خانه سایر مطالب زمان انتشار دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲

زمان انتشار دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲

زمان انتشار دفترچه ثبت نام بدون کنکور پیام نور ۱۴۰۲

بدلیل بدون محدودیت بودن اتخاب رشته داوطلبان در دانشگاه های پیام نور تعداد داوطلبان این دانشگاه آمار چشم نوازی دارد. متقاضان دانشگاه پیام نور می توانند از دو طریق شرکت در کنکور سراسری و همچنین پذیرش بر اساس صرفا سوابق تحصیلی، در این دانشگاه ها مشغول به تحصیل شوند. متقاضیان برای اطلاع از شرایط و ضوابط آن باید از دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور که هرساله از طریق سازمان سنج نشانی sanjesh.org منتشر می شود، بهره مند باشند.

ملاک ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور برای داوطلبان شاخه نظری، معدل کتبی دیپلم و برای داوطلبان شاخه فنی و حرفه ای و یا کاردانش، معدل کل دیپلم آنان می باشد. دفترچه های ثبت نام بدون کنکور از دفترچه های ثبت نام کنکور سراسری مجزا بوده و در زمان های متفاوت قابل دسترس می باشد و زمان انتشار آن در دو نوبت بهمن و مرداد می باشد.

دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور برای داوطلبانی که کنکور ثبت نام کرده بودند و داوطلبانی که ثبت نام نکرده بودند به طور جداگانه از طریق sanjesh.org منتشر شد.

زمان انتشار دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲

دانشگاه پیام نور برای علاقمندان خود در دو نوبت و از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org دفترچه ثبت نام منتشر می کند که یکی برای نیمسال اول تحصیلی یعنی مهر ماه و دیگری برای نوبت دوم و معمولا در بهمن ماه می باشد.

زمان انتشار دفترچه نیسمال مهر

دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور حاوی اطلاعات مهمی اعم از شرایط و ضوابط ثبت نام، هزینه و مهم تر لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور می باشد که داوطلبان می بایست با بررسی آن به ثبت نام انتخاب رشته به طور همزمان بپردازند. این دفترچه برای نیمسال اول در تاریخ های 28 و 29 مردادماه 1402 از طریق sanjesh.org منتشر شد و پس از آن داوطلبان می بایست در بازه زمانی 31 مرداد الی 4 شهریور به این فرآیند جامه عمل بپوشانند.

زمان انتشار دفترچه نیسمال مهر

دفترچه ثبت نام داوطلبانی که کنکور ثبت نام کرده انددفترچه کنکور داوطلبانی که کنکور ثبت نام نکرده اند
28 مردادماه 140229 مردادماه 1402

زمان انتشار دفترچه نیسمال بهمن

دفترچه نیمسال دوم سال 1402 در بهمن همان سال منتشر خواهد شد که حاوی اطلاعات ثبت نامی داوطلبان می شد و احتمالا پاره ای از اطلاعات دفترچه ها همانند یکدیگر باشند. اما نمی توان زمان دقیقی برای آن مشخص نمود که شا می توانید برای اطلاع هرچه سریع تر از زمان دقیق آن در کانال تلگرام بدون آزمون ایران مشاوره عضو شوید.

دانلود دفترچه ثبت نام بدون کنکور پیام نور 1402

دفترچه ثبت نام بدون کنکور پیام نور حاوی اطلاعاتی از قبیل شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور، نحوه نام نویسی و تاریخ دقیق آن، مدارک ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور و …. می باشد که مطالعه آن برای داوطلبان، بسیار ضروری است. با توجه به اینکه تاریخ دقیق انتشار این دفترچه هنوز اعلام نگردیده نمی توان با قطعیت از زمان ثبت نام و شرایط آن صحبت کرد با این حال هرساله موارد و شرایط دفترچه ها تغییر اندکی دارند چه بسا مطالعه دفترچه ثبت نام بدون کنکور نوبت بهمن نیز خالی از لطف نخواهد بود.

دفترچه ثبت نام نیمسال اول

دفترچه ثبت نام داوطلبانی که کنکور ثبت نام کرده اند

دفترچه کنکور داوطلبانی که کنکور ثبت نام نکرده اند

دفترچه نیمسال دوم

دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری بهمن 1402 (به محض انتشار، فعال می گردد)

شرایط دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲

دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور دارای دو دسته شرایط عمومی و اختصاصی می باشد که داشتن و رعایت این اصول، شرط ثبت نام است. شرایط عمومی داوطلبان می بایست شامل موارد زیر باشد.

شرایط عمومی

  • اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان پذیرفته شده در قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی ایران
  • عدم دشمنی با کشور و نظام جمهوری ایران
  • نداشتن سابقه عضویت در گروه های غیر قانونی
  • عدم سوء پیشینه فساد اخلاقی
  • عدم اعتیاد به موارد مخدر

شرایط اختصاصی

علاوه بر این ها شرایط اختصاصی برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور وجود دارد که به شرح زیر می باشد. توجه داشته باشید که این شرایط مربوط به دفترچه نیمسال بهمن می باشد و در صورت تغییری در این شرایط، مقاله به روز خواهد شد.

  • داشتن دیپلم نظام آموزشی جدید یا گواهی دوره پیش دانشگاهی حداکثر تا تاریخ 31 شهریور 1401
  • داوطلبانی که دارای مدارک فوق دیپلم، کاردانی پیوسته که حداکثر تا تاریخ 31 شهریور فارق التحصیل شده اند مجاز به ثبت نام در دانشگاه می باشند.
  • فارق التحصیلانی که مشمول انجام خدمات اجتماعی می باشند(پزشکان و پیراپزشکان) باید حداکثر تا تاریخ 30 بهمن خدمات خود را به پایان رسانده باشند.
  • فارق التحصیلان دوره کاردانی به غیر از رشته پزشکی که تا 31 شهریور مدرک خود را ردیافت کرده اند به شرطی می توانند نام نویسی کنند که خدمات و تعهدات خود را انجام داده باشند.
  • دانشجویانی که از تحصیل محروم شده اند یا دانشجویان دوره کارشناسی که مدرک کاردانی خود را دریافت کرده اند می بایست پس از تسویه حساب با مؤسسه آموزش عالی ذیربط، اداره کل امور دانشجویان داخل و صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در صورت عدم مشکل نظام وظیفه می توانند نام نویسی کرده و تمامی خدمات خود را پس از اتمام تحصیل انجام خواهند داد.

دفترچه ثبت نام بدون کنکور پیام نور ۱۴۰۲حاوی چه اطلاعاتی است؟

شما هنگام باز کردن دفترچه ثبت نام بدون کنکور، با عنوان “راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته مرحله تکمیل ظرفیت رشته های محل پذیرش صرفا با سوابق تحصیلی” روبرو خواهید شد که نشان دهنده اطلاعات درون این دفترچه می باشد.این دفترچه از دو فصل تشکیل شده است که فصل اول آن مربوط به شرایط و ضوابط کلی ثبت نام و مدارک ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور بخش دوم آن مربوط یه شرایط پذیرش دانشجو و و نحوه انتخاب رشته می باشد.

شرایط و ضوابط کلی

شرایط و ضوابط کلی حاوی اطلاعات کلیدی است که هر داوطلب پیش از اقدام به ثبت نام لازم است آن را مطالعه کند. مهم ترین بند های آن به شرح زیر است.

  • جدول زمان بندی پذیرش
  • شرایط و ضوابط ثبتنام وانتخاب رشته
  • شرایط عمومی و اختصاصی
  • سهمیه ها و تسهیلات
  • مقررات وظیفه عمومی
  • مراحل پذیرش
  • مدارک لازم ومراحل ثبت نام

شرایط پذیرش دانشجو و و نحوه انتخاب رشته

با توجه به اینکه ثبت نام بدون کنکور می باشد تمامی مراحل ثبت نام و انتخاب رشته صرفا بر اساس سوابق تحصیلی است اما فراموش نکنید که انتخاب رشته در این دانشگاه ها نامحدود بوده و داوطلبان با هر رشته تحصیلی اعم از ریاضی، تجربی و علوم انسانی می توانند با توجه سوابق تحصیلی خود در رشته منتخب از سوی خودشان به تحصیل مشغول شوند از مهم ترین بندهای این بخش میتوان به موارد زیر اشاره کرد.

  • شرایط و ضوابط پذیرش دانشجو
  • ضریب تأثیر اعمال سوابق تحصیل
  • انتخاب رشته
  • جداول رشته های مختلف
  • فرم پیشنویستقاضانامه ثبتنام وانتخاب رشته اینترنتی

سوالات متداول

1- زمان انتشار دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ چه روزی است؟

این دفترچه برای افرادی که در کنکور ثبت نام کرده بودند 28 مرداد و داوطلبانی که کنکور ثبت نام نکرده بودند 29 مردادماه 1402 منتشر شد.

2- نحوه اطلاع رسانی زمان انتشار دفترچه بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ چگونه است؟

در صورت انتشار می توانید از طریق همین مقاله یا مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی Sanjesh.org از آن آگاه شوید.

3- شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ چیست؟

از دو دسته شرایط عمومی و اختصاصی برخوردار است که در مقاله به طور کامل به آن اشاره شد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره