خانه شهریه ها شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه پردیس خودگردان ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه پردیس خودگردان ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

نرخ جدید شهریه ارشد دانشگاه پردیس خودگردان ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳
شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه پردیس خودگردان 1402 – 1403

واحدهای پردیس خودگردان را می توان تحت عنوان بخش بین الملل دانشگاه های سراسری معرفی کرد که با هدف جذب دانشجوی ایرانی و خارجی در دوره های غیر روزانه شهریه پرداز تاسیس شده است. از آن جایی که این واحدها به صورت خودگردان اداره می شوند، قسمت اعظم هزینه تحصیل را از دانشجویان خود دریافت می کنند و تعیین میزان شهریه واحدهای پردیس خودگردان، بر عهده هیات امنای این دانشگاه ها می باشد و کارشناسان می بایست بر اساس سطح کیفی، امکانات آموزشی، رتبه علمی و قدمت واحد مربوطه، تصمیم به تعیین میزان نرخ شهریه بگیرند. 

میزان شهریه دانشگاه پردیس خودگردان ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ در مقاطع مختلف تحصیلی (کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری) از شهریه سایر دانشگاه های دولتی و غیر دولتی از جمله شهریه دانشگاه آزاد بیشتر است. در واقع می توان این گونه بیان نمود که فاکتور هزینه یکی از مهم ترین فاکتورهای ادامه تحصیل در واحدهای بین الملل می باشد. پذیرش در مقطع ارشد واحدهای خودگردان از طریق شرکت در کنکور کارشناسی ارشد یا حضور در آزمون های اختصاصی تحصیلات تکمیلی این مرکز دانشگاهی امکان پذیر می باشد.

شهریه واحدهای دانشگاهی پردیس خودگردان سراسر کشور با یکدیگر متفاوت می باشد اما این مبلغ در هر حالت از دو بخش شهریه ثابت و متغیر تشکیل شده است.

میزان شهریه کارشناسی ارشد پردیس خودگردان ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

افرادی که بر اساس توضیحات کارنامه کارشناسی ارشد خود، مجاز به انتخاب کد رشته محل های غیر روزانه شده اند، می توانند در هنگام انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1402 – 1403 نسبت به انتخاب رشته های دانشگاه پردیس بین الملل نیز اقدام نمایند. اطلاع رسانی میزان شهریه دانشجویان جدیدالورود واحدهای خودگردان، پس از اعلام نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد سراسری صورت می گیرد و دانشجویان پذیرفته شده می توانند نسبت به میزان شهریه ثابت و متغیر دانشگاه محل تحصیل خود آگاهی پیدا کنند. 

مبلغ لازم برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد واحدهای پردیس از دو بخش شهریه ثابت و متغیر تشکیل شده است. شهریه ثابت با توجه به سال ورود دانشجو به دانشگاه تعیین می گردد و در طول سنوات تحصیل وی بدون تغییر باقی می ماند اما شهریه متغیر بر اساس نوع رشته، نوع و تعداد واحدهای برداشته شده دانشجو در هر نیمسال تحصیلی (نظری، آزمایشگاهی، کارگاهی، اصلی، پیش نیاز، پایان نامه و…) مشخص می شود و سالانه 10 الی 15 درصد نیز بر میزان آن افزوده می گردد. شهریه تمامی واحدهای بین الملل سراسر کشور به یک مقدار نیست و هر دانشگاه با توجه به وضعیت علمی، آموزشی، موقعیت مکانی و… خود، مبلغی را تحت این عنوان به صورت سالانه مصوب می دارد. 

میانگین شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه پردیس خودگردان 1402 – 1403
رشته تحصیلیمیزان شهریه (تومان)
علوم انسانی9 میلیون تومان الی13 میلیون و 800 هزار تومان
فنی و مهندسی10 میلیون تومان الی 11 میلیون و 800 هزار تومان
علوم پایه24 میلیون و 400 هزار تومان الی 33 میلیون تومان
علوم پزشکی14 میلیون و 300 هزار تومان الی 18 میلیون و 500 هزار تومان
هنر11 میلیون تومان الی 13 میلیون تومان

نحوه پرداخت شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه پردیس خودگردان 1402 – 1403

یکی از سوالات متداولی که در این زمینه برای داوطلبان پیش می آید، چگونگی پرداخت شهریه دانشگاه بین الملل در مقاطع مختلف از جمله کارشناسی ارشد می باشد. چند نکته در این باره وجود دارد که به توضیح آن می پردازیم. در وهله اول، لازم به ذکر است که دانشجویان جدیدالورود دانشگاه پردیس خودگردان می بایست در زمان ثبت نام حضوری خود، تمامی مبلغ شهریه نیمسال اول تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ را پرداخت نمایند.

از ترم 2 به بعد، کلیه دانشجویان ملزم به پرداخت شهریه ثابت ترم جدید به علاوه بدهی ترم های گذشته در حین انتخاب واحد هستند. بقیه مبلغ شهریه که به شهریه متغیر اختصاص دارد را می توان تا زمان امتحانات پایان ترم به حساب واحد دانشگاهی مربوطه واریز نمود.

هزینه انصراف از دانشگاه پردیس خودگردان ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

داوطلبانی که پس از قبولی و اقدام به ثبت نام در دانشگاه پردیس خودگردان، قصد انصراف از دانشگاه را داشته باشند، بایستی تمامی هزینه انصراف از تحصیل را پرداخت نمایند. بنابراین آن دسته از متقاضیانی که پس از پذیرش در یکی از رشته های واحد های بین الملل، ثبت نام قطعی خود را در دانشگاه انجام نداده اند، مشمول پرداخت هزینه انصراف نمی شوند. هزینه انصراف از تحصیل از دانشگاه پردیس 1402 – 1403 مطابق بند های زیر می باشد:

  • دانشجویانی که متقاضی انصراف از تحصیل می باشند، بایستی علاوه بر پرداخت شهریه واحد های اخذ شده همان نیمسال تحصیلی، کل شهریه آموزشی دو ترم آتی را نیز پرداخت نمایند. (مطابق با نرخ جدید همان سال)
  • اگر دانشجویی در خواست انصراف از رشته تحصیلی خود را در دانشگاه ثبت نماید ولی قبل از اتمام نیمسال تحصیلی قصد بازگشت به رشته خود را داشته باشد، مشمول پرداخت هزینه انصراف نخواهد بود. چنانچه این دسته از دانشجویان پس از اتمام نیمسال تحصیلی، متقاضی بازگشت به رشته خود باشند، باید شهریه انصراف را به طور کامل پرداخت کنند.
  • دانشجویانی که بنا به دلایل آموزش و انضباطی از واحد دانشگاهی اخراج شده اند، لازم است تا علاوه بر پرداخت کل شهریه همان نیمسال تحصیلی، شهریه دو ترم آتی را نیز به حساب دانشگاه مربوطه واریز نمایند.

در انتها لازم به ذکر است که از دانشجویان جدید الورود واحدهای دانشگاهی پردیس بین الملل، تعهد نامه ای کتبی مبنی بر ضمانت پرداخت شهریه دریافت می شود. البته هر یک از واحد های دانشگاهی دارای قوانین مربوط به خود می باشند و در برخی از دانشگاه ها نیز برای دانشجویان دارای شرایط خاص، (دانشجویان ممتاز و رتبه اول دانشگاه، رتبه های برتر آزمون کارشناسی ارشد و…) تخفیف شهریه در نظر گرفته می شود.

 

سوالات متداول

1- چگونه می توان از میزان شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه پردیس خودگردان ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ آگاه شد؟

میزان تقریبی شهریه رشته های مختلف کارشناسی ارشد دانشگاه بین الملل را می توانید در این مقاله مشاهده نمایید.

2- آیا داوطلبان در هنگام انصراف از دانشگاه پردیس خودگردان باید هزینه ای پرداخت نمایند؟

بله، متقاضیان می بایست مطابق شرایط ذکر شده در این متن، هزینه انصراف از تحصیل را به واحد دانشگاهی مربوطه پرداخت نمایند.

3- شهریه متغیر مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه پردیس خودگردان، هر ساله به چه میزان افزایش می یابد؟

هر ساله 10 الی 15 درصد به میزان شهریه متغیر دانشگاه پردیس خودگردان افزوده می شود.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره