داوطلبان بومی هر استان مجاز به انتخاب کد رشته محل های مربوط به استان خود می باشند ، اما در کد رشته هایی که اولویت برای شهر یا بخش خاصی در نظر گرفته شده است ، ابتدا داوطلبان بومی آن شهرها یا بخش هایی که دارای اولویت هستند پذیرش می شوند و در صورتی که ظرفیت خالی بماند ، از داوطلبان بومی آن استان نیز پذیرش انجام می شود.

لازم است بدانید ، این رشته را تنها دانشگاه های فرهنگیان ارائه نمی کنند بلکه علاقه مندان می توانند در دانشگاه های آزاد ، پیام نور و غیرانتفاعی نیز در این رشته تحصیل کنند. تفاوت تحصیل این رشته در دانشگاه های فرهنگیان با دانشگاه های مذکور این است که سازمان آموزش و پرورش در برابر فارغ التحصیلان رشته آموزش ابتدایی از دانشگاه های غیر ، هیچ مسئولیتی را نمی پذیرند.

دانشجویان دانشگاه های فرهنگیان معمولا پس از فارغ التحصیلی به صورت آزمایشی مشغول به فعالیت می شوند و در صورت تایید و بسته به نیاز آموزش و پرورش به صورت رسمی استخدام می شوند. همچنین دانشجویانی که در دانشگاه فرهنگیان مشغول به تحصیل می باشند ، مشمول دریافت حقوق هستند که البته هزینه هایی مانند خوابگاه ، غذا و… از این حقوق کسر می شوند. آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ هم یک راه مناسب برای ورود به عرصه دبیری برای فارغ التحصیلان دیگر رشته ها می باشد.

 

سوالات متداول

1- داوطلبان کدام گروه آزمایشی می توانند وارد رشته آموزش ابتدایی شوند؟

داوطلبان سه گروه آزمایشی ریاضی، تجربی و انسانی، در صورتی که رتبه مورد نیاز را کسب نمایند، می توانند شانس خود را برای پذیرش در این رشته امتحان کنند.

2- دروس تخصصی رشته آموزش ابتدایی شامل چه مواردی است؟

لیست دروس تخصصی این رشته در متن مقاله نگارش شده است.

3- آیا رشته آموزش ابتدایی دارای تعهد کار می باشد؟

آن دسته از افرادی که از دانشگاه فرهنگیان فارغ التحصیل می شوند، به مدت 5 سال تعهد تدریس دارند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۶۴ نظر
  1. فاطمه

    ُسلام من دیپلم تجربی نظام قدیم دارم‌.اول اینکه با ابن رشته اموزش ابتدای میشه استاد شد؟یا دبیری زیست شناسی؟
    من ۲۶ سالمه و دوتا بچه کوچیک دارم.میتونم ازاد بخونم؟کنکور فرهنگیان منابعش چیه؟
    تورو خدا راهنمای کنید چیکار کنم .فقط میدونم باید ادامه تحصیل بدم.دلم میخاد یه رشته ک نتیجه بگیرم بخونم .اموزش ابتدایی خوبه ب نظرم‌

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر دوست عزیز
      شما نیاز به یک مدرک کارشناسی دارید(ترجیجا رشته ای که آموزش و پرورش بیشتر نیاز دارد) و آزمون شرکت کنید و وارد مدارس شوید.
      شرط سنی دانشگاه های فرهنگیان در حال حاضر ۲۴ سال سن تمام می باشد.(احتمال تغییر کردن شرایط سنی نیز می باشد)

  2. عرشیا

    سلام خسته نباشید
    من کارشناسی روزانه ترم بهمن دانشگاه انقلاب رشته معماری قبول شدم و ثبت نام کردم ولی الان خواستم ببینم برای کنکور بهمن دانشگاه غیرانتفاهی رشته معماری میتونم ثبت نام کنم و اگه قبول شدم از دولتی انصراف بدم و غیرانتفاهی ثبت نام کنم؟
    یعنی مشکلی برای ثبت نام نخواهم داشت؟

  3. فاطمه

    سلام ببخشید شنیدم برای ازمون استخدامی موقعیت جمسی هم مهمه مثلا من ک الان شماره چشمم نزدیک ۳ هس رفتن ب این رشته ریسک پذیرهس؟
    ازمورش ابتدایی ازاد مبخام برم

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، در مرحله ی معاینات پزشکی آزمون های استخدامی آموزش و پرورش، سلامت بینایی بررسی می شود و تست بینایی با هدف تشخیص و درمان به موقع و انتخاب افراد متناسب با شرایط کار انجام می شود.

  4. کتی مرادی

    با سلام ، من مدرک کاردانی معماری دارم و دانشجوی ترم یک کارشناسی ناپیوسته آموزش ابتدایی هستم، در آینده میتونم در آزمون استخدامی آموزگاری آموزش و پرورش شرکت کنم؟
    (با توجه به اینکه مدرک کاردانی من معماری و مدرک کارشناسی ناپیوسته من آموزش ابتدایی و مدارکم نسبت بهم غیر مرتبط بحساب میان)

    • ایران مشاوره

      با سلام، باید در نظر داشته باشید در زمان ثبت نام می بایست از شرایط هم ارزی خود مطلع شده و قوانین مربوط به آن را چک نمائید.

  5. ارجمندی

    سلام اگر آموزش ابتدایی قبول بشم میتونم آموزش متوسطه اول و دوم رو هم داشته باشم یا امکانش نیست ، راستش ترجیحم آموزش متوسطه اول یا دوم هست

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، خیر این مورد امکان پذیر نیست.
      در صورت علاقه به تدریس در دوره های دبیری شما می بایست در آزمون دبیری شرکت کنید.

  6. مهدی

    نه منظور منو اشتباه متوجه شدین عرض کردم اگه کاردانیم حسابداری باشه و کارشناسیم آموزش ابتدایی دانشگاه‌آزاد ؛ میتونم تو آزمون آموزگاری شرکت کنم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر دوست عزیز
      بله این مورد بلامانع می باشد.

  7. مهدی

    سلام من مدرک کاردانی و کارشناسی حسابداری دارم
    اگه بخوام کارشناسی ناپیوسته آموزش‌ابتدایی دانشگاه آزاد بخونم، تو آزمون استخدامی آموزش‌پرورش و مصاحبه‌ش منو بخاطر اینکه کاردانیم حسابداری بوده رد نمیکنن؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود بله، شما هیچ منعی برای شرکت کردن در کارشناسی ناپیوسته نخواهید داشت.

  8. kyany

    سلام خسته نباشید من فوق دیپلم تربیت کودک دارم والان میخوام لیسانس اموزش ابتدایی بخونیم ایا با این رشته میتونم مجوز مدیریت یک مهد رو برعهده بگیرم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود بله، هیج منعی نخواهید داشت.

  9. Zahra

    سلام خسته نباشید من با دیپلم کاردانش دانشگاه آزاد برای آموزش ابتدایی ثبت نام کردم اما بهم میگن که هیچ اعتباری ندارد مدرکش و شرایط شغلیش هم خوب نیس میخواستم بدونم حقیقت داره

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، رشته ی آموزش ابتدایی جزو رشته های مورد پذیرش آزمون استخدامی آموزش و پرورش می باشد. شما می توانید در مدارس دولتی و مدارس غیر انتفاعی به تدریس بپردازید و همچنین در آموزشگاه به صورت خصوصی فعالیت کنید.

  10. کوثر

    سلام خسته نباشید. یه سوال داشتم. من میتونم رشته آموزش ابیتدایی رو تا فوق دیپلم در دانشگاه آزاد بخونم و بعد برای کارشناسی کنکور بدم و بتونم برم سراسری؟

  11. نجلا

    سلام من لیسانس حسابداری دارم از دانشگاه فنی درحال حاضر میخام تغییر رشته بدم ارشد آموزش ابتدایی بخونم یعنی اولویتی براستخدام آموزش و پرورش هم دارم یا نه ؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، در ارشد وزارت علوم هیچ محدودیتی بابت تغییر رشته ندارید همچنین برای آموزش و پرورش شما می بایست در آزمون شرکت کنید و نمره قبولی را کسب نمایید.

    • نرگس

      سلام خسته نباشید مدرک آموزش ابتدایی تا چه مقطعی هست؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، رشته‌ ی آموزش ابتدایی در دو مقطع کاردانی ناپیوسته و کارشناسی ناپیوسته ارائه می شود و تحصیل پیوسته ندارد. شما با مدرک دیپلم خود ابتدا باید ثبت نام دوره کاردانی را انجام دهید و پس از دریافت فوق دیپلم خود وارد مقطع کارشناسی ناپیوسته جهت دریافت مدرک لیسانس شوید.

