خانه دانشگاه آزاد ورود به سایت دانشگاه آزاد اهواز | ahvaz.iau.ir

ورود به سایت دانشگاه آزاد اهواز | ahvaz.iau.ir

لینک مستقیم ورود به سامانه مجازی دانشگاه آزاد واحد اهواز
ورود به سایت دانشگاه آزاد اهواز

تمامی دانشگاه ها جهت تسهیل امور اداری و خبر رسانی سریع به اساتید، کارمندان و دانشجویان، سایت اختصاصی خود را راه اندازی می نمایند که دانشگاه آزاد واحد اهواز از این قاعده مستثنی نمی باشد.

 

از آنجایی که بسیاری از فعالیت های مربوط به واحدهای دانشگاه آزاد در دامنه های اینترنتی یکپارچه ای همچون سامانه سیدا دانشگاه آزاد و یا سایت منادا دانشگاه آزاد انجام می گیرد، سایت اصلی واحدهای مختلف آزاد علاوه بر ارائه اطلاعیه ها و آخرین اخبار دانشگاه، درگاه های ورود به دامنه های یکپارچه مختلفی را نیز در خود جای داده است.

 

هر کدام از درگاه های  مورد بحث امور مختلف دانشجویان از جمله محصلین دانشگاه اهواز را به انجام می رسانند.در ادامه تمامی خدمات سایت این دانشگاه به همراه لینک های مستقیم سامانه های مرتبط و پرکاربرد برای شما قرار داده شده است. 

 

✅️ لینک مستقیم ورود به سامانه دانشگاه آزاد اهواز

 

برای دریافت کلیه فرم های اداری و اطلاع از آیین نامه های دانشگاه آزاد اهواز کافیست به نشانی ahvaz.iau.ir مراجعه نمایید.

معرفی سایت دانشگاه آزاد اهواز

پس از آنکه مطابق نتایج منتشر شده بر روی سایت دانشگاه آزاد، متقاضیان در واحد اهواز مورد پذیرش قرار گرفتند و مراحل ثبت نام خود را تکمیل کردند، بایستی آگاهی لازم را در خصوص نحوه انتخاب واحد، شرکت در کلاس ها و کلیه مسائل آموزشی مرتبط کسب نمایند که تمامی اطلاعات مورد نیاز در پایگاه اینترنتی این دانشگاه قرار گرفته است.

 

لازم به ذکر است که کاربران این سایت تنها دانشجویان نیستند، بلکه اساتید و کارکنان دانشگاه نیز می توانند به سامانه مذکور مراجعه نمایند. در ادامه کاربردی ترین بخشهای سامانه دانشگاه آزاد واحد اهواز را با هم مرور خواهیم کرد.

شماره 1

در این قسمت میتوانید گزینه های زیر را مشاهده نمایید.

  • تلفن ها: تمامی شماره های تماس مورد نیاز دانشجویان در قالب جدول قرار داده شده است.
  • اعضای هیئت علمی: استاد مود نظر خود را جست وجو کرده و اطلاعاتی همچون سوابق علمی آن ها را مشاهده کنید.
  • سامانه های مجازی: برای دسترسی به امکانات مختلف دانشگاه از جمله آموزش مجازی، انتخاب واحد، استفاده از کتابخانه و یا رزرو غذا سامانه های متعددی ایجاد شده است که با ورود به بخش “سامانه های مجازی” می توانید لینک مستقیم هر یک از سایت های مذکور را دریافت نمایید.
  • ورود به سامانه آموزش مجازی: یکی از این سامانه های تحت نظارت دانشگاه آزاد سامانه وادانا دانشگاه آزاد می باشد که در حال حاضر کلاس های درسی واحد اهواز در آن برگزار می گردد.
  • ورود به آموزشیار: کلیه دانشجویان برای خدماتی همچون انتخاب واحد باید از طریق این سامانه اقدام نمایند.

شماره 2

اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد مسئولین هر بخش از دانشگاه آزاد اهواز و نحوه برقراری ارتباط با آنان کسب کنید، کافیست بر روی این گزینه های “ریاست” و “معاونت ها” در این بخش کلیک نمایید. همچنین انجام بسیاری از فرآیندهای آموزشی، پژوهشی، استخدامی و … شرایط ، مدارک و فرم های مربوط به خود را نیاز دارد که در این قسمت تمامی آیین نامه ها و فرم ها جهت انجام امور اداری مختلف برای کارکنان، دانشجویان و اساتید قرار داده شده است.

شماره 3

در این قسمت از سامانه اطلاعیه های مهم و رویداد ها قرار می گیرند که کاربران می توانند با استفاده از آن از آخرین اخبار و دستورالعمل ها آگاه شوند.

شماره 4

علاوه بر قسمت مشخص شده در نوار بالای ابتدای صفحه سایت، در قسمت خدمات فناوری اطلاعات نیز سامانه های اصلی و پرکاربرد که ممکن است مورد استفاده واقع شوند، مشاهده می شود. همچنین برای دریافت VPN و ایمیل دانشگاهی می توانید از لینک قرار داده شده در این بخش استفاده نمایید.

شماره 5

در صورتی که قصد دارید در مقاطع مختلف آموزشی این دانشگاه به تحصیل بپردازید، با مراجعه به قسمت “تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز” و کلیک بر روی مقطع مدنظر می توانید از شرایط پذیرش و سایر موارد آگاه شوید.

نحوه ورود به سایت دانشگاه آزاد اهواز

برای دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه اهواز پرتال ورود به صفحه شخصی در داخل این سایت وجود ندارد اما برای ورود به بسیاری از سامانه های پرکاربرد دیگر می توانید از لینک های قرار داده شده در پایگاه اینترنتی دانشگاه آزاد اهواز استفاده کنید.

 

مهمترین سامانه ای که می توانید از طریق سایت دانشگاه آزاد اهواز به آن وارد شوید، سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد می باشد که در ادامه نحوه ورود به آن از طریق این پایگاه را مرور خواهیم کرد.

ورود به سامانه آموزشیار

  • ورود به سایت دانشگاه اهواز به نشانی ahvaz.iau.ir و انتخاب لینک فعال “آموزشیار [ورود-آموزشی]” از قسمت بالای صفحه

مرحله اول ورود دانشجویان به سایت دانشگاه آزاد اهواز (آموزشیار)

مرحله دوم ورود دانشجویان به سایت دانشگاه آزاد اهواز (آموزشیار)

  • فشردن کلید مربوط به نقش خود مانند فشردن گزینه“دانشجو”

مرحله سوم ورود دانشجویان به سایت دانشگاه آزاد اهواز (آموزشیار)

  • درج شماره دانشجویی، کد امنیتی و انتخاب کلید “ورود”

مرحله چهارم ورود دانشجویان به سایت دانشگاه آزاد اهواز (آموزشیار)

لینک های مستقیم ورود به سامانه های مختلف سایت دانشگاه آزاد اهواز

همانطور که پیش تر مطرح شد، یکی از اهداف راه اندازی سامانه برای دانشگاه ها ایجاد دسترسی کامل و آسان برای کاربران به کلیه خدمات آن می باشد. برخی خدمات از طریق سامانه های اختصاصی و یکپارچه دانشگاه آزاد همچون سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد و سایت پژوهشیار ارائه می گردند که در ادامه لینک های مستقیم کاربردی مورد نیاز قرار داده شده است.

سامانه وادانا

سامانه وادانا به منظور حل مشکل برگزاری کلاس های مجازی دانشگاه آزاد در دوران کرونا راه اندازی شد که متقاضیان می توانند با ورود به این سایت مطابق با زمان بندی برنامه انتخاب واحد خود در کلاس های آنلاین دروس شرکت نمایند.

 

✅️ لینک مستقیم ورود به سامانه وادانا

سامانه پژوهشیار

سایت پژوهشیار دانشگاه آزاد به منظور یکپارچه سازی امور مرتبط با پایان نامه ها و رساله های دانشجویی طراحی گشته است که اساتید و دانشجویان می توانند جهت به انجام رساندن امور مربوط به سامانه ذیل مراجعه کنند.

 

✅️ لینک مستقیم ورود به سامانه پژوهشیار

سامانه ساجد

دانشگاه آزاد اسلامی به منظور مدیریت منابع مالی و موارد زیر، سامانه ساجد دانشگاه آزاد را طراحی کرده است

  • ثبت درخواست وام
  • جذب هیات علمی
  • ثبت نام صلاحیت علمی و پژوهشی مدرسان حق التدریس
  • ثبت درخواست نقل و انتقال اعضای هیات علمی

 

✅️ لینک مستقیم ورود به سامانه ساجد

سامانه الماس

دانشجویانی که موفق به دریافت وام دانشجویی شده اند، می توانند با مراجعه به سایت الماس اقساط وام خود را در زمان های تعیین شده پرداخت نمایند.

 

✅️ لینک مستقیم ورود به سامانه الماس

سامانه صدرا

دانشگاه آزاد استان خوزستان به منظور افزایش توانایی های کارکنان، اعضای هیئت علمی و مدیران خود سامانه صدرا را راه اندازی نموده است که افراد با ثبت نام در این پایگاه می توانند از دوره های مختلف آموزش ضمن خدمت که برگزار می گردند، مطلع گشته و در آن ها شرکت نمایند.

 

✅️ لینک مستقیم ورود به سامانه صدرا

کتابخانه دانشگاه

دانشجویان و اساتید برای دسترسی به منابع دروس مختلف می توانند از کتابخانه دانشگاه آزاد واحد اهواز بهره مند شده و برای رزرو یک کتاب و یا تمدید مهلت آن به صورت غیرحضوری اقدامات لازم را انجام دهند.

 

✅️ لینک مستقیم ورود به سامانه کتابخانه دانشگاه آزاد اهواز

سوالات متداول

1- نشانی اینترنتی سایت دانشگاه آزاد اهواز چیست؟

برای استفاده از این سامانه کافیست به آدرس اینترنتی ahvaz.iau.ir مراجعه نمایید.

2- سایت دانشگاه آزاد اهواز به چه منظور راه اندازی شده است؟

این سامانه جهت تسهیل دسترسی به تمامی پایگاه ها، فرم ها و دیگر سامانه های مرتبط این واحد راه اندازی گشته است.

3- آیا امکان انجام انتخاب واحد در سایت دانشگاه آزاد اهواز وجود دارد؟

خیر، برای این منظور باید به سامانه آموزشیار مراجعه نمایید که لینک مستقیم آن در این مطلب قرار دارد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره