خانه انتخاب رشته کنکور زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور زبان ۱۴۰۳

زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور زبان ۱۴۰۳

زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور زبان ۱۴۰۳

داوطلبانی که در کنکور سراسری زبان های خارجی شرکت کرده اند، و موفق به کسب نمره قبولی جهت انتخاب رشته در کنکور سراسری شده اند می توانند با دانلود دفترچه انخاب رشته کنکور زبان های خارجی نسبت به اخذ راهنمایی های کافی در جهت آگاهی از اطلاعات لازم برای انتخاب رشته اقدام کنند.اگر شما هم جزو آن دسته از داوطلبانی هستید که در کنکور زبان شرکت کرده اید و می خواهید از زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته این زیر گروه آزمایشی کنکور سراسری مطلع شوید می توانید به خواندن ادامه این مقاله بپردازید.

دفترچه انتخاب رشته کنکور زبان در مردادماه 1403 پس از اعلام نتایج اولیه داوطلبان منتشر می شود.

زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور زبان ۱۴۰۳

پس از برگزاری کنکور سراسری در موعد مقرر، داوطلبان می توانند در پی انتشار کارنامه اولیه توسط وبگاه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org،  دفترچه انتخاب رشته کنکور را نیز دریافت کنند. با توجه به این که کارنامه اولیه  داوطلبان در مردادماه 1403 منتشر می شود، یک روز بعد از اعلام نتایج کنکور، لینک دریافت دفترچه راهنمای انتخاب رشته این آزمون نیز فعال می شود. داوطلبان می توانند با عضویت در کانال تلگرام کنکور از زمان دقیق انتشار دفترچه مطلع شوند و آن را دریافت نمایند.

نحوه دریافت دفترچه انتخاب رشته کنکور زبان ۱۴۰۳

پس از انتشار کارنامه اولیه کنکور زبان، و اطلاع از رتبه قبولی و پذیرفته شدن در این آزمون، داوطلبان می توانند با دانلود دفترچه راهنمای انتخاب رشته از طریق سامانه سازمان سنجش آموزش کشور و یا لینک موجود در جدول زیر، از جزئیات بیشتر نسبت به رتبه قبولی، تراز، درصدهای کسب شده در هر یک از دروس، مجاز بودن یا عدم مجاز بودن در هر یک از دوره های روزانه، شبانه، غیرانتفاعی و… مطلع شوند.

دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور زبان ۱۴۰۳

تاریخ انتشار :

به زودی فعال می شود.

پس از دریافت دفترچه انتخاب رشته، به مطالعه دقیق دفترچه بپردازید تا از اطلاعات لازم جهت انتخاب رشته مطلع شوید. لازم است بدانید که داوطلبان کنکور زبان می توانند حداکثر 150 کد رشته محل را در سایت انتخاب رشته کنکور سراسری به ثبت برسانند. در صورتی که دچار اشتباه در انتخاب رشته خود شده باشید، باید منتظر اعلام مهلت مجدد انتخاب رشته کنکور سراسری توسط سازمان سنجش بمانید تا امکان ویرایش انتخاب رشته کنکور سراسری برای شما فراهم شود. برای جلوگیری از بروز خطاهایی از این قبیل می توانید از افراد متخصص در امر  مشاوره انتخاب رشته کنکور کمک بگیرید.

 

نکته دیگری که لازم است بدانید این است که، ترتیب اولویت بندی های شما در سایت انتخاب رشته کنکور سراسری هیچ تاثیری در قبولی شما در کد رشته محل مورد نظر ندارد. بلکه این اولویت بندی ها نشان دهنده میزان علاقه شما به یک کد رشته محل می باشد. اما اگر شانس قبولی در چند رشته را داشته باشید سازمان سنجش اولویت بالاتر را به عنوان کد رشته محل قبولی اعلام می کند.

 

در سال های گذشته روند انتخاب رشته در دانشگاه فرهنگیان به صورت هم زمان با سایر دانشگاه ها انجام می گرفت اما با توجه به این که امسال کنکور دانشگاه فرهنگیان به صورت مجزا برگزار می شود، داوطلبان تحصیل در این دانشگاه می بایست در بازه زمانی متفاوت از کنکور سراسری اصلی اقدام به انتخاب رشته در این دانشگاه نمایند. قرار بود انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان در اواخر دی ماه 1402 صورت بگیرد که انجام نشد و فعلا اطلاعیه ای در رابطه با زمان انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان در سایت سازمان سنجش منتشر نشده است.

سوالات متداول

1- دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری زبان چه زمانی انتشار می یابد؟

زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور پس از انتشار کارنامه اولیه در مردادماه ۱۴۰۳ می باشد.

2- دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری زبان حاوی چه اطلاعاتی است؟

دفترچه انتخاب رشته کنکور زبان حاوی اطلاعاتی همچون رتبه قبولی، تراز، درصدهای کسب شده در هر یک از دروس، مجاز بودن یا عدم مجاز بودن در هر یک از دوره های روزانه، شبانه، غیرانتفاعی و ... می باشد.

3- داوطلبین کنکور سراسری زبان حداکثر چند کد رشته محل را می توانند انتخاب کنند؟

متقاضیان کنکور سراسری زبان حداکثر 150 کد رشته محل را می توانند انتخاب کنند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره پیج کنکور