خانه مشاوره تحصیلی ثبت نام وام دانشجویی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

ثبت نام وام دانشجویی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

ثبت نام وام دانشجویی ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳

هزینه های دوران دانشگاه، همواره یکی از دغدغه های تمام دانشجویان بوده است. دانشگاه ها در این راستا تدابیری اندیشیده اند و با اختصاص وام های دانشجویی، سعی در تسهیل شرایط تحصیلی آن ها دارند. دانشجویان جهت دریافت این تسهیلات مالی باید به صورت اینترنتی درخواست ثبت نمایند و در صورت داشتن شرایط وام دانشجویی از آن بهره مند گردند. ثبت نام وام دانشجویی برای تمامی دانشگاه ها از سایت صندوق رفاه دانشجویان امکان پذیر است اما دانشجویان دانشگاه های آزاد امکان دریافت وام از طریق سامانه دیگری با نام سامانه ساجد را نیز دارند.

 

✅لینک مستقیم ثبت نام وام دانشجویی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳refah.swf.ir

 

ثبت نام وام دانشجویی از اول آبان ماه 1402 برای سال تحصیلی جدید شروع می شود.

زمان ثبت نام وام دانشجویی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

مهلت ثبت نام وام های دانشجویی از طریق سایت صندوق رفاه اطلاع رسانی می گردد و متقاضیان می توانند در این فرصت های مقرر با مراجعه به سامانه مذکور پس از مشخص نمودن نوع وام درخواستی خود اقدام به ثبت نام نمایند. این نام نویسی به طور معمول برای دانشجویان مقاطع مختلف در بازه های زمانی یکسانی انجام می گیرد.

زمان ثبت نام وام های دانشجویی نیمسال اول

صندوق رفاه برای دانشجویان واجد شرایط به ارائه تسهیلاتی از قبیل وام ازدواج دانشجویی، وام مسکن، شهریه، ضروری و تحصیلی و وام ویژه دکتری می پردازد. متقاضیان جهت ثبت نام برای دریافت تسهیلات نیمسال اول 1402-1403، از 1 آبان ماه لغایت 20 آذر ماه می توانند به پورتال رسمی صندوق رفاه دانشجویان مراجعه نموده و درخواست خود را در سامانه به ثبت برسانند. مهلت مجدد برای افرادی که از ثبت نام در بازه زمانی فوق جا مانده بودند، تمدید می شود.

زمان ثبت نام وام های دانشجویی نیمسال دوم

داوطلبان در سال گذشته از 15 اسفند ماه 1401 لغایت 15 اریبهشت ماه 1402 فرصت دارشتند نسبت ثبت درخواست خود برای دریافت این تسهیلات اقدام نمایند. پیش بینی می شود، برای سال ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ نیز از اواخر اسفند ماه 1402 امکان ثبت نام داشته باشند. داوطلبان لازم به ذکر است که امکان ثبت نام از طریق مراجعه به سامانه رفاه دانشجویی وجود داشته و همچنین متقاضیان وام دانشجویی دانشگاه آزاد علاوه بر این، برای ثبت این درخواست می توانند از طریق مراجعه به سامانه ساجد و یا آموزشیار نیز اقدام کنند.

نحوه ثبت نام وام دانشجویی 1402 – 1403

ثبت نام از طریق صندوق رفاه دانشجویان

گفتیم که به طور کلی ثبت درخواست وام، از طریق صندوق رفاه و سامانه وام دانشجویی به نشانی swf.ir برای تمام دانشجویان دانشگاه های سراسری، پیام نور، غیرانتفاعی، پردیس، مجازی و آزاد امکان پذیر است. متقاضیان پس از کسب اطلاعات لازم در زمینه جزئیات اخذ و بازپرداخت تسهیلات و وام های دانشجویی که از طریق مطالعه دستورالعمل ها و آیین نامه های موجود بر روی سامانه مذکور امکان پذیر می باشد، مطابق راهنمای زیر به ثبت درخواست خود اقدام می نمایند.

  • وارد سایت صندوق رفاه دانشجویان به نشانی swf.ir شوید و در قسمت میز خدمت گزینه “سامانه یکپارچه صندوق رفاه دانشجویان” را انتخاب کنید.

مرحله اول ثبت نام وام دانشجویی

 

  • در در این مرحله، “کد ملی” و “رمز عبور” خود را وارد کنید.

مرحله دوم ثبت نام وام دانشجویی

  • در قسمت های مشخص شده در تصویر،“کد ملی” و “تاریخ تولد” خود را وارد کنید.

مرحله سوم درخواست وام از صندوق رفاه

  • فرمی به عنوان فرم ثبت نام، برایتان نمایان می شود که باید آن را تکمیل کرده و در انتها، دکمه “ذخیره” را بفشارید.

مرحله چهارم درخواست وام از صندوق رفاه

  • پس از ثبت اطلاعات خود در این سامانه و تشکیل پرونده، باید مجددا وارد “پورتال دانشجویی” شده و این بار، گزینه “ورود به پورتال” را انتخاب کنید.

مرحله پنجم درخواست وام از صندوق رفاه

  • مطابق تصویر، در قسمت های خواسته شده “کد ملی” و “کلمه عبور” را وارد کنید.

مرحله دوم درخواست وام از صندوق رفاه 1400

  • از منوی موجود در بالای صفحه، گزینه “درخواست وام” را انتخاب نمایید.

مرحله هفتم درخواست وام از صندوق رفاه

  • در صفحه ای که برایتان باز می شود، باید نوع وام درخواستی خود را انتخاب کرده، تیک عبارت “اینجانب قوانین مربوط به پرداخت و بازپرداخت وام صندوق رفاه دانشجویان را مطالعه نموده و می پذیرم.” را فعال نموده و بر روی دکمه “ثبت درخواست” کلیک کنید.

مرحله هفتم درخواست وام از صندوق رفاه

در صورتی که تمام مراحل فوق، با موفقیت انجام شوند، یک پیامک برای دانشجو ارسال می شود که بیانگر پذیرش درخواست وام وی، خواهد بود. پس از تایید درخواست وام، دانشجو باید به منظور تکمیل مراحل و اخذ وام خود، مدارک لازم را تهیه کرده و به همراه ضامن معتبر، به شعبه بانکی انتخابی خود (در حین ثبت نام) مراجعه نماید.

ثبت نام از طریق سامانه ساجد برای دانشجویان دانشگاه آزاد

دانشجویان دانشگاه آزاد، علاوه بر صندوق رفاه دانشجویان، می توانند از سامانه دیگری به نام “سامانه ساجد” به نشانی sajed.iau.ir که متعلق به دانشگاه آزاد است، اقدام به درخواست وام کنند. مراحل ثبت تقاضای وام، از طریق سامانه ساجد به شرح موارد زیر می باشد.

  • ابتدا وارد سایت ساجد به نشانی sajed.iau.ir شوید. از منوی موجود در بالای صفحه، گزینه “ثبت نام دانشجویان” را انتخاب کنید.

مرحله اول درخواست وام از طریق سایت جامع دانشگاه آزاد - ساجد

  • در کادرهای موجود سامانه، “کد ملی” و “شماره دانشجویی” خود را وارد نموده و سپس بر روی دکمه “جستجو دانشجو” کلیک کنید.

مرحله دوم درخواست وام از طریق سایت جامع دانشگاه آزاد - ساجد

  • صفحه ای در قالب فرم، برایتان نمایان می شود که باید آن را تکمیل کرده و سپس دکمه “تکمیل اطلاعات و ادامه”، در پایین صفحه را بفشارید. پنجره ای با سوال “آیا از اطلاعات وارد شده مطمئن هستید؟” باز می شود. اگر تمام اطلاعات را به درستی وارد کرده اید، گزینه “بله” و اگر قصد تغییر قسمتی از آن ها را دارید، “خیر” را انتخاب کنید. (دقت کنید که بخشی از اطلاعات، در آینده قابل ویرایش نیستند. بنابراین با دقت هرچه تمام تر، اطلاعات خود را ثبت نمایید.)

مرحله سوم درخواست وام از طریق سایت جامع دانشگاه آزاد - ساجد

  • پس از تایید اطلاعات ثبت شده، وارد “سامانه احراز هویت دانشگاه آزاد” خواهید شد که لازم است در کادر مشخص شده، نام کاربری، و شماره موبایل خود را وارد کنید.

مرحله پنجم درخواست وام از طریق سایت جامع دانشگاه آزاد - ساجد

مرحله ششم درخواست وام از طریق سایت جامع دانشگاه آزاد - ساجد

  • اکنون، رمز ارسال شده به شماره همراه خود را در کادر مربوطه در اگر از قبل رمز عبوری برای این سامانه دارید، به همراه نام کاربری خود، وارد کنید. در غیر این صورت باید یک نام کاربری و رمز عبور جدید برای خودتان، ثبت نمایید.

مرحله هفتم درخواست وام از طریق سایت جامع دانشگاه آزاد - ساجد

  • در صورت تایید رمز عبور موقت می بایست رمز عبور ثابت خود را وارد نموده و سپس، گزینه بررسی را انتخاب کنید.

مرحله هشتم درخواست وام از طریق سایت جامع دانشگاه آزاد - ساجد

  • در این مرحله، گزینه “انتقال به صفحه ورود” را انتخاب نمایید.

مرحله نهم درخواست وام از طریق سایت جامع دانشگاه آزاد - ساجد

  • پس از درج نام کاربری و رمز عبور دکمه ورود را بفشارید.

مرحله دهم درخواست وام از طریق سایت جامع دانشگاه آزاد - ساجد

مرحله یازدهم درخواست وام از طریق سایت جامع دانشگاه آزاد - ساجد

  • در این مرحله، می توانید از قسمت “درخواست وام دانشجویی” ثبت تقاضای خود را انجام دهید.
  • در صورت صحت اطلاعات، گزینه “تغییر مشخصات دانشجویی” را انتخاب کنید. (اگر اطلاعات دانشجو با واحد دانشگاهی او، مطابقت نداشته باشد باید گزینه “جستجو در اطلاعات آزمون با کد ملی شما” را انتخاب نموده و اقدامات لازم را انجام دهید.)
  • “وام دانشجویی بانک مهر ایران و بانک رسالت” یا “وام دانشجویی بانک ملی” را انتخاب کنید.
  • صفحه ای به عنوان موافقت نامه، برای شما باز می شود. تیک تایید آن را فعال سازید تا بتوانید وارد مراحل بