خانه سامانه و سایت ve.cbi.ir | سامانه وام فرزندآوری | ورود به سایت ثبت نام

ve.cbi.ir | سامانه وام فرزندآوری | ورود به سایت ثبت نام

سایت ثبت نام وام فرزندآوری

با توجه به مشکلات اقتصادی که در سال های اخیر گریبان گیر درصد زیادی از افراد جامعه است، تمایل به تشکیل خانواده و به تبع آن فرزندآوری روز به روز در حال کاهش می باشد. با این حال مسئولین کشور در راستای اجرای طرح های جوانی جمعیت و تشویق خانواده ها به داشتن فرزند، اقدام به اعطای تسهیلات قرض الحسنه نه تنها برای فرزند اول، بلکه فرزندان دوم و سوم به بعد نیز نموده اند تا از این طریق بتوانند بخشی از هزینه های پرورش کودکان را برای والدین جبران نمایند. ثبت درخواست برای وام فرزند آوری به صورت اینترنتی و دریافت آن به گفته برخی از منابع کمتر از 45 روز خواهد بود.

همچنین نکته حائز اهمیت این است که سامانه تسهیلات قرض الحسنه فرزند تنها سایت و منبع مرجع رسمی کشور جهت ثبت نام وام فرزندآوری است و کاملا مستقل از سایت های jonobsoft و کندو می باشد. به همین روی جهت دسترسی مستقیم به این سامانه، لینک ورود به سامانه ثبت نام وام فرزندآوری در زیر قرار داده شده است.

 

✅ لینک مستقیم ورود به سامانه ثبت نام وام فرزندآوری

لینک مستقیم ورود به سامانه وام فرزند

 

لینک های میانبر دسترسی به بخش های مختلف سامانه ثبت نام وام فرزندآوری
شرایط و دستورالعمل دریافت وام
فرم ثبت نام درخواست تسهیلات فرزند
فرم ویرایش اطلاعات ثبت نام قبلی
فرم حذف ثبت نام
مشاهده آخرین وضعیت ثبت نام
بازیابی کد رهگیری ثبت نام

ثبت نام تسهیلات قرص الحسنه فرزندآوری، به ازای هر فرزند با شرایط تعیین شده از طریق آدرس اینترنتی ve.cbi.ir انجام می گیرد.

اهمیت وام فرزندآوری چیست؟

تامین نیازهای فرزندان و خانواده در شرایط اقتصادی کنونی در کشور، امری پر هزینه و دارای مشکلات فراوان خواهد بود و به همین سبب دولت درصدد برآمد تا با اعطای تسهیلاتی چون وام ازدواج دانشجویی، وام خرید لوازم منزل، وام فرزند و انواع وام بانکی به تبع آن افزایش رغبت والدین به فرزندآوری، گام موثری در جهت تحقق طرح های حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بردارد. مبالغی که از طرف بانک مرکزی برای این وام در نظر گرفته شده است به نسبت ترتیب فرزندان متفاوت و از 30 تا 150 میلیون تومان می باشد. این وام مانند وام اشتغال زایی با کارمزد 4 درصد برای والدین در نظر گرفته شده است. به دلیل شرایط تقریبا مساعد دریافت این تسهیلات درخواست عمومی نیز برای دریافت آن بالا است و لذا ثبت آن به صورت کاملا غیر حضوری و به صورت اینترنتی انجام خواهد شد.

معرفی سامانه وام فرزندآوری

تسهیلات فرزند آوری مرتبط با موضوع ماده 10 قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است. بر همین اساس طبق آخرین گزارش های حاکی از بانک مرکزی، برای خانواده هایی که دارای فرزندان متولد سال 1400 به بعد هستند، تسهیلاتی کاملا متفاوت تر از سال های قبل در نظر گرفته شده است. طبق این گزارش مسئولیت اعطای این وام بر عهده بانک مرکزی و همچنین سایر بانک ها و موسسات قرض الحسنه غیر دولتی می باشد.

همانطور که گفته شد خدمات ثبت نام این وام به صورت الکترونیکی و در بستر اینترنت ارائه می گردد و ممکن است اغلب افراد اطلاع دقیقی از امکانات این سامانه و شیوه ثبت درخواست نداشته باشند. در جهت رفاه حال والدین عزیز و دسترسی آسان تر به اطلاعات، در ادامه به معرفی این سامانه خواهیم پرداخت.

معرفی سایت وام فرزند

شماره 1:

منوی سمت راست شامل بخش های اصلی از خدمات سایت می باشد که عبارتند از:

  • شرایط و دستورالعمل ها: در این صفحه کلیه شرایط و ضوابط ضروری از زمان ثبت نام در سایت تا مراجعه به بانک توضیح داده شده است.
  • ثبت نام جدید: برای ثبت درخواست وام فرزند از قسمت ثبت نام جدید در این منو اقدام می نماییم که در تیترهای بعدی به طور کامل به آن می پردازیم.
  • ویرایش ثبت نام قبلی: در صورتی که اطلاعاتی را به اشتباه وارد نموده باشید، از قسمت ویرایش ثبت نام می توانید این اشتباهات را اصلاح کنید.
  • حذف ثبت نام: با توجه به اینکه دریافت وام اختیاری است، هرگاه از درخواست وام منصرف شدید می توانید از قسمت حذف ثبت نام اقدام کنید.
  • مشاهده وضعیت: پس از انجام ثبت نام به طور کامل، باید وضعیت درخواست خود را از قسمت مشاهده وضعیت پیگیری نموده تا در زمان تعیین شده در جریان امور قرار گرفته و به بانک مراجعه فرمایید.
  • بازیابی و چاپ کد رهگیری: در صورت در دسترس نبودن کد رهگیری برای پیگیری وضعیت خود، می توانید از این زبانه آن را بازیابی کنید.
  • پرسش های متداول: در این قسمت می توانید پرسش ها و مشکلاتی که در روند ثبت نام وام متداول است را مطالعه نموده تا در صورت داشتن این سوالات پاسخ آن را بیابید.
  • تماس با ما: اگر پرسشی در مورد بانک ها و شرایط آن ها داشته باشید از بخش «تماس با ما» می توانید به شماره تلفن بانک ها و یک سری سوالات متداول نیز دسترسی پیدا کنید.

شماره 2:

در کادر میانی، مراحل ثبت نام تسهیلات قرض الحسنه فرزند و روند دریافت آن را به طور خلاصه مشاهده می نمایید.

شماره 3:

در قسمت سایر پیوندها، لینک مستقیم ورود به سایت بانک هایی نشان داده شده که برخی از آن ها این تسهیلات را ارائه می دهند و در صورت نیاز می توانید دسترسی راحت تری به آن ها داشته باشید.

در پایین سایت نیز هشدار بانک مرکزی در مورد سامانه های غیر معتبر، آدرس اصلی ورود به سامانه ثبت نام وام فرزندآوری، اخبار و اطلاعیه های مهم را مشاهده می نمایید.

مدارک لازم برای ثبت نام در سامانه وام فرزندآوری

برای ثبت نام در سامانه وام فرزند آوری علاوه بر ارائه مدارک به بانک مربوطه، در مرحله دوم نیاز به یکسری مدارک جهت ثبت نام در سامانه نیز خواهد بود. ثبت نام در سامانه تنها برای ثبت درخواست و قرار گرفتن در لیست نوبت وام خواهد بود و نیازی به بارگذاری مدارک خاصی در سایت نمی باشد اما از آن جا که صحت اطلاعات اهمیت بسیاری دارد، توصیه می شود پیش از اقدام به ثبت نام مدارک زیر را آماده نمایید:

مدارک لازم جهت ثبت نام غیرحضوری در سامانه

  • شناسنامه پدر فرزند (درصورت جدا شدن والدین شناسنامه مادر نیز الزامی است)
  • شناسنامه فرزند
  • مشخصات محل سکونت

مدارک لازم جهت ارائه به بانک

  • اصل و فتوکپی کارت ملی و شناسنامه پدر و مادر نوزاد
  • فتوکپی تمامی صفحات شناسنامه نوزاد
  • اصل و فتوکپی کارت ملی و شناسنامه ضامن
  • ارائه یک فقره سفته

پس از اعلام زمان مراجعه به بانک، طی 45 روز فرصت دارید تا همراه با مدارک قابل ارائه به بانک عامل مراجعه نموده و درخواست خود را نهایی نمایید.

نحوه ثبت درخواست وام فرزند

متقاضیان ثبت نام تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری، پس از آماده نمودن مدارک ذکر شده در بخش قبل و با مراجعه به سامانه ثبت نام وام به نشانی ve.cbi.ir و همچنین دنبال کردن راهنمای تصویری زیر می توانند درخواست خود را ثبت نمایند.

  • با وارد کردن آدرس ve.cbi.ir،  صفحه سایت تسهیلات بانک مرکزی باز شده و “گزینه سامانه تسهیلات قرض الحسنه فرزند” را انتخاب نمایید.

 

مرحله اول ثبت نام وام فرزند آوری

  • بر روی “ثبت نام جدید” کلیک نمایید.

مرحله دوم ثبت نام وام فرزند آوری

  • در فرم باز شده اقدام به تکمیل مشخصات خواسته شده کرده و سپس دکمه “ادامه” را بفشارید.

مرحله سوم دریافت وام فرزند آوری

  • پس از تکمیل تمام مراحل، یک کد 10 رقمی به عنوان کد رهگیری برای شما نمایش داده می شود و به شماره همراه ثبت شده پیامک خواهد شد که به وسیله آن می توانید وضعیت وام خود را در سامانه پیگیری نمایید.

نکات مهم در خصوص شرایط ثبت نام وام فرزند آوری

  • برای دریافت وام فرزندآوری نیازی به سپرده گذاری نیست.
  • بازپرداخت این وام با یک تنفس شش ماهه همراه خواهد بود.
  • این وام به به والدین متولدین 1400 به بعد تعلق می گیرد و حداکثر تا دو سال امکان ثبت نام و دریافت وام فرزندآوری برای آنها وجود دارد.
  • برای دریافت وام نیاز به یک ضامن معتبر و ارائه سفته می باشد.
  • شرایط دارا بودن کارت پایان خدمت سربازی برای اعطای وام حذف گردیده است.
  • به ازای هر فرزند تنها یک بار تسهیلات قرض الحسنه فرزند آوری تعلق می گیرد.
  • درصورتی که در زمان دریافت وام فرزندآوری، فرزند دیگری به متولد گردد، این وام به کودک تازه متولد نیز بر اساس ضوابط تعیین شده تعلق خواهد گرفت.
  • وام فرزند آوری فرزند اول 30 میلیون تومان است و این مبلغ برای فرزند دوم و سوم و بالاتر متفاوت خواهد بود.
  • در صورت تولد فرزند سوم علاوه بر وام فرزند آوری، تسهیلات وام خرید زمین یا مسکن نیز به والدین تعلق خواهد گرفت.

پیگیری وام فرزند آوری با کد رهگیری

پس از این که ثبت نام خود را در سامانه نهایی کردید و کد رهگیری دریافت نمودید، باید روزانه اقدام به مشاهده وضعیت وام فرزند آوری نمایید تا در صورت اعلام به بانک عامل فرصت کافی برای تهیه مدارک لازم و مراجعه به بانک را داشته باشید. مراحل پیگیری و مشاهده وضعیت وام را در ادامه مشاهده می نمایید.

  • انتخاب گزینه “مشاهده وضعیت” در صفحه اصلی سایت

مرحله اول طریقه پیگیری وضعیت وام فرزند آوری

  • وارد کردن اطلاعات خواسته شده اعم از کد ملی سرپرست و فرزند، کد رهگیری و کلیک بر روی گزینه “مشاهده وضعیت”

مرحله دوم طریقه پیگیری وضعیت وام فرزند آوری

توجه داشته باشید که تمامی ثبت نام کنندگان دریافت وام فرزندآوری، باید از طریق مراحل یاد شده، شعبه تعیین شده توسط بانک عامل را که می بایست جهت دریافت تسهیلات به آن مراجعه نمایند، شناسایی کنند.

اعتراض به عملکرد بانک ها در پرداخت وام فرزندآوری

به نظر می رسد برخی از متقاضیان برای دریافت این وام به مشکلات بسیاری برخورد می کنند و بانک ها در پرداخت وام فرزند آوری کوتاهی می نمایند. در چنین شرایط نامناسب اقتصادی، وقتی بانک ها در مراحل مختلف این رویه، متقاضیان را کلافه می کنند، برای پیگیری این وضعیت به کجا باید مراجعه کرد؟

در پاسخ به این سوال باید  گفت که بانک مرکزی جهت رسیدگی به چنین مشکلاتی، سامانه ای را به نشانی crm.cbi.ir طراحی کرده است. جهت ثبت درخواست مراحل زیر را طی کنید.

  • وارد سامانه ثبت و رسیدگی به شکایات بانک مرکزی به نشانی crm.cbi.ir شوید و گزینه “ثبت درخواست” را بزنید.

مرحله اول ثبت درخواست در سامانه ثبت شکایات بانک مرکزی

  • در صفحه بعدی باید اطلاعات درخواستی را تکمیل کنید. در قسمت موضوع اصلی باید گزینه “تسهیلات بانکی” و در قسمت موضوع فرعی باید گزینه “تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری” را انتخاب کنید.

مرحله دوم ثبت درخواست در سامانه ثبت شکایات بانک مرکزی

  • پس از نوشتن توضیحات لازم در مورد درخواستتان در قسمت شرح در خواست و وارد کردن عبارت امنیتی، بر کلید “درخواست رمز یکبار مصرف” کلیک کنید. سپس کد ارسال شده به تلفن همراهتان را در فیلد مربوطه وارد نمایید.

مرحله سوم ثبت درخواست در سامانه ثبت شکایات بانک مرکزی

  • در پایان، بر کلید“ارسال” کلیک کنید. در صورت موفقیت آمیز بودن ثبت درخواستتان، کد رهگیری برایتان ارسال خواهد شد که به وسیله آن می توانید درخواست خود را پیگیری کنید. در صورت غیر موفقیت آمیز بودن پروسه، سامانه به قسمت مشکل دار اشاره خواهد کرد که با برطرف کردن آن می توانید به درستی فرآیند را تکمیل نمایید.

مرحله آخر ثبت درخواست در سامانه ثبت شکایات بانک مرکزی

پیگیری ثبت شکایت

برای پیگیری ثبت شکایت باید وارد سامانه ثبت و رسیدگی به شکایات بانک مرکزی به آدرس crm.cbi.ir شوید و مراحل زیر را طی کنید.

  • بر گزینه “پیگیری درخواست” کلیک کنید.

مرحله اول پیگیری ثبت درخواست در سامانه ثبت شکایت بانک مرکزی

  • در این صفحه کد رهگیری را که در آخرین مرحله ثبت شکایت دریافت کرده اید، وارد کنید و پس از نوشتن حاصل جمع اعداد در فیلد مربوطه بر کلید “جست و جو” کلیک کنید.

مرحله آخر پیگیری ثبت درخواست در سامانه ثبت شکایات بانک مرکزی

 

راهنمای دریافت کد رهگیری وام فرزندآوری

همراه داشتن شماره پیگیری 10 رقمی در تمام مراحل حتی مراجعه به بانک الزامی می باشد. لذا در صورت فراموشی آن برای بازیابی کد رهگیری وام فرزندآوری به صورت زیر عمل نمایید:

  •  انتخاب آیکون “بازیابی و چاپ کد رهگیری” در منوی سمت راست صفحه اصلی سامانه

مرحله 1 نحوه بازیابی کد رهگیری

  • ثبت اطلاعات موردنیاز در کادرهای مربوطه و سپس فشردن دکمه “مشاهده و چاپ کد رهگیری”

مرحله 2 نحوه بازیابی کد رهگیری

نکته: در برخی مواقع ممکن است افراد با وجود طی کردن مراحل ثبت نام، شماره پیگیری خود را در انتهای فرآیند دریافت نکنند. این دسته از متقاضیان نیز می بایست با مراجعه به قسمت “بازیابی و چاپ کد رهگیری” و بر اساس راهنمای تصویری درج شده در بالا، اقدام به دریافت شماره پیگیری خود نمایند.

آیا ثبت نام وام فرزندآوری قابل ویرایش می باشد؟

گاها ممکن است در زمان ثبت درخواست اطلاعات مورد نیاز را در سایت به اشتباه وارد نمایید یا پس از گذشت مدتی در وضعیت فرد تغییری همچون طلاق زوجین ایجاد شود. به همین خاطر گزینه ای جهت ویرایش ثبت نام در سامانه قرار داده شده که مراحل آن مطابق زیر است:

  • گزینه “ویرایش ثبت نام قبلی”را کلیک نمایید

مرحله 1 نحوه ویرایش اطلاعات ثبت نام وام فرزند آوری

  • با وارد کردن کد ملی فرزند و سرپرست و کد رهگیری، گزینه “ادامه” را بفشارید.

مرحله 2 نحوه ویرایش اطلاعات ثبت نام وام فرزند آوری

  • سپس می توانید اطلاعات را در فرم های آتی ویرایش نمایید.

نکته: تنها اطلاعات تماس، نشانی و شعبه قابل ویرایش می باشند و برای تغییر بانک خود باید ثبت نام را حذف و دوباره اقدام نمایید.

حذف ثبت نام وام فرزند در سامانه

با توجه به این که دریافت این تسهیلات اختیاری است، چنانچه به هر دلیلی امکان ادامه روند را نداشته و تمایل به لغو درخواست خود داشته باشید، می بایست همچون فرآیند زیر اقدام کنید.

  • کلیک بر روی آیکون “حذف ثبت نام”

مرحله 1 حذف ثبت نام وام فرزند آوری

  • وارد نمودن مشخصات فردی و سپس انتخاب  گزینه “ادامه”

مرحله 2 حذف ثبت نام وام فرزند آوری

تذکر: شایان ذکر است که در صورت استفاده از این امکان، اطلاعات قابل بازیابی نخواهند بود.

مبلغ و شرایط بازپرداخت وام فرزندآوری در سامانه

طبق اعلام بانک مرکزی به فرزندانی که از 1 فروردین سال 1400 به بعد متولد شده باشند، وام فرزند به مبالغ متفاوت با کارمزد 4 درصد و با داشتن یک ضامن معتبر، تعلق می گیرد. مبالغ این تسهیلات بر اساس ترتیب تولد فرزندان متغیر خواهد بود که در جدول زیر مشاهده می نمایید.

مبلغ وام فرزند و مدت بازپرداخت آن
نوع واممبلغ در نظر گرفته شدهبازپرداخت
وام فرزند اول30 میلیون تومان36 ماهه
وام فرزند دوم60 میلیون تومان48 ماهه
وام فرزند سوم90 میلیون تومان60 ماهه
وام فرزند چهارم120 میلیون تومان72 ماهه
وام فرزند پنجم و بیشتر150 میلیون تومان84 ماهه
وام فرزندان دو قلوبرحسب ترتیب تولد به هر کدام از کودکان وام جداگانه تعلق می گیرد.طبق ترتیب تولد و نوع وام تعیین می گردد.

 

چه بانک هایی ظرفیت ثبت نام وام فرزند را دارند؟

ظرفیت بانک ها برای اعطای تسهیلات به بودجه در نظر گرفته شده آن ها برای این امر در هر سال بستگی دارد و این امکان وجود دارد که در زمان مراجعه شما جهت نام نویسی، این خدمت برای بانک مورد نظر غیرفعال باشد. اغلب بانک ها در زمان های تعیین شده ای، این وام را ارائه می دهند مانند بانک های صادرات، مهر، سپه، ملی و… که در فرم ثبت نام جدید لیست می گردند.

 

سوالات متداول

1- آدرس سامانه ثبت نام وام فرزند چیست؟

ثبت نام وام فرزندآوری از طریق سامانه ve.cbi.ir انجام می گیرد.

2- پیگیری و مشاهده وضعیت ثبت نام وام فرزند چگونه صورت می گیرد؟

برای پیگیری وضعیت درخواست خود باید از طریق سایت ve.cbi.ir و منوی مشاهده وضعیت، با وارد کردن موارد لازم، وضعیت وام خود را مشاهده کنید.

3- آیا امکان حذف یا ویرایش درخواست ثبت نام وام فرزند وجود دارد؟

بله، از قسمت حذف ثبت نام و ویرایش ثبت نام قبلی می توانید این کار را انجام دهید.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۱۵ نظر
  1. زارع

    سلام وعرض ادب
    برای استان یزد چرا هیچ کدوم از بانک ها سایتشون باز نیست

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، شما می توانید برای پیگیری این موضوع حضورا به نزدیک ترین بانک واقع در محل سکونت خود مراجعه کنید.

  2. حسین

    باسلام من سه فرزنددارم واخری برج۹سال۹۹بهش تعلق میگیره یانه

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر دوست عزیز
      این وام به افرادی تعلق می گیرد که تاریخ تولد فرزندانشان از ۱ فروردین ۱۴۰۰ به بعد باشد.

  3. محمدرضا

    سلام من از بانک ملت اقدام میکنم قسمت فرا بانک کد پیگیری رو میزنم در جواب میگه هیچ پاسخی از بانک مرکزی در یافت نشد

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر دوست عزیز
      لطفا در ساعاتی دیگر اقدام بفرمائید یا با پشتیانی سایت تماس بگیرید.

  4. محمدرضا

    باسلام
    خدایش من فرزندسومم الان ۵ماهش هست ودقیقا ۴ماه ۲۰روز برتی وام ثبتنام کردم
    نه تعببن شعبه شده. نه پیامکی اومده
    چرامیگن کمترازدوماه
    دلیل نگفتن حقیقت چیه

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر دوست عزیز
      شما میتوانید از طریق پیگیری ثبت نام، در سایت نوبت خود را در صف انتظار مشاهده نمائید.

  5. زzenab

    سلام برامون پیامک اومده که وام فرزند دوم مبلغ ۶۰میلیون به شما پرداخت گردید ولی هیچ پولی نیومده تو حسابمون چیکار کنیم

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود
      بهتر است نزد بانک و حساب معرف خود رفته و موضوع را از آنجا جویا شوید.

  6. علی

    اصلا ثبت نام نمکنه هر شهری بزنی میزنه هیچ بانکی میزنه اعتبار نداره پس چی داره بانکا این چه بازی راه انداختین با مردم

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر دوست عزیز
      ثبت نام این وام برای تعداد افراد زیادی صورت گرفته است. در فرصت دیگری برای ثبت نام تلاش کنید که عملیات موفقیت آمیز باشد.

  7. جواد

    الکی چرا مردم رو دلخوش میکنین؟
    من یک هفته هستش که نمیتونم ثبت نام کنم
    تو شهر ما هیچ بانکی نیست که ثبت نام کنم
    قبل این وام هم دوسال دوندگی کردم نتونستم وام ودیعه مسکن بگیرم
    نزدیک یک ملیون هم هزینه کردم

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر دوست عزیز
      در حال حاضر تعداد متقاضیان زیادی با موفقیت برای وام فرزند آوری اقدام نموده اند.
      شما کافیست ثبت نام خود را در سایت انجام داده و از قسمت پیگیری ثبت نام برای مشخص شدن نوبت اقدام نمائید.

  8. علی

    ایا برای استان هرمزگان شهرستان جاسک وام فرزند اوری تعلق میگیرد

دریافت مشاوره