خانه مدارس شرایط هدایت تحصیلی ریاضی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

شرایط هدایت تحصیلی ریاضی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

شرایط هدایت تحصیلی نهم۱۴۰۲-۱۴۰۳
شرایط هدایت تحصیلی ریاضی ۱۴۰۲-۱۴۰۳

پایه نهم متوسطه برای بسیاری از دانش آموزان یکی از سرنوشت ساز ترین مراحل دوران تحصیلی می باشد. در این مقطع افراد می بایست مسیر تحصیلی خود را به صورت تخصصی در یک رشته ادامه دهند. از این رو لازم است دانش آموزان انتخاب خود را بر مبنای اطلاعات جامع از شرایط انتخاب رشته، اتخاذ کنند تا بتوانند استعدادها، علایق و قابلیت های خود را شکوفا سازند.

هدایت تحصیلی پایه نهم یا راهنمای انتخاب رشته روشی معقول است که به دانش اموزان کمک می کند مطابق با علایق، قابلیت ها، نیاز جامعه در بازار کار، مهارت ها و استعدادها و…. رشته مورد نظر خود را انتخاب کنند تا در اینده برای ادامه تحصیل و نیز انتخاب شغل دچار مشکل نشوند. برای اطلاع بیشتر از هدایت تحصیلی رشته پر طرفدار ریاضی در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

دانش آموزانی که امتیاز کافی را در هدایت تحصیلی ریاضی بدست نیاوردند موفق به ورود در این رشته نخواهند شد.

ورود به رشته ریاضی در هدایت تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳

انتخاب رشته ریاضی در مقطع متوسطه دوم مستلزم برخورداری از شرایطی از جمله کسب امتیارات لازم در هدایت تحصیلی پایه نهم می باشد. لذا عدم کسب امتیاز کافی در هدایت تحصیلی ریاضی شانس ورود به این رشته را غیر ممکن می سازد. دانش آموزان باید توجه داشته باشند که  علاوه بر مورد فوق، کسب نمرات بالا در دروس قابل ارزیابی در مقطع متوسط اول و معدل قابل قبول در پایه نهم برای ورود به این شاخه تحصیلی بسیار حائز اهمییت است. چرا که موارد مذکور طبق ایین نامه هدایت تحصیلی شامل 35 امتیاز از 100 امتیاز می باشد.

اخذ فرم شرایط هدایت تحصیلی رشته ریاضی

در روند هدایت تحصیلی، فرم هایی تحت عنوان فرم هدایت تحصیلی به منظور امتیاز بندی برآیند فعالیت دانش آموزان در این فرآیند و عملکرد آنان در طول مراحل هدایت تحصیلی در اختیار دانش آموزان پایه نهم و اولیای آنان قرار می گیرد که از پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش به آدرس my.medu.ir قابل دریافت است.

فرم های مذکور برای مراحل مختلف هدایت تحصیلی ریاضی منظور شده که پس از امتحانات ترم دوم و ثبت نمرات، از طریق سامانه فوق در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد. در فرم هدایت تحصیلی دو مولفه، بررسی‌های مشاوره‌ای و عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان لحاظ شده است که سهم بررسی‌های مشاوره‌ای ۶۵ نمره و عملکرد تحصیلی ۳۵ نمره است. نمرات دانش‌آموزان در مقاطع هفتم، هشتم و نهم برای انتخاب رشته ملاک است که نمرات پایه هفتم و هشتم ضریب ۱ و نمرات پایه نهم ضریب ۳ دارد. برای ورود به رشته ریاضی می بایست نمرات درس ریاضی ۱۴ و علوم ۱۳ باشد.

زمان دریافت فرم هدایت تحصیلی ریاضی

برگه‌های هدایت تحصیلی دانش‌آموزان پایه نهم 1402-1403 اوایل تیر ماه در شهر تهران توزیع شده و انتظار می رود تا اواخر تیر ماه روند توزیع سراسری پایان یابد. دانش‌آموزان پایه نهم قادرند پس از دریافت فرم هدایت تحصیلی و انتخاب رشته در پایه دهم ثبت‌نام نمایند. اخبار تکمیلی پیرامون زمتن دقیق توزیع فرم هدایت تحصیلی و نیز اعلام نتایج را در کانال تلگرام مدارس دنبال کنید.

تاریخ اعلام نتایج هدایت تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳

 اعلام نتایج هدایت تحصیلی پایه نهم طبق روند همیشگی بعد از امتحانات نهایی و ثبت نمرات توسط معلمان و تایید آن، در سامانه my.medu.ir اطلاع رسانی می شود. در صورتی که زمان دقیق اعلام نتایج هدایت تحصیلی پایه نهم ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ به طور دقیق اعلام گردد، در این قسمت از مقاله اطلاع رسانی خواهیم کرد. این تاریخ بسیار دارای اهمییت است چرا که دانش اموزان پایه نهم ریاضی با اطلاع به موقع از آن می توانند این رشته را در اولویت قرار داده و در صورت اعتراض به نمره اکتسابی در هدایت تحصیلی تا چند روز بعد از اعلام نتایج، اقدام کنند.

شیوه دریافت نتایج هدایت تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳

به دلیل اهمیت بالای فرایند هدایت تحصیلی و دریافت فرم هدایت تحصیلی از طریق سامانه my.medu.ir و یا سامانه هدایت تحصیلی دانش آموزان در این بخش تمامی مراحل و نحوه انجام هدایت تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳به صورت تصویری ارائه شده است:

  • نخست به سامانه پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش به آدرس my.medu.ir وارد شده و در قسمت های مشخص شده کد ملی و سریال شناسنامه خود را وارد نمایید.
  • پس از کلیک بر روی آیکون «ورود» و ورود به صفحه شخصی خود روی گزینه «هدایت تحصیلی» کلیک نمایید.

 

 

سوالات متداول

1- زمان نتایج هدایت تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ در چه تاریخی است؟

همانطور ک در متن مقاله گفته شد هنوز تاریخ دقیقی تعیین نشده؛ در صورت اعلام دقیق نتایج، این مقاله بروز رسانی خواهد شد.

2- آیا امکان ورود به رشته ریاضی برای دانش آموزانی که نمره کافی برای ورود به این رشته را کسب نکرده اند وجود دارد؟

خیر.ولی دانش آموزان می توانند مجددا در امتحانات انتخاب رشته پایه نهم شرکت کرده و در صورت کسب نمره کافی در رشته مورد نظر خود وارد شوند.

3- اگر یکی از فرم های هدایت تحصیلی تکمیل نشود نتیجه به چه صورت است؟

در صورت عدم تکمیل یکی از فرم ها امتیاز آن مرحله از دست خواهد رفت.

 

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره مدارس پیج مدارس