خانه دکتری زمان اعلام نتایج انتخاب رشته آزمون دستیاری پزشکی 1401

زمان اعلام نتایج انتخاب رشته آزمون دستیاری پزشکی 1401

زمان انتشار نتایج انتخاب رشته دستیاری تخصصی 1401
زمان اعلام نتایج انتخاب رشته آزمون دستیاری پزشکی 1401

هر ساله وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور، آزمون دستیاری تخصصی و فوق تخصصی پزشکی را برای جذب افراد متخصص و کارآمد درحوزه پزشکی به طور همزمان در سراسر کشور برگزار می کند. آن گروه از شرکت کنندگانی که توانسته اند حداقل نمره 150 را از نمره کل (600) در آزمون کتبی اخذ نمایند، مجاز به انتخاب رشته آزمون دستیاری پزشکی شده و می توانند حداکثر 10 کد رشته تحصیلی در فرم مربوطه ثبت کنند. پس از گذشت مدتی از انجام این فرآیند، اسامی پذیرفته شدگان در زمان اعلام نتایج آزمون دستیاری پزشکی 1401 روی سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور قرار می گیرد.

داوطلبان می توانند پس از پایان یافتن مهلت مجدد در مقطع دستیاری تخصصی و فوق تخصصی پزشکی برای سال 1401، نتایج انتخاب رشته خود را در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور مشاهده نمایند.

زمان انتشار نتایج انتخاب رشته آزمون دستیاری پزشکی 1401

افراد متقاضی که در بازه زمانی مشخص به سایت ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی به آدرس الکترونیکی sanjeshp.ir مراجعه نموده و به ثبت کد رشته های مورد نظر خود در سایت مربوطه اقدام کرده اند، حال در زمان اعلام نتایج انتخاب رشته آزمون دستیاری پزشکی که به دو صورت تخصصی و فوق تخصصی می باشد، با طی کردن مراحل مشخص از رشته محل قبولی خود آگاه می شوند.

زمان اعلام نتایج انتخاب رشته دستیاری تخصصی

با توجه به آن که داوطلبان در مقطع دستیاری تخصصی پزشکی برای سال 1401 می توانستند در تاریخ 9 تیر ماه انتخاب رشته نمایند، می توانند پس از پایان یافتن مهلت مجدد و بررسی شدن کد رشته محل های ثبت شده توسط وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور، در زمان مشخص، نتایج انتخاب رشته خود را مشاهده نمایند. لازم به ذکر است که تا کنون زمان اعلام نتایج انتخاب رشته این آزمون مذکور برای سال جاری مشخص نشده است. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید عضو کانال تلگرام دکتری ایران مشاوره شده و از اخبار مربوطه مطلع شوبد.

زمان اعلام نتایج انتخاب رشته دستیاری فوق تخصصی

تمامی کسانی که در زمان مهلت انتخاب رشته دستیاری فوق تخصصی پزشکی در تاریخ 27 فروردین ماه سال 1401 توانسته بودند انتخاب رشته نمایند، می توانستد در زمان اعلام نتایج این آزمون که در تاریخ 31 خرداد ماه سال جاری در سایت مرکز سنجش پزشکی منتشر شد را مشاهده نمایند.

نحوه مشاهده نتایج انتخاب رشته آزمون دستیاری پزشکی 1401

پذیرفته شدگان آزمون دستیاری پزشکی که در سایت ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی به ثبت کد رشته های مورد نظر خود اقدام کرده اند، می توانند با طی نمودن مراحل زیر از رشته محل قبولی خود مطلع شوند.

  •  به سایت ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی به آدرس الکترونیکی sanjeshp.ir مراجعه نمایید و گزینه “تخصصی و فوق تخصصی پزشکی” از منوی سمت راست سایت انتخاب کرده و بر روی “دستیاری تخصصی پزشکی” کلیک نمایید. 

مرحله اول مشاهده نتایج اولیه آزمون دستیاری تخصصی پزشکی

  • بعد از ورود به صفحه جدید بر روی عبارت “نتیجه آزمون” بفشارید.

مرحله دوم مشاهده نتایج انتخاب رشته آزمون دستیاری تخصصی پزشکی

  • اکنون مجددا در این صفحه دکمه “نتیجه آزمون” را انتخاب نمایید.

مرحله سوم مشاهده نتایج انتخاب رشته آزمون دستیاری تخصصی پزشکی

  • با ورود به صفحه جدید، کد ملی و شماره تلفن همراه خود (همان شماره ای که در هنگام ثبت نام اعلام نموده اید) را وارد کنید، سپس با دریافت یکبار رمز وارد صفحه شخصی خود شده و نتایج آزمون را مشاهده نمایید.

مرحله چهارم مشاهده نتایج آزمون دستیاری تخصصی پزشکی

نحوه مشاهده نتایج اتخاب رشته آزمون فوق تخصصی

  • پس از مراجعه به سایت sanjeshp.ir و انتخاب گزینه “تخصصی و فوق تخصصی پزشکی” از منوی سمت راست، کلید “دستیاری فوق تخصصی پزشکی” را بفشارید.

مرحله اول مشاهده نتایج آزمون دستیاری فوق تخصصی پزشکی

  • در این صفحه روی گزینه “نتیجه نهایی آزمون” کلیک نمایید.

مرحله دوم مشاهده نتایج آزمون دستیاری فوق تخصصی پزشکی

  • اکنون با فعال کردن مجدد گزینه “نتیجه نهایی آزمون” و نمایش کادر پایین صفحه، پس از درج اطلاعات خواسته شده کلید “جستجو” را برگزینید.

مرحله چهارم مشاهده نتایج آزمون دستیاری فوق تخصصی پزشکی

نتایج نهایی آزمون تخصصی پس از برگزار شدن مصاحبه آزمون دستیاری پزشکی 1401 منتشر می شود و قابل توجه است که همه رشته های این آزمون دارای مصاحبه نبوده و فقط کسانی که در رشته های روان پزشکی، زنان و زایمان، پزشکی قانونی و پزشک خانواده شرکت کرده اند، می بایست از زمان مصاحبه آگاه باشند. در صورتی که در هیچ کدام یک از کد رشته های انتخابی خود پذیرفته نشده اید، می توانید در صورت برگزاری تکمیل ظرفیت آزمون دستیاری پزشکی، شانس خود را مجددا امتحان نمایید.

 

سوالات متداول 

1- زمان اعلام نتایج انتخاب رشته آزمون دستیاری پزشکی ۱۴۰۱ در چه تاریخی می باشد؟

تاریخ دقیق زمان اعلام نتایج انتخاب رشته آزمون دستیاری تخصصی و فوق تخصصی پزشکی در مقاله ذکر شده است.

2- چگونه می توان نتایج انتخاب رشته آزمون دستیاری پزشکی را مشاهده کرد؟

برای مشاهده این نتایج می بایست به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور مراجعه کرد.

3- رشته هایی که داوطلبان در آزمون دستیاری پزشکی ۱۴۰۱ مورد مصاحبه قرار می گیرند، کدام اند؟

رشته هایی عبارتند از زنان و زایمان، پزشکی قانونی، روان پزشکی و پزشک خانواده، از قبیل این رشته ها می باشند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره دکتری پیج دکتری