خانه کنکور سوالات کنکور زبان دی 1401

سوالات کنکور زبان دی 1401

سوالات کنکور زبان دی ۱۴۰۱
سوالات کنکور زبان دی 1401

آزمون کنکور سراسری یکی از مهمترین آزمون های موجود در طول دوره تحصیلی افراد است که در زندگی تحصیلی و شغلی افراد تاثیر بسیاری دارد. موفقیت در این آزمون برای شرکت کنندگان از اهمیت بالایی برخوردار است و از همین روی متقاضیان شرکت در آزمون سعی دارند که از طرق مختلف خود را برای آزمون آماده نمایند.

یکی از مواردی که اطلاع از آن می تواند شرکت کندگان را در هر چه بهتر گذراندن این آزمون یاری رساند، اطلاع از درصد و تعداد سوالات و چگونگی آن ها می باشد. هر ساله 2 تا 3 روز پس از برگزاری آزمون کنکور، سوالات و پاسخنامه کنکور سراسری زبان منتشر شده که هم افراد شرکت کننده در آن سال می توانند با بررسی پاسخنامه وضعیت حدودی خود را متوجه شوند و هم متقاضیان شرکت در آزمون سال های آینده می توانند با نمونه سوالات این آزمون آشنا شوند.

اطلاع از تعداد و  چگونگی طراحی سوالات کنکور زبان دی ماه، می تواند شما را در بهتر گذراندن این آزمون سرنوشت ساز یاری رساند.

دانلود دفترچه سوالات و پاسخنامه کنکور زبان دی 1401

دریافت سوالات کنکور به همراه پاسخنامه آزمون کنکور سراسری برای شرکت کنندگان آزمون کنکور همان سال و همچنین داوطلبین شرکت در آزمون سراسری سال های آتی از اهمیت زیادی برخوردار است. هر ساله چند روز پس از برگزاری آزمون، سوالات به همراه پاسخنامه آن ها توسط سازمان سنجش منتشر می شود. شما می توانید نمونه سوالات آزمون کنکور زبان دی 1401 را از جدول زیر دانلود نمایید.

دانلود دفترچه سوالات کنکور زبان دی 1401 (پس از انتشار فعال می شود)

 

دانلود پاسخنامه کنکور زبان دی 1401 (پس از انتشار فعال می شود)

 

دانلود دفترچه سوالات کنکور زبان دی 1401 خارج کشور (پس از انتشار فعال می شود)

 

دانلود پاسخنامه کنکور زبان دی 1401 خارج کشور (پس از انتشار فعال می شود)

 

ضرایب دروس کنکور زبان دی 1401

یکی از مواردی که داوطلبین شرکت در آزمون کنکور باید از آن مطلع باشند، ضرایب دروس مطرح شده در آزمون کنکور است تا بتوانند زمان خود را برای آمادگی برای کنکور و همچنین در هنگام پاسخگویی به سوالات کنکور زبان، مدیریت کنند. دروس عمومی از آزمون کنکور زبان دی ماه ۱۴۰۱ حذف شده است و متقاضیان فقط باید به سوالات اختصاصی این رشته پاسخ بدهند.

ضرایب دروس اختصاصی

با حذف دروس عمومی از آزمون کنکور، دروس تخصصی و ضرایب آن از اهمیت بیشتری برخوردار هستند که در جدول زیر، ضریب دروس تخصصی ذکر شده است که متقاضیان شرکت در آزمون کنکور زبان می توانند با توجه به آن، برنامه ریزی دقیق تری برای این منظور داشته باشند.

ضرایب دروس تخصصی کنکور زبان 1401
نام درسضریب
زبان تخصصی1

تاثیر سوابق دروس عمومی

همانطور که اشاره شد، سوالات عمومی از آزمون کنکور زبان حذف شده است اما نمی توان از تاثیر دروس عمومی در قبولی نهایی داوطلب صرف نظر کرد، زیرا که سوابق تحصیلی فرد در دروس عمومی، در قبولی نهایی تاثیر گذار خواد بود و هر یک از دروس ضریب متفاوتی داشته که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. با توجه به سابقه تحصیلی متفاوت و وجود دو نظام تحصیلی در سیستم آموزشی کشور، قوانین و ضرایب آن ها متفاوت بوده است که به تفکیک در جداول زیر قید شده است.

تاثیر سوابق تحصیلی نظام جدید

داوطلبین نظام جدید تحصیلی، فقط در مقطع دیپلم امتحانات نهایی داشته اند و فقط درصد دروس این مقطع برای آن ها محاسبه می شود که ضریب هر درس در جدول زیر ذکر شده است.

 تاثیر سوابق تحصیلی دروس عمومی دیپلم گروه آزمایشی زبان های خارجی نظام جدید در کنکور سراسری زبان 1401
نام درسضریب
فارسی 321.63
عربی، زبان قرآن 3 / عربی 3 (زبان تخصصی رشته)9.05
تعلیمات دینی 3 (دینی، اخلاق و قرآن) / اصول عقاید 316.52
سلامت و بهداشت3.44
زبان خارجی 311.80

تاثیر سوابق تحصیلی نظام قدیم

افراد تحصیل کرده در نظام قدیم، علاوه بر امتحانات دیپلم، امتحانات پیش دانشگاهی آن ها نیز به صورت نهایی بوده و نمره کسب شده در آن نیز در قبولی نهایی آزمون کنکور، تاثیرگذار می باشد که به تفکیک در جداول زیر ذکر شده است.

 تاثیر سوابق تحصیلی دروس عمومی دیپلم گروه آزمایشی زبان های خارجی نظام قدیم در کنکور سراسری زبان 1401
نام درسضریب
زبان فارسی 3 (ریاضی و تجربی)

ادبیات فارسی 3 (ریاضی و تجربی)

زبان فارسی تخصصی (ادبیات و علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی)

8.11

8.11

جمعا 16.22

عربی 3 / عربی 3 ویژه علوم انسانی / عربی 3 ویژه علوم معارف9.05
تعلیمات دینی و قرآن 3 / اصول عقاید 312.39
زبان خارجی 311.80
 تاثیر سوابق تحصیلی دروس عمومی پیش دانشگاهی گروه آزمایشی زبان های خارجی نظام قدیم در کنکور سراسری زبان 1401
نام درسضریب
زبان فارسی5.41
معارف اسلامی / اصول و عقاید4.13

بودجه بندی دروس تخصصی کنکور زبان 1401

آزمون کنکور سراسری زبان در سال جاری فقط مختص به سوالات دروس اختصاصی بوده و سوالات دروس عمومی از این آزمون حذف شده است. داوطلبین با آگاهی از بودجه بندی و زمان در نظر گرفته شده برای سوالات می توانند مدیریت بهتری بر روی آزمون داشته باشند از همین روی، تعداد سوالات و زمان در نظر گرفته شده برای آزمون زبان در جدول زیر آورده شده است.

به صورت کلی برای آزمون زبان ۷۰ سوال اختصاصی در نظر گرفته شده است که زمان در نظر گرفته شده برای پاسخگویی به سوالات ۱۰۵ دقیقه می باشد. سوالات تخصصی دارای دسته بندی های متفاوتی مانند گرامر، واژگان، درک مطلب و غیره می باشد که تعداد سوال هر قسمت مشخص شده و در جدول زیر ذکر شده است.

تعداد سوالات و زمان کنکور زبان دی 1401
تعداد سوالزمان
۷۰۱۰۵ دقیقه
بودجه بندی کنکور زبان دی 1401
مبحثتعداد سوال
گرامر۱۰
واژگان۱۵
ترتیب واژه۵
درک مطلب۲۰
کاربرد زبان۱۰
کلوز تست۱۰

منابع کنکور سراسری زبان دی 1401

هر ساله سازمان سنجش با مشخص نمودن مواد امتحانی، منبع طراحی سوالات کنکور زبان را مشص می نماید و این مورد در خصوص آزمون دی ماه روند مشابه خواهد داشت. بنابراین داوطلبان می توانند با مراجعه دفترچه ثبت نام کنکور سراسری دی ماه، نسبت به اطلاعات مربوطه آگاهی لازم را کسب نمایند.

منابع کنکور سراسری زبان دی 1401 
 مشاهده مطلب منابع کنکور منحصرا زبان

(جهت مشاهده منابع، روی لینک فوق کلیک کنید.)

علاوه بر این، بخش هایی از مواد آزمون بنابه دلایل مختلف مورد طراحی سوال قرار نخواهد گرفت. بنابراین داوطلبان این آزمون نیازی به بررسی و مطالعه آن ها نداشته و جز حذفیات مطالعاتی هستند.

اعتراض به سوالات کنکور زبان 1401

حدود دو تا سه روز پس از برگزاری آزمون کنکور زبان ۱۴۰۱، سازمان سنجش سوالات و پاسخنامه سوالات را در سایت مربوطه قرار می دهد و داوطلبین می توانند با مراجعه به آن به صورت حدودی از عملکرد خود اطلاع یابند. اگر پاسخ درج شده در پاسخنامه اشتباه باشد، یا در سطح و منابع ذکر شده نباشد، داوطلبین می توانند اعتراض خود را به سازمان سنجش اعلام دارند. مراحل ثبت اعتراض به سوالات و پاسخنامه کنکور سراسری دی ماه به صورت زیر خواهد بود.

  • به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org وارد شده و کلید “آیکون موبایل” و یا گزینه “سامانه پاسخگویی” در قسمت اطلاعیه ها را انتخاب کنید.

ورود به سیستم پاسخگویی سایت سازمان سنجش

  • روی گزینه “ورود به سیستم پاسخگویی” کلیک کنید.

مرحله دوم ورود به سیستم پاسخگویی سایت سازمان سنجش

  • در صورتی که برای اولین بار وارد سامانه می شوید، کلید “عضویت در سایت” و در صورتی که پیش تر نام نویسی نموده اید، دکمه “ورود به سیستم” را بفشارید. مرحله دوم اعتراض به کلید سوالات کنکور دی 1401
  • در صورت انتخاب “عضویت در سامانه” ضمن پر کردن اطلاعات فردی تیک عبارت نشان داده شده  را فعال نموده و کلید “تایید” را لمس کنید.مرحله سوم اعتراض به کلید سوالات کنکور دی 1401
  • پس انتقال به صفحه جدید عبارت “درخواست جدید” را برگزینید.مرحله چهارم اعتراض به کلید سوالات کنکور دی 1401
  • اطلاعات مربوط به کنکور خود را وارد کرده و بر روی دکمه “جستجو” کلیک کنید.

    مرحله پنجم اعتراض به کلید سوالات کنکور دی

  • در صورتی که در صفحه قبل گزینه مربوط به اعتراض به کلید سوالات فراهم نبود، وارد صفحه در خواست عمومی شده و “نوع مشکل” و “عنوان” اعتراض را در فیلد های مربوطه مشخص کرده، سپس پیام اعتراض خود را یادداشت کرده و گزینه “تایید” را انتخاب کنید.مرحله ششم اعتراض به کلید سوالات کنکور دی 1401

سوالات متداول

1- چگونه می توان سوالات و پاسخنامه کنکور سراسری زبان دی ماه ۱۴۰۱ را دریافت نمود؟

2 تا 3 روز پس از آزمون، سوالات و پاسخ نامه آزمون در سایت سازمان سنجش قرار خواهد گرفت که در این مقاله نیز قابل دسترس خواهد بود.

2- ضرایب دروس رشته زبان در کنکور دی ۱۴۰۱ به چه نحو است؟

ضرایب هر کدام از دروس تخصصی و سابقه تحصیلی دروس عمومی به تفکیک در مقاله آورده شده است.

3- سوالات کنکور زبان دی ماه از چه منابعی طراحی می گردد.

مطابق با مطلب فوق، مواد و منابع هر ساله از طریق سنجش اطلاع رسانی می گردد که سوالات نیز از همان طرح خواهد شد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره کنکور پیج کنکور