خانه مشاوره تحصیلی شرایط ثبت نام لاتاری ۲۰۲۴

شرایط ثبت نام لاتاری ۲۰۲۴

شرایط عکس لاتاری
شرایط ثبت نام لاتاری ۲۰۲۴

برخی از افراد مهاجرت به آمریکا را فرصتی برای خود می دانند تا بتوانند در زمینه های مختلفی چون کار و تحصیلات پیشرفت نمایید و از همین رو در تلاش هستند که از طرق مختلف بتوانند ویزا و گرین کارت این کشور را به دست آورند. یکی از آسان ترین و راحت ترین راه های کسب گرین کارت این کشور، ثبت نام لاتاری است که هر ساله به صورت قرعه کشی انجام شده و به شما شانس این را می دهد که گرین کارت این کشور را به دست بیاورید. از این رو افراد می توانند با توجه به مهلت ثبت نام لاتاری برای نام نویسی اقدام کرده و شانس خود را برای دریافت ویزای آمریکا امتحان نمایند.

افرادی که قصد اخذ گرین کارت آمریکا را دارند، در صورت داشتن شرایط لازم می توانند از طریق سایت مربوطه اقدام به ثبت نام در لاتاری نمایند.

شرایط ثبت نام لاتاری ۲۰۲۴

افرادی که متقاضی شرکت و ثبت نام لاتاری هستند نیازمند شرایط و ضوابط خاصی نبوده و همه افراد دارای تحصیلات دیپلم می توانند در آن شرکت و شانس خود را برای اخذ گرین کارت آمریکا امتحان نمایند. اگر مدرک دیپلم ندارید نیز نگران نباشید، زیرا با دو سال سابقه کار هم می نوانید در لاتاری شرکت کنید! با این حال تمام این موارد زمانی به کار می آید که در سال گذشته از کشور شما بیش از 50000 نفر از طریق روش های گوناگون به کشور آمریکا مهاجرت نکرده باشند.

یکی از دلایلی که کشور آمریکا هر ساله لاتاری اخذ گرین کارت کشور خود را دایر می سازد، حفظ تنوع نژادی در کشور خود است و به همین منظور فقط برخی از کشورها اجازه شرکت در لاتاری را داشته که کشور ایران همواره جز یکی از کشورهایی بوده است که اجازه آن را داشته است که در لاتاری شرکت نماید. 

شرط تحصیلات

همانطور که اشاره شد، یکی از شرایط موجود برای ثبت نام در لاتاری 2024 داشتن مدرک تحصیلی دیپلم است. مدرک دیپلم مدرکی است که به فرد پس از 12 سال تحصیل اولیه داده می شود. این موضوع را در نظر داشته باشید که شما در زمان ثبت نام فقط کافی است مقطع مدرک تحصیلی خود را وارد نمایید و لازم به ارسال مدارک تحصیلی نمی باشد.

ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که آیا داشتن مدارک تحصیلی بالاتر تاثیری در روند پذیرش لاتاری دارد یا خیر؟ باید بگوییم که مدرک دیپلم لازمه ثبت نام است و بالاتر بودن مدرک تحصیلی تاثیری در روند گزینش و برنده شدن لاتاری نداشته و همه افراد از شانس برابری برخوردار هستند.

شرایط پاسپورت

در دوره های گذشته افرادی که پاسپورت آن ها منقضی شده و یا به دلیل مشکلاتی مانند نظام و ظیفه امکان دریافت پاسپورت را نداشتند، قادر به ثبت نام در لاتاری نبودند. اما طبق تصمیمات جدید، این روند برای لاتاری 2024 تغییر کرده که طی آن داوطلبان بدون پاسپورت نیز می توانند در این فرآیند نام نویسی به عمل آورند.

شرط سابقه کار

اگر دارای تحصبلات دیپلم نیستید، نگران نباشید زیرا که راه گریزی برای این موضوع وجود دارد. افرادی که در حرفه های مختلف در پنج سال گذشته، دارای دو سال سابقه کاری باشند نیز می توانند در لاتاری ثبت نام کرده و شانس خود را امتحان نمایند. در نظر داشته باشید که اگر دارای شرکت هستید و از ثبت آن دو سال می گذرد نیز می توانید به عنوان مدیر شرکت در لاتاری ثبت نام نمایید.

قابل ذکر است که شرط سابقه کاری برای افرادی است که تحصیلات آن ها زیر دیپلم است و افرادی که دارای مدرک دیپلم و بالاتر هستند، لازم نیست این شرط را داشته باشند.

شرط محل تولد

یکی از اساسی ترین شروط برای ثبت نام در لاتاری محل تولد فرد است. شهروندان کشورهایی که در سال گذشته بیش از 50000 مهاجر به آمریکا داشته باشد، مشمول شرکت در لاتاری نشده و اتباع آن کشور نیز مجاز به شرکت در لاتاری نمی باشند. ایران همواره جز کشورهایی بوده است که مجاز برای شرکت در لاتاری می باشد.

شرط حداقل سن لازم

برای شرکت در لاتاری شرط سنی خاصی در نظر گرفته نشده است اما با توجه به شرط دیپلم، حداقل سن متقاضی باید بالای ۱۸ سال باشد. با این حال افراد زیر ۱۸ سال می توانند به عنوان زیرمجموعه والدین خود از شانس لاتاری بهره مند شوند. همچنین فرزندان تا ۲۱ سالگی اجازه این را دارند که به عنوان زیر مجموعه والدین خود در لاتاری شرکت نمایند. پس با توجه به این موضوع افراد بین ۱۸ سال تا ۲۱ سال دارای مدرک دیپلم و یا دو سال سابقه کار می توانند هم به عنوان زیرمجموعه در لاتاری ثبت نام شوند و هم به طور مستقل اقدامات لازم جهت نام نوسی را انجام دهند.

شرط داشتن جاب آفر یا اسپانسر

برای شرکت در لاتاری نیازی به داشتن جاب آفر و اسپانسر نمی باشد و تمامی افرادی که شروط اولیه ثبت نام را دارا می باشند، می توانند در لاتاری ثبت نام کرده و شانس خود را برای دریافت ویزای آمریکا امتحان نمایند.

شرط مدرک زبان برای ثبت نام لاتاری

برای ثبت نام در لاتاری نیازی به داشتن مدرک زبان و علم زیان نبوده و تمامی افراد مشمول شرایط می توانند در لاتاری ثبت نام نمایند. در صورت برنده شدن در لاتاری مصاحبه شما به زبان قارسی بوده و نیازی به مدرک زبان نمی باشد. البته قابل توجه است که فرد برای ازتباط با مردم در آمریکا نیازمند مهارت های گفتاری و نوشتاری زبان می باشد.

شرط پایان خدمت و معافیت

برای ثبت نام در لاتاری داشتن کارت پایان خدمت لازم نمی باشد، اما در صورت برنده شدن برای اخذ پاسپورت و خروج از کشور، ذکور بالای ۱۸ سال، نیازمند مشخص شدن وضعیت نظام خود هستند. همچنین افرادی که دارای معافیت پزشکی هستند، می توانند در لاتاری ثبت نام کرده و مشکلی در روند پذیرش برای آن ها پیش نخواهد آمد.

شرط عدم سوءپیشینه

داشتن سو پیشینه نیز مشکلی در روند ثبت نام لاتاری ایحاد نخواهد کرد و فرد می تواند در لاتاری ثبت نام نماید اما در صورت برنده شدن بهتر است پرونده خود را با مشاورین این زمینه در میان بگذارد تا روند نهایی پذیرش با مشکلی مواجه نشده و فرد بتواند ویزای ورود به آمریکا را دریافت نماید.

مدارک لازم برای ثبت نام لاتاری 2024

درست است که برای شرکت در لاتاری شرایط و قوانین خاص و پیچیده ای وجود ندارد اما برای ثبت نام نیازمند مدارک و اطلاعاتی خواهید بود که در ادامه به آن اشاره خواهد شد. در سال های گذشته شما علاوه بر اطلاعات شخصی که در جدول زیر ذکر شده است، نیازمند به وارد کردن اطلاعات پاسپورت خود نیز بودید که در ثبت نام لاتاری ۲۰۲۴ این اطلاعات نیز در ابتدا لازم نبوده است.

مدارک لازم برای ثبت نام لاتاری 2024
نوع مدرکتوضیحات
اطلاعات شناسنامه اینام، نام خانوادگی، نام پدر و…
اطلاعات محل سکونتکشور، شهر، آدرس محل سکونت به همراه کد پستی 
اطلاعات تحصیلیآخرین مدرک تحصیلی
اطلاعات تماسشماره تلفن، ایمیل و دیگر راه های ارتباطی
اطلاعات مربوط به همسردر صورت تاهل
اطلاعات مربوط به فرزنداندر صورت دارا بودن
عکس عکس لاتاری شرایط خاصی دارد

شرایط عکس لاتاری 2024

عکس مربوط به لاتاری دارای قوانین و شرایط خاصی است که در صورت رعایت نشدن، ممکن است باعث عدم اعتبار فرم شما شود و شما شانس شرکت در لاتاری را از دست بدهید، پس بهتر است در گرفتن و ارسال آن دقت بسیاری را به کار بگیرید. در ادامه برخی از موارد بسیار مهمی در این زمینه وجود دارد، عنوان گشته است.

  • باید دارای پس زمینه ساده باشد.
  • رنگ پس زمینه سفید یا مایل به کرم باشد.
  • عکس کودکان نیز باید به صورت تکی گرفته شود.
  • پس زمینه نباید دارای منظره باشد.
  • ابعاد عکس باید به صورت مربع باشد.
  • عکس باید حداقل 600 در 600 پیکسل و حداکثر 1200 در 1200 باشد.
  • حجم عکس باید کمتر از 240 کیلوبایت باشد.
  • فرمت عکس باید به صورت JPEG (.jpg) باشد.
  • عکس لاتاری نباید اسکن شده از شناسنامه و یا پاسپورت باشد.
  • عکس باید دارای کیفیت بالایی باشد.
  • نباید سایه داشته باشد.
  • باید دارای نور خوبی باشد.
  • عکس باید رنگی باشد.
  • زاویه صورت باید مستقیم باشد.
  • در عکس سر باید در وسط قرار گیرد.
  • گردی صورت کامل مشخص باشد.
  • از کلاه استفاده نشود.
  • حجاب برای مو مشکلی ندارد.
  • مو نباید روی صورت ریخته شده باشد.
  • بدون عینک باشد.
  • هر چیزی که باعث تفاوت چهره باشد ممنوع است.
  • عکس باید حداکثر مربوط به 6 ماه گذشته باشد.

متقاضیان می توانند با در دست داشتن مدارک لازم و فایل عکس مورد نیاز، به سایت ثبت نام لاتاری  به آدرس dvprogram.state.gov مراجعه کرده و با اطلاع از نحوه ثبت نام لاتاری ۲۰۲۴ فرایند ثبت نام خود را تکمیل نمایند.

هزینه ثبت نام لاتاری 2024

اگر بخواهیم به هزینه مورد نیاز برای ثبت نام لاتاری اشاره کنیم، می توان گفت تکمیل فرم اینترنتی این روند دارای هزینه نبوده و رایگان می باشد. اما طی کردن ادامه مراحل دریافت گرین کارت و سفر به آمریکا از جمله دریافت ویزا، مصاحبه و… نیازمند به پرداخت مبالغ مشخصی خواهد بود که به آن ها اشاره شده است.

  • هزینه ترجمه مدارک لازم به جهت ارائه
  • هزینه 100 الی 300 هزار تومانی واکسن های مورد نیاز قبل از مصاحبه
  • سفر به نزدیک ترین کشور دارای سفارت آمریکا به منظور شرکت در مرحله مصاحبه
  • پرداخت هزینه مصاحبه به مبلغ 3300 دلار
  • هزینه 150 تا 150 دلار مدیکال یا معاینه پزشکی در سفارت آمریکا
  • هزینه صدور گرین کارت به مبلغ 220 دلار

نکته: داشتن تمکن مالی به جهت اخذ ویزای لاتاری و دریافت گرین کارت مورد بررسی قرار خواهد گرفت که به ازای هر کدام از اعضای خانواده، افزایش خواهد یافت.

سوالات متداول

1- شرایط سنی ثبت نام در لاتاری ۲۰۲۴ به چه صورت است؟

حداقل سن لازم برای نام نویسی در لاتاری 18 بوده اما داوطلبان با سن کمتر نیز می توانند به عنوان زیر مجموعه والدین خود نام نویسی نمایند.

2- مدارک لازم برای شرکت در لاتاری چیست؟

برای ثبت نام در لاتاری به اطلاعات فردی، هویتی و عکس خود نیاز خواهید داشت که ویژگی های آن در مقاله به صورت دقیق و جزئی عنوان شده است.

3- آیا برای ثبت نام در لاتاری نیاز به داشتن مدرک زبان می باشد؟

برای ثبت نام در لاتاری نیازی به داشتن مدرک زبان نمی باشد و در صورت برنده شدن، مصاحبه فرد به زبان فارسی صورت می گیرد..

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره