خانه اخبار تحصیلی زمان عجیب اعلام نتایج نهایی کنکور ۱۴۰۲

زمان عجیب اعلام نتایج نهایی کنکور ۱۴۰۲

 

زمان عجیب اعلام نتایج نهایی کنکور ۱۴۰۲

فرآیند انتخاب رشته کنکور برای پذیرفته شدگان در مرحله اول کنکور ۱۴۰۲ نیز که از 31 مرداد آغاز و تا 7 شهریور ادامه پیدا کرده بود، به پایان رسید و اکنون باید منتظر نتایج نهایی بود.

زمان اعلام نتایج نهایی کنکور 1402 مشخص شد

همزمان با پایان بازه در نظر گرفته شده جهت انتخاب رشته کسانی که در کنکور سراسری ۱۴۰۲ مجاز شده بودند، اخبار و اطلاعیه هایی از زمان اعلام نتایج نهایی کنکور نیز به گوش می رسد. در گفتگویی که با مشاور رییس سازمان سنجش آموزش کشور یک روز بعد از پایان مهلت انتخاب رشته انجام شد، وی با اشاره به بازه زمانی فرآیند انتخاب رشته از 31 مرداد تا ساعت 14 روز سه شنبه 7 شهریور ماه، به پایان مهلت انتخاب رشته در سال 1402 اشاره کردند.

طبق آماری که توسط ایشان اعلام شد، حدود 600 هزار نفر در فرآیند انتخاب رشته شرکت کرده اند که همگی جهت پذیرش در دانشگاه های دولتی می باشند. آمار انتخاب رشته دانشگاه آزاد به غیر از رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی نیز به صورت جداگانه انجام خواهد شد و شامل آمار اعلام شده نمی باشد.

یکی از مواردی که در سخنان مشاور رئیس سازمان سنجش آموزش کشور به آن اشاره شد، انتخاب رشته اکثر متقاضیان در سال جاری بود. وی با اشاره به آمارهای سال گذشته، تاکید کردند که اکثر کسانی که در سال ۱۴۰۲ مجاز به انتخاب رشته بودند، توانستند در این فرآیند شرکت کنند. در آخر هم به مهلت تمدید انتخاب رشته اشاره شد که تا روز سه شنبه 7 شهریور ماه تمدید شده بود.

یکی دیگر از موضوعاتی که مشاور رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در پایان سخنان خود به آن اشاره کردند، زمان اعلام نتایج نهایی کنکور 1402 بود. ایشان اعلام کردند که نتایج نهایی کسانی که در فرآیند انتخاب رشته ۱۴۰۲ شرکت کرده اند تا اواسط مهر ماه مشخص و اعلام خواهد شد. به گفته وی ثبت نام ورودی های جدید نیز از اواسط مهر به بعد توسط دانشگاه ها و مراکز عالی انجام می شود.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۶ نظر
  1. ....

    سلام وقت برای حذف کد رشته میزارند ؟اصلاح انتخاب رشته
    یا برای افرادی اعتراض زدند ؟؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، تا این لحظه اطلاعیه ی دقیقی در این مورد منتشر نشده است، لذا توصیه می شود در اولین فرصت نسبت به ثبت درخواست اقدام نمائید.

  2. مهدی

    جواب ثبت نام دانشگاه بدون کنکور کی قرار بیاد؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود
      در هفته دوم مهر ماه می توانیم منتظر اعلام نتایج باشیم.

  3. زهرا

    زمان انتخاب رشته رو دوباره تمدید کنید

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، خیر، دیگر تمدید نخواهد شد.

دریافت مشاوره