خانه مدارس سامانه ثبت نام آزمون مدارس فرهنگ

سامانه ثبت نام آزمون مدارس فرهنگ

معرفی سامانه ثبت نام آزمون مدارس فرهنگ
سامانه ثبت نام آزمون مدارس فرهنگ

مدارس فرهنگ از جمله مدارس برگزیده کشور به شمار می روند که به واسطه برخورداری از امکانات آموزشی با کیفیت، دانش آموزان بسیاری مشتاق تحصیل در این مدارس هستند. مدارس فرهنگ مختص دانش آموزان دوره دوم متوسطه رشته انسانی بوده و شعبه های آن در سه استان تهران، اصفهان و کرمان دایر می باشد.

دانش آموزان مستعد و توانمند پایه تحصیلی نهم که قصد ورود به این مدارس را دارند، می بایست در آزمون ورودی آن شرکت کرده و حدنصاب علمی تعیین شده را کسب نمایند. ثبت نام آزمون مدارس فرهنگ برای داوطلبان استان تهران به صورت حضوری و از طریق مراجعه به شعب این مدارس صورت می پذیرد اما دانش آموزان متقاضی شرکت در آزمون ورودی مدارس فرهنگ استان های اصفهان و کرمان بایستی فرآیند نام نویسی خود را به صورت اینترنتی پیگیری نمایند. در این مطلب قصد داریم به معرفی سایت ثبت نام آزمون این مدارس آشنا کنیم.

لینک مستقیم ورود به سامانه ثبت نام آزمون مدارس فرهنگ استان اصفهان

لینک مستقیم ورود به سایت ثبت نام آزمون مدارس فرهنگ استان اصفهان

لینک مستقیم ورود به سامانه ثبت نام آزمون مدارس فرهنگ استان کرمان

لینک مستقیم ورود به سایت ثبت نام آزمون مدارس فرهنگ استان کرمان

ثبت نام مدارس فرهنگ استان تهران به صورت حضوری و استان های اصفهان و کرمان به صورت الکترونیکی به ترتیب از طریق سامانه های service.isfedu.ir و sanjesh.kermanedu.ir انجام می گیرد.

معرفی سامانه ثبت نام آزمون مدارس فرهنگ

همان طور که اشاره شد، نام نویسی متقاضیان آزمون مدارس فرهنگ استان تهران به صورت حضوری صورت می گیرد و دانش آموزان می بایست در زمان مقرر با همراه داشتن مدارک تعیین شده به نزدیک ترین دبیرستان فرهنگ به محل زندگی خود مراجعه نموده و ثبت نام کنند. اما این فرآیند در دو استان اصفهان و کرمان به صورت اینترنتی از طریق سایت اداره کل آموزش و پرورش همان استان ها انجام می گیرد.

سامانه ثبت نام آزمون مدارس فرهنگ استان اصفهان

دانش آموزانی که قصد دارند آخرین سال های تحصیل خود را در مدارس فرهنگ استان اصفهان سپری کرده و با بهره مندی از امکانات آموزشی آن، خود را برای حضور در رقابت حساس کنکور سراسری آماده کنند، می بایست در مدت زمان اعلام شده به “سامانه میز خدمت الکترونیکی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان” به نشانی service.isfedu.ir مراجعه کرده و اقدامات لازم را به انجام برسانند.

با توجه به این که تمامی مراحل نام نویسی به صورت اینترنتی انجام می شود، لازم است داوطلبان از مدارک مورد نیاز اسکن تهیه کرده و پس از تکمیل فرم تقاضانامه و درج اطلاعات خود، فایل های مربوطه را در سامانه بارگذاری نمایند. توجه داشته باشید که ثبت نام علاقه مندان پس از پرداخت هزینه نام نویسی از طریق کارت های بانکی عضو شبکه شتاب به حساب “تمرکز درآمدهای اختصاصی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان” نهایی خواهد شد.

لازم به ذکر است که این مبلغ تنها از طریق درگاه پرداخت اینترنتی سامانه مذکور قابل پرداخت بوده و دریافت هر گونه وجه به غیر از مبلغ تعیین شده تحت هر عنوانی ممنوع می باشد. علاوه بر امور مربوط به ثبت نام، داوطلبان جهت پیگیری اخبار این آزمون، دریافت کارت ورود به جلسه و مشاهده نتایج خود نیز می بایست از طریق همین سایت اقدام نمایند.

سامانه ثبت نام آزمون مدارس فرهنگ استان کرمان

مدارس فرهنگ در استان کرمان نیز دارای شعبه بوده و دانش آموزان پایه نهم این استان نیز می توانند با مراجعه به “سایت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان” به آدرس sanjesh.kermanedu.ir و پس از مطالعه دفترچه راهنمای ثبت نام مطابق مراحل زیر عمل کنند.

  • به سایت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان به نشانی sanjesh.kermanedu.ir مراجعه کنید.
  • از منوی موجود روی گزینه “ثبت نام در آزمون” کلیک نمایید.
  • پیش از آغاز فرآیند ثبت نام لازم است دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون مدارس فرهنگ را که در سمت چپ صفحه گشوده شده قرار دارد، دانلود کرده و به طور کامل مطالعه کنید.
  • سپس در همان صفحه گزینه “ثبت نام در آزمون” را انتخاب فرمایید.
  • اکنون لازم است بر روی گزینه “خرید کد ثبت نام” کلیک نموده و هزینه آزمون را بپردازید.
  • در صفحه جدید می توانید با وارد کردن نام، نام خانوادگی، تلفن همراه و کدملی نسبت به خرید کد ثبت نام اقدام کنید.
  • در صفحه گشوده شده یک بار اطلاعات وارد شده در مرحله قبل را چک کنید. در صورت صحت اطلاعات شماره فاکتور را یادداشت نمایید تا در صورتی که پرداخت شما ناموفق بود امکان پیگیری آن را داشته باشید.
  • حال روی عبارت “اتصال به بانک و پرداخت هزینه خرید کد ثبت نام” کلیک کنید.
  • در صفحه پرداخت اینترنتی، با وارد نمودن اطلاعات کارت بانکی خود مانند: شماره کارت، رمز اینترنتی (رمز دوم)، کد CVV2، تاریخ انقضای کارت و همچنین کد امنیتی، خرید شما تکمیل می شود.
  • در صورتی که وجه مذکور با موفقیت پرداخت شود کد ثبت نام برای شما نمایش داده خواهد شد. آن را دریافت نموده و برای مراحل بعد نزد خود نگه دارید.
  • پس از خرید کد ثبت نام مجددا وارد صفحه ثبت نام در آزمون شوید. حال می توانید پس از وارد کردن “کد ثبت نام و رمز ورود” روی گزینه “ورود” کلیک کنید.
  • اکنون می بایست اطلاعات خواسته شده را وارد کرده و مدارک مورد نیاز را نیز بارگذاری کنید و ثبت نام خود را به اتمام برسانید.

پس از پایان زمان ثبت نام آزمون مدارس فرهنگ و برگزاری آزمون ورودی آن دانش آموزان و والدین آن ها منتظر اعلام نتایج آزمون مدارس فرهنگ می باشند تا بتوانند نسبت به تشکیل پرونده و تکمیل فرآیند ثبت نام خود در مدرسه مورد نظر اقدام کنند. جهت دریافت اطلاعات تکمیلی می توانید بر روی لینک های مربوطه کلیک کنید.

 

سوالات متداول

1- ثبت نام مدارس فرهنگ چگونه انجام می گیرد؟

نام نویسی این مدارس در استان تهران به صورت حضوری و در استان های اصفهان و کرمان به صورت اینترنتی انجام می گیرد.

2- از چه طریقی می توان نسبت به ثبت نام مدارس فرهنگ استان کرمان اقدام کرد؟

نام نویسی مدارس فرهنگ این استان به صورت اینترنتی از طریق سایت sanjesh.kermanedu.ir صورت می گیرد.

3- نام نویسی مدارس فرهنگ استان اصفهان از طریق کدام سایت انجام می شود؟

متقاضیان این مدارس در استان اصفهان می بایست از طریق سایت service.isfedu.ir ثبت نام خود را به انجام برسانند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره مدارس پیج مدارس