خانه کنکور مشاوره تحصیلی کنکور ۱۴۰۳

مشاوره تحصیلی کنکور ۱۴۰۳

مشاوره تحصیلی کنکور 1403

هر ساله در زمان مشخصی آزمون سراسری ورودی دانشگاه ها برای سنجیدن دانسته های علمی داوطلبان توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می گردد. با توجه به این که شرکت کنندگان این آزمون در رقابت سختی باید برای قبولی در رشته محل های برتر تلاش کنند، می توان اهمیت و حساسیت نحوهبرنامه ریزی درسی و مطالعه دروس را دریافت.

بنابراین علاقه مندان شرکت در کنکور، می بایست از تمامی تکنیک ها و روش های صحیح مطالعه کنکوری مطلع باشند تا با آگاهی کامل برای ثبت نام کنکور سراسری و تصاحب صندلی در دانشگاه مورد نظر اقدام نمایند.

هر داوطلب بدون در نظر گرفتن نوع مدرک تحصیلی خود می تواند در کنکور سراسری یکی از 3 گروه های آزمایشی اصلی و یک یا دو گروه شناور شرکت نماید.

هدف گذاری و طراحی نقشه مسیر در کنکور سراسری 1403

شما به عنوان یک داوطلب کنکوری در قدم اول باید هدف خود را از قبولی در دانشگاه و ادامه تحصیل مشخص کنید. یعنی هنگام هدف گذاری این نکته را در نظر داشته باشید که آیا رشته مورد نظرتان از بازار کار و آینده شغلی مناسبی برخوردار است؟ بنابراین حتما پیش از این که انتخاب کنید که قرار است برای قبولی در چه رشته ای زمان و انرژی صرف کنید، از بازار کار آن رشته مطلع شوید. شما می توانید با کلیک بر روی لینک های موجود در جدول زیر از رشته های ارائه شده در هر یک از گروه های آزمایشی کنکور و بازار کار آن ها مطلع گردید.

معرفی رشته های کنکور سراسری ۱۴۰۳ و بازار کار آن ها
بازار کار بهترین رشته های تجربی

(جهت آشنایی با رشته های کنکور تجربی، بر روی لینک فوق کلیک کنید.)

بازار کار بهترین رشته های ریاضی

(جهت آشنایی با رشته های کنکور ریاضی، بر روی لینک فوق کلیک کنید.)

بازار کار بهترین رشته های انسانی

(جهت آشنایی با رشته های کنکور انسانی، بر روی لینک فوق کلیک کنید.)

بازار کار بهترین رشته های هنر

(جهت آشنایی با رشته های کنکور هنر، بر روی لینک فوق کلیک کنید.)

بازار کار بهترین رشته های زبان

(جهت آشنایی با رشته های کنکور زبان، بر روی لینک فوق کلیک کنید.)

چنانچه قصد دارید پس از اتمام تحصیل با توجه به مدرک رشته مورد نظر نسبت به یافتن شغل اقدام کنید، لازم است علاوه بر علاقه، استعدادهای خود را نیز بسنجید تا بتوانید موفقیت خود را در رشته انتخابی تضمین نمایید. بهترین گزینه برای کسب آگاهی از این موضوع، کمک گرفتن از مشاورانی باتجربه است تا راهنمای شما در شناسایی توانایی ها و مهارت هایتان باشند. در صورت تمایل می توانید برای کسب اطلاعات کامل پیرامون این موضوعات، با کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی در تماس باشید.

نحوه صحیح مطالعه در دوران کنکور 1403

یکی از مهم ترین مواردی که باید در دوران آمادگی برای شرکت در ماراتن آزمون سراسری نظر گرفته شود، داشتن برنامه مطالعاتی مشخص است که تنظیم آن می بایست بر پایه زمان بندی و بودجه بندی کنکور باشد. لذا بهره گیری از نکات زیر کمک شایانی به شما در این زمینه خواهد کرد.

  • زمانبندی مناسب: داوطلبان با اطلاع از فرصتی که تا زمان برگزاری کنکور سراسری در اختیار دارند، به شناسایی مهم ترین مباحث در دروس امتحانی گروه آزمایشی خود پرداخته و بیشترین زمان خود را به مطالعه آن دروس اختصاص دهند. اینکه چه قدر تابرگزاری کنکورباقی مانده باشد تاثیر زیادی در روند و حجم مطالعات خواهد داشت به طوری که اگر فاصله کمی تا برگزاری آزمون داشته باشید به ناچار باید از برخی مطالب کم اهمیت تر به طور کامل چشم بپوشید.
  • برنامه ریزی: با توجه به توانایی های خود، حجم دروس و همچنین زمان باقی مانده سعی کنید برنامه ریزیمناسبی را در این باره ترتیب دهید تا همه موارد مذکور را پوشش دهد. اگر در انجام این کار بی تجربه هستید می توانید از مشاوران این زمینه کمک بگیرید. زمان پیشنهادی برای مطالعه‌ هر درس اختصاصی 2 الی 2 ساعت و نیم و برای درس عمومی 1 الی 1 ساعت و نیم است. توصیه می کنیم درس‌ های سخت و مشابه را در یک روز مطالعه نکنید. سعی کنید بعد از هر درس سنگین یک درس آسان را انتخاب نمایید تا مطالب را خوب بخاطر بسپارید. مطالعه را از دروس مورد علاقه خود شروع کنید تا با انرژی و انگیزه بیشتر طبق برنامه ریزی خود پیش بروید و همیشه سعی کنید برای بازدهی مطالعاتی بالاتر، دروس اختصاصی و عمومی را به صورت یکی در میان بخوانید. 
  • مطالعه دقیق: توجه داشته باشید که برای قبولی در کنکور حتی از حاشیه ها و پاورقی های کتاب هم نباید غافل شوید.برای هر یک ساعت مطالعه 10 الی 15 دقیقه به خودتان استراحت دهید و برای تسلط بر هر مبحث درس اختصاصی بلافاصله بعد از مطالعه‌ آن و برای هر درس عمومی 24 ساعت بعد از مطالعه، تست بزنید. ضمن اینکه ازیادداشت‌ برداری و نکته‌ برداری هر مطلب و مرور آخر شب نیز غافل نشوید و همیشه 1 روز یا نصف یک روز (مثل جمعه) را برای جبران عقب ماندگی و مرور درس ها در نظر بگیرید. اگر این کار را انجام دهید هم در طول هفته فرآیند کاهش استرس را تجربه خواهید کرد و هم به خوبی درس های عقب افتاده را جبران می کنید.

برنامه ریزی برای گروه های مختلف آزمایشی کنکور سراسری ۱۴۰۳

با توجه به تغییرات کنکور و حذف دروس عمومی و تاثیر آنها با سوابق تحصیلی تنها دروس اختصاصی هر گروه آزمایشی در کنکور سراسری ایفای نقش می کند بنابراین برنامه ریزی برای هر گروه آزمایشی متناسب با ضرایب دروس آن رشته یکی از با اهمیت ترین مراحل جهت موفقیت در این ماراتن می باشد.

برنامه ریزی کنکور سراسری ریاضی

با توجه به این که محاسبات در کنکور سراسری ریاضی از اهمیت بالایی برخوردار است، همواره داوطلبان بایستی راه حل هایی جهت سهولت محاسبه و افزایش سرعت و دقت خود در این امر به کار گیرند. لذا از آنجایی که درس ریاضی دارای ضریب 12 است داوطلبان باید بیشتر تمرکز خود را روی این درس بگذارند همچنین دروس دیگری اعم از شیمی و فیزیک که به ترتیب دارای ضرایب 9 و 7 هستند، از دیگر دروس حائز اهمیت در این گروه آزمایشی به شمار می روند.

برنامه ریزی کنکور سراسری تجربی

درس زیست شناسی در کنکور تجربی با ضریب 12 حرف اول را می زند، بنابراین توجه و تمرکز فراوانی جهت بهبود شرایط مطالعه می طلبد. همچنین استفاده از روش های نوین برای استفاده بهینه از زمان و درک مطالب اهمیت فراوانی دارد. دروس فیزیک، شیمی، ریاضی و زمین شناسی از دروس اختصاصی دیگر این مجموعه گروه آزمایشی به شمار می رود که به ترتیب دارای ضرایب 7، 9، 7 و 1 می باشد.

شاید بسیاری از داوطلبان این گونه تصور کنند که درس زمین شناسی از اهمیت چندانی برخوردار نیست اما داوطلبانی که خواستار تحصیل در رشته هایی نظیر داروسازی هستند بایستی در این درس درصد بالایی کسب کنند.

برنامه ریزی کنکور سراسری انسانی

با توجه به این که تمامی مطالب و دروس کنکور سراسری انسانی حفظیاتی و در نتیجه فرار می باشد بایستی برنامه ای که برای داوطلبان این گروه آزمایشی در نظر گرفته می شود دارای تکرار، تنوع، منعطف و محدود به زمان باشد تا متقاضیان این آزمون را از سردرگمی در آورده و حس آرامش را در افراد تقویت نماید.

توجه داشته باشید که در کنکور سراسری انسانی زبان و ادبیات فارسی با ضریب 8 دارای جایگاه بالایی می باشد که باید توجه ویژه ای به آن داشت همچنین پس از آن دروس ریاضی، علوم اجتماعی، ریاضی، عربی، روان شناسی و تاریخ و جغرافیا، فلسفه و منطق و همچنین اقتصاد به ترتیب دارای ضرایب 6 ، 5، 2، 5، 5 و 2 می باشد.

برنامه ریزی کنکور سراسری زبان

برنامه ای که داوطلبان گروه آزمایشی زبان های خارجه بایستی در دستور کار خود قرار دهند باید به گونه ای باشد که مدیریت زمان به همراه تمرکز، انگیزه و تلاش در صدر توجه قرار گیرد. در این درس زبان خارجه تنها درس اختصاصی این آزمون بوده و دارای ضریب 1 می باشد.

پس از طراحی یک برنامه اصولی، انتخاب منابع مناسب را در اولویت بعدی خود قرار دهید که در این راستا استفاده از بهترین دی وی دی های کنکور و سایر منبع کمک آموزشی معتبر را به شما پیشنهاد می کنیم. جهت کسب اطلاعات کامل تر می توانید بر روی لینک های فوق کلیک نمایید.

آیا شرکت در آزمون های آزمایشی ضروری است؟

در پاسخ به این سوال که آیا در آزمون های آزمایشی شرکت کنیم یا خیر، باید بگوییم که شرکت در این آزمون ها به منظور کسب آمادگی بیشتر برای حضور در جلسه کنکور پیشنهاد می شود چرا که با این کار خودتان را در فضای کنکور قرار می دهید و از میزان استرستان در جلسه کاسته می شود.

به دلیل تشابه سوالات کنکور و آزمون های آزمایشی با یکدیگر، فرصت مناسبی است که پس از مطالعه و انجام تست های فراوان خودتان را به چالش بکشید و از نقاط قوت و ضعف خود آگاه شوید. بنابراین توصیه می کنیم با شرکت در آزمون های آزمایشی مناسب اطلاعات خودتان را بسنجید و تنها به مطالعه کتاب درسی و منابع کمک آموزشی و تست زنی بسنده نکنید. برای آشنایی با آزمون های آزمایشی کنکور می توانید بر روی این لینک کلیک نمایید.

میزان تاثیر معدل در کنکور سراسری 1403

در حال حاضر تاثیر معدل در کنکور به صورت مستقیم اعلام شده است و این تاثیر بر اساس تراز داوطلبان می باشد. به عبارت دیگر برای ارتباط دادن نمرات نهایی دروس به نمرات کنکور از واحدی به نام تراز استفاده می شود. یعنی نمرات امتحانات نهایی و درصد های کنکور سراسری را طی فرآیندی به تراز تبدیل می کنند تا بتوانند نمره نهایی متقاضیان را محاسبه و رتبه های این آزمون را مشخص کنند بنابراین نمره کتبی نهایی و رتبه کنکور به تراز تبدیل خواهد شد.

