خانه دانشگاه آزاد شهریه رشته داروسازی دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

شهریه رشته داروسازی دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

شهریه داروسازی دانشگاه آزاد

یکی از پر متقاضی ترین رشته های گروه علوم پزشکی، رشته داروسازی است که آینده شغلی نسبتا خوبی دارد و به خاطر اهمیت این موضوع داوطلبان زیادی خواستار تحصیل در آن هستند. دانشگاه های ارائه دهنده این رشته، دانشگاه علوم پزشکی و پردیس های خودگردان و دانشگاه آزاد می باشند که از طریق ثبت نام کنکور سراسری اقدام به پذیرش دانشجو می نمایند.

دانشگاه آزاد یکی از دانشگاه های شهریه پرداز است و شهریه نسبتا بالایی در رشته های علوم پزشکی دریافت می کند. متقاضیان تحصیل در رشته های پزشکی بخصوص داروسازی که این دانشگاه را برای ادامه تحصیل انتخاب می کنند،پس از ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد باید از میزان شهریه پرداختی اطلاع کافی داشته باشند. در این مقاله به جزئیات شهریه رشته داروسازی دانشگاه آزاد ۱۴۰۲-۱۴۰۳ می پردازیم.

پرداخت شهریه رشته داروسازی دانشگاه آزاد به دو صورت ثابت و متغیر انجام می شود.

شهریه رشته داروسازی دانشگاه آزاد 1402 – 1403

اهمیت و آینده شغلی نسبتا خوب رشته داروسازی و نیاز کشور به داروسازان باعث شده که این رشته به یکی از رشته های پر متقاضی تبدیل شود. علاوه بر دانشگاه آزاد، پردیس های خودگردان دانشگاه های علوم پزشکی نیز شرایطی برای پذیرش دانشجو در این رشته فراهم کرده اند که باعث شده تعداد دانشجویان و ظرفیت پذیرش در سال های اخیر به میزان قابل توجهی افزایش یابد. البته شایان ذکر است که شهریه پردیس خودگردان نسبت به دانشگاه آزاد بیشتر است.

پرداخت شهریه دانشگاه آزاد به دو صورت ثابت و متغیر انجام می شود که شهریه ثابت برای هر دانشجوی ورودی جدید تعیین می شود و تا اتمام تحصیل در سنوات مجاز وی بدون تغییر باقی می ماند ولی میزان شهریه متغیر با توجه به تعداد واحد های اخذ شده و نوع آن (عملی یا نظری) متغیر است.

امکان افزایش شهریه ثابت برای ورودی های جدید در سال تحصیلی 1402 – 1403 وجود دارد و هر ساله بین 10 الی 15 درصد به مبلغ آن افزوده می شود. همچنین شهریه رشته داروسازی برای یک ترم در حدود 15 الی 19 میلیون می باشد.

همان طور که در مقاله فوق اشاره شد، پذیرش در رشته داروسازی دانشگاه آزاد فقط از طریق ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد که با کنکور سراسری ادغام شده است، انجام می شود و اصلا چیزی به نام پذیرش بدون کنکور رشته داروسازی دانشگاه آزاد وجود ندارد.

داوطلبین می بایست در زمان انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد کد رشته محل های داروسازی را از میان رشته های ارائه شده در دفترچه انتخاب رشته کنکور انتخاب نموده و در سایت دانشگاه آزاد ثبت نمایند. بد نیست بدانید که معیار قبول شدن در رشته داروسازی دانشگاه آزاد، بر اساس تراز کل و رتبه کشوری است و بومی گزینی و سهمیه مناطق اصلا مطرح نیست. جهت کسب اطلاعات بیشتر، می توانید بر روی لینک های موجود کلیک فرمایید.

سوالات متداول

1- شهریه رشته داروسازی دانشگاه آزاد ۱۴۰۲-۱۴۰۳ برای یک ترم چقدر می باشد؟

میزان تقریبی شهریه رشته داروسازی برای یک ترم تحصیلی 15 الی 19 میلیون هست.

2- شهریه ثابت رشته داروسازی دانشگاه آزاد ۱۴۰۲-۱۴۰۳ برای ورودی های جدید چه میزان افزایش می یابد؟

به طور معمول این مبلغ بین 10 الی 15 درصد افزایش می یابد.

3- مبلغ شهریه متغیر رشته داروسازی دانشگاه آزاد ۱۴۰۲-۱۴۰۳ برای یک ترم تحصیلی چگونه محاسبه می شود؟

میزان شهریه متغیر با توجه به تعداد واحد های اخذ شده و نوع آن (عملی یا نظری) متفاوت می باشد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره