خانه دانشگاه آزاد ورود به سایت دانشگاه آزاد تهران مرکز | ctb.iau.ir

ورود به سایت دانشگاه آزاد تهران مرکز | ctb.iau.ir

ورود به سامانه دانشگاه آزاد تهران مرکز
ورود به سایت دانشگاه آزاد تهران مرکز

دانشگاه آزاد یکی از مراکز پیشرو در ارائه خدمات آموزشی پایدار و نوین می باشد که در طول سال های فعالیت خود، همواره در تلاش برای ارتقای سطح تحصیلات جامعه بوده است. در این میان، واحد مرکزی دانشگاه آزاد تهران که قدیمی ترین واحد تاسیس شده این دانشگاه می باشد، در راستای تحقق توسعه فناوری های مدرن الکترونیک اقدام به راه اندازی سامانه ای جهت ارائه خدمات آموزشی و پژوهشی به دانشجویان، اساتید و کارکنان خود کرده است.

سایت دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز، خدمات الکترونیک نظیر آموزشی، پژوهشی و اداری را به کاربران خود ارائه می کند. دانشجویان، اساتید و کارمندان از جمله کاربران این سایت هستند که امکان بهره مندی از خدمات الکترونیکی ارائه شده را دارند. آگاهی از جزئیات خدمات این سامانه و اطلاعات لازم جهت ورود به کاربران در استفاده بهتر از آن ها کمک خواهد بود.

لینک ورود مستقیم به سامانه دانشگاه آزاد تهران مرکز

لینک ورود مستقیم به سامانه دانشگاه آزاد تهران مرکز

ورود به سامانه دانشگاه آزاد تهران واحد مرکزی از طریق نشانی ctb.iau.ir امکان پذیر می باشد.

معرفی سامانه دانشگاه آزاد تهران مرکز

سایت دانشگاه آزاد تهران واحد مرکزی از بخش های متفاوت تشکیل شده است که هر یک وظیفه انجام بخشی از امور مرتبط با دانشجویان را عهده دار می باشد. در ادامه مقاله، بخش های ارائه دهنده خدمات تحصیلی و امور غیر تحصیلی سامانه این دانشگاه را معرفی خواهیم کرد.

امکانات سایت دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز

1) ثبت نام ورودی های جدید

دانشجویانی که به تازگی در نیمسال اول 1401 – 1402 دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز پذیرفته شده اند، می بایست از طریق این بخش سایت جهت ثبت نام غیرحضوری اقدام نمایند. با کلیک بر روی لینک “ثبت نام ورودی های جدید”  راهنمای دقیق مراحل نام نویسی به همراه دستورالعمل ها و اطلاعیه های لازم برای تمامی مقاطع کارشناسی، ارشد و دکتری قرار داده شده است.

2)آموزشیار

آموزشیار سامانه خدمت امور آموزشی دانشگاه آزاد می باشد. در این سامانه تمامی امور مربوط به دانشجویان، اساتید و کارکنان واحدهای مختلف دانشگاه آزاد نظیر مشاهده دروس، انتخاب واحد، پرداخت شهریه و غیره قابل انجام و پیگیری است. تمامی کاربران سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد نام کاربری و رمز عبور مشخصی دارند که از طریق دانشگاه به آن ها ارائه می گردد. مراجعه کنندگان به سایت دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز با کلیک بر روی لینک “آموزشیار” مستقیما وارد سامانه مورد بحث خواهند شد.

امکانات سایت دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز

3) اطلاعیه ها

از طریق این پنل، اخبار و اطلاعیه های مهم دانشگاه آزاد تهران مرکز که مخاطبان آن، فعالان دانشگاهی از قبیل اساتید، دانشجویان و کارکنان بخش خدمات آموزشی هستند، اطلاع رسانی می شود. اخبار مربوط به زمان انتخاب واحد دانشجویان، زمان آغاز به کار فعالیت های دانشگاهی، اطلاعیه های مرتبط با همایش ها و کنفرانس ها، برگزاری مسابقات درون و برون دانشگاهی و… در این قسمت به نمایش در خواهد آمد. لازم به ذکر است که آرشیو اخبار و اطلاعیه های مهم در طول سال جاری نیز در این بخش نگهداری می شود تا در صورت نیاز دانشجویان در اختیار آن ها قرار گیرد.

4) اخبار دانشگاه

در این بخش آخرین وقایع نظیر جلسات مدیریت، مراسم های برگزار شده در دانشگاه، نمایشگاه ها و سمینارهای پژوهشی همراه با گزارش کامل جهت اطلاع دانشجویان و کاربران سایت به صورت مستند قابل دسترسی است.

امکانات سایت دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز

5) پنل خدمات آموزشی

در این کادر، امور و خدمات آموزشی مرتبط با تمامی اقشار دانشگاهی عرضه می شود. لازم به ذکر است، این پنل یکی از مهم ترین بخش های سامانه دانشگاه آزاد تهران واحد مرکزی می باشد که در ادامه به معرفی آن م12ی پردازیم.

سامانه پست الکترونیک 

در این قسمت لینک مستقیم ورود به سامانه پست الکترونیک دانشجویان، اساتید و کارمندان قرار داده شده است. هر یک  از افراد مشغول به تدریس، تحصیل یا خدمت در دانشگاه آزاد دارای پست الکترونیک مخصوص این دانشگاه می باشد. دسترسی به این پست الکترونیک از طریق درج نام کاربری و رمز عبور امکان پذیر می باشد.

سامانه انتخاب واحد و اطلاعات تحصیلی (سایت سیدا دانشگاه آزاد)

سامانه جامع سیدا دانشگاه آزاد، بررسی و رسیدگی به امور مربوط به انتخاب واحد دانشجویان مقاطع و رشته های مختلف را در زمان و موعد اعلام شده از سوی دانشگاه امکان پذیر کرده است. همچنین لینکی برای نمایش لیست دروس ارائه شده در ترم جاری و ثبت نام دانشجویان جدیدالورود نیز علاوه بر سامانه آموزشیار‏، در این قسمت قرار دارد.

لینک ورود مستقیم به سامانه انتخاب واحد و اطلاعات تحصیلی

stu.iauctb.ac.ir/login.aspx

سامانه پایان نامه ها

در این سامانه لیستی از پژوهش ها و تحقیقات به عمل آمده توسط دانشجویان تحصیلات تکمیلی به منظور بهره مندی دانشجویان دیگر از مطالب این پروژه ها طراحی گردیده است. لازم به ذکر است طبق اطلاعیه دانشگاه تهران واحد مرکزی، تمامی متون و مقالاتی که از این بخش برداشت می شود باید همراه با ذکر منبع و استناد به واحد مرکزی دانشگاه آزاد تهران باشند. به علاوه امکان دریافت تمامی فرم ها و بخشنامه های آموزشی و اداری مرتبط با تحصیلات تکمیلی و ارائه پایان نامه از این طریق قابل دریافت هستند.

لینک ورود مستقیم به سامانه پایان نامه های دانشگاه آزاد تهران واحد مرکزی

thesis.iauctb.ac.ir

شاهد و ایثارگر

در این قسمت از پنل آموزشی سامانه ای مرتبط با دانشجویان و اعضای کارکنان و اساتید شاهد و ایثارگر، اطلاعیه ها و مراسم های برگزار شده توسط نهادهای مرتبط در این دانشگاه اطلاع رسانی خواهد شد.

امکانات سایت دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز

6) پنل مدیریت خدمات پژوهشی

این قسمت خدماتی را مختص سه درگاه عرضه کننده خدمات پژوهشی برای دانشجویان و افراد علاقه مند را در قالب پایان نامه و رساله ها، نشریات و همایش ها ارائه می کند.

پایان نامه و رساله ها

در این بخش اطلاعیه، فرم ها و اخبار مربوط به پایان نامه دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و رساله محصلان مقاطع دکتری به دانشجویان ارائه می شود. این قسمت که به نام “کادر بخشنامه و فرم های پژوهشی” نیز معروف است خدماتی از قبیل ارائه بخشنامه های تحصیلات تکمیلی اعم از آیین نامه های برگزاری جلسات دفاع به همراه تاریخ انتشار و خدمات مرتبط با عرضه فرم های مختلف معرفی نامه، نمون برگ تصویب پروپوزال و درخواست دفاع را شامل می شود.

سامانه نشریات

این قسمت ارائه دهنده نشریات و مجلات چاپ شده زیر نظر دانشگاه آزاد تهران واحد مرکزی به زبان های فارسی و انگلیسی است. این نشریات و فصلنامه های مختلف، معیار سنجش اعتبار و جایگاه علمی این دانشگاه در بین دانشگاه های داخلی و خارج از کشور را به نمایش می گذارد. در بین این مجلات، فصلنامه هایی وجود دارند که دارای اسنتاد و بازدید بین المللی نیز می باشند.

همایش ها

این صفحه، همایش ها و کنفرانس ها برگزار شده و یا درحال برگزاری دانشگاه آزاد تهران واحد مرکزی در زمینه های مختلف اعم از ریاضیات، روانشناسی، فناوری های نوین، گیاهان، گردشگری، مواد غذایی و کسب و کار را به سمع و نظر علاقه مندان می رساند.

امکانات سایت دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز

7) پنل خدمات اداری و مالی

آگهی های مرتبط با مناقصه و مزایده های معاونت اداری و مالی واحد تهران مرکز دانشگاه آزاد از طریق این پنل اطلاع رسانی شده و مدارک و اسناد مرتبط با آن در این قسمت برای افراد قابل مشاهده و دریافت است.

 

8) سامانه ها

در این قسمت لینک دسترسی به تمامی سامانه های مورد نیاز دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز قرار داده شده است. در ادامه ضمن معرفی این سامانه ها لینک دسترسی به آن ها نیز موجود است.

خدمات دانشجویی
نوع خدمات
لینک مستقیم ورود
سامانه انتخاب واحد (آموزشیار)stdn.iau.ac
سامانه انتخاب واحد (سیدا)stu.iauctb.ac
سامانه اتوماسیون تغذیهfood.iauctb.ac
صندوق رفاه دانشجویانsrefah.iauctb.ac
باشگاه پژوهشگران جوانyrec.iauctb.ac
کتابخانه دیجیتالict.iauctb.ac
جستجو در کتابخانه های واحد/ سیمرغlib.iauctb.ac
سامانه ثبت پایان نامه هاthesis.iauctb.ac
سامانه پست الکترونیکmail.iauctb.ac
فناوری اطلاعات و ارتباطاتict.iauctb.ac
بسیج دانشگاهbasij.iauctb.ac
شاهد و ایثار گرانshahedsound.iauctb.ac
فرم درخواست ایمیل آکادمیکict.iauctb.ac
بخشنامه ها و فرم های پژوهشیresearch.iauctb.ac
راهنمای کلاس مجازیiauctb.ac
خدمات اعضای هیات علمی
نوع خدمات
لینک مستقیم ورود
سامانه آموزشی و دانشجویی اساتید (آموزشیار)edu.iau.ac
سامانه آموزشی و دانشجویی اساتید (سیدا)stu.iauctb.ac
سامانه اعضای هیأت علمیfaculty.iauctb.ac
اتوماسیون اداری172.27.227.4
اتوماسیون تغذیهfood.iauctb.ac
سامانه پست الکترونیکmail.iauctb.ac
دریافت فیش حقوقیfish.iauctb.ac
فناوری اطلاعات و ارتباطاتict.iauctb.ac
پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایرانirandoc.ac
پایگاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی SIDsid.ir/Fa/Journal/index
جست و جو در کتابخانه های واحد/سیمرغlib.iauctb.ac.ir
بنیاد ملی نخبگانbmn.ir
هم اندیشی اساتیدconsultation.iauctb.ac
بسیج اساتیدbasij.iauctb.ac
راهنمای کلاس مجازیiauctb.ac
خدمات کارکنان
نوع خدماتلینک مستقیم ورود
اتوماسیون اداری172.27.227.4
سامانه دریافت فیش حقوقیfish.iauctb.ac
اتوماسیون تغذیهfood.iauctb.ac
بسیج دانشگاهbasij.iauctb.ac

نحوه ورود به سامانه دانشگاه آزاد تهران واحد مرکزی

سامانه دانشگاه آزاد واحد مرکزی تهران بخش های مختلفی دارد که همگی زیر نظر سامانه سیدا دانشگاه آزاد فعالیت می کنند. یکی از سامانه های مهم این دانشگاه سامانه آموزشیار و سامانه آموزش مجازی به نشانی vadamap.iauec.ac.ir می باشد که برای ورود به هریک از این سامانه ها داشتن شماره دانشجویی برای دانشجو و شناسه کاربری پرسنلی برای اساتید الزامی است. در ادامه نحوه استفاده و ورود به سامانه های مذکور توضیح داده شده است.

سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد

سامانه مدیریت یکپارچه و هماهنگ امور آموزشی موسوم به  سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد، یک سامانه جامع انجام امور تحصیلی دانشجویان است. این سامانه که مسئولیت ارائه خدمات آموزشی و آنلاین را به محصلان دانشگاه آزاد دارد، عرضه کننده خدمات برنامه ترم جاری تحصیل دانشجویان، پرسشنامه ارزشیابی عملکرد اساتید دانتشگاه آزاد، انجام امور فارغ التحصیلی دانشجویان، گزارش عملکرد دانشجو در طول نیمسال تحصیلی، کادر درخواست امور دانشجویی از قبیل ثبت نام وام دانشجویی دانشگاه آزاد و… می باشد.

لینک ورود مستقیم به سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد

نحوه ورود دانشجو

  • بعد از ورود به سامانه آموزشیار از پنلی که ملاحظه می کنید آیکون مربوط به “دانشجو” را انتخاب کنید.

مرحله اول سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد

  • اکنون با درج شماره دانشجویی و کد امنیتی، گزینه “ورود” را کلیک نمایید.

مرحله دوم سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد

  • بعد از تایید مندرجات صفحه‏، با این مرحله مواجه می شوید که می توانید با درج اطلاعات لازم و فشردن “ورود به سیستم” وارد پنل شخصی خود شوید.

نحوه ورود اساتید و پرسنل سازمانی

  • بعد از وارد شدن به سامانه آموزشیار، بر روی تصویر مربوط به “اساتید، “پرسنل” یا “پرسنل سازمانی” کلیک کنید. (دقت شود که مراحل ورود برای اساتید و پرسنل دانشگاه یکسان می باشد).

  • اکنون با وارد نمودن نام کاربری، کلمه عبور و کد تصویر و در نهایت انتخاب عبارت “ورود به سیستم” می توانید وارد محیط شخصی خود شوید.

مرحله چهارم سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد

سامانه آموزش مجازی دانشگاه آزاد

 سامانه آموزش مجازی دانشگاه آزاد درگاهی به سیستم آموزش مجازی دانشجویان می باشد که در دوران همه گیری ویروس کرونا، مسیولیت تداوم و استمرار امر آموزش به صورت الکترونیکی و آنلاین را بر عهده داشته است. در این سامانه دانشجویان بر اساس استان و واحد دانشگاهی محل تحصیل خود می توانند اقدام به ورود به سیستم آموزش آنلاین جهت انجام امور مربوطه کنند.

لینک ورود مستقیم به سامانه آموزش مجازی وادا مپ

سامانه آموزش مجازی دانشگاه آزاد

نحوه ورود به سامانه آموزش مجازی دانشگاه آزاد تهران واحد مرکزی

  • ابتدا از صفحه اصلی سایت آموزش مجازی به نشانی vadamap.iauec.ac.ir، استان موردنظر خود مانند تهران را انتخاب نمایید.

مرحله اول ورود به سامانه وادامپ

  • اکنون می بایست یکی از دو گزینه “تهران مرکزی – کارشناسی” یا “تهران مرکزی – تحصیلات تکمیلی” را بر حسب نیاز خود انتخاب نمایید.

مرحله دوم ورود به سامانه وادامپ

  • نام کاربری و رمز عبور خود را وارد نموده و گزینه “ورود به سایت” را بفشارید تا وارد فضای آموزش الکترونیک شوید.

مرحله سوم ورود به سامانه وادامپ

واحدهای مختلف دانشگاه آزاد ارائه دهنده سیستم های متنوع کاربردی برای رفع مشکلات و موانع بر سر راه دانشجویان هستند. همچنیین در  سایت دانشگاه آزاد  واحد تهران مرکز بخشی برای صدور الکترونیکی گواهی اشتغال به تحصیل اختصاص داده شده است که دانشجویان می توانند بدون مراجعه حضوری به دانشگاه اقدام به دریافت این برگه نمایند. دانشجویان جدیدالورود نیز می توانند جهت تکمیل فرآیند ثبت نام خود را از طریق سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد به انجام برسانند.

 

سوالات متداول

1- آدرس سایت ورود به دانشگاه آزاد تهران واحد مرکزی چیست؟

ورود به این سامانه از طریق نشانی iauctb.ac.ir انجام می پذیرد.

2- سایت دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز چه امکاناتی دارد؟

از جمله خدمات این سایت دسترسی کاربران به سامانه های آموزشی و اداری مورد نیاز و دستورالعمل های لازم است.

3- انتخاب واحد دانشجویان دانشگاه آزاد تهران مرکز از چه طریق ممکن است؟

این امر از طریق ورود به سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد امکان پذیر می باشد که نحوه ورود به این سامانه در متن مقاله شرح داده شده است.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک نظر
  1. نرگس

    سلام من از پذیرش ام در دانشگاه آزاد واحد تهران مرکزی از چی طریق اطلاعات حاصل کنم؟؟؟

دریافت مشاوره