خانه شهریه ها شهریه رشته داروسازی دانشگاه پردیس خودگردان ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

شهریه رشته داروسازی دانشگاه پردیس خودگردان ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

شهریه دارو سازی پردیس خودگردان ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳
شهریه رشته داروسازی دانشگاه پردیس خودگردان 1402 – 1403

دانشگاه پردیس خودگردان (بین الملل سابق) یکی از دانشگاه های معتبر از نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می باشد که در ابتدا با هدف درآمدزایی و تامین هزینه های دانشگاه از طریق جذب دانشجویان خارجی تاسیس شد اما از آن جایی که این هدف محقق نشد، مسئولان و موسسان این دانشگاه رویکرد جدیدی در پیش گرفته و اقدام به پذیرش دانشجویان داخلی با شرط اخذ شهریه ای نسبتا بالا نمودند. این دانشگاه ها هر ساله اقدام به پذیرش دانشجو در رشته های علوم پزشکی و غیر علوم پزشکی از طریق کنکور سراسری می نمایند و همان طور که گفته شد، یکی از شرایط تحصیل در دانشگاه های پردیس خودگردان، پرداخت مبلغی تحت عنوان شهریه دانشگاه پردیس خودگردان می باشد.

داروسازی یکی از رشته هایی است که داوطلبان زیادی در زمان انتخاب رشته کنکور سراسری، نسبت به انتخاب آن اقدام می نمایند. این رشته به صورت دکتری عمومی در دانشگاه های دولتی روزانه، مازاد، پردیس خودگردان و همچنین دانشگاه آزاد ارائه می گردد. تحصیل داروسازی در دانشگاه پردیس منوط به کسب رتبه قبولی کنکور سراسری و پرداخت شهریه ثابت و متغیر می باشد.

میزان تقریبی شهریه رشته داروسازی دانشگاه پردیس خودگردان (ثابت و متغیر) در سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ از 19 تا 25 میلیون تومان برآورد شده است.

شهریه رشته داروسازی دانشگاه پردیس خودگردان 1402 – 1403

شهریه دانشگاه پردیس خودگردان از میزان شهریه دانشگاه آزاد همواره بالاتر بوده و همانند شهریه دیگر دانشگاه ها، از دو بخش ثابت و متغیر تشکیل شده است. در ضمن، هر ساله امکان افزایش 10 تا 15 درصدی مبلغ شهریه متغیر نیز وجود دارد اما شهریه ثابت، تنها برای ورودی های جدید این دانشگاه افزایش می یابد. به بیان دیگر، شهریه ثابت دانشگاه های بین الملل، با توجه به سال ورود دانشجو مشخص می شود و در طول سال تحصیلی نیز دستخوش تغییر نمی گردد اما تعیین میزان شهریه متغیر، وابسته به تعداد واحدهای انتخابی دانشجو در هر نیمسال تحصیلی می باشد.

نرخ شهریه دانشگاه پردیس خودگردان توسط هیات امنای آن تعیین می شود و مبلغ آن با توجه به وضعیت آموزشی و سطح علمی ناهماهنگ دانشگاه ها، در هر واحد آموزشی از حداقل تا حداکثر نرخ تعیین شده متفاوت می باشد. همچنین بر اساس آخرین اعلام مراجع مربوطه، میزان شهریه رشته داروسازی دانشگاه های پردیس خودگردان سراسر کشور در سال تحصیلی 1402 – 1403 از 19 تا 25 میلیون تومان برآورد شده است.

شهریه هر ترم دانشگاه پردیس برابر با حاصل جمع شهریه ثابت و متغیر واحدهای انتخابی هر دانشجو می باشد و پرداخت این مبلغ به صورت اینترنتی از طریق سایت مربوطه امکان پذیر است. گاها این پرسش نیز برای برخی متقاضیان پیش می آید که چه تفاوت های دیگری میان دانشگاه های بین الملل و سایر دوره های دانشگاه دولتی وجود دارد. ذکر چند نکته در این رابطه حائز اهمیت است. در وهله اول خوب است بدانید که مدرک این دانشگاه ها با مدرک دوره های روزانه یکسان خواهد بود و تنها تفاوت میان این دو، ذکر یا عدم ذکر واژه پردیس خودگردان می باشد.

دیگر تفاوت آشکار میان دوره های روزانه و پردیس خودگردان میزان شهریه دانشگاه پردیس خودگردان و تعهد یا عدم تعهد این دانشگاه در ارائه خوابگاه می باشد که معمولا در دانشگاه های بین الملل، تعهدی در این زمینه وجود ندارد و فقط معرفی دانشجو به خوابگاه صورت می پذیرد. البته باید گفت که میزان بالای شهریه دانشگاه های پردیس خودگردان موجب شده تا بسیاری از افراد تصور کنند که بدون کسب رتبه قبولی کنکور و حتی بدون ثبت نام کنکور سراسری و شرکت در آن، می توانند صرفا با خرید صندلی داروسازی دانشگاه آزاد و پردیس خودگردان به تحصیل در آن بپردازند اما این موضوع تا چه میزان صحت دارد؟ جهت کسب اطلاعات کامل در این زمینه می توانید بر روی لینک فوق کلیک نمایید.

 

سوالات متداول

1- میزان شهریه دانشگاه پردیس خودگردان برای رشته داروسازی در سال تحصیلی ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ به چه صورت می باشد؟

مبلغ شهریه داروسازی پردیس خودگردان ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ در بازه تقریبی 19 تا 25 میلیون تومان برآورد شده است.

2- شهریه رشته داروسازی دانشگاه پردیس خودگردان چطور محاسبه می شود؟

این شهریه شامل دو بخش ثابت و متغییر می باشد که می بایست در هر نیمسال تحصیلی، مجموع میزان آن ها را بپردازید.

3- آیا میزان شهریه متغیر رشته داروسازی دانشگاه پردیس بین الملل، هرساله دستخوش تغییر می شود؟

بله. هر ساله به میزان تقریبی 10 تا 15 درصد به میزان شهریه متغیر این دانشگاه افزوده می گردد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره