خانه دانشگاه آزاد سایت اعلام نتایج دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ | azmoon.org

سایت اعلام نتایج دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ | azmoon.org

سایت اعلام نتایج دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

از آن جایی که ثبت نام کنکور سراسری به صورت الکترونیکی انجام می شود‏‌، اعلام نتایج اولیه و نهایی آن نیز به صورت اینترنتی در اختیار شرکت کنندگان قرار می گیرد. همچنین همان طور که می دانید‏، پذیرش در دانشگاه آزاد به دو صورت با کنکور و بدون کنکور امکان پذیر است که در دوره پذیرش با کنکور افراد می بایست نتایج آزمون کتبی خود را از طریق سایت سازمان سنجش و نتیجه انتخاب رشته دانشگاه آزاد را از طریق سایت azmoon.org مشاهده کنند.

جواب پذیرش بدون آزمون نیست طی یک مرحله از طریق سایت اختصاصی دانشگاه آزاد تحت عنوان مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی این دانشگاه منتشر می شود. مشاهده هر کدام از نتایج نیازمند اطلاعات داوطلب می باشد که در ادامه جزئیات بیشتر برای شما ذکر شده است.

اعلام نتایج پذیرش بدون آزمون و همچنین نتایج انتخاب رشته با کنکور دانشگاه آزاد از طریق سایت azmoon.org منتشر خواهد شد.

معرفی سایت اعلام نتایج دانشگاه آزاد

اعلام نتایج دانشگاه آزاد برای پذیرش به دو شیوه با آزمون و بدون آزمون از طریق سایت دانشگاه آزاد صورت می پذیرد که در ادامه به معرفی آن پرداخته ایم.

سامانه اعلام نتایج با کنکور دانشگاه آزاد

مرحله اول پذیرش در رشته های باکنکور دانشگاه آزاد، شرکت در آزمون کتبی است که مشاهده نتیجه آن از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org امکان پذیر است. همانطور که در تصویر زیر ملاحظه می کنید سایت سنجش به سه قسمت عمودی تقسیم می شود.

معرفی سایت اعلام نتایج کنکور دانشگاه آزاد 1401

 

  • شماره 1: در این بخش نیز آیکون “سراسری” وجود دارد که افراد با فشردن آن می توانند به تمامی اطلاعیه ها و لینک های فعال از جمله لینک دریافت اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری دسترسی داشته باشند.
  • شماره 2: در این قسمت بروزترین مطالب و جدیدترین اطلاعیه ها قرار دارند که داوطلبان می توانند به محض انتشار نتایج خود، لینک مربوطه را از این قسمت مشاهده کرده و با کلیک بر روی آن، نسبت به دریافت کارنامه اقدام کنند.
  • شماره 3: از دو بخش سیستم پاسخگویی و دسترسی سریع تشکیل شده است. در صورتی که داوطلبان در خصوص آزمون هر سوال یا اعتراضی داشته باشند یا بخواهند اعتراض خود را ثبت نمایند، می توانند از طریق سیستم پاسخگویی نسبت به نحوه ثبت و ارسال درخواست در سایت سازمان سنجش اقدام کنند. در واقع شما با کلیک بر روی هر یک از تیترها وارد یک صفحه یکسان خواهید شد که می توانید اعمال مربوطه را از آن طریق انجام دهید.

در مرحله دوم بعد از دریافت نتایج اولیه از طریق سایت سازمان سنجش، داوطلبانی که نسبت به انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد اقدام کرده اند، می توانند کارنامه نهایی خود را از طریق سامانه اختصاصی این دانشگاه مشاهده کنند. صفحه ابتدایی سایت دانشگاه آزاد از سه بخش عمودی تشکیل می شود که به تفکیک شماره گذاری شده و در قسمت زیر توضیح داده شده اند.

مرحله دوم معرفی سایت اعلام نتایج دانشگاه آزاد

  • قسمت شماره 1: پرتال خبری موجود در این قسمت، اخبار و اطلاعیه های مربوط به روند پذیرش در دانشگاه آزاد از جمله نتایج نهایی کنکور دانشگاه آزاد را در اسرع وقت در اختیار افراد قرار می دهد.
  • قسمت شماره 2: این بخش حاوی لینک های فعالی است که داوطلبان می توانند در صورت مشاهده لینک دریافت نتایج با کنکور یا نتایج بدون کنکور دانشگاه آزاد از این طریق به صفحه مربوطه ورود کرده و نتایج خود را مشاهده نمایند.
  • قسمت شماره 3: از طریق این قسمت که تحت عنوان سامانه ثبت درخواست الکترونیکی در سایت قرار داده شده، داوطلبان می توانند جهت ارسال درخواست اعتراض و یا موارد دیگر در خصوص نتایج دوره های مختلف تحصیلی اقدام کنند.

سامانه اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه آزاد

در این بخش مطابق متن مذکور، شماره 1 برای مشاهده کارنامه و شماره 2 یا لیست سامانه ها علاوه بر نتایج انتخاب رشته باکنکور آزاد، برای دریافت لینک مستقیم اعلام نتایج بدون کنکور آزاد نیز قابل استفاده است. از طریق فشردن بخش سوم نیز می توان نسبت به ثبت اعتراض یا درخواست خود به نتایج بدون آزمون اقدام نمود.

مرحله دوم معرفی سایت اعلام نتایج دانشگاه آزاد

راهنمای مشاهده نتایج از طریق سایت دانشگاه آزاد

اعلام نتایج با کنکور دانشگاه آزاد

همان گونه که می دانید، نتایج اولیه کنکور سراسری از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org قابل مشاهده است اما در صورتی که داوطلبان در هنگام انتخاب رشته کنکور سراسری، نسبت به تکمیل فرم اینترنتی انتخاب رشته دانشگاه آزاد اقدام کرده باشند، می بایست نتایج آن را مطابق با مراحل ذیل از طریق سایت اختصاصی این دانشگاه مشاهده کنند.

  • پس از ورود به سایت مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد به آدرس اینترنتی azmoon.org و یاazmoon.iau.ac.ir بر روی لینک فعال “اعلام نتایج آزمون سراسری” کلیک نمایید.

مرحله اول اعلام نتایج با کنکور دانشگاه آزاد

  • سپس مطابق تصویر زیر دو کادر موجود را با اطلاعاتی مانند کد ملی و کد دسترسی تکمیل نموده و در آخر کلید “ورود” را بفشارید.

برای مشاهده نتایج 4 رشته پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی داوطلبان می بایست به سایت سازمان سنجش مراجعه و مطابق مراحل زیر اقدام نمایند.

  • وارد سایت سنجش به نشانی sanjesh.org وارد شده و روی گزینه “سراسری” را انتخاب نمایید.

مرحله اول دریافت کارنامه نهایی نوبت دوم کنکور سراسری

  • از مشخص شده گزینه “مشاهده و پرینت کارنامه نهایی آزمون سراسری سال 1402” انتخاب نمایید.

مرحله دوم دریافت کنکور

  • مجددا روی لینک فعال “مشاهده و پرینت کارنامه نهایی آزمون سراسری سال ۱۴۰۲” کلیک کنید.

مرحله سوم دریافت کارنامه کنکور

  • اطلاعات خواسته شده را درج نموده و کلید “ورود” را بفشارید.

مرحله چهارم دریافت کارنامه نهایی نوبت دوم کنکور سراسری

اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه آزاد

دسته ای از داوطلبان که برای ورود به دانشگاه آزاد مایل به شرکت در آزمون سراسری نبودند، پس از ثبت نام در پذیرش بدون کنکور این دانشگاه منتظر اعلام نتایج خود هستند که مراحل آن در ادامه برای شما شرح داده است.

  • پس از ورود به سایت دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org و یا azmoon.iau.ac.ir برای مشاهده نتایج دوره بدون آزمون، متناسب با مقطع موردنظر خود بر روی عنوان آن کلیک نمایید که در این صفحه 4 لینک برای مشاهده نتایج بدون آزمون مقاطع کارشناسی و کاردانی پیوسته و ناپیوسته در دسترس است.

نحوه مشاهده نتایج بدون کنکور دانشگاه آزاد بهمن ماه 1401 مرحله اول

  • در نهایت توسط هر یک از مقاطع تحصیلی وارد سایت azmoon.net خواهید شد که با کلیک بر روی لینک فعال مشاهده نتایج مربوط به هر مقطع وارد صفحه اختصاصی مربوط به نتایج آن خواهید می شوید.

مرحله دوم مشاهده نتایج بدون کنکور دانشگاه آزاد بهمن ماه 1401

  • سپس وارد صفحه ای مطابق تصویر زیر خواهید شد که پس از تکمیل کادرها با استفاده از اطلاعات شماره شناسنامه، سال تولد و کد ملی و سپس فشردن دکمه “جستجو” می توانید نتایج را دریافت کنید.

مرحله سوم مشاهده نتایج بدون کنکور دانشگاه آزاد بهمن ماه 1401

 

سوالات متداول

1- سایت مشاهده نتایج پذیرش بدون آزمون دانشگاه آزاد چیست؟

مشاهده نتایج بدون کنکور دانشگاه آزاد از طریق سایت azmoon.org و یا azmoon.iau.ac.ir امکان پذیر می باشد.

2- برای مشاهده نتایج بدون آزمون در سایت دانشگاه آزاد به چه اطلاعاتی نیاز است؟‌

داوطلبان برای مشاهده نتایج به شماره شناسنامه‏، کد ملی و سال تولد نیاز دارند.

3- آیا امکان ثبت اعتراض به نتایج دانشگاه آزاد از طریق سامانه آن امکان پذیر است؟

بله‏، داوطلبان می توانند از طریق سایت مربوطه نسبت به ثبت اعتراض خود اقدام کنند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید… 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره