خانه دانشگاه آزاد سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد تهران شمال

سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد تهران شمال

ورود به سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد تهران شمال
سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد تهران شمال

تمامی دانشگاه های کشور سامانه ای را برای انجام امور مختلف خود به صورت اینترنتی طراحی نموده اند که دانشگاه آزاد تهران شمال نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد. از این رو، سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد تهران شمال به منظور سهولت انجام امور دانشجویی، امور اساتید، پرسنل اداری و… راه اندازی شده است.

پیش از این، امور مذکور از طریق سامانه سیدا دانشگاه آزاد انجام می شد که زیرمجموعه های متفاوتی داشت اما آموزشیار سایتی یکپارچه است که تمامی دانشجویان واحدهای مختلف این دانشگاه از جمله دانشگاه آزاد واحد تهران شمال نیز می‌توانند از آن استفاده نموده و برای انجام امور خود، ناچار به مراجعه به واحد آموزش دانشگاه محل تحصیل به صورت حضوری نباشند.

لینک مستقیم ورود به سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد تهران شمال

لینک مستقیم ورود به سایت آموزشیار دانشگاه آزاد تهران شمال

سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد تهران شمال به نشانی edu.iau.ac.ir این امکان را فراهم می‌کند که دانشجویان بدون مراجعه حضوری به واحد آموزش دانشگاه خود، بسیاری از امور دانشجویی خود را به صورت اینترنتی انجام دهند.

معرفی سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد تهران شمال

سامانه آموزشیار سایتی یکپارچه برای تمامی واحدهای دانشگاه آزاد در سراسر کشور می باشد. این سامانه به آدرس edu.iau.ac.ir برای انجام امور تحصیلی مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد که در ادامه به معرفی مهم ترین آن ها می پردازیم. توجه داشته باشید که سامانه ای منحصراً برای دانشگاه آزاد تهران شمال به نشانی iau-tnb.ac.ir نیز وجود دارد که اطلاعیه های مختص به این واحد دانشگاهی در آن قرار می گیرد. در ادامه به معرفی قسمت های مختلف این سامانه خواهیم پرداخت.

بخش اول

قسمت اول معرفی سایت آموزشیار دانشگاه آزاد تهران شمال

این بخش که مطابق تصویرزیر به سه قسمت تقسیم شده است، برای انجام عملیاتی در نظر گرفته شده است که توضیحات آن بدین شرح است:

شماره 1: در نوار نشان داده شده گزینه هایی برای ورود به سیستم پشتیبانی، سایت آموزش، دریافت اطلاعیه ها و آرشیو اخبار، سامانه آموزش مجازی وادا و تماس با مسئولین در نظر گرفته شده است.

شماره 2: دانشجویان و یا کاربران دیگر اعم از کارمندان و اساتید می توانند با انتخاب این کلید و درج اطلاعات خواسته شده، به حساب کاربری خود وارد شوند.

شماره 3: کلیه اطلاعات و راهنمایی های لازم جهت استفاده از سامانه آموزشیار، در این قسمت قرار گرفته است که مراجعه کنندگان می توانند با فشردن هر یک از گزینه های “پشتیبانی آموزشیار” و یا آدرس اینستاگرام با مسئولین مربوط به پشتیبانی این سامانه ارتباط برقرار نموده و سوالات خود را درباره این سایت مطرح نمایند.

بخش دوم

قسمت دوم معرفی سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد تهران شمال

یکی از مهم ترین بخش های سامانه آموزشیار، قسمتی است که در تصویر بالا قابل مشاهده می باشد که شامل مواردی همچون فرآیند های زیر می باشد.

شماره 4: کاربران این سایت برای سهولت در دسترسی به اطلاعیه های منتشر شده از سوی دانشگاه و همچنین دریافت خدمات بیشتر می توانند با کلیک بر روی گزینه های این قسمت اپلیکیشن های “آیگپ” و “آموزشیار پلاس” را دانلود و نصب نمایند.

شماره 5: راهنما و نحوه ورود هر یک از کاربران سامانه از قبیل دانشجویان، اساتید، کارمندان و همچنین تغییر رمز در این قسمت گنجانده شده است.