  12. عليرضا فرهود

    سلام من کارشناسی ارشد رشته آموزش ابتدایی در فرهنگیان خوندم مثلا میتونم ارشد رو شاخه های زیست یا تربیت بدنی بخونم و آموزش پرورش این مدرک از من قبول میکنه و تو حکم من اعمال میکنه

    • ایران مشاوره

      سلام ، وقتتون بخیر. اگر تعهدی به آموزش و پرورش نداشته باشید و یا اینکه در صورت داشتن تعهد داشتن موافقت از وزارت آموزش و پروش داشته باشید ، میتوانید تحصیل کنید. اگر دانشگاه مربوطه برای تحصیل مورد تایید آموزش و پرورش باشد در حکم شما اعمال خواهد شد.

  13. عليرضا فرهود

    سلام من کترشناسی رشته آموزش ابتدایی در فرهنگیان خوندم مثلا میتونم ارشد رو رشته زیست یا تربیت بدنی بخونم اگه بشه مثلا آموزش پرورش اون مدرک ثبول میکنه؟

    • ایران مشاوره

      با سلام تغییر رشته در آزمون ارشد وزارت علوم هیچ منعی ندارد و برای اعمال مدرک کارشناسی ارشد خود در چنین رشته هایی باید با اداره کارگزینی هماهنگ کنید.

  14. mjn

    سلام، من لیسانس آموزش ابتدایی هستم، میتونم ارشد روانشناسی بالینی بخونم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام چنانچه مدنظر شما کنکور ارشد وزارت علوم باشد هیچ منعی درباره تغییر رشته شما وجود نخواهد داشت و شما می توانید کنکور ارشد روانشناسی شرکت کنید.

  15. Neda

    سلام خسته نباشین ببخشین رشته علوم تربیتی با رشته آموزش ابتدایی چه فرقی دارد کدامدر آموزش پرورش استخدامی دارد؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، دو رشته ی مجزا از هم بوده و افراد بسته به عنوان شغلی مورد نظر، در هر دو رشته امکان شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش را دارند.

  16. مرضیه

    سلام وقت بخیر لیسانس حقوق دارم میتونم ارشد علوم تربیتی بخونم در کل ارشد علوم تربیتی بهتره یا آموزش ابتدایی با تشکر

    • ایران مشاوره

      با سلام، در مقطع ارشد محدودیتی در بابت تحصیل رشته ی متفاوت، نخواهید داشت. بستگی به هدف و علاقه ی شما دارد.

  17. اعظم

    سلام خسته نباشید من دیپلم گرافیک دارم و میخوام برم پیام نور دوتاترمم را غیرحضوری بردارم و اینکه تا چهارسال دیگه درسم تموم شد میشه۳۰سالم استخدام میشم برای اموزش وپرورش یا جاهای خصوصی یامهدکودک ها

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام خدمت شما، مطابق با مصوّبات سازمان سنجش، اگر دیپلم گرافیک شما نظام جدید۶.۳.۳ باشد می توانید بدون آزمون در رشته های ارائه شده ی پیام نور شرکت کرده، واحدها را غیرحضوری بردارید. سن استخدام آموزش و پرورش برای مقطع لیسانس تا ۳۶ سال می باشد.

  18. سورنا

    سلام من لیسانس حقوق دارم برای ارشد چه رشته ای انتخاب کنم که آموزگار ابتدایی بشم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، با توجه به اینکه در ارشد وزارت علوم هیچ محدودیتی بابت تغییر رشته ندارید شما میتوانید در رشته های مانند روانشناسی، علوم تربیتی یا مشاوره ادامه تحصیل بدهید.

  19. سحر

    اگر با مدرک فوق دیپلم گرافیک در دانشگاه آزاد کارشناسی ناپیوسته آموزش ابتدایی بخونیم.در آخر مدرک ما لیسانس آموزش ابتدایی خورده می‌شود؟؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر، بله، در این صورت شما مدرک لیسانس رشته آموزش ابتدایی را دریافت خواهید کرد.

  20. سحر

    سلام.من کاردانی گرافیک خوندم.میخوام تو دانشگاه پیام نور رشته آموزش ابتدایی رو بخونم.آیا تا ۴ سال دیگر میتونم با آزمون استخدامی وارد عرصه معلمی بشم؟؟؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر، بله، مجاز به ثبت نام بدون کنکور در رشته و دانشگاه مورد نظر خواهید بود و پس فراغت از تحصیل، مجاز به ثبت نام در آزمون استخدامی آموزش و پرورش خواهید بود.

  21. ناشناس

    سلام من کاردانی برق خوندم آیا می تونم تو دانشگاه آزاد کارشناسی ناپیوسته آموزش و پرورش ابتدایی بخونم

    • ایران مشاوره

      با سلام، در انتخاب رشته های براساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد منعی از بابت تغییر رشته وجود ندارد.

  22. بیتا

    سلام من تازه میخام وارد رشته علوم تربیتی بشم میخاستم بدونم تا ۴سال بعد ک بخام ازمون بدم قبول شم میتونم معلم ابتدایی یشم؟

  23. maryam

    سلام وقت بخیر ببخشید استخدامی آموزش پرورش برای آموزش ابتدایی همیشگی هست یا ممکنه برای همین یکی دوسال باشه من دوسال دیگه درسم تموم میشه میترسم تامن تموم کنم استخدامی تموم بشه

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، در حال حاضر اطلاعیه ای در خصوص برگزاری یا عدم برگزاری آزمون مورد نظر برای سال ۱۴۰۳ منتشر نشده است؛ جهت اطلاع از آخرین اخبار، می توانید عضو کانال تلگرام آزمون های استخدامی باشید.

  24. مارال

    سلام وقت بخیر با مدرک کارشناسی رشته علوم قران و حدیث (الهیات ومعارف)
    میشه در ازمون استخدامی اموزگار ابتدایی شرکت کرد ،؟؟؟ با تشکر

  25. میترا

    سلام من کارشناسی (لیسانس) رشته علوم تربیتی هستم ایا می تونم تو ازمون استخدامی اموزگار ابتدایی شرکت کنم ؟؟؟؟

  26. سارا

    وقت بخیر ، من ۲۵سالمه و فارق تحصیل رشته فیزیک هستم ،
    اگه وارد رشته آموزش ابتدایی بشم و بعد فارق تحصیل شدن میتونم آزمون های آموزش و پرورش بدم؟یعنی محدودیت سنی نداره ؟اگه داره تا چه سنی؟
    ممنون از پاسخگویی شما

  27. بهناز

    سلام من با کارشناسی آموزش ابتدایی در چه رشته های مجاز به گرفتن ارشد هستم

    • ایران مشاوره

      با سلام، شما در مقطع کارشناسی ارشد وزارت علوم، محدودیتی جهت انتخاب رشته های غیر مرتبط ندارید.

  28. زینب

    سلام من مدرک کارشناسی مهندسی ماشبن های کشاورزی دارم .من میتونم مدرک آموزش ابتدایی بگیرم؟ باید به عنوان ارشد شرکت کنم یا کارشناسی این رشته رو بگیرم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، شما محدودیتی جهت تحصیل در رشته آموزش ابتدایی در مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد ندارید.

  29. رها

    سلام وقتتون بخیر
    من مدرک تحصیلیم کارشناسی گیاهپزشکی هست و ۲۳ سالمه
    آیا برای ارشد میتونم علوم تربیتی شرکت کنم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، با توجه به شرایط مندرج در دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد سراسری، شما محدودیتی جهت انتخاب رشته های غیر مرتبط ندارید و با مدرک کارشناسی گیاه پزشکی، مجاز به شرکت در مجموعه علوم تربیتی می باشید.

  30. رضایی

    سلام من ۲۶سالمه کاردانی حسابداری میتونم ب عنوان آموزگارابتدایی آزمون بدم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر، شما مجاز به تحصیل در دانشگاه فرهنگیان از طریق کنکور سراسری نمی باشید و می توانید پس از دریافت مدرک کارشناسی در آزمون استخدامی آموزش وپرورش ثبت نام و شرکت نمایید.

  31. zahra

    سلام ببخشید من تقریبا هشت ساله ک دیپلم انسانی گرفتم ولی متاسفانه پیش دانشگاهی ندارم میتونم به صورت بزرگسال مدرک پیش دانشگاهی رو بگیرم و بعد در رشته آموز ابتدایی تحصیلم رو ادامه بدم؟

  32. مژده

    سلام،من متولد فروردین ۶۴ و مدرک مهندسی کشاورزی- گرایش زراعت دارم میخوام در ازمون اموزش پرورش به عنوان اموزگار ابتدایی ازمون بدهم،نظرتون رو لطفا بگید،ممنون میشم

دریافت مشاوره پیج کنکور