خانه شهریه ها شهریه رشته پزشکی دانشگاه پردیس خودگردان ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

شهریه رشته پزشکی دانشگاه پردیس خودگردان ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

میزان شهریه رشته پزشکی دانشگاه پردیس خودگردان ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳
شهریه رشته پزشکی دانشگاه پردیس خودگردان 1402 – 1403

واحدهای بین الملل دانشگاه های سراسری تحت عنوان پردیس های خودگردان در ابتدا با هدف جذب دانشجویان خارجی تاسیس شدند اما پس از مدتی به دنبال ناکامی این مراکز در تحقق اهداف خود، اقدامات لازم در جهت پذیرش دانشجویان ایرانی صورت گرفت. به دلیل این که این دانشگاه ها به صورت خودگردان اداره می شوند، تحصیل در آن ها مستلزم پرداخت شهریه های بالا می باشد.

بنابراین داوطلبانی که رشته پزشکی دانشگاه پردیس خودگردان را برای ادامه تحصیل خود انتخاب می کنند لازم است پیش از انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ از میزان شهریه دانشگاه پردیس خودگردان اطلاعات لازم را کسب نمایند، چرا که در صورت انصراف پس از قبولی و طی مراحل ثبت نام در دانشگاه محل تحصیل، دانشجو مشمول پرداخت جریمه خواهد شد.

شهریه رشته پزشکی دانشگاه پردیس خودگردان همانند سایر رشته های این دانشگاه هر ساله با افزایش 10 الی 15 درصدی همراه می باشد.

میزان شهریه رشته پزشکی دانشگاه پردیس خودگردان 1402 – 1403

شهریه رشته پزشکی که پرطرفدارترین رشته گروه آزمایشی علوم تجربی در کنکور سراسری به شمار می رود، به مراتب بالاتر از شهریه رشته پزشکی دانشگاه آزاد 1402 – 1403 می باشد. شهریه پردیس خودگردان از دو بخش ثابت و متغیر تشکیل می شود که مطابق با مصوبات وزارت علوم و تشخیص هیات امنای دانشگاه تعیین شده و از دانشجویان اخذ می گردد.

عواملی همچون امکانات آموزشی دانشگاه محل پذیرش، هیات علمی و همچنین تعداد و نوع واحدهای اخذ شده توسط دانشجو در هر ترم می توانند در تعیین میزان شهریه تاثیرگذار باشند. توجه داشته باشید که شهریه ثابت با توجه به سال ورود دانشجو تعیین می گردد و در طول تحصیل وی بدون تغییر باقی خواهد ماند اما هر ساله 10 الی 15 درصد بر میزان شهریه متغیر دانشجویان افزوده می شود. شهریه رشته پزشکی دانشگاه پردیس خودگردان به صورت تقریبی به شرح زیر می باشد.

شهریه رشته پزشکی دانشگاه پردیس خودگردان ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳
رشته تحصیلیمیزان شهریه (تومان)
رشته پزشکی19 میلیون و 800 هزار الی 25 میلیون و 300 هزار تومان

19 میلیون وتحصیل در رشته پزشکی، صرفا در دانشگاه های دولتی به صورت رایگان انجام می شود اما دانشجویانی که از طریق ثبت نام کنکور سراسری در هر یک از دانشگاه های شهریه پرداز پردیس خودگردان یا آزاد مورد پذیرش قرار می گیرند، مستلزم پرداخت شهریه های سنگین می باشند. با وجود این که میزان شهریه دانشگاه آزاد از میزان شهریه دانشگاه پردیس خودگردان کمتر است اما دانشجویانی که در ظرفیت مازاد دانشگاه آزاد قبول می شوند، می بایست هر ترم شهریه ای برابر با شهریه دوره های پردیس خودگردان را پرداخت نمایند. شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون شهریه رشته پزشکی دانشگاه آزاد و میزان شهریه دانشگاه آزاد مازاد ظرفیت، روی لینک مرتبط با آن ها کلیک نمایید.

 

سوالات متداول

1- شهریه دانشگاه پردیس خودگردان ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ برای رشته پزشکی چگونه می باشد؟

مبلغ شهریه رشته پزشکی در مقاطع مختلف دانشگاه پردیس خودگردان به صورت تقریبی در این مقاله ذکر شده است.

2- شهریه رشته پزشکی دانشگاه پردیس خودگردان ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ چگونه محاسبه می شود؟

این شهریه شامل دو بخش ثابت و متغییر می باشد که می بایست در یک نیم سال تحصیلی مجموع آن ها را بپردازید.

3- آیا مبلغ شهریه همه رشته های دانشگاه پردیس خودگردان ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ یکسان می باشد؟

خیر، میزان شهریه ها متفاوت است که در این مقاله به شهریه رشته پزشکی اشاره شده است.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره