خانه آزمون زبان های خارجی سایت ثبت نام آزمون سامفا

سایت ثبت نام آزمون سامفا

سامانه ثبت نام آزمون سامفا
سایت ثبت نام آزمون سامفا
همان طور که می دانید لازمه تحصیل دربرخی از کشورهای خارجی ، شرکت و همچنین قبولی در آزمون های بین المللی برگزار شده در آن کشورها ، مانند: تافل و آیلتس (انگلیسی) ، دلف (فرانسه) و ZD (آلمان) می باشد. که در این چند سال اخیر برگزاری آزمونی با عنوان “سامفا ” نام اختصاری عبارت “سنجش استانداردهای مهارت‌های فارسی” برای افرادی که از سایر کشورهای خارجی ، قصد اشتغال و یا تحصیل در ایران را دارند ، مدرک مورد قبول و معتبری به حساب می آید.

متقاضیان شرکت در آزمون می توانند در زمان مشخص شده با ورود به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند. متقاضیان شرکت در این آزمون ، دانشجویان غیر ایرانی از 34 کشور جهان ازجمله قزاقزستان ، چین ، آلمان ، لبنان ، عراق ، سوریه و افغانستان اند که در دانشگاه های تهران ، همدان ، مشهد ، اصفهان و قزوین به رقابت با یکدیگر می پردازند. که در واقع از این به بعد سند ورود به دانشگاه برای غیر فارسی زبانان ، گذراندن این آزمون خواهد بود و هیچ غیر ایرانی بدون مدرک و گواهی زبان فارسی ، در سطوح دانشگاهی قادر به تحصیل نمی باشد.

آزمون سامفا هرساله دو و یا سه مرتبه به صورت هماهنگ و همزمان در داخل و خارج از کشور برگزار می شود. ثبت نام این آزمون از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org انجام می شود.

سایت ثبت نام آزمون سامفا

با توجه به اینکه در حال حاضر حدود 27 هزار دانشجوی خارجی از 100 ملیت در کشور ما در حال تحصیل هستند ، طبق آئین نامه ، دانشجویان خارجی که قصد تحصیل در دانشگاه های ایرانی را دارند می بایستی به یادگیری زبان فارسی بپردازند و در انتهای دوره یادگیری ، در آزمون مربوطه (آزمون سامفا) ، از طریق ورود به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org ثبت نام کرده که در صورت حضور در روز برگزاری آزمون و قبولی در آزمون سامفا ، که در این چند سال اخیر ، معمولا 2 تا سه مرتبه در سال برگزار می شود ، ادامه تحصیل این افراد مهاجرت کننده از کشورهای خارجی ، در ایران ممکن می شود.

آزمون سامفا ، آزمونی است که جهت تعیین سطح مهارت های زبان فارسی ، افرادی که قصد تحصیل و یا اشتغال در ایران را دارند در دو گروه “سامفای عمومی” و “سامفای دانشگاهی” برگزار می شود. ثبت نام این آزمون ، عموما سه الی چهار هفته پیش از برگزاری آزمون ، آغاز می شود.

زمان و نحوه ثبت نام آزمون سامفا 

آزمون سامفا در دو قالب سامفای عمومی و آکادمیک برگزار می شود که سامفای عمومی مناسب افرادی است که قصد اشتغال و یا هرگونه فعالیت های غیر تحصیلی در ایران را دارند و سامفای دانشگاهی مناسب متقاضیان علاقه مند به تحصیل در ایران می باشد. سامفای دانشگاهی منحصراً در سطح آکادمیک (دانشگاهی) بوده و شامل بخش های شنیداری ، خوانداری ، نوشتاری و گفتاری می باشد که به سنجش مهارت های داوطلبان در این حوزه ها پرداخته می شود.

آزمون سامفا تاکنون در پنج دوره زمانی متفاوت برگزار شده ، که زمان برگزاری آخرین دوره 15 شهریور ماه 98 ، و همچنین زمان ثبت نام در آخرین دوره این آزمون ، هفته آخر مرداد ماه تا هفته اول شهریور ماه بوده که زمان خیلی مشخص و ثابتی برای ثبت نام و مدت ثبت نام این آزمون وجود ندارد و معمولا سه الی چهار هفته پیش از برگزاری آزمون ، اطلاعیه مربوط به ثبت نام آزمون بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org بارگذاری می شود. لذا داوطلبان گرامی می توانند باعضویت در کانال تلگرام مشاوره تحصیلی ایران مشاوره اخبار و اطلاعیه های دقیق در رابطه با زمان ثبت نام و برگزاری آزمون سامفا را پیگیری نمایند.

طبق اطلاعیه ها ی منتشر شده از سوی سازمان سنجش آموزش کشور ، ثبت نام در آزمون سامفا منحصرا به صورت اینترنتی و از طریق پایگاه اطلاع رسانی این سازمان به نشانی sanjesh.org صورت می پذیرد. برای ثبت نام در آزمون متقاضیان می توانند ضمن مطالعه راهنمای ثبت نام آزمون سامفا و پرداخت هزینه های مربوط به نام نویسی نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند.

هزینه مربوط به نام نویسی برای هر آزمون (عمومی یا آکادمیک) به صورت جداگانه بوده و متقاضیانی که قصد شرکت در هر دو آزمون را دارند می بایستی مبلغ 120 هزار تومان پرداخت کنند. (پرداخت هزینه (60 هزار تومانی برای هر آزمون) از طریق کارتهای بانکی عضو شبکه شتاب که پرداخت الکترونیکی آن ها فعال است) و نسبت به دریافت اطلاعات کارت اعتباری و دریافت سریال ثبت نام 12 رقمی خود اقدام نمایند. که در آخر داوطلبان می توانند با تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام و دریافت شماره داوطلبی ، ثبت نام خود را به پایان رسانده و با توجه به زمان برگزاری آزمون و دریافت کارت ورود به جلسه ، در آزمون شرکت نمایند.

شایان ذکر است ، نظر به اینکه تاکنون اطلاعیه ای از سوی سازمان سنجش آموزش کشور ، در خصوص برگزاری ششمین دوره آزمون سامفا منتشر نشده است و اطلاعات گفته شده همگی مربوط به دوره های قبلی برگزاری این آزمون اند ، لذا داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون سامفا را دارند می توانند با عضویت در کانال تلگرام مشاوره تحصیلی ایران مشاوره از آخرین اخبار و اطلاعیه های مربوط به ششمین دوره آزمون سامفا مطلع شوند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره