خانه دانشگاه پیام نور زمان حذف و اضافه دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲_۱۴۰۳

زمان حذف و اضافه دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲_۱۴۰۳

زمان حذف و اضافه دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲_۱۴۰۳

داوطلبانی که در ابتدای سال تحصیلی تمامی مراحل ثبت نام دانشگاه پیام نور را طی کرده اند و همچنین دانشجویان این دانشگاه، می بایست برای شروع نیمسال تحصیلی جدید انتخاب واحد خود را در بازه زمانی مشخص انجام داده و آماده آغاز ترم شوند.

درصورتی که در فرآیند مذکور مشکلاتی از قبیل برداشتن واحد اشتباه، عدم رعایت پیش نیاز و هم نیاز، تداخل زمانی با سایر کلاس ها و... پیش آید، مهلتی تحت عنوان حذف اضافه در اختیار دانشجویان قرار گرفته تا با مراجعه به سامانه گلستان پیام نور به نشانیreg.pnu.ac.ir و یا osreg.pnu.ac.ir تغییرات لازم را اعمال نمایند.

مهلت حذف و اضافه دانشگاه پیام نور برای نیمسال اول ۱۴۰۲-۱۴۰۳، بعد از پایان مهلت انتخاب واحد خواهد بود که هنوز تاریخ دقیق آن منتشر نشده است.

زمان حذف و اضافه دانشگاه پیام نور 1402 _ 1403

دانشجویان دانشگاه پیام نور می بایست در هر نیمسال تحصیلی از تاریخ تمامی فرآیند های مربوط به این دانشگاه از قبیل زمان انتخاب واحد دانشگاه پیام نور ، تمدید مهلت انتخاب واحد، زمان برگزاری امتحانات نیمسال اول و دوم و… مطلع بوده و اقدامات مربوط به هر کدام را در همان بازه زمانی مقرر به انجام برسانند.

لازم به ذکر است، پروسه انتخاب واحد در سه نوبت نیمسال اول، نیمسال دوم و ترم تابستان انجام می گیرد که برای هرکدام یک بار تمدید مهلت نیز در نظر گرفته شده اما امکان حذف و اضافه تنها در ترم مهر و بهمن فراهم بوده و ترم تابستان شامل این موضوع نمی باشد. هنوز بازه زمانی دقیقی جهت حذف و اضافه دانشجویان در دو نیمسال اول و دوم سال تحصیلی 1402 _ 1403 هنوز اعلام نشده است. پیشنهاد می کنیم با عضویت در کانال تلگرام ایران مشاوره از زمان بندی های مربوط به این دانشگاه، مطابق با انتشار اخبار مرتبط، مطلع شوید.

زمان حذف و اضافه دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳
نیمسالبازه زمانی
نیمسال اولبعد از پایان انتخاب واحد نیمسال اول
نیمسال دومبعد از پایان انتخاب واحد نیمسال دوم
تابستانترم تابستان حذف و اضافه ندارد

نحوه حذف و اضافه دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲-۱۴۰۳

همان طور که اشاره کردیم، در صورتی که دانشجویان به دلیل مشکلاتی اعم از تداخل کلاسی و یا تجدید نظر در برداشتن درسی خاص، نیاز به تغییرات در برنامه کلاسی خود داشته باشند، می بایست در زمان تعیین شده برای حذف و اضافه، به سامانه مربوطه مراجعه کرده و اصلاحات لازم را اعمال نمایند. در ادامه این بخش به توضیح مرحله به مرحله حذف و اضافه دانشگاه پیام نور پرداخته ایم.

  1. در ابتدا به سامانه گلستان پیام نور با آدرس reg.pnu.ac.ir و یا osreg.pnu.ac.ir مراجعه کنید. در صفحه اصلی دکمه “ورود به سیستم” را بفشارید.مرحله اول ورود به سامانه گلستان دانشگاه پیام نور
  2. در کادر های مربوطه، شناسه کاربری و رمز عبور را وارد کرده و سپس بر روی کلید “ورود” کلیک کنید.
  3. از قسمت داشبورد موجود در بالای صفحه، گزینه “ثبت نام” را انتخاب نمایید.
  4. سپس با لمس “علمیات ثبت نام” پنجره ای باز می شود که شما باید گزینه ” ثبت نام اصلی” را برگزینید.

مراحل حذف واحد

  • در این صفحه دو جدول مشاهده می کنید، دروسی که شما انتخاب کرده اید در بالا و دروس ارائه شده از سوی دانشگاه در پایین قرار دارد.
  • برای حذف هر درسی که مد نظر دارید در کنار نام درس گزینه “حذف” را انتخاب کرده و در پایین صفحه دکمه “اعمال تغییرات” را بفشارید. دراین مرحله، وضعیت درس بی اثر می شود.
  • برای حذف قطعی مجدد بر روی گزینه “حذف” در کنار نام درس کلیک کرده و اعمال تغییرات را بزنید.

مراحل اضافه کردن واحد

به منظور اضافه کردن درس مد نظر کافی است از جدول پایین درس مورد نظر را انتخاب کرده و با لمس “اعمال تغییرات” به لیست خود اضافه نمایید. در این مرحله باید توجه داشته باشید که وضعیت ثبت درس در حالت “ثبت شده” قرار داشته باشد.

سقف تعداد واحد در حذف و اضافه دانشگاه پیام نور 1402 _ 1403

بر خلاف بسیاری از دانشگاه ها، در زمان حذف و اضافه محدودیتی بر تعداد واحدهای قابل ویرایش اعمال نمی گردد. با این حال دانشجویان مقاطع مختلف باید در نظر داشته باشند، از سوی وزارت علوم محدودیت هایی در سقف مجاز انتخاب واحد برای این دانشگاه در نظر گرفته شده که مشروط به معدل کسب شده در ترم قبل، مجاز به انتخاب تعداد مشخصی از دروس در ترم جاری می باشند که در جدول زیر به این موارد پرداخته ایم.

سقف انتخاب واحد دانشگاه پیام نور 1402 _ 1403
مقطعمعدل ترم قبلحداکثر انتخاب واحد
کارشناسی17 به بالا24
12 تا 1720
12 کمتر14 واحد
کارشناسی ارشد ورودی 92 و قبل از آن14 به بالا14
14 به بالا12
کارشناسی ارشد ورودی 93 و قبل از آن14 به بالا14 واحد
14 به بالا8 واحد
حداقل انتخاب واحد6

سوالات متداول

1- تاریخ حذف و اضافه دانشگاه پیام نور در نیمسال دوم سال ۱۴۰۲ چه زمانی معین شده است؟

تاریخ دقیق حذف و اضافه دانشگاه پیام نور در نیمسال دوم ۱۴۰۲ اعلام نشده ولی معمولا بعد از پایان مهلت انتخاب واحد خواهد بود.

2- دانشجویان به منظور حذف و اضافه می بایست به چه سامانه ای مراجعه کنند؟

این فرآیند از طریق مراجعه به سامانه گلستان پیام نور با آدرس reg.pnu.ac.ir و یا osreg.pnu.ac.ir انجام پذیر می باشد.

3- سقف انتخاب واحد برای هر مقطع تحصیلی چقدر تعیین شده است؟

بنا به معدل دانشجویان سقف انتخاب واحد مقاطع مختلف متفاوت بوده که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره پیام نور