خانه اخبار تحصیلی سامانه انتخاب رشته مجازی سنجش برای کنکور ۱۴۰۲ فعال شد

سامانه انتخاب رشته مجازی سنجش برای کنکور ۱۴۰۲ فعال شد

سامانه انتخاب رشته مجازی سنجش برای کنکور ۱۴۰۲ فعال شد

با توجه به بازه زمانی مشخص شده جهت انجام انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۲، تمام کسانی که مجاز به انتخاب رشته هستند، امکان دسترسی به سامانه مجازی را دارند.

سامانه انتخاب رشته مجازی سنجش برای کنکور 1402

حساس ترین بخش کنکور، فرآیند انتخاب رشته آن است که باید به درستی و با بررسی وضعیت کارنامه کنکور، علاقه و توانایی های داوطلبان انجام شود. سازمان سنجش برای انجام دقیق و اصولی این مرحله کنکور از یک سامانه مجازی استفاده می کند که همه ساله در بازه زمانی مشخص شده برای انتخاب رشته، بر روی سایت فعال می شود.

با توجه به مدت زمان مشخص شده (31 مرداد الی 4 شهریور) جهت انتخاب رشته کنکور سراسری 1402،  سامانه انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش نیز از 31 مرداد ماه بر روی سازمان سنجش فعال شده است. داوطلبانی که قصد انتخاب رشته را دارند باید وارد سایت سازمان سنجش شده و بعد از خرید اینترنتی کارت اعتباری 10 رقمی، وارد بخش انتخاب رشته مجازی شوند.

نکته: هزینه خرید هر کارت اعتباری انتخاب رشته برای سال ۱۴۰۲، معادل 80 هزار تومان می باشد.

نکته: تعداد دفعاتی که داوطلبان می توانند با هر کارت اعتباری اقدام به انتخاب رشته مجازی کنند، محدود است و پیشنهاد می شود که با حوصله و بررسی تمام موارد مثل علاقه، استعداد، ‌توانایی و مهارت ها، ویژگی ‌های شخصیتی و بازار کار اقدام شود.

مزایای استفاده از سامانه انتخاب رشته مجازی سنجش

  • با توجه به دسترسی سایت سنجش به تمام اطلاعات کارنامه داوطلبان در سال جاری و سال های قبل، این سامانه می تواند بهترین معیارها و راهنمایی ها را جهت چینش درست رشته ها در فرم انتخاب رشته، ارائه کند.
  • هنگام استفاده از سامانه مجازی انتخاب رشته سنجش، نیازی به وارد کردن اطلاعات اولیه کارنامه داوطلب نیست چون به محض وارد کردن اطلاعات ثبت نام مثل شماره داوطلب و شماره پرونده، اطلاعات و جزئیات کامل کارنامه استخراج می شود.
  • جهت استفاده از این سامانه، ابتدا باید سریال اعتباری انتخاب رشته مجازی را خریداری کرد و سپس با وارد کردن رشته های مورد علاقه، استان، شهر و دانشگاه های مورد نظر خود با توجه به رتبه قبولی، منتظر لیست پیشنهادی نرم افزار مجازی انتخاب رشته شد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره