خانه آزمون زبان های خارجی زمان برگزاری آزمون MSRT سال 1400

زمان برگزاری آزمون MSRT سال 1400

زمان برگزاری آزمون زبان انگلیسی MSRT سال 1400
زمان برگزاری آزمون MSRT سال 1400

MSRT مخفف عبارت Ministry of Science, Research and Technology به معنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می باشد که آزمون آن به عنوان یکی از معتبرترین آزمون های تعیین سطح زبان انگلیسی در کشور شناخته شده است. داوطلبانی که قصد دارند در مقطع دکتری تحصیل نمایند، مخاطبان اصلی این آزمون هستند؛ به طوری که داشتن مدرک آزمون مذکور می تواند به عنوان امتیاز در مصاحبه دکتری محسوب گردد. البته متقاضیان سایر دوره ها نیز می توانند در این آزمون شرکت نمایند.

لازم به ذکر است که اعتبار مدرک آزمون MSRT، از سوی تمامی دانشگاه های کشور مورد تایید قرار گرفته است. آن دسته از داوطلبانی که ثبت نام آزمون MSRT خود را در تاریخ مقرر انجام داده اند، می بایست از زمان برگزاری آن مطلع باشند تا خود را برای حضور در جلسه این آزمون آماده کنند.

ثبت نام آزمون MSRT به صورت اینترنتی از طریق سایت سازمان امور دانشجویان (سجاد) انجام می شود.

زمان برگزاری آزمون MSRT سال 1400

آزمون MSRT یکی از چندین آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی می باشد که توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار می شود. تمامی اخبار مربوط به زمان و نحوه برگزاری این آزمون از طریق سایت سازمان جامع امور دانشجویان (سجاد) اطلاع رسانی می گردد.

همان طور که پیش از این اشاره شد، آزمون MSRT حدودا ده بار در سال اجرا می گردد که جدیدترین دوره آن در سال 1400 در تاریخ 18 تیر ماه برگزار می شود. شما عزیزان می توانید برای اطلاع از آخرین اخبار مرتبط با مبحث فوق، ما را در کانال تلگرام دکتری ایران مشاوره همراهی نمایید.

زمان و نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون MSRT سال 1400

داوطلبان شرکت در آزمون MSRT به منظور حضور در حوزه امتحانی می بایست کارت ورود به جلسه خود را با مراجعه به سامانه سجاد، دریافت کرده و آن را در روز آزمون به همراه داشته باشند. کارت ورود به جلسه به طور معمول سه الی چهار روز پیش از برگزاری آزمون منتشر شده و در دسترس شرکت کنندگان قرار می گیرد. توجه داشته باشید که مشاهده و دریافت این کارت طبق راهنمای زیر انجام می شود. همچنین چنانچه در هر یک از این مراحل دچار مشکل شدید، می توانید از مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی ایران مشاوره کمک بگیرید.

  1. به سایت سازمان امور دانشجویان (سجاد) به نشانی اینترنتی portal.saorg.ir مراجعه نمایید.
  2. اکنون می بایست با استفاده از اطلاعات خواسته شده (کد ملی و رمز عبور) به صفحه کاربری خود در این سامانه وارد شوید.
  3. بر روی گزینه “آزمون زبان” موجود در وسط صفحه پیش رو، کلیک کنید.
  4. گزینه “دریافت کارت” را از منوی سمت راست برگزینید.
  5. در این مرحله می توانید کارت ورود به جلسه خود را مشاهده و پرینت نمایید.

تذکر: علاوه بر کارت ورود به جلسه، به همراه داشتن یک کارت شناسایی معتبر و یا شناسنامه عکس دار در روز برگزاری آزمون الزامی می باشد.

به علت پیشگیری از همه گیری بیماری کرونا، تمامی آزمون های سال جاری دستخوش تغییراتی در نحوه برگزاری شدند. این امر درمورد آزمون MSRT نیز صادق بوده و ظرفیت شرکت کنندگان را تحت تاثیر قرار داده است. از همین رو، ثبت نام آزمون MSRT برای داوطلبان سال جاری در سه روز و بر اساس ظرفیت حوزه های برگزاری صورت گرفت. همچنین لازم است بدانید که بخش اعظمی از شرکت کنندگان آزمون MSRT را داوطلبان مقطع دکتری تشکیل می دهند، چرا که اخذ مدرک یکی از آزمون های زبان و ارائه آن در جلسه مصاحبه دکتری، از جمله امتیازهات موثر در بررسی وضعیت متقاضیان محسوب می شود.

 

سوالات متداول

1- آزمون MSRT در دوره اول 1400 در چه زمانی برگزار می شود؟

این آزمون در تاریخ 18 تیر ماه 1400 برگزار می شود.

2- چه زمانی می توانیم کارت ورود به جلسه آزمون MSRT سال 1400 خود را دریافت نماییم؟

این کارت معمولا سه الی چهار روز پیش از برگزاری آزمون منتشر می شود.

3- از چه طریقی می توان نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه آزمون MSRT سال 1400 اقدام کرد؟

با مراجعه به سایت سازمان امور دانشجویی (سجاد) می توانید کارت ورود به جلسه خود را مشاهده و پرینت نمایید.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره