خانه مشاوره تحصیلی شرایط تحصیل مجدد رشته پرستاری

شرایط تحصیل مجدد رشته پرستاری

شرایط تحصیل مجدد در رشته پرستاری با مدرک کارشناسی
شرایط تحصیل مجدد رشته پرستاری

علاوه بر داوطلبان کنکوری که در تب و تاب رشته های پزشکی و پیراپزشکی هستند، دسته دیگری از افراد علی رغم داشتن مدرک کارشناسی و بالاتر تصمیم به تحصیل مجدد در این گونه رشته ها اعم از رشته پرستاری دارند. در حال حاضر امکان تحصیل مجدد رشته پرستاری برای فارغ التحصیلان مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری با رعایت قوانین و شرایط مصوب دو وزارتخانه علوم و بهداشت وجود دارد. داوطلبان پیش از هرگونه اقدام در این خصوص می بایست اطلاعات لازم برای تحصیل مجدد در رشته پرستاری نظیر شرایط، نحوه پذیرش دوره ها و شهریه تحصیلی را کسب نمایند.

دانش آموختگان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد می توانند جهت تحصیل مجدد در رشته پرستاری روزانه دانشگاه علوم پزشکی، در کنکور سراسری 1402 شرکت نمایند.

تحصیل مجدد در رشته پرستاری به چه معناست؟

شاید برای هر فردی پیش بیاید که به دلایلی نظیر علاقه، استعداد و یا بازار کار مناسب رشته پرستاری، پس از دریافت مدرک کارشناسی و یا ارشد و یا حین گذراندن این مقاطع، تصمیم به شرکت دوباره در کنکور سراسری تجربی 1402 جهت تحصیل مجدد در این رشته گیرد. این امر نیز می تواند به دلیل اشتباه در مشاوره تحصیلی انتخاب رشته صورت پذیرد که برخی دانشجویان در حین تحصیل انصراف داده و یا پس از دریافت مدرک خود در اولین فرصت به فکر شرکت در کنکور و قبولی رشته پرستاری باشند.

بنابراین اگر داوطلبی پس از فارغ التحصیلی در مقطع کارشناسی یا ارشد و یا اگر در حین تحصیل از ادامه درس خود انصراف دهد و مجددا در کنکور تجربی جهت تحصیل در این رشته شرکت نماید، این دسته از داوطلبان، متقاضیان تحصیل مجدد رشته پرستاری به حساب می آیند. رشته پرستاری یکی از رشته های پرمتقاضی در میان رشته های کنکور تجربی می باشد و متقاضیان از طریق شرکت در آزمون این گروه آزمایشی امکان پذیرش در آن را دارند.

امکان تحصیل مجدد در دوره های روزانه دانشگاه علوم پزشکی رشته پرستاری 1402

در سال های اخیر شرکت در آزمون سراسری برای آن دسته از متقاضیانی که با استفاده از امکانات دولتی تحصیلات خود را به اتمام رسانده اند، جهت ورود مجدد به دانشگاه‌ های سراسری و امکان تحصیل در کلیه رشته‌ هایی که پذیرش آن از مقطع دیپلم صورت می گرفت، وجود نداشت. به این ترتیب متقاضیان تنها می توانستند در دانشگاه پردیس خودگردان و ظرفیت مازاد در رشته‌های گروه علوم پزشکی ثبت‌ نام نمایند و در صورت قبولی در آزمون سراسری با پرداخت شهریه ادامه تحصیل دهند.

اما بر اساس رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری، محدودیت تحصیل دوباره در دوره‌ های روزانه دانشگاه علوم پزشکی لغو گردیده است. بر این اساس امکان پذیرش برای داوطلبانی که در دوره های مختلف تحصیلی مدرک خود را دریافت نموده اند، در رشته پرستاری دوره روزانه دانشگاه های علوم پزشکی وجود دارد. متقاضیان تحصیل در رشته پرستاری بدون کنکور نیز می بایست مطابق جزئیات اعلام شده در پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی جهت ثبت نام اقدام نمایند.

آیا برای تحصیل مجدد در رشته پرستاری شرایط سنی خاصی وجود دارد؟

به طور کلی هیچ گونه محدودیت سنی جهت تحصیل مجدد در رشته پرستاری برای داوطلبان وجود ندارد. لذا متقاضیان این رشته طبق شرایط ثبت نام کنکور سراسری 1402 می توانند برای شرکت در آزمون تجربی نام نویسی کرده و پس از قبولی و کسب نمره حدنصاب وارد دانشگاه های روزانه دولتی شوند. متقاضیان برای کسب بهترین نتیجه و تحصیل مجدد در این رشته می توانند با کسب اطلاعات برای آگاهی از آخرین رتبه قبولی پرستاری دانشگاه سراسری جهت شرکت در کنکور اقدام نمایند.

نکته قابل توجه اینجاست که اگر چه شرط سنی برای شرکت در کنکور و حضور در دانشگاه های دولتی وجود ندارد اما شرط سنی جهت استخدام در بیمارستان های دولتی از طریق آزمون استخدامی برای داوطلبان لحاظ می گردد که با توجه به نوع مدرک تحصیلی، میزان حداقل و حداکثر سن تعیین می شود.

شرایط تحصیل مجدد رشته پرستاری برای دارندگان مدرک کارشناسی 1402

فارغ التحصیلان دارنده مدرک کارشناسی در صورت دارا بودن شرایط زیر امکان تحصیل مجدد در رشته پرستاری را خواهند داشت.

  • فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی مشمول طرح، ملزم به طی کردن دوره طرح نیروی انسانی تا تاریخ 31 شهریور 1402 یا 30 بهمن 1402 (در صورت قبولی در رشته هایی که پذیرش آنان از نیمسال دوم تحصیلی 1402 – 1403 آغاز می گردد.) جهت تحصیل مجدد در رشته پرستاری می باشند.
  • داوطلبان هیچ گونه تعهد نسبت به سازمان های خاص، ارگان ها و یا دستگاه های اجرایی نداشته باشند و یا از سهمیه مناطق محروم و یا سهمیه بومی برخوردار نباشند.
  • با توجه به قوانین جدید و آخرین تغییرات کنکور 1402، دانشجویان در حال تحصیل مقطع کارشناسی نیازی به انصراف از رشته و دانشگاه فعلی خود نداشته و می توانند در هر دو نوبت آزمون 1402 شرکت نمایند. لذا این دسته از متقاضیان مشکلی برای تحصیل مجدد نخواهند داشت اما باید در صورت پذیرش در رشته جدید، فورا از دانشگاه قبلی انصراف دهند.
  • برای تحصیل مجدد در رشته پرستاری، متقاضیان آقا نباید هیچ گونه ممنوعیت تحصیلی از سمت سازمان نظام وظیفه داشته باشند. به طور کلی آقایانی که با استفاده از معافیت تحصیلی یک مقطع را گذرانده باشند، نمی توانند مجدد در همان مقطع شرکت کنند.

شرایط تحصیل مجدد رشته پرستاری برای دارندگان مدرک کارشناسی ارشد 1402

شرایط دارندگان مدرک کارشناسی ارشد جهت تحصیل مجدد در رشته پرستاری به طور کلی همان شرایط دارندگان مدرک کارشناسی می باشد. همچنین داوطلبان می بایست جزء واجدین شرایط ثبت نام کنکور سراسری تجربی باشند. مهم ترین این شرایط به طور خلاصه در زیر قید گردیده است.

  • گذراندن دوره طرح نیروی انسانی برای دانش آموختگان مقطع کارشناسی ارشد مشمول طرح از شرایط تحصیل مجدد خواهد بود.
  • دارا نبودن هرگونه تعهد خدمت به ارگان یا دستگاه های اجرایی و عدم وجود تعهدات سهمیه بومی و یا سهمیه مناطق محروم برای داوطلبان الزامیست.
  • در صورت قبولی در رشته پرستاری هر یک از دوره های تحصیلی دانشگاه های کشور در کنکور سراسری 1402 داوطلب باید از رشته قبلی خود انصراف دهد.
  • نداشتن ممنوعیت تحصیل از نظر سازمان نظام وظیفه برای آقایان از الزامات تحصیل مجدد است.

شهریه تحصیل مجدد رشته پرستاری 1402

طبق رأی صادره از سوی هیات عمومی دیوان عدالت اداری، چنانچه دانش آموختگان مقطع کارشناسی و بالاتر موفق به کسب رتبه قبولی رشته پرستاری شوند، حتی اگر در مقاطع مذکور دانشگاه سراسری از خدمات رایگان آموزشی بهره مند بوده باشند، همچنان می توانند در رشته پرستاری به تحصیل خود ادامه دهند.

میزان شهریه و یا عدم پرداخت آن با توجه به رشته تحصیلی سابق و منوط به تصمیم وزارت علوم و بهداشت می باشد و امکان تعیین آن به میزان شهریه دانشگاه آزاد یا سایر دوره ها وجود دارد. مشخص است که برای تحصیل مجدد رشته پرستاری در دانشگاه های غیر دولتی، آزاد و یا نوبت شبانه بایستی شهریه تحصیلی آن طبق شرایط تحصیل دوره قبولی پرداخت گردد.

نکات کلیدی درباره تحصیل مجدد رشته پرستاری 1402

رشته پرستاری به دلایل مختلف و متفاوتی متقاضیان زیادی دارد. اما داوطلبانی که خواهان تحصیل مجدد آن هم در این رشته می باشند، باید نکاتی را در این زمینه مدنظر داشته باشند. رعایت این نکات و انتخاب آگاهانه موجب کی شود تا با موفقیت و رضایت خاطر در بازار کار رشته پرستاری حضور یابند.

  • داشتن روحیه ای متناسب با رشته پرستاری که نیازمند مشاوره و تست شخصیت می باشد.
  • داشتن توانایی جسمی خاص برای حضور در شیفت های شبانه بیمارستان ها و گاها شیفت های پی در پی بنابر نیاز بیمارستان.
  • آگاهی داوطلبان از شرایط شغل پرستاری، نحوه عملکرد پرستاران، قواعد و ضوابط حضور پرستار در بیمارستان و نوع برخورد با بیماران.
  • بهتر است داوطلبانی در این رشته تحصیل نمایند که دارای طبعی آرام، صبور و پر حوصله می باشند تا موجب رنجش خاطر خود و بیماران نشوند.
  • آگاهی داوطلبان از حقوق و مزایای پرستاری و ارزیابی آن با شرایط و سختی های شغل پرستاری.

 

سوالات متداول

1- آیا تحصیل مجدد رشته پرستاری در دانشگاه های روزانه دولتی امکان پذیر می باشد؟

بله، طبق رأی هیئت عمومی دیوان عدالیت اداری محدودیت تحصیل مجدد در دانشگاه های دولتی روزانه لغو گردیده است.

2- چه شرایطی جهت تحصیل مجدد رشته پرستاری برای دانش آموختگان مقطع کارشناسی و بالاتر وجود دارد؟

شرایط تحصیل مجدد رشته پرستاری برای دانش آموختگان مقطع کارشناسی و بالاتر به طور کامل در مقاله مندرج است.

3- پرداخت شهریه تحصیل مجدد رشته پرستاری در صورت قبولی برای دانش آموختگان اجباری است؟

پرداخت شهریه رشته پرستاری برای داوطلبان تحصیل مجدد منوط به دوره پذیرش شده و تصمیم وزارت علوم و بهداشت می باشد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۴۶ نظر
  1. Zeynab

    سلام ،من دیپلم تجربی و لیسانس شیمی کاربردی دارم آیا میتونم در کنکور ارشد پرستاری شرکت کنم؟

    • ایران مشاوره

      سلام و درود
      متاسفانه به دلیل عدم رعایت هم ارزی بین رشته ای، این امکان برای شما وجود نخواهد داشت.

  2. سیمین

    سلام، من رشته قبلی لیسانسم شامل طرح میشده،میخوام بدونم بعد از تموم شدن پرستاری باز مجدد باید طرح اجباری برم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، در صورتی که یک بار طرح اجباری را گذرانده باشید نیازی نیست مجدد برای رشته ی جدید طرح رشته های پیراپزشکی را ثبت نام نمایید.

  3. نسرین اسدیان

    باسلام،من ارشد روانشناسی ورزشی دارم،نمیشه با کارشناسی تربیت بدنی بدون شرکت در کنکور ارشد پرستاری خوند؟

    • ایران مشاوره

      با سلام ، خیر مطابق با دفترچه کنکور سراسری ارشد ۱۴۰۱ این امکان برای شما فراهم نیست.

  4. فرهاد

    سلام
    کارشناسی و ارشدم روزانه بودم و کارت پایان خدمت هم دارم. میتونم از طریق کنکور ۱۴۰۱برای پرستاری روزانه قبول شوم؟ تشکر

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، با توجه به دفترچه ثبت نام کنکور سراسری سال ۱۴۰۱، محدودیتی بابت انتخاب دوره روزانه نخواهید داشت.

  5. سعید

    سلام ، من ۴۰ سالم هست و لیسانس شیمی کاربردی دارم میتونم برای سال ۱۴۰۱ پرستاری شرکت کنم

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر، مطابق با دفترچه ثبت نام کنکور سراسری سال ۱۴۰۰، محدودیتی بابت شرکت در کنکور سال ۱۴۰۱ و قبولی در رشته پرستاری نخواهید داشت.

  6. نسیم

    سلام من ۲۷ سالمه و لیسانس مدیریت بازرگانی دانشگاه پیام نور با معدل ۱۷ دارم. برای رشته پرستاری چه ازمونی باید شرکت کنم ؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، برای انتخاب رشته پرستاری می بایست در کنکور سراسری تجربی شرکت نمایید.

  7. مرتضی

    سلام من متولد ۱۳۷۰ هستم لیسانس مهندسی صنایع دارم از دانشگاه آزاد سال ۹۳ فارغ التحصیل شدم، سوالم من میتونم با کنکور ۱۴۰۱ پرستاری بخونم؟ از نظر سنی منعی نداره؟ اگه بخونم و ۴ ساله تموم کنم میشه سال ۱۴۰۵ که میشم ۳۵ ساله برای استخدام مشکلی ندارم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، مطابق با سنوات گذشته، شرکت در کنکور سراسری محدودیت سنی ندارد. لازم به ذکر می باشد شرایط سنی آزمون های استخدامی مختلف متفاوت می باشد.

  8. زهرا

    سلام من ۳۵ ساله و کاردانی اتاق عمل در دانشگاه روزانه دولتی دارم میتوانم در ازمون رشته کارشناسی ناپیوسته پرستاری شرکن کنم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، مطابق با دفترچه ی ثبت نام کاردانی به کارشناسی سال ۱۳۹۹، رشته ی پرستاری در این مقطع ارائه نمی شود.

  9. امید ف

    با سلام و عرض خسته نباشید من در قوه قضاییه نیروی قراردادی هستم و الانم دانشجوی ارشد عمرانم آیا در صورت انصراف از ارشد میتوانم به صورت روزانه در رشته های پزشکی دندان دارو یا پرستاری تحصیل مجدد داشته باشم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، در صورت نداشتن کارت پایان خدمت و یا کارت معافیت دائم مجاز به ثبت نام و شرکت در رشته ها دکتری پیوسته نمی باشید.

  10. منیر

    سلام .من ۲۸ سالمه و دیپلم تجربی دارم ولی لیسانس حسابداری گرفتم . میخواستم بدونم میشه پرستاری بدون کنکور شرکت کنم و اینکه شرایط سنی داره ؟ واینکه اگر بخوام کنکور بدم باتوجه به اینکه نظام قدیم هستم . میشه آزمون شرکت کنم یا باید نظام جدید کنکور بدم ؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، در حال حاضر رشته های پیرا پزشکی بدون کنکور ارائه نشده است. شما می بایست در کنکور نظام جدید شرکت نمایید.

  11. منیر

    سلام .من ۲۸ سالمه و دیپلم تجربی دارم ولی لیسانس حسابداری گرفتم . میخواستم بدونم میشه پرستاری بدون کنکور شرکت کنم و اینکه شرایط سنی داره ؟

  12. مهمان

    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما
    بنده متولد ۶۸ هستم و دارای مدرک کارشناسی سخت افزار. چند سالی میشه به پرستاری علاقه مندم و طی این چند سال واقعا بخاطر سنم دودل بودم که شرکت کنم یه نه! ایا مجاز هستم میتونم برای ارشد پرستاری کنکور بدم؟ و با ۳۰ سال سن ایا امکان استخدامی برای بنده وجود دارد یا نه ممنون میشم راهنماییم کنید.

    • ایران مشاوره

      با سلام، مطابق با دفترچه راهنمای ثبت نام کارشناسی ارشد وزارت بهداشت، شما با داشتن مدرک کارشناسی سخت افزار، مجاز به ثبت نام در رشته پرستاری در مقطع کارشناسی ارشد نمی باشید. درصورتی که قصد تحصیل در رشته ی پرستاری را دارید می توانید در کنکور سراسری رشته علوم تجربی شرکت کنید.

  13. مریم

    سلام وقت بخیر. من ۲۳سالمه کارشناسی نرم افزار دارم.آیا میتونم کنکور بدم و اگه قبول شدم جذب میشم بنظرتون؟یا شرایط خاص دیگه ای داره ممنون میشم اگه یکم راهنماییم کنین در این مورد

  14. بهنوش

    سلام خسته نباشید من ۳۵ سال هستم می خواستم پرستاری شرکت کنم سوالم آینه که وقتی درسم تمام شد حدودا ۴۰ ساله میشم آیا بیمارستان های خصوصی من رو استخدام می کنن یا میگن سنم بالاست ممنون میشم جوابم رو بدین

  15. محمد

    سلام وقتتون بخیر
    من خدمت سربازیم رو گذروندم و بعد خدمتم کنکور تجربی دادم میخواستم بدنم ایا با این شرایط هم برای من طرح پرستاری اجباری خواهد بود ؟؟

  16. میرزایی

    سلام این تعهد خدمت شامل تعهد خدمت تحصیل رایگان که در مدرک ارشد ذکر شده هم میشه؟

  17. soghra

    سلام من کارشناسی و ارشدم را روزانه خوندم آیا امکان تحصیل رایگان مجدد در رشته پرستاری دارم.

  18. امیر

    سلام وقت بخیر خسته نباشید.
    من کاردانی معماری دارم .
    می توانم برای کارشناسی رشته پرستاری بخونم؟؟

    • ایران مشاوره

      با سلام
      در سال های اخیر در مقطع کارشناسی ناپیوسته رشته پرستاری ارائه نشده بود.در صورت ارائه نیز صرفا در صورت داشتن مدرک کاردانی مرتبط میتوانید در این رشته مشغول به تحصیل شوید.در صورتی که پرستاری کارشناسی پیوسته مد نظر شما باشد مشکلی برای تحصیل در این رشته نخواهید داشت؛میتوانید در ازمون سراسری گروه تجربی شرکت کرده و در صورتی که مدرک پیش دانشگاهی ندارید از مدرک کاردانی خود به جای پیش دانشگاهی استفاده کنید.

  19. فاطمه

    سلام با داشتن کارشناسی بهداشت عمومی یا اموزش بهداشت در ارشد این رشته ها گرایش پرستاری هست ؟

    • ایران مشاوره

      با سلام برای شرکت در گرایش های مختلف رشته پرستاری در مقطع ارشد دارا بودن مدرک کارشناسی پرستاری الزامی می باشد.در برخی گرایش ها نیز دارا بودن مدرک کارشناسی هوشبری و اتاق عمل مشروط به ارائه دو سال سابقه کار پذیرفته میشود.

  20. شهرزاد

    سلام من مدرک کارشناسی مهندسی برق دارم با توجه به اینکه دیپلمم ریاضیه میتونم در کنکور تجربی شرکت کنم؟

  21. ساره

    سلام
    من کارشناسی پیام نور خوندم ولی ارشد روزانه بودم نمیشه پزشکی رایگان بخونم؟فقط بخاطر ۲سال روزانه من از پزشکی خوندن محرومممم؟؟؟؟؟؟

    • ایران مشاوره

      با سلام.
      طبق دفترچه راهنما ثبت نام سال ۹۷ داوطلبانی که مدرک ارشد دارند. برای تحصیل در رشته پزشکی باید شهریه پرداختت کنند ، حتی برای دانشگاه روزله باید شهریه تعیین شده پرداخت گردد.

  22. Elmira

    سلام روز بخیر
    سوالی که داشتم اینه که برای تحصیل مجدد پرستاری چقدر باید شهریه پرداخت کنم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام . اگرمنظور شما از تحصیل مجدد این است که شما دانشجو پرستاری بودید در دانشگاه روزانه اما انصراف دادید،شما میتوانید مجدد رشته پرستاری رو در دانشگاه غیرروزانه تحصیل کنید. و یا اگر منظور شما این است که کارشناسی پرستاری دارید و مجدد میخواهید کارشناسی پرستاری تحصیل کنید این حالت امکان پذیر نیست. و همچنین اگر منظور شما این است که یک بار از سهمیه روزانه در یک رشته دیگر استفاده کرده ایدو حالا میخوایید پرستاری در دانشگاه روزانه تحصیل کنید، در صورت تایید دیوان عدالت اداری میتوانید در دانشگاه روزانه در رشته پرستاری رشته رایگان تحصیل کنید.

  23. لیلا

    سلام خسته نباشید من ۲۸ سالمه لیسانس مدیریت بازرگانی نیمه حضوری دارم می خواستم بدونم اگه من سال ۹۸ کنکور بدم و از پرستاری قبول بشم بعد از فارغ التحصیلی می تونم استخدام بیمارستان بشم یا به علت محدودیت سنی نمی تونم استخدام بشم؟

    • ایران مشاوره

      سلام در حال حاضر شرایط سنی برای استخدام پرستاری ۳۵ سال میباشد.

  24. زهرا

    با سلام، من کارشناسی و کارشناسی ارشد را از دانشگاه دولتی روزانه گذراندم. آیا میتوانم در کنکور سراسری ۹۷ بدون پرداخت شهریه در رشته های پیراپزشکی روزانه شرکت کنم. ممنون میشم اگه جواب بدین.

    • ایران مشاوره

      سلام. برای تحصیل رایگان در هر مقطع فقط یک بار حق استفاده از دانشگاه های روزانه رو دارید و چون شما کارشناسیتون رو به صورت روزانه و رایگان تحصیل کردید، اگه بخواید مجدد کنکور شرکت کنید حتی اگه روانه قبول شید باید شهریه پرداخت کنید.

    • محسن

      با این حرف، کساییکه کارشناسی غیر پزشکی روزانه خوندند هم نمیتوانند مجددا کارشناسی روزانه پرستاری، …
      شرکت کنند و باید پول بپردازنند چون در یک مقطع از امکانات دولتی استفاده کردند.
      ولی قانون اینو نمیگه
      در کل خیلی مبهمه

    • دانشجو

      پس این وسط رای دیوان عدالت اداری چی میشه؟مگه رای صادره اینطوری نبود که هرکس بخوادرایگان تحصیل کنه میتونه باآزمون دادن وقبولی رایگان تحصیل کنه؟

  25. ایلیا

    سلام
    من کارشناسی شیمی روزانه دارم ولی امسال برای کنکور ۹۷ ثبت نام کردم
    اگر رشته های پیراپزشکی روزانه رو قبول شم آیا مطابق رای که دیوان عدالت اداری بنا بر تحصیل مجدد رایگان تمام رشته صادر کرده دیگه نباید شهریه ایی پرداخت کنم یا نه ؟
    چون امسال این مورد باز در دفترچه کنکور سراسری آمده است و بنا بر رائ دیوان عدالت اداری تغییر نکرده.
    با تشکر

  26. محمد

    سلام وقتتون بخیر خواهش میکنم جواب سوالمو بدید خیلی برام مهمه
    من لیسانسمو روزانه بودم و دارم برای کنکور تجربی ۹۷ میخونم و میخوام پرستاری قبول شم؛ میدونم که باید شهریه پرداخت کنم سوالم اینجاس که اگه من رتبم به دانشگاه روزانه بخوره میتونم تو اون دانشگاه روزانه مورد نظر قبول شم و در حین تحصیل تو مقطع روزانه برای هر ترم شهریه پرداخت کنم؟ یا با توجه به شرایطم اصلا موقع انتخاب رشته سیستم وزارت علوم به من اجازه ثبت رشته های دانشگاهای روزانه رو نمیده و فقط میتونم رشته های غیر از دانشگاه روزانه رو ثبت نام کنم؟

  27. حدیث

    سلام خسته نباشید میخواستم بدونم رشته پرستاری براساس سوابق تحصیلی چه دانشگاه هایی دارن و چه شرایطی داره؟من ۱۹سالمه و دیپلم تجربیم اما رتبه کنکورم خوب نیست میشه راهنمایی کنید

دریافت مشاوره