خانه مشاوره تحصیلی زمان مصاحبه دانشگاه امام حسین 1401

زمان مصاحبه دانشگاه امام حسین 1401

تاریخ مصاحبه دانشگاه امام حسین 1401
زمان مصاحبه دانشگاه امام حسین 1401

دانشگاه امام حسین (ع) تحت نظر سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران فعالیت می کند و ورود به آن برای علاقمندان دارای شرایطی نیز می باشد. داوطلبان واجد شرایط ثبت نام دانشگاه امام حسین در صورت کسب نمره و رتبه حدنصاب در آزمون سراسری و آزمون های داخلی دانشگاه ، باید در مصاحبه و گزینش دانشگاه امام حسین (ع) نیز نمره مناسبی کسب کنند تا شانس بیشتری برای ورود به این دانشگاه داشته باشند. متقاضیان ورود به این دانشگاه معمولا علاقمندند تا اطلاعاتی را در مورد مصاحبه ، به خصوص زمان و نحوه مصاحبه دانشگاه امام حسین به دست آورند. در ادامه مطلب به بیان زمان برگزاری این مصاحبه در مقاطع مختلف دانشگاه امام حسین (ع) می پردازیم.

داوطلبان پذیرش در دانشگاه امام حسین (ع) ، در صورت قبولی در مصاحبه اولیه می بایست در مصاحبه های تخصصی این دانشگاه نیز شرکت کنند.

زمان و مکان مصاحبه دانشگاه امام حسین (ع) 1401

دانشگاه امام حسین (ع) در سال 1387 به دو دانشگاه جامع امام حسین (ع) و دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) تفکیک شد. افرادی که در دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) تحصیل می کنند ، در آینده عضو کادر سپاه خواهند شد ، این دانشگاه دانشجویان خود را از طریق آزمون های داخلی سپاه پذیرش می کند. دانشگاه جامع نیز طبق قوانین وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری فعالیت می نماید و در دو مقطع کارشناسی ارشد و دکتری از طریق کنکور سراسری اقدام به جذب دانشجو می نماید.

داوطلبان برای ورود به هر دوی این دانشگاه ها نیاز به گذراندن مراحل مصاحبه و گزینش دارند. زمان مصاحبه دانشگاه جامع از طریق سایت دانشگاه به آدرس www.ihu.ac.ir به داوطلبان اطلاع رسانی خواهد شد. همچنین شما عریزان می توانید با دنبال کردن پیج اینستاگرام ایران مشاوره از آخرین اخبار مرتبط آگاه شوید.

زمان مصاحبه دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع)

متقاضیان تحصیل در مقاطع کاردانی و کارشناسی دانشگاه افسری امام حسین (ع) می بایست علاوه بر شرکت در آزمون مربوطه، در  مصاحبه دانشگاه امام حسین 1401نیز شرکت کنند اما با توجه به اینکه این دانشگاه سایت مشخصی جهت اطلاع رسانی ندارد، داوطلبان می بایست جهت اطلاع از زمان انجام این مراحل به صورت حضوری به هسته گزینش سپاه استان محل زندگی خود مراجعه نمایند.

محل برگزاری مصاحبه دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع)

داوطلبانی که اسامی آن ها جزو پذیرفته شدگان چند برابر ظرفیت این دانشگاه می باشد می بایست در روز و ساعت مقرر که توسط دانشگاه به آن ها اطلاع رسانی می شود ، با در دست داشتن مدارک لازم در مصاحبه حضور پیدا کنند. مرکز آزمون و سنجش معاونت آموزش دانشگاه جامع امام حسین (ع) به آدرس تهران ، اتوبان شهید بابایی (شرق) ، بعد از پل لشگرک ، خروجی حکیمیه بهشت (خروجی دوم) ، پل زیر گذر شهدای حکیمیه ، دانشگاه جامع امام حسین (ع) ، موقعیت امام صادق (ع) می باشد و داوطلبانی که از طریق دانشگاه به آن ها اطلاع رسانی می شود جهت انجام مصاحبه می بایست به این آدرس مراجعه نمایند.

