خانه مشاوره تحصیلی راهنمای ثبت نام آزمون سامفا 99

راهنمای ثبت نام آزمون سامفا 99

زمان و نحوه ثبت نام آزمون سامفا 99
راهنمای ثبت نام آزمون سامفا 99

همان گونه که بسیاری از ایرانیان به دلایل تحصیلی به کشورهای خارجی کوچ می نمایند، افراد زیادی نیز جهت تحصیل از کشور خود به ایران مهاجرت می کنند. می دانید که برای تحصیل در یک کشور خارجی، داشتن یک مدرک زبان انگلیسی امری ضروری و بسیار تاثیرگذار است. افرادی که قصد تحصیل و یا اشتغال در ایران را داشته باشند هم، به یک مدرک معتبر و قابل ارائه در کشورمان نیاز دارند. اما چه مدرکی؟

آزمون سامفا که نامش خلاصه عبارت “سنجش استاندارد مهارت های فارسی” است، به منظور تعیین سطح زبان فارسی افرادی است که قصد دارند در ایران به اشتغال یا تحصیل بپردازند. به طور کلی این آزمون به دو گروه “سامفای عمومی” و “سامفای دانشگاهی” تقسیم می شود. سامفای عمومی برای افرادی مناسب است که قصد دارند در ایران به اشتغال یا هرگونه فعالیت غیر تحصیلی بپردازند.

چنان چه فردی غیر فارسی زبان قصد تحصیل در یکی از رشته های دانشگاهی ایران را دارد، می بایست در آزمون سامفای دانشگاهی به مشارکت بپردازد. اما این نوع از آزمون سامفا، بسته به این که رشته مورد نظر چیست، خود به 4 زیرگروه تقسیم می شود: علوم مهندسی، علوم اجتماعی، علوم انسانی و علوم پزشکی. در ادامه به جزئیات بیشتری از این آزمون و نحوه ثبت نام آن خواهیم پرداخت.

ثبت نام در آزمون سامفا به صورت اینترنتی از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور امکان پذیر می باشد.

زمان ثبت نام آزمون سامفا 99

آزمون سامفا که تقریبا آزمونی نوپا به شمار می آید، چندین مرتبه در سال برگزار شده و تمام افراد غیر فارسی زبانی که قصد تحصیل یا اشتغال در ایران را دارند، مجاز به ثبت نام در آن می باشند.

مطابق با آخرین اطلاعیه منتشر شده از سوی سازمان سنجش آموزش کشور، هفتمین دوره نام ‌نویسی برای شرکت در آزمون سنجش استاندارد مهارت‌های زبان فارسی (سامفا) از روز سه‌شنبه مورخ 7 بهمن ماه 99 آغاز می گردد و تا روز پنجشنبه مورخ 16 بهمن ماه 99 ادامه دارد.

در نتیجه علاقه مندان ثبت نام می توانند در بازه زمانی مذکور فرآیند نام نویسی خود را به‌صورت اینترنتی و از طریق پایگاه اینترنتی سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org به انجام برسانند.

در صورت تمدید مهلت ثبت نام در هفتمین دوره آزمون سامفا برای سال 99 این مقاله به روز رسانی خواهد شد، همچنین شما عزیزان می توانید با پیوستن به کانال تلگرام مشاوره تحصیلی ایران مشاوره، در صورت ارائه فرصتی مجدد جهت نام نویسی، از تاریخ آن در اسرع وقت آگاه شوید.

نحوه ثبت نام آزمون سامفا 99

همان گونه که ذکر شد، داوطلبان می توانند به صورت اینترنتی و از طریق مراجعه به سایت مربوطه در زمان مشخص مراحل ثبت نام خود را به انجام برسانند که در ادامه مراحل تصویری آن برای شما عزیزان شرح داده شده است.

مرحله اول ثبت نام در آزمون سامفا

  • در این صفحه می بایست عبارت “سیستم ثبت نام هفتمین آزمون سنجش استاندارد مهارت های زبان فارسی (سامفا) سال 1399” را انتخاب نمایید تا به سیستم نام نویسی هدایت شوید.

مرحله دوم ثبت نام در آزمون سامفا

  • جهت آغاز مراحل ثبت نام آزمون سامفا باید اول هزینه آن را بپردازید که بدین منظور، مطابق با تصویر ذیل بر روی “خرید کارت” کلیک کنید.

مرحله سوم ثبت نام در آزمون سامفا

  • پس از مطالعه مندرجات موجود در این صفحه، عبارت “تایید و ادامه” را انتخاب نمایید.

مرحله چهارم ثبت نام در آزمون سامفا

  • اطلاعات شخصی خود اعم از نام، نام خانوادگی و تلفن همراه را در کادرهای مربوطه درج نموده و سپس کلید “تایید و ادامه” را بفشارید.

مرحله پنجم ثبت نام در آزمون سامفا

  • پس از تکمیل موارد فوق، سایت یک شماره سفارش در اختیار شما قرار می دهد که ضروری است آن را تا پایان مراحل ثبت نام نزد خود نگه دارید. حال عبارت “پرداخت و تایید نهایی” را جهت ورود به مرحله بعدی کلیک کنید.

مرحله ششم ثبت نام در آزمون سامفا

  • در این صفحه نیز می بایست بخش های مشخص شده را با استفاده از اطلاعات کارت بانکی خود کامل نمایید و کلمه “پرداخت” را بفشارید.

مرحله هفتم ثبت نام در آزمون سامفا

  • حال مجددا به صفحه ابتدایی ثبت نام بازگشته و عبارت “تایید و ادامه – گام بعدی” را انتخاب کنید.

مرحله هشتم ثبت نام در آزمون سامفا

  • پس از ثبت کردن شماره سریال کارت اعتباری و عبارت امنیتی موجود در صفحه، “ورود به سیستم” را فشار دهید تا مراحل نام نویسی شما در آزمون سامفا آغاز گردد.

مرحله نهم ثبت نام در آزمون سامفا

پس از ارسال عکس مطابق با قوانین بیان شده در سایت و همچنین تکمیل نمودن فرم اینترنتی ثبت نام با استفاده از اطلاعات خود، یک کد پیگیری از سوی سایت برای شما صادر می شود که لازم است آن را تا زمان اعلام نتایج نزد خود حفظ نمایید.

زمان و محل برگزاری آزمون سامفا 99

پیش از هر اقدامی، داوطلبان باید، وجه ثبت نامی پرداخت نموده و کارت اعتباری را از طریق sanjesh.org خریداری کنند. سپس یک شماره سریال 12 رقمی در اختیار داوطلبان قرار می گیرد که با در دست داشتن آن وارد سایت سازمان سنجش شده و فرآیند ثبت نام را آغاز می نمایند. در صورتی که متقاضی شرکت در هر دو گروه عمومی و دانشگاهی باشید، باید برای هر دو گروه، کارت اعتباری خریداری کنید. نکته قابل توجه این است که متقاضی شرکت در آزمون آکادمیک، باید به هنگام ثبت نام، زیر گروه سامفای دانشگاهی خود را تعیین نماید.

محل برگزاری آزمون سامفا، در هر دوره متغیر می باشد از این رو، نمی توان برخی مکان های ثابت را به عنوان برگزار کننده آزمون سامفا در نظر گرفت. جالب است بدانید، گاها این آزمون علاوه بر حوزه های امتحانی داخلی، دارای حوزه های امتحانی خارج از کشور نیز می باشد که آن هم مربوط به حدنصاب رسیدن تعداد متقاضیان در زمان نام نویسی می شود.

آزمون مذکور در صبح و بعد از ظهر جمعه مورخ 1 اسفند ماه 99 همزمان با حوزه‌های داخل کشور، در حوزه‌های امتحانی خارج کشور در کشورهای عراق، مصر، عمان، لبنان، سوریه، ترکیه، چین و گرجستان برگزار خواهد شد.

ساختار آزمون سامفا 99

به طور کلی این آزمون، به 4 بخش شنیداری، درک مطلب، نوشتاری و مکالمه تقسیم بندی می شود که میزان نمره دهی هر بخش از 0 تا 60 و مجموعا 240 امتیاز است. مدت زمان کل آزمون سامفای عمومی و دانشگاهی 195 دقیقه می باشد که به صورت جزئی تر در ادامه شرح داده شده است.

  • شنیداری: 30 سوال – 60 دقیقه
  • درک مطلب: 30 سوال – 60 دقیقه
  • نوشتاری: 2 پرسش – 60 دقیقه
  • مکالمه: 2 موضوع – 15 دقیقه

نکته ای که لازم به ذکر است، در آزمون سامفای دانشگاهی تمام زیرگروه ها، سوالاتی که در بخش شنیداری مطرح می شود یکسان است اما سه بخش دیگر برای هر زیرگروه متفاوت می باشد.

نمره دهی آزمون و اعتبار مدرک سامفا

ممکن است برایتان سوال شود، حداقل امتیازی که جهت قبولی در این آزمون نیاز است، چه عددی می باشد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که بحث قبولی و یا مردودی در آزمون سامفا مطرح نیست. چرا که هر مرکز بازرگانی و یا دانشگاهی، یک حد نصاب نمره ای برای پذیرفتن متقاضیان، در نظر گرفته و سقف حداقلی و حداکثری هر کدام با دیگری متفاوت است. اما به طور میانگین می توان گفت جهت پذیرش در اکثر مراکز (چه بازرگانی و چه دانشگاهی) باید حداقل 50 امتیاز از هر بخش را کسب نمود.

مدرکی که به موجب شرکت در این آزمون، اعطا می گردد به دو زبان فارسی و انگلیسی ترجمه شده و دارای مدت اعتباری معادل با دو سال می باشد. به این معنی که دارندگان مدرک باید پس از دو سال، مجددا در این آزمون شرکت کرده و مدرک جدیدی دریافت نمایند. آزمون های زبانی هم هستند که اخذ آن ها، می تواند موجبات تحصیل و امرار معاش شما را در سایر کشورها فراهم آورد. بنابراین اگر متقاضی تحصیل یا اشتغال در سایر کشورها هستید می توانید از لینک های ثبت نام آزمون TOEFL ، ثبت نام آزمون آیلتس، ثبت نام آزمون TOLIMO و … بهره ببرید.

 

سوالات متداول 

1- فرآیند ثبت نام در آزمون سامفا 99 از چه تاریخی آغاز می شود؟

ثبت نام در این آزمون از روز سه ‌شنبه مورخ 7 بهمن ماه 99 آغاز می گردد.

2- ثبت نام در آزمون سامفا چگونه صورت می گیرد؟

نام نویسی به صورت اینترنتی و مطابق با مراحل موجود در این مقاله انجام می شود.

3- اعتبار مدرک سامفا به چه صورت می باشد؟

مدرک سامفا تا 2 سال اعتبار دارد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک نظر
  1. عباس جدگال

    سلام . زمان دقیق ثبت نام استخدامی اموزش و پرورش کی است

دریافت مشاوره