شماره 6: هر یک از افراد با توجه به نقشی که دارند (دانشجو، استاد و…) می توانند با انتخاب گزینه های مربوط به خود، وارد سامانه شوند.

شماره 7: دانشجویان جدیدالورود برای انجام فرآیند های مربوط به نام نویسی خود باید از این قسمت اقدام کنند.

بخش سوم

قسمت سوم معرفی سایت آموزشیار دانشگاه آزاد تهران شمال

در این بخش نیز کاربران می توانند با توجه به نیاز خود به قسمت های مورد نظر مراجعه نمایند که توضیحان آن ها در ادامه ذکر شده است.

شماره 8: داوطلبان جدید الورود برای آشنایی با مراحلی که می بایست جهت ثبت نام غیر حضوری طی نمایند و همچنین مدارکی که بدین منظور به آن ها نیاز دارند، لازم است فایل های راهنمای این بخش را دریافت و مطالعه نمایند.

شماره 9: کلیه زمانبندی های انتخاب واحد و حذف و اضافه نیمسال های تحصیلی دانشگاه آزاد بر مبنای سال ورودی دانشجویان در این قسمت قرار می گیرد.

شماره 10: با فشردن این کلید مراجعه کنندگان می توانند به طور مستقیم با پشتیبانی آموزشیار تماس حاصل نمایند.

نحوه ورود به سایت آموزشیار دانشگاه آزاد تهران شمال

همان طور که ذکر شد، دانشجویان می توانند مستقیماً وارد سایت آموزشیار شده و با وارد نمودن نام کاربری و رمز عبور خود به صفحه اصلی هدایت و امور مورد نظر خود را انجام دهند. جهت آشنایی بیشتر و بهتر دانشجویان، در ادامه راهنمای تصویری ورود به سامانه مذکور را قرار می دهیم.

ورود دانشجویان

توجه داشته باشید که نام کاربری مورد نیاز به ترتیب از کد واحد دانشگاهی و شماره دانشجویی تشکیل شده است. رمز ورود به سامانه نیر به صورت پیش فرض همان شماره دانشجویی فرد می باشد که البته امکان تغییر آن برای افراد وجود دارد.

• ورود به سایت آموزشیار به آدرس edu.iau.ac.ir و انتخاب آیکون “دانشجو” از میان گزینه های موجود در صفحه

مرحله اول حذف و اضافه دانشگاه آزاد 1401 – 1402

  • انتخاب یکی از گزینه های نشان داده شده متناسب با فرآیند مورد نظر

مرحله دوم ورود به سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد تهران شمال

  • فعال نمودن تیک مربوط به عبارت “موارد فوق را مطالعه کردم و پذیرفتم” پس از مطالعه متن موجود در صفحه و سپس انتخاب گزینه “تایید مطلب و ورود به سیستم”

مرحله سوم حذف و اضافه دانشگاه آزاد 1401 – 1402

  • مطالعه مجدد موارد ذکر شده، فعال نمودن تیک مربوطه و فشردن کلید “تایید مطالب و ورود به سیستم”

مرحله چهارم حذف و اضافه دانشگاه آزاد 1401 – 1402

  • بررسی مندرجات صفحه و انتخاب گزینه “تایید مطالب و ورود به سیستم” پس از فعال نمودن تیک مربوطه

مرحله چهارم حذف و اضافه دانشگاه آزاد 1401 – 1402

  • ثبت اطلاعات خواسته شده و کلیک بر روی عبارت “ورود به سیستم”

مرحله پنجم حذف و اضافه دانشگاه آزاد 1401 – 1402

  • درج رمز ارسالی یکبار مصرف از سوی آیگپ و فشردن گزینه تایید (توجه داشته باشید که در صورت عدم دسترسی به برنامه آیگپ می توانید از طریق لینک موجود علامت گذاری شده در صفحه، نسبت به نصب آن اقدام نمایید.)

مرحله ششم حذف و اضافه دانشگاه آزاد 1401 – 1402

  • انتخاب گزینه مورد نظر از میان زبانه های موجود در قسمت راست صفحه

مرحله هشتم ورود به سایت آموزشیار دانشگاه آزاد تهران شمال

 ورود اساتید

اساتید محترم جهت ورود به سامانه آموزشیار دانشگاه، می بایست مطابق مراحل ذیل را طی نمایند.

  • ورود به سامانه آموزشیار به نشانی edu.iau.ac.ir و انتخاب گزینه “استاد” 

مرحله اول ورود اساتید به سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد تهران شمال

  • درج اطلاعات خواسته شده اعم از نام کاربری و کلمه عبور و سپس فشردن کلید “ورود به سیستم”

مرحله دوم ورود اساتید به سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد تهران شمال

 

ورود کارمندان و پرسنل

ورورد به سامانه آموزشیار برای پرسنل نیز مانند مراحل ورود به سامانه برای اساتید می باشد که راهنمای تصویری آن را در ادامه مشاهده می نمایید.

  • مراجعه به سایت آموزشیار به نشانی edu.iau.ac.ir  و انتخاب گزینه “پرسنل”

مرحله اول ورود پرسنل به سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد تهران شمال

  • وارد نمودن اطلاعات خواسته شده و برگزیدن کلید “ورود به سیستم”

مرحله دوم ورود اساتید به سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد تهران شمال

 انتخاب واحد و حذف و اضافه

یکی دیگر از مهم ترین فرآیند هایی که دانشجویان می توانند از طریق سامانه آموزشیار به انجام برسانند، انتخاب واحد و حذف و اضافه می باشد که بدین منظور کاربران باید مطابق مراحل زیر عمل نمایند.

  • پس از مراجعه به سامانه آموزشیار به نشانی edu.iau.ac.ir و انتخاب گزینه “دانشجو” و طی نمودن مراحل ورود به سامانه از جمله درج اطلاعات خواسته شده که در توضیحات فوق به آن اشاره شد، در صفحه زیر پس از پرداخت شهریه مشخص شده روی گزینه “درخواست مجوز” کلیک کنید.

مرحله هفتم حذف و اضافه دانشگاه آزاد 1401 – 1402

  • در منوی ثبت نام دروس دانشجو در سمت راست صفحه گزینه “انتخاب واحد” و یا “حذف و اضافه” را انتخاب نمایید.

مرحله هفتم حذف و اضافه دانشگاه آزاد 1401 – 1402

  • در این قسمت چنانچه می خواهید برای انتخاب واحد اقدام نمایید از بخش “ارسال درخواست جدید” گزینه انتخاب واحد و در صورت نیاز به حذف و اضافه کلید مربوط به آن را انتخاب نمایید.

مرحله هشتم حذف و اضافه دانشگاه آزاد 1401 – 1402

  • در نهایت پس از ثبت مجوز درخواست حذف و اضافه خود باید ار نوار سمت راست از بخش “دروس دانشجو” حذف و اضافه را انتخاب و پس از انجام فعالیت مورد نظر، با فشردن گزینه “ثبت” تغییرات انجام شده را اعمال کنید.

 ثبت نام دانشجویان جدیدالورود 

پیش از این، دانشجویان جدیدالورود برای ثبت نام خود باید به دانشگاه مورد نظر مراجعه می کردند اما سامانه آموزشیار امکان انجام این فرآیند را به صورت اینترنتی برای افراد فراهم کرده است. این فرآیند با طی نمودن مراحل ذیل قابل انجام می باشد.

  • ابتدا به سایت اینترنتی آموزشیار دانشگاه آزاد اسلامی با نشانی edu.iau.ac.ir مراجعه نمایید و سپس بر روی دکمه “پذیرش غیر حضوری پذیرفته شدگان 1401” کلیک کنید.

مرحله اول ثبت نام دانشجویان جدیدالورود سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد تهران شمال

  •  در کادر مشخص شده کد ملی خود را وارد نمایید و سپس گزینه “ورود” را انتخاب کنید.

مرحله دوم ثبت نام دانشجویان جدیدالورود سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد تهران شمال

  • در این مرحله، رشته هایی که در آن ها موفق به کسب نمره قبولی شده اید نشان داده می شود که در کادر مقابل آن شماره دانشجویی موقت شما قابل رویت می باشد و شما می توانید با انتخاب گزینه “ورود به آموزشیار”، به سایت وارد شوید.

مرحله سوم ثبت نام دانشجویان جدیدالورود سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد تهران شمال

  • نکاتی که در صفحه جدید نشان داده می شود را با دقت مطالعه نمایید و با تیک زدن عبارت “موارد فوق را مطالعه کرده ام و پذیرفتم”، گزینه “تایید مطلب و ورود به آموزشیار” را انتخاب کنید.

مرحله چهارم ثبت نام دانشجویان جدیدالورود سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد تهران شمال

  • در مرحله بعد، در کادرهای “نام کاربری” و “کلمه عبور”، شماره دانشجویی موقت خود را وارد نمایید و سپس دکمه “ورود به سیستم” را بفشارید.

مرحله پنجم ثبت نام دانشجویان جدیدالورود سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد تهران شمال

  • با باز شدن صفحه فوق، کافیست روی “پذیرش برخط توسط داوطلب”، کلیک کنید.

مرحله ششم ثبت نام دانشجویان جدیدالورود سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد تهران شمال

  • در این صفحه پس از مشاهده اطلاعات درج شده، روی گزینه “ثبت مدارک تحویلی توسط متقاضی” کلیک کنید.

مرحله هفتم ثبت نام دانشجویان جدیدالورود سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد تهران شمال

  • پس از انجام مراحل فوق، فرم اطلاعات شخصی در صفحه باز خواهد شد که دارای یک سری از اطلاعات فردی شماست و شما می بایست کادرهای دیگر را با اطلاعات مورد نیاز تکمیل نمایید و در نهایت، دکمه “ثبت” را بفشارید.

مرحله هشتم ثبت نام دانشجویان جدیدالورود سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد تهران شمال

  • بعد از انجام مراحل فوق، داوطلبان بایستی مدارک فردی خود مانند اسکن کارت ملی و شناسنامه و… را برای ثبت نام دانشگاه، در سامانه بارگذاری نمایند. در مرحله بعد نوبت به تکمیل فرم های تعهدنامه دانشجو می رسد که داوطلبان می بایست با دقت نسبت به تکمیل فرم های مربوطه اقدام نمایند و سپس مدارک تکمیلی کارشناسی را در سامانه آموزشیار، اسکن و بارگذاری نمایند. در نهایت، فرم های مربوط به توانمندی ها و مهارت ها و علایق در زمینه های مذهبی و قرآنی، هنری و ادبی و ورزشی در سامانه وجود دارد که تکمیل این فرم ها الزامی است. در صورتی که تمام مراحل را به درستی و با موفقیت پشت سر گذاشته باشید، لازم است به منظور اتمام روند ثبت نام ،روی گزینه “اعلام اتمام عملیات توسط متقاضی” کلیک کنید.

مرحله نهم ثبت نام دانشجویان جدیدالورود سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد تهران شمال

شایان ذکر است که سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد تهران شمال، علاوه بر موارد ذکر شده خدمات دیگری را نیز ارائه می کند و در شرایط کنونی دانشجویان می توانند اموری چون ارسال درخواست ها نظیر درخواست گواهی اشتغال به تحصیل و وام دانشجویی دانشگاه آزاد را از طریق این سامانه به انجام برسانند.

 

سوالات متداول

1- آیا آدرس سایت آموزشیار دانشگاه آزاد تهران شمال با سایر واحدها متفاوت است؟

خیر، تمامی دانشجویان دانشگاه های آزاد می توانند با ورود به سامانه edu.iau.ac.ir نسبت به انجام امور دانشجویی خود اقدام نمایند.

2- نحوه ورود به سایت آموزشیار دانشگاه آزاد تهران شمال به چه صورت است؟

داوطلبان می توانند با ورود به این سایت به نشانی edu.iau.ac.ir و مطابق با مراحل ذکر شده در مقاله، از امکانات سامانه آموزشیار بهره مند شوند.

3- سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد تهران شمال دارای چه امکاناتی می باشد؟

با ورود به این سامانه دانشجویان می توانند نسبت به پرداخت شهریه، انتخاب واحد، اعتراض به نمرات، ارزشیابی اساتید و... اقدام نمایند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره