خانه اخبار تحصیلی زمان ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه فراگیر پیام نور 97

زمان ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه فراگیر پیام نور 97

زمان ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه فراگیر پیام نور 97
زمان ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه فراگیر پیام نور 97

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره زمان ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه فراگیر پیام نور 97 با مشاوران ایران مشاوره تماس حاصل نمایید.شماره تماس از طریق تلفن های ثابت در سراسر کشور – 9099071647

دانشگاه پیام نور طبق روال سال های گذشته از طریق برگزاری آزمونی مجزا با عنوان آزمون فراگیر پیام نور اقدام به جذب دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد می نماید. این دانشگاه به دلیل شهریه کمتر نسبت به دانشگاه های غیرانتفاعی، آزاد، شبانه و پردیس خودگردان و همچنین اجباری نبودن حضور در کلاس برای داوطلبانی که مشکل پرداخت شهریه بالای دانشگاه های دیگر را دارند و کسانی به دلیل اشتغال به کار توانایی حضور در کلاس را ندارند، بسیار مناسب می باشد. یکی از مزایای این دانشگاه ها  این است که داوطلبان می توانند در رشته ای غیر از رشته مقطع کارشناسی خود، با شرط پذیرفته شدن در آزمون ورودی تحصیل نمایند. دانشگاه پیام نور به دلیل مزایایی که دارد هرساله داوطلبان زیادی را به خود اختصاص داده است، اما با توجه به ظرفیت کم پذیرش، رقابت برای داوطلبان سخت تر خواهد بود. افراد زیادی با مرکز ایران مشاوره تماس گرفته اند و سوالاتی از قبیل: زمان و نحوه ثبت نام آزمون فراگیر ارشد پیام نور، همچنین زمان برگزاری کارشناسی ارشد دانشگاه فراگیر پیام نور و منابع آزمون برایشان ایجاد شده است، پیشنهاد ما این است که برای پاسخ به این سوالات این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

منابع آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه فراگیر پیام نور معمولا همان دروس ترم اول مقطع کارشناسی ارشد داوطلب با توجه به رشته مورد انتخاب وی خواهد بود.

زمان ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه فراگیر پیام نور 97

با توجه به اینکه دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور منتشر نشده است، زمان دقیقی برای ثبت نام مشخص نیست، اما با توجه به سال های گذشته، معمولا زمان ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه فراگیر پیام نور اواخر مهر ماه ( 23 / 7 / 97 الی 30 / 7 / 97 ) می باشد. داوطلبان علاقمند به تحصیل در این دانشگاه ها می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش و پرداخت مبلغ حدودا 70 هزار تومان کارت اعتباری مربوطه را خریداری نموده و با دریافت کد رهگیری، اقدام به تکمیل کاربرگ مشخص شده نمایند. شما عزیزان می توانید با عضویت در  کانال تلگرام کارشناسی ارشد در جریان زمان دقیق ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه فراگیر پیام نور 97 قرار بگیرید.

شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه فراگیر پیام نور 97

  • داوطلب باید در مرحله اول تمامی شرایط عمومی را داشته باشد.
  • داشتن مدرک کارشناسی برای داوطلبان الزامی می باشد، همچنین داوطلبانی که دانشجوی ترم آخر هستند باید تا اخر بهمن ماه فارغ التحصیل گردند.
  • داشتن مدرک پایان خدمت وظیفه و یا معافیت از خدمت برای آقایان الزامی می باشد.
  • داوطلبان در صورت داشتن مدرک معادل سازی باید در تاریخ 25 / 5 / 97 آن را دریافت نموده باشند.
  • داوطلب می تواند فقط یک کد رشته را انتخاب نموده و در 20 دانشگاهی که آن کد رشته وجود داشته باشد را به ثبت برساند.
  • و…..

زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه فراگیر پیام نور 97

زمان برگزاری کارشناسی ارشد دانشگاه فراگیر پیام نور 97 هنوز به صورت دقیق مشخص نشده است، اما با توجه به زمان برگزاری این آزمون در سال های گذشته به احتمال زیاد اوایل آذر ماه برگزار خواهد شد. در صورت مشخص شدن زمان دقیق این آزمون از طریق به روز رسانی همین صفحه به اطلاع شما داوطلبان گرامی خواهیم رساند، همچنین لازم به ذکر است که همرا داشتن کارت ملی و کارت ورود به جلسه برای این آزمون الزامی می باشد در صورت همراه نداشتن هر یک از کارت های مذکور از حضور در جلسه آزمون محروم خواهید شد.

منابع آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه فراگیر پیام نور 97

داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون ارشد فراگیر پیام نور را دارند ممکن است برایشان این سوال مطرح گردد که منابع این آزمون به چه صورت می باشد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که این آزمون از دروس نیمسال اول مقطع کارشناسی ارشد داوطلب، با توجه به رشته انتخاب شده وی ( حداقل 6 واحد و حداکثر 10 واحد )  می باشد.

نحوه پذیرش ارشد فراگیر پیام نور 

در این قسمت از مطلب به نحوه پذیرش داوطلبان کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور خواهیم پرداخت:

  1. چنانچه داوطلبی در مقطع کارشناسی ناپیوسته تحصیل نموده باشد، معدل هر دو مقطع کاردانی و کارشناسی تاثیر گذار خواهد بود.
  2. داوطلب موظف است در آزمون ورودی 6 الی 10 واحد از دروس ترم اول مقطع کارشناسی ارشد، نمره قبولی را دریافت نماید.
  3. میزان تاثیر معدل داوطلب 20 درصد و میزان نمره داوطلب در آزمون ورودی 80 درصد خواهد بود.
  4. داوطلب در زمان شرکت در آزمون باید مدرک کارشناسی خود را دریافت نموده باشد در غیر این صورت پذیرفته نخواهد شد.

زمان اعلام نتایج آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه فراگیر پیام نور 97

با توجه به این که این آزمون هنوز برگزار نشده است، پس زمان دقیقی برای اعلام نتایج کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور مشخص نشده است اما معمولا نتایج این آزمون در بهمن ماه قبل از شروع نیمسال دوم تحصیلی بر روی سایت برای داوطلبان قابل مشاهده خواهد بود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره زمان ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه فراگیر پیام نور 97 با مشاوران ایران مشاوره تماس حاصل نمایید.شماره تماس از طریق تلفن های ثابت در سراسر کشور – 9099071647

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۲ نظر
  1. مصطفی

    ممنون ار اطلاعات خوبتون

  2. احدی

    با سلام.
    من ارشد رشته فنی دانشاه آزاد میخونم. معدل نسبتا پایینی دارم. میتونم ارشد پیام نور شرکت کنم و اکثر واخد هامو معادل سازی کنم و باقی رو پیام نور بخونم تا معدلم بالاتر بیاد.
    از آزاد باید انصراف بدم یا دفاع کنم و مدرک روبگیرم و بعد پیام نور شرکت کنم؟
    در پیام نور میشه همزمان دو رشته خوند و مدرکشون رو گرفت یا نه؟
    ممنون

دریافت مشاوره