 

داوطلبان این امکان را دارند که در رشته ای مغایر با رشته تحصیلی خود در کنکور سراسری شرکت کنند. اما نکته حائز اهمیت این است که برای مثال داوطلبان رشته علوم انسانی که قصد شرکت در کنکور رشته تجربی را دارند چون دروسی مانند فیزیک، شیمی و زیست را نخوانده اند، نمرات این دروس جزء سوابق تحصیلی آن ها محسوب نخواهد شد. به همین دلیل، منظور از سوابق تحصیلی در قانون تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور، نمره هریک از دروس مرتبط می باشد.

تاثیر سهمیه ها در انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳

سهمیه مناطق

هر یک از شرکت کنندگان براساس سه سال آخر دوره دبیرستان خود در یکی از مناطق 1، 2 و 3 دسته بندی می شوند و در کارنامه اولیه همه داوطلبان بخشی با عنوان رتبه در سهمیه وجود دارد که این رتبه از نظر سازمان سنجش تعیین کننده وضعیت قبولی داوطلب در دانشگاه های سراسری می باشد.

سهمیه رزمندگان، ایثارگران و خانواده شهدا

25 درصد از ظرفیت هر کد رشته محل به همسر و فرزندان شهدا، آزادگان و همسر و فرزندان آن ها، جانبازان 25 درصد و بالاتر، همسر و فرزندان آن ها اختصاص دارد. همچنین 5 درصد از ظرفیت هر کد رشته محل به جانبازان زیر 25 درصد و همسر و فرزندان آن ها، همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه تعلق می گیرد. شرط لازم برای استفاده از این سهمیه، کسب 70 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد همان رشته می باشد و در صورتی که ظرفیت رشته ای با داوطلبان 25 درصدی پر نشود از داوطلبان 5 درصدی برای تکمیل ظرفیت استفاده می شود.

سهمیه مناطق محروم

این سهمیه به متقاضیان استان های کم برخوردار ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، سیستان و بلوچستان، کردستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و هرمزگان، براساس نیاز رشته های مختلف و به تعداد 500 نفر تعلق می گیرد.

سهمیه داوطلبان شهرستان های جنوب استان کرمان و شهرستان بشاگرد در استان هرمزگان

چنانچه محل تولد و محل اخذ مدرک تحصیلی سال آخر، یک سال قبل از سال آخر و  یا دو سال قبل از سال آخر متقاضیان از بین شهرستان های جنوب استان کرمان (جیرفت، عنبرآباد، کهنوج، رودبار جنوب، قلعه گنج و منوجان) و شهرستان بشاگرد در استان هرمزگان باشد، می توانند کد رشته های اختصاصی این شهرستان ها را از بخش های مربوطه در دفترچه انتخاب رشته کنکور انتخاب نمایند. لازم به ذکر است که در صورت پذیرفته شدن در یکی از این کد رشته ها باید گواهی مذکور به دانشگاه یا موسسه محل قبولی ارائه گردد.

سهمیه داوطلبان مناطق درگیر در بلایای طبیعی

شرط اختصاص این سهمیه به داوطلبان این است که بلایای طبیعی موجب بروز آسیب ها و خسارات جانی و مالی به آن ها شده و  وقفه و خلل در سیر تحصیلی دانش آموزان را ایجاد کرده باشد. در این حالت اگر متقاضیان موفق به کسب حدنصاب 80 درصد گزینش آزاد در این کد رشته محل ها و 85 درصد حدنصاب گزینش آزاد در کد رشته های پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی شوند، مجاز به استفاده از این سهمیه خواهند بود.

شرکت در کنکور نظام جدید مستلزم آگاهی کامل نسبت به تمامی موارد ذکر شده در این مطلب می باشد، چرا که هر چه داوطلب با اطلاعات بیشتری اقدام به برنامه ریزی کنکور نماید، موجب می شود تا با ذهن آرام تری فرآیند مطالعه خود را پیش برده و هوشمندانه تر عمل کند. بنابراین برای نزدیک تر شدن به اهداف خود در کنکور سراسری 1403 لازم است که عوامل تاثیر گذار در بهبود وضعیت خود را شناسایی کرده و به تقویت نقاط قوت خود بپردازید. به این ترتیب خواهید دید که کم کم نقاط ضعف شما در طی این مراحل مرتفع خواهند شد.

 

 

سوالات متداول

1- شرکت در آزمون های آزمایشی از چه نظر دارای اهمیت می باشد؟

از آن جایی که این آزمون ها دارای تشابه نسبتا زیادی با سوالات کنکور سراسری هستند، همواره به داوطلبان توصیه می گردد. همچنین شرکت در این آزمون ها فرد را در شرایطی مشابه جلسه کنکور قرار داده و باعث تقویت قدرت تمرکز وی می شود.

2- اختصاص چند ساعت مطالعه به دروس اختصاصی مناسب می باشد؟

برای مطالعه هر درس اختصاصی 2 الی 2 ساعت و نیم پیشنهاد می گردد.

3- شرکت در کنکور سراسری مستلزم داشتن چه مدرک تحصیلی می باشد؟

هر داوطلب بدون در نظر گرفتن نوع مدرک تحصیلی خود می تواند در کنکور سراسری یکی از گروه های آزمایشی اصلی و شناور شرکت نماید.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۳۶ نظر
  1. محمد

    سلام من از درس فارسی دو تا ۱۰ دارم به باید چیکار نمره مستمر حداقل ۱۹ بشه در طی یک ماه مانده

    • ایران مشاوره

      با سلام توصیه می شود برای رفع اثر نمرات کم خود، با معلمتان صحبت کنید و یا با یک برنامه ریزی منسجم نهایت انرژی و دقت خود را صرف آزمون پایان ترم کنید.

  2. یونس

    سلام من از درس فارسی دو تا ۱۰ دارم باید چیکار نمره مستمر حداقل ۱۹ بشه در طی یک ماه مانده

    • ایران مشاوره

      با سلام ، نمراتی که کسب نموده اید قابل اصلاح نمی باشد اما می توانید برای امتحانات آینده از منابع کمک درسی استفاده نموده و نمره خود را بهبود ببخشید که اثر این کار بر روی نمرات کسب شده در گذشته نیز اعمال می شود .

  3. eli

    سلام. وقت بخیر. یک راهنمایی از شما میخواستم. من در حال حاضر دانشجوی ترم ۵ کارشناسی زیست شناسی سلولی و مولکولی دانشگاه آزاد هستم و تصمیم دارم مجدد کنکور بدم و این رشته رو در دانشگاه سراسری قبول بشم. آیا می تونم دروس گذرونده رو معادل سازی کنم؟ و اینکه به نظر شما برای سه ترم باقی مانده، کنکور مجدد میتونه فایده ای داشته باشه؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، بله، در صورتی که نمرات واحد های گذرانده شما کمتر از ۱۲ نباشد در صورت موافقت دانشگاه میتوانید واحد های گذرانده را معادل سازی نمایید در صورتی که تمایل داشته باشید میتوانید در مقطع ارشد برای دانشگاه سراسری تلاش کنید.

  4. مهدی

    سلام میخواستم بدونم ک با کاردانی حسابداری فنی میشه تو کنکور تجربی نظام جدیدثبت نام کرد؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، مطابق با دفترچه ثبت نام کنکور سراسری سال ۱۴۰۱، در صورت داشتن مدرک کاردانی امکان شرکت در آزمون سراسری رشته ی تجربی را دارید.

