خانه انتخاب رشته کنکور زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور زبان ۱۴۰۳

زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور زبان ۱۴۰۳

زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته زبان 1400

هر ساله پس از انتشار خبر ثبت نام کنکور سراسری در سایت سازمان سنجش، تمامی گروه آزمایشی از جمله گروه آزمایشی زبان های خارجی از متقاضیان شرکت در این آزمون می باشند. در رابطه با گروه آزمایشی هنر و زبان های خارجی یک دفترچه راهنما با همین عنوان منتشر می شود.

 

این دفترچه اطلاعاتی در رابطه با رشته های پر طرفدار گروه آزمایشی زبان، ضرایب دروس عمومی و اختصاصی در کنکور سراسری و میزان تاثیر سوابق تحصیلی و … در اختیار شما قرار می دهد.

انتخاب رشته تصمیم گیری شما است برای بخشی از زندگی تحصیلی خود، بنابراین باید علاقه و استعداد و توانمندیهای خود را بشناسید.

زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور زبان ۱۴۰۳

داوطلبان پس از اعلام نتایج کنکور سراسری 1403 و قرار گرفتن کارنامه اولیه بر روی سایت سنجش و تهیه پرینت از آن باید دفترچه انتخاب رشته کنکور مرتبط با زیر گروه زبان را تهیه کرده و اقدام به تکمیل فرم مربوطه کنند. به طور معمول هرسال همزمان با اعلام نتایج اولیه، به ازای هر گروه آزمایشی یک دفترچه با عنوان انتخاب رشته در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. لازم به ذکر است دفترچه انتخاب رشته برای کنکور سراسری هنر و زبان های خارجی همراه با هم و طی یک دفترچه منتشر می شود.

 

هنوز زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری زبان مشخص نیست اما پیش بینی می شود در مرداد ماه 1403 شاهد انتشار آن باشیم که همزمان در همین بازه زمانی دفترچه انتخاب رشته نیز منتشر می شود.

 

متقاضیان پس از تصمیم به انتخاب رشته و مشورت با مشاوره تحصیلی کنکور همچنین با در نظر گرفتن رتبه کسب شده بر اساس کد رشته محل های مشخص شده می توانند فرم انتخاب رشته خود را تکمیل نمایند. همه داوطلبان حتی کسانی که در دو یا سه گروه آزمایشی شرکت کرده اند در یک فرم و حداکثر 150 رشته محل می توانند انتخاب کنند.

دفترچه انتخاب رشته زبان 1403

دفترچه انتخاب رشته به طور کلی شامل چهار بخش کلی زیر می باشد.

  • توضیحات و شرایط و ضوابط کلی پذیرش و مسیر انتخاب رشته
  • توضیحات و جداول کد رشته محل های هنر
  • توضیحات و جداول کد رشته های زبان های خارجی
  • قسمت پیوست ها

در بخش پیوست ها شما با مشخصات و شرایط دانشگاه ها و موسسات آشنا خواهید شد. در دفترچه انتخاب رشته گروه آزمایشی هنر و زبان های خارجی پس از بخش های توضیحی، بخشی به نام رشته های تحصیلی گروه آزمایشی زبان خارجی خواهید دید. در این قسمت شما با جدولی روبه رو هستید که اطلاعاتی همچون موارد زیر را در اختیار شما قرار می دهد.

  • دوره تحصیلی
  • کد رشته محل
  • عنوان رشته
  • ظرفیت پذیرش نیمسال
  • جنسیت پذیرش

یادآور می شویم به محض انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته هنر و زبان های خارجی 1403 این مقاله به روز رسانی خواهد شد. جهت آگاهی داوطلبان گرامی از نحوه دسته بندی مطالب و نکات مربوط به انتخاب رشته زبان، لینک دانلود دفترچه کنکور زبان 1402 را در اختیار شما قرار می دهیم.

دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور هنر و زبان ۱۴۰۳

قبل از ورود به صفحه های نام برده و مطالعه آن ها مطابق با فهرست دفترچه در صفحه ای مجزا اصطلاحاتی که فرد برای انتخاب رشته دقیق تر به آن نیاز دارد به طور کامل تعریف شده اند. انتخاب رشته همیشه به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش انجام می گیرد.

 

انتخاب رشته یک مرحله مهم در زندگی داوطلبان کنکور تلقی شده و انجام آن نیاز به آگاهی و دقت بالایی دارد. توجه داشته باشید که جهت انتخاب رشته از دوره های مختلف (روزانه، نوبت دوم، پیام نور و دوره های دیگر) شرایط اختصاصی هر کدام را در دفترچه مطالعه کرده باشید. همچنین نسبت به رشته ها و ترتیب چیدمان آنها در فرم انتخاب رشته دقت کافی را داشته باشید، سعی کنید ابتدا کد رشته محل و اولویت های خود را در پیش نویس یادداشت کرده و پس تصمیم نهایی، ثبت اصلی را در سامانه سنجش انجام دهید.

 

جهت کسب موفقیت در کنکور سراسری منحصرا زبان ۱۴۰۳ داشتن یک برنامه ریزی اصولی و دقیق جهت انتخاب بهترین منابع کنکور منحصرا زبان همچنین مطالعه سوالات کنکور زبان در سال های گذاشته برای داوطلبان الزامی می باشد.

 

سوالات متداول

1- زمان انتخاب رشته کنکور زبان ۱۴۰۳ چه تاریخی است؟

همزمان با اعلام نتایج کارنامه اولیه در دهه دوم مردادماه، دفترچه نیز منتشر می شود.

2- آیا برای انتخاب رشته کنکور زبان ۱۴۰۳ دفترچه مجزایی منتشر می شود؟

هر سال برای دو زیر گروه هنر و زبان های خارجی یک دفترچه با همین عنوان منتشر می شود.

3- انتخاب رشته کنکور زبان ۱۴۰۳ به چه صورت انجام می شود؟

هرسال به صورت اینترنتی با پرکردن فرمی با 150 انتخاب شما امکان انتخاب رشته خواهید داشت.

 

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره پیج کنکور