خانه مدارس راهنمای ساخت کانال در نرم افزار شاد

راهنمای ساخت کانال در نرم افزار شاد

نحوه ایجاد کانال در نرم افزار شاد
راهنمای ساخت کانال در نرم افزار شاد

برنامه شاد که نسخه های مختلفی از آن برای سازگاری با انواع دستگاه های هوشمند راه اندازی شده است، جهت برگزاری کلاس های درسی به صورت مجازی می باشد و هر روز تعداد کاربرانی که این نرم افزار را نصب می کنند، در حال افزایش است.

پس از آن که مدیر مدرسه اطلاعات لازم را در سامانه سناد ثبت و تایید کند، گروه ها و کانال های درسی در نرم افزار شاد تشکیل می شوند. تنها کافی است که مدیر، مراحل احراز هویت در سامانه شاد را برای خود کامل کند تا بتواند این گروه ها و کانال ها را مشاهده نماید. معلمان و دانش آموزان نیز باید احراز هویت خود را در سامانه شاد انجام دهند تا بتوانند به گروه ها و کانال های درسی دسترسی داشته باشند.

با انتشار نسخه جدید برنامه شاد، ایجاد کانال و گروه های درسی توسط مدیران و معلمان امکان پذیر می باشد.

نحوه تشکیل کانال های درسی در سامانه شاد

اپلیکیشن شاد

تمامی گروه ها و کانال های درسی برای هر مدرسه به واسطه مدیر و معلم ها در اپلیکیشن شاد ساخته می شوند و این امکان برای دانش آموزان یا کاربران دیگر فراهم نشده است.

تنها کاری که مدیر مدرسه باید پس از ورود به سامانه شاد آموزش و پرورش و احراز هویت خود انجام دهد، این است که گروه درسی ایجاد شده را بررسی کنند و از معلمان و دانش آموزان بخواهد که در سامانه مذکور عضو شوند. در واقع مدیران مدرسه به عنوان مالک و دبیران به عنوان مدیر گروه های درسی شناخته خواهند شد. در هنگام ایجاد کانال های درسی نیز مطالب به صورت یک طرفه به واسطه مدیر و معلم ها اجرا خواهد شد و دانش آموزان می توانند با عضویت در کانال مربوطه، از مطالب موجود در آن استفاده کنند.

همچنین معلمان نیز باید احراز هویت خود را انجام دهند و پس از آن ها نوبت به دانش آموزان می رسد. هر کدام از این افراد می توانند در گروه ها و کانال های کلاسی مختص خود که در سامانه شاد تعریف شده است، عضو شوند. در قسمت زیر مراحل ایجاد کانال در برنامه شاد بیان شده است.

  • ابتدا از طریق تلفن همراه خود، وارد اپلیکیشن شاد شوید. در قسمت پایین صفحه، آیکون “پیام رسان” را انتخاب کنید.

  • در صفحه پیش رو، روی آیکون قلم که با فلش نشان داده شده است، کلیک نمایید.
  • سپس بر روی عبارت “کانال جدید” کلیک کنید.مرحله سوم ساخت کانال در برنامه شاد
  • در این مرحله باید نوع کانال و همچنین یک اسم و تصویر برای کانال مورد نظر خود انتخاب کرده و علامت تایید موجود در سمت چپ و بالای صفحه را بفشارید. مرحله چهارم ساخت کانال در برنامه شاد
  • سپس از بین مخاطبان خود افرادی را برای عضو نمودن در کانال برگزینید و مجددا بر روی علامت تاییدی که در گوشه سمت چپ و بالای صفحه وجود دارد، کلیک کنید. هم اکنون شما مدیران و معلمان عزیز می توانید مطالب و موضوعات مورد نظر خود را در کانال، برای استفاه کاربران بارگذاری نمایید.

نحوه افزودن، حذف و تغییر دسترسی های اعضای کانال و گروه در سامانه شاد

در نسخه جدید برنامه شاد ، مدیران و معلمان امکان ایجاد کانال و گروه درسی را دارا می باشند که می توانند اعضای آن ها را کنترل نمایند و در صورت نیاز عده ای را به آن ها اضافه و یا کم کنند. حتی می توانند اختیارات و دسترسی اعضای گروه های درسی را محدود نمایند اما چگونه؟

راهنمای افزودن عضو جدید در کانال و گروه های درسی سامانه شاد

  • انتخاب کانال یا گروه کلاسی مورد نظر
  • کلیک بر روی گزینه “افزودن عضو” از قسمت پروفایل گروه یا کانال
  • انتخاب مخاطب مورد نظر برای عضویت در گروه یا کانال درسی

در مرحله آخر، عبارت “دعوت به گروه یا کانال با لینک” در بالای صفحه به چشم می خورد که فرد دعوت کننده می تواند بر روی آن کلیک نماید و به لینک مورد نظر دسترسی پیدا کند. سپس باید آن را کپی کرده و برای کاربر مورد نظر ارسال کند.

راهنمای حذف عضو در کانال و گروه های درسی سامانه شاد

  • انتخاب کانال و گروه درسی مورد نظر
  • باز کردن پروفایل کانال و گروه کلاسی
  • انتخاب عضوی که قصد حذف آن را دارید. (انگشت خود را به مدت چند ثانیه بر روی نام کاربر نگه دارید تا یک منو باز شود.)
  • انتخاب گزینه “حذف مخاطب” از منوی نمایان شده

راهنمای تغییر دسترسی اعضای کانال و گروه در سامانه شاد

  • انتخاب کانال و گروه درسی مورد نظر و ورود به تنظیمات آن
  • کلیک بر روی گزینه “دسترسی اعضای گروه”
  • فعال یا غیر فعال کردن هر یک از گزینه های “دیدن لیست اعضا”، “دیدن لیست مدیران”، “ارسال پیام” و “افزودن عضو” بسته به تصمیم خود برای گروه ها

تذکر: از قسمت تنظیمات گروه، می توان به جز معلم، فرد دیگری را به عنوان مدیر گروه تعیین کرد.

با توجه به این که زمان بازگشایی مدارس مشخص نیست، دانش آموزان باید در طی مدت زمان تعطیلی مدارس از سامانه شاد استفاده نمایند. همچنین امکان برگزاری امتحانات در برنامه شاد برای دانش آموزان و معلمان فراهم آورده شده است. علاوه بر آموزش آنلاین در برنامه شاد، تدریس برخی از دروس نیز توسط رسانه ملی صورت می گیرد که دانش آموزان می توانند با مراجعه به مطلب ساعت و زمان پخش کلاس دانش آموزان در تلویزیون به صورت روزانه، از جزئیات مربوطه آگاه شوند. شما می توانید به منظور آگاهی از نحوه استفاده از برنامه شاد ویندوز یا برنامه شاد تحت وب بر روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

 

سوالات متداول

1- ساخت کانال در نرم افزار شاد به چه صورت می باشد؟

شما می توانید با مراجعه به مقاله فوق از راهنمای تصویری ساخت کانال در اپلیکیشن شاد استفاده کنید.

2- آیا امکان ساخت کانال و گروه برای کاربران نیز وجود دارد؟

تنها امکان ایجاد کانال برای مدیران و معلمان فراهم می باشد و این امر برای دیگر کاربران مقدور نیست.

3- چگونه می توان به کانال یا گروه های درسی موجود در نرم افزار شاد عضو اضافه یا کم نمود؟

مدیران و معلمان می توانند با مراجعه به کانال یا گروه مورد نظر و مطابق با راهنمای ذکر شده در مطلب فوق، اقدامات لازم را به انجام برسانند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره مدارس پیج مدارس