  5. کاوه

    سلام خسته نباشید بنده اولین کنکورم رو سال ٩۶ دادم ولی قبول نشدم برای اینکه یه بار دیگه در کنکور ٩٧شرکت کنم رفتم دانشگاه پیام نور ودو ترم مرخصی گرفتم (معافیت تحصیلی) بازهم قبول نشدم بعد چون تا کنکور ٩٨ ب دانشگاه نرفتم تصمیم گرفتم به خدمت برم بعد فرم اخراج از دانشگاه رو پر کردم تا اضاف خدمت نخورم الان خدمت رو تموم کردم ایا میتونم ر کنکور ١۴٠١ تجربی ثبت نام کنم

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر، با توجه به اینکه دارای کارت پایان خدمت می باشید، محدودیتی برای شرکت در کنکور سراسری ۱۴۰۱، برای شما وجود ندارد.

  6. یه کنکوری

    سلام
    یه سوالی داشتم میشه کتاب های کنکوری که برای کنکور ۱۳۹۹ گرفتم برای کنکور ۱۴۰۱ استفاده کنم یا عوض میشن؟
    ممنون میشم پاسخ بدید

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، در حال حاضر اطلاعیه ای مبنی بر حذفیات کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ از سوی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر نشده است. جهت اطلاع از آخرین خبرها می توانید عضو کانال تلگرام مشاوره تحصیلی شوید.

  7. بهنام

    سلام برای شرکت در کنکور ۱۴۰۰ میتوانم از کتاب های تست چاپ ۹۷ استفاده کنم

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر، کنکور سراسری ۱۴۰۰، بر مبنای دروس نظام جدید(۶-۳-۳) برگزار می گردد. ازکتاب های سال ۹۸-۹۹، استفاده نمایید.

  8. mahya

    سلام خسته نباشید من دیپلم نظام قدیم دارم ولی پیش دانشگاهی رو باید مطابق باکتاب دوازدهم نظام جدید امتحان بدم اگه بخوام فرهنگیان قبول شم معدل چه سالهایی رو درنظرمیگیرن؟

  9. نازنین حاتمی

    سلام خسته نباشید ببخشید من رشته نقشه کشی ساختمان میخونم رشته هنر باید برای کنکور کی ثبت نام کنم و باید روزی چند ساعت برا کنکور بخونم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، ثبت نام کنکور های سراسری (ریاضی، تجربی،انسانی، زبان و هنر) در تاریخ ۱۲ تا ۱۸ بهمن ماه می باشد.

  10. امید

    سلام خسته نباشید
    برای شرکت در کنکور سراسری سال ۱۴۰۰کسانی که نظام قدیم هستند باید کتاب های نظام قدیم بخوانند یا نظام جدید

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، با توجه به آخرین اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور در سال ۱۳۹۹، جهت شرکت در کنکور سراسری سال ۱۴۰۰ می بایست از منابع نظام جدید استفاده نمایید.

  11. فاطمه

    سلام دوباره
    باید درس های نظام جدید بخونم یا نظام قدیم؟؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، مطابق با اطلاعیه ی سازمان سنجش آموزش کشور در سال ۱۳۹۹، برای شرکت در کنکور سال ۱۴۰۰، می بایست منابع نظام جدید را مطالعه نمایید.

  12. فاطمه

    سلام بنده می توانم سال ۱۴۰۰ دوباره کنکور بدم ؟
    البته معدل کتبی نهایی ام خیلی کمه معدل کل ۱۳/۹۷
    بنده لیسانس مدیریت بازرگانی دارم ،
    میخوام بدونم میتونم دوباره کنکور بودم دلیپم سال ۱۳۹۳هستش.
    امکانش هست یا معدل کتبی پایین ، تو رشته دیپلم تجربی خودم پرستاری یا پزشکی شرکت کنم؟؟؟ امکان قبولی هستش؟؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، با توجه به شرایط مندرج در دفترچه ی راهنمای ثبت نام کنکور سراسری، شما مجاز به شرکت در کنکور ۱۴۰۰ می باشید. در صورتی که تراز و رتبه ی لازم را کسب کنید، شانس قبولی در رشته ی پرستاری را دارید.

  13. بهار

    سلام لطفا پاسخ بدید من با رتبه ۱۵۰۰۰میتونم شیمی روزانه زنجان قبول شم؟تخمین رتبه روبراساس سالذ۹۷ زدم اینو اورد ممنون

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، با توجه به آخرین رتبه قبولی سال ۱۳۹۸، شما با رتبه ۱۵ هزار شانس قبولی در رشته شیمی دانشگاه زنجان را دارید.

  14. Gisso

    سلام و عرض ادب و احترام. لطفا به این سوال بنده پاسخ عنایت فرمایید.
    بنده در سال ۸۰ دیپلم تجربی و در سال ۸۱ پیش دانشگاهی تجربی گرفته ام. الان هم مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه آزاد دارم و ۳۷ ساله هستم. آیا بنده میتوانم در کنکور ۱۴۰۰ با قبول شدن در رشته پزشکی تحصیل کنم ؟ و آیا در کنکور ۱۴۰۰ معدل های بنده برای پذیرش در رشته پزشکی دخالت دارد؟

    • ایران مشاوره

      با سلام ، بله مطابق با دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ ، شما با مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی خود در رشته علوم تجربی ، می توانید در آزمون سراسری گروه علوم تجربی ثبت نام نموده و در صورت کسب رتبه لازم در رشته های گروه پزشکی و دانشگاه مورد نظر ادامه تحصیل داشته باشید . لازم به ذکر است میزان تاثیر مثبت معدل کتبی دیپلم در آزمون سراسری ۲۵ درصد و پیش دانشگاهی ۵ درصد در نظر گرفته می شود .

  15. حسین

    سلام.۲۷ ساله هستم. سال ۸۸ دیپلم ریاضی گرفتم . آیا در این سن می توان شروع به خواندن کنکور تجربی جهت قبولی در رشته های پزشکی دندانپزشکی کرد؟

    • ایران مشاوره

      سلام
      در صورت نداشتن مشکل نظام وظیفه , می توانید در آزمون سراسری گروه علوم تجربی , شرکت نمایید و در صورت کسب رتبه و تراز لازم در رشته ی دندان پزشکی , پذیرش شوید .

  16. صادق

    سلام من کنکور ۹۸ خوندم ولی رتبه ام ۷۰۰۰۰ هزار شد برای کنکور ۹۹ میتونم با برنامه ریزی ازمون سنجش به پرستاری روزانه دست پیدا کنم ؟خواهش میکنم کمک کنید

  17. آرش

    سلام من میخوام دبیر تربیت بدنی بشم . الانم هنرستان تربیت بدنی هستم . باید کنکور انسانی بدم؟ میشه تو یه سال چنتل رشته کنکور داد؟ از فنی هم دبیر ورزش جذب آموزش پرورش میشه؟

  18. Mina

    سلام.حداکثر رتبه های پذیرش دانشگاه های ازاد برای پرستاری و مامایی چقدره؟دانشگاه های پردیس چطور؟(رتبه در سهمیه)
    مرسی از سایت خوبتون

  19. امیرمحمد

    سلام
    من یه سوالی دارم ازشما ممنونم که پاسخ میدید.
    در دفترچه ثبت نام کنکور۹۸ در قسمتی امده که:
    دانش اموز یا فارغ التحصیل
    -ترمی واحدی یا سالی واحدی
    -نظام قدیم
    -نظام۳-۳-۶

    بنده دیپلم خودم رو سال۸۹گرفتم حال باید کدوم مورد رو انتخاب کنم؟؟؟پیش دانشگاهی سال۱۳۹۰
    لطفا پاسخ دید منتظرم.

    • ایران مشاوره

      باسلام
      داوطلبانی که دارای مدرک پیش دانشگاهی می باشند باید گزینه نظام ( سالی واحدی یا ترمی واحدی ) را کلیک کنند.

    • امیرمحمد

      سپاس

مشاوره کنکور پیج کنکور