مراحل مصاحبه دانشگاه مام حسین (ع) 1401

به طور کلی مراحل گزینش در این دانشگاه به 4 بخش زیر تقسیم می گردد:

1- مصاحبه اولیه : در این مصاحبه سوالاتی در رابطه با شخص داوطلب، خانواده، دوستان و آشنایان مانند تحصیلات، شغل، انگیزه و هدف از ورود به دانشگاه امام حسین (ع)، اعتقاد به ولایت فقیه و… پرسیده می شود.

2- معاینات پزشکی: شامل معاینات دندانپزشکی، بینایی سنجی، روانشناسی، پزشک قلب، ارتوپدی،شنوایی سنجی، چشم پزشکی و آزمایشات خون و ادرار می باشند.

3- تست ورزش: این تست شامل تمرینات دراز و نشست و شنا برای ارزیابی قدرت جسمانی فرد داوطلب می باشد.

4- مصاحبه اختصاصی: در این مرحله که مصاحبه نهایی می باشد سوالاتی در خصوص موارد عقیدتی سیاسی از داوطلب پرسیده می شود که در ادامه موضوع آنها را ذکر کرده ایم.

موضوع سوالات مصاحبه دانشگاه امام حسین (ع)
احکام
اصول و فروع دین
مشکلات کشور
مسائل سیاسی روز ایران و جهان
حزب ها و گروه های سیاسی
ولایت فقیه
مراجع تقلید
انواع نمازها و زمان و نحوه خواندن آن ها
اسامی وزرا و مسئولین مهم کشوری
وظایف، نحوه انتخاب و تعداد اعضای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان
روزها و تاریخ های مهم ملی و مذهبی

افرادی که علاقمند به تحصیل در دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) می باشند پس از آگاهی از شرایط ثبت نام دانشگاه امام حسین در صورتی که واجد شرایط بودند می توانند نسبت به ثبت نام دانشگاه امام حسین اقدام نمایند. شرکت کنندگان در صورت کسب نمره مناسب در آزمون های در نظر گرفته شده ، جهت ورود به این دانشگاه می بایست در مصاحبه دانشگاه امام حسین نیز شرکت نمایند. در متن بالا نیز اطلاعاتی را در مورد زمان و مکان برگزاری مصاحبه برای آگاهی بیشتر شما عزیزان بیان کردیم. در صورتی که مایل به کسب اطلاعات بیشتر در هر یک از موارد بالا هستید می توانید روی لینک آن ها کلیک نمایید.

 

سوالات متداول

1- مصاحبه دانشگاه امام حسین ۱۴۰۱ در چه زمانی انجام می شود؟

هنوز زمان انجام این مرحله برای سال جاری مشخص نمی باشد اما در صورت انتشار اخبار جدید، متن مقاله بروز رسانی می گردد.

2- مصاحبه دانشگاه امام حسین۱۴۰۱ چند مرحله دارد؟

در روند گزینش این دانشگاه دو مصاحبه اولیه و اختصاصی وجود دارد.

3- سوالات مصاحبه اختصاصی دانشگاه امام حسین در رابطه با چه موضوعاتی است؟

سوالات مرحله دوم مصاحبه این دانشگاه در رابطه با موضوعات سیاسی و عقیدتی می باشد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک نظر
  1. زارعی

    با سلام
    من در سامانه جامع کارشناسی ارشد قسمت نتایج بورسیه به مصاحبه در دانشگاه امام حسین طلبیده شدم اما نه پیامکی در آن زمان برایم آمد و نه در آن زمان به اینترنت دسترسی داشتم آیا می شود دوباره مرا برای مصاحبه معرفی کنند یا راهی برای فهمیدن این مطلب هست

دریافت مشاوره