خانه مشاوره تحصیلی نحوه دریافت رمز عبور سازمان سنجش

نحوه دریافت رمز عبور سازمان سنجش

نحوه دریافت رمز عبور سازمان سنجش

افراد مختلفی مانند شرکت کنندگان آزمون های سراسری برای دسترسی به و ثبت نام آزمون در سایت سنجش از یک رمز عبور استفاده می کنند. دریافت و نگهداری رمز عبور سازمان سنجش برای تمام کسانی که می خواهند با مراجعه مجدد به این سایت برای انجام فرآیندهایی مانند اعلام نتایج کنکور، ثبت نام، ویرایش اطلاعات یا انتخاب رشته، الزامی است.

با توجه به اهمیت رمز عبور سازمان سنجش جهت ورود کاربر به اطلاعات شخصی، نحوه دریافت و بازیابی آن نیز اهمیت بالایی دارد.

برای دریافت و بازبینی رمز عبور سازمان سنجش باید از طریق سایت سنجش به نشانی sanjesh.org اقدام کرد.

رمز عبور سازمان سنجش چه کاربردی دارد؟

در سال های گذشته روال ثبت نام در آزمون هایی مانند کنکور به این صورت بود که داوطلبان برای روند هزینه ثبت نام کنکور بعد از خرید کارت اعتباری هر کدام از گروه های آزمایشی می توانستند ثبت نام خود را انجام دهند. بسیاری از داوطلبان به دلیل امنیت پایین این روش، دچار مشکلاتی در دریافت کد پیگیری و شماره پرونده شده و یا به علت سهل الوصول بودن این اطلاعات با مسائلی نظیر تغییر مشخصات ثبت نامی مواجه می گردیدند.

با ایجاد چنین شرایطی، سازمان سنجش کشور اقدام به راه اندازی سامانه جامع و جدیدتری جهت ثبت نام کنکور و سایر آزمون های مهم خود کرد. یکی از تغییراتی که در سایت جدید سازمان سنجش با عنوان سامانه آزمون های سراسری ایجاد شده، بالا رفتن مسائل امنیتی جهت ثبت نام کاربران و جلوگیری از سوء استفاده های اطلاعاتی آن ها است. تمام داوطلبان آزمون های سراسری باید جهت انجام فرآیند های مرتبط با پذیرش و مشاهده جواب انتخاب رشته کنکور، ابتدا نسبت به ایجاد حساب کاربری و انتخاب رمز عبور اقدام کنند.

پس از ایجاد پروفایل کاربری در سامانه آزمون های سنجش، داوطلبان می توانند کلیه فرآیند های مربوط به پذیرش را از این طریق به انجام رسانده و برای هر بار ورود به حساب کاری لازم است کدملی و رمز عبور خود را درج نمایند.

رمز عبوری که توسط داوطلب برای حساب کاربری وی ایجاد می گردد، می بایست دارای ویژگی هایی باشد که در ادامه به آن ها اشاره خواهد شد.

    • شامل حروف کوچک و بزرگ
    • اعداد
    • یک کاراکتر خاص مانند ستاره، علامت دلار
    • انگلیسی

نحوه دریافت رمز عبور سازمان سنجش

هر کدام از کاربرانی که قصد استفاده از خدمات سایت سازمان سنجش را دارند و یا می خواهند به یکی از بخش های این سایت دسترسی پیدا کنند، باید ابتدا نسبت به دریافت رمز عبور خود اقدام کند. با کلیک روی هر کدام از بخش های سایت سنجش مثل اعلام نتایج، ثبت نام، ویرایش اطلاعات کنکور و…باید عضو فعال سایت بوده و دارای رمز عبور باشید. مراحل دریافت رمز عبور سازمان سنجش از سامانه الکترونیکی به صورت زیر می باشد.

  • ابتدا وارد سامانه ثبت نام آزمون سراسری به نشانی my.sanjesh.org شده و روی لینک آبی رنگ “ثبت نام کنید” کلیک نمایید.

مرحله چهارم ثبت نام کنکور تیر

  • در این مرحله می بایست اطلاعات هویتی خود را وارد نموده و یک رمز مطابق شرایطی که پیش تر به آن اشاره شد، برای خود در نظر بگیرید. رمز خود را مجدد وارد کرده و کلید “عضویت” را بفشارید.

مرحله پنجم ثبت نام کنکور تیر

پس از اتمام فرآیند ایجاد حساب در سامانه، می تواند به صفحه اصلی بازگشته و با درج کدملی، رمز عبور و کد امنیتی وارد پردفایل خود شده و اقدامات مورد نظر را به انجام رسانید.

دریافت رمز عبور سیستم پاسخگویی

  • با ورود به بخش “سامانه الکترونیکی” در نوار بالایی صفحه نخست سایت سنجش، صفحه زیر باز می شود که با توجه به عضویت یا عدم عضویت در سامانه باید روی یکی از آیکون های “عضویت در سامانه” یا “ورود به سامانه” کلیک کرد.

دریافت رمز عبور سازمان سنجش

  • کسانی که عضو سامانه نیستند و رمز عبور ندارند باید گزینه “عضویت در سامانه” را انتخاب کرده و اطلاعات شخصی خود را در صفحه ای که باز می شود، وارد کنند.

دریافت رمز عبور سازمان سنجش

در انتها تیک عبارت مشخص شده را زده و دکمه “تایید” را می فشارید. کاربری و رمز عبور از طریق پیامک یا ایمیل برای مخاطب ارسال می شود تا جهت استفاده از خدمات و بخش های مختلف سایت استفاده کند. برای اطلاع از نحوه ثبت و ارسال درخواست در سایت سازمان سنجش می توانید به لینک ارائه شده مراجعه کنید.

چگونگی بازیابی رمز عبور سازمان سنجش

برای بسیاری از کاربران سایت سنجش پیش آمده که هنگام انجام فرآیند های مرتبط با آزمون و پذیرش نظیر دریافت کارنامه کنکور، رمز عبور خود برای ورود به سایت را فراموش کرده اند که در چنین شرایطی امکان بازیابی رمز عبور جهت دریافت دوباره آن وجود دارد. برای این کار باید به سامانه مراجعه و باید طبق مراحل زیر اقدام کرد.

  • ابتدا وارد سایت سنجش به نشانی my.sanjesh.org شده و از بخش پایین صفحه روی عبارت “ثبت نام کرده ام ولی رمز را فراموش کرده ام فراموشی رمز عبور” کلیک کنید.
  • دو روش برای بازیابی کلمه عبور داوطلبان به سایت وجود دارد:
  1. استفاده از شماره ملی / کد فراگیر
  2. استفاده از شماره تلفن همراه
  • با انتخاب هر یک از روش ها و درج اطلاعات مربوطه به همراه تاریخ تولد و کد امنیتی روی دکمه “بازیابی” کلیک کنید.
  • لینک بازیابی کلمه عبور جدید به شماره همراه درج شده در زمان ثبت نام ارسال شده و می توانید با استفاده از آن رمز عبور جدیدی تعریف و وارد سامانه شوید.

بازیابی رمز عبور سیستم پاسخگویی

جهت بازیابی رمز در سیستم پاسخگویی سازمان سنجش، می توان از طریق مراحل زیر اقدام کرد.

  • ابتدا وارد سایت سنجش به نشانی sanjesh.org شده و از نوار بالایی صفحه روی آیکون “پاسخگویی الکترونیکی” کلیک می کنید.
  • در صفحه ای که باز شده، گزینه “ورود به سیستم” را انتخاب می نمایید.
  • در صفحه باز شده، باید روی عبارت ” نام کاربری یا رمز عبور را فراموش کرده ام” کلیک کرد.
  • در صفحه بعدی یکی از دو گزینه “پست اکترونیکی” یا ” کد ملی” را انتخاب و اطلاعات آن را تکمیل و روی گزینه “ارسال” کلیک کنید.
  • در آخر هم نام کاربری و رمز به شماره تلفن کاربر ارسال می شود تا بتوان برای ورود به سیستم و دسترسی به بخش های مختلف سایت، استفاده شود.

 

سوالات متداول

1- رمز عبور سازمان سنجش چه کاربردی دارد؟

از این رمز برای ورود به بخش های مختلف سایت جهت ثبت نام، اعتراض به نتایج، مشاهده نتایج و دسترسی به اطلاعات شخصی استفاده می شود.

2- آیا امکان بازیابی رمز عبور سایت سنجش در صورت فراموش کردن آن وجود دارد؟

بله، امکان بازیابی رمز عبور از طریق سامانه آزمون های سنجش وجود دارد.

3- نحوه بازیابی رمز عبور سازمان سنجش به چه صورت است؟

برای بازیابی رمز عبور سازمان سنجش می توان از طریق سایت و سامانه الترونیکی اقدام کرد که داخل مقاله به صورت کامل به آن اشاره شده است.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره