خانه سامانه و سایت ورود به سایت همگام پایه هفتم | hamgam.medu.ir

ورود به سایت همگام پایه هفتم | hamgam.medu.ir

ورود به سامانه همگام پایه هفتم
ورود به سایت همگام پایه هفتم

سامانه همگام سایتی طراحی شده از سوی وزارت آموزش و پرورش می باشد که جهت ارائه خدمات آموزشی و تحصیلی برای دانش آموزان برنامه ریزی شده است. علاوه بر دریافت کارنامه دانش آموزان از سامانه پادا و همچنین سامانه سناد دانش آموزی، یکی از خدمات ارائه شده توسط سایت همگام نیز دریافت کارنامه می باشد که در ادامه مقاله قصد داریم در رابطه با سامانه همگام پایه هفتم و ابزارهای آموزشی این سامانه توضیحاتی را ارائه نماییم.

لینک ورود مستقیم ورود به سامانه همگام پایه هفتم

سایت همگام پایه هفتم

از جمله خدمات سامانه همگام به آدرس hamgam.medu.ir می توانیم به مواردی همچون برگزاری آزمون های مشاوره ای و دریافت کارنامه اشاره کنیم.

معرفی سایت همگام پایه هفتم

دانش آموزان با ورود به سامانه همگام از طریق نشانی الکترونیکی hamgam.medu.ir، در صفحه پیش روی خود با ماژول های مختلف رو به رو خواهند شد. هر کدام از این ابزارها جهت تکمیل روند آموزشی و تربیتی دانش آموزان در نظر گرفته شده و خدمات مختص به خود را نیز دارا می باشند. از جمله بخش های مهمی که دانش آموزان با ورود به حساب کاربری خود در سامانه همگام با آن ها مواجه می شوند، عبارت اند از:

  • کارنامه: دانش آموزان می توانند از طریق آن کارنامه نهایی، ماهانه یا هفتگی خود را مشاهده نمایند.
  •  آزمون مشاوره ای همگام: این ابزار امکان برگزاری آزمون های خودارزیابی را برای دانش آموزان فراهم کرده است که یکی از آن ها، آزمون سلامت روان همگام می باشد. در واقع این آزمون ها جهت کاهش آسیب های اجتماعی و بر اساس 11 محور از جمله عزت نفس، نشاط و شادکامی، رفتارهای پرخطر، مشکلات شدید روانی و… برنامه ریزی شده اند که نتایج آن بر هدایت تحصیلی پایه نهم نیز موثر می باشد.
  • آزمون آنلاین: دانش آموز با انتخاب این ابزار به صفحه آزمون های آنلاین همگام هدایت می شود. در صفحه مورد نظر، هر آزمون تاریخ و مدت زمان پاسخ دهی مشخصی دارد که دانش آموز بعد از اتمام پاسخگویی به سوالات امتحانی باید عبارت “تحویل برگه” را انتخاب کند. اگر مدت زمان پاسخگویی به سوالات بیشتر از زمان مشخص شده باشد،‌ عملیات تحویل برگه به صورت خودکار توسط سامانه انجام می شود.
  • سامانه نماد: این بخش شامل مکاتبات و محتوای آموزشی بوده و یک سامانه یکپارچه جهت آموزش، غربالگری و شناسایی مداخلات وضعی و روانی محصلین به شمار می رود. در واقع سامانه مذکور با ایجاد امکان اجرای  آزمون غربالگری همگام در این بخش و سپس تجزیه و تحلیل به دست آمده از آن توسط مشاوران، دانش آموز را از لحاظ آسیب های اجتماعی و مشکلاتی که ممکن است پیش روی او باشد، بررسی می نماید.

البته همان طور که اشاره کردیم، سامانه همگام در صفحه کاربری هر دانش آموز ابزارهای مختلفی را ارائه کرده است که از جمله آن ها می توان به مواردی همچون ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی، پرسش و پاسخ آنلاین، انضباطی و تشویقی، ثبت نام در جشنواره ها و مسابقات، شرکت در المپیاد پژوهشی و تکمیل فرم هدایت تحصیلی اشاره نمود.

راهنمای ورود به سایت همگام پایه هفتم

دانش آموزان پایه هفتم می بایست برای ورود به سامانه همگام و استفاده از خدمات متفاوتی که برای آن ها در نظر گرفته شده است، رمز عبور را از مدیر مدرسه دریافت کرده و با وارد کردن رمز عبور و نام کاربری خود که همان کد ملی آن ها می باشد، مطابق با راهنمای زیر به حساب کاربری خود دسترسی پیدا کنند.

  • ابتدا وارد سایت همگام به نشانی اینترنتی hamgam.medu.ir شده و در صفحه اصلی سایت، از منوی موجود در بالای صفحه پیش رو، گزینه “ورود” را انتخاب نمایید.

نحوه ورود به سایت همگام پایه هفتم

  • نام کاربری و رمز عبور خود را در کادرهای مربوطه وارد نموده و کلید“ورود” را بفشارید.

مرحله دوم ورود به سایت همگام پایه هفتم

  • در صفحه نمایان شده با نام داشبورد اصلی، ابزارهای مختلف تحصیلی از جمله المپیاد دانش آموزی، پرسش و پاسخ آنلاین، جشنواره ها و مسابقات، آزمون آنلاین و… قابل مشاهده هستند که با انتخاب هر یک از آن ها می توانید از خدمات مورد نظر استفاده نمایید.

مرحله سوم ورود به سایت همگام پایه هفتم

  • برای دریافت کارنامه خود نیز کافی است از صفحه اصلی پروفایل خود، روی گزینه “کارنامه” کلیک نمایید تا بدین ترتیب بتوانید به کارنامه هفتگی، ماهانه و نهایی دست پیدا کنید.

سامانه همگام با هدف بروزرسانی و هوشمند ساختن مدارس طراحی شده و در اختیار کاربران از جمله مدیران،‌ کارکنان مدارس،‌ دانش آموزان و والدین قرار گرفته است. از جمله مهم ترین خدماتی که به واسطه راه اندازی این سامانه در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد؛ می توان به برگزاری آزمون غربالگری همگام و  آزمون مشاوره ای همگام اشاره کرد که بخشی از امتیازات هدایت تحصیلی پایه نهم نیز بر مبنای نتایج آن انجام محاسبه می شود. در صورتی که قصد دارید اطلاعات بیشتری درخصوص هر یک از موارد فوق کسب کنید، می توانید روی لینک مرتبط با آن کلیک نمایید.

 

سوالات متداول

1- برای ورود به سایت همگام پایه هفتم از کدام نشانی اینترنتی باید استفاده کرد؟

برای ورود به این سامانه می بایست نشانی الکترونیکی hamgam.medu.ir را در مرورگر خود وارد نمایید.

2- اطلاعات مورد نیاز برای ورود به سایت همگام پایه هفتم کدام اند؟

نام کاربری که همان کد ملی دانش آموز می باشد و رمز عبور همگام که باید از مدیر مدرسه دریافت شود.

3- سایت همگام پایه هفتم چه خدماتی را برای دانش آموزان در نظر گرفته است؟

ارائه خدماتی از جمله دریافت کارنامه و شرکت در آزمون های مشاوره ای از جمله مهم ترین خدمات این سامانه به شمار می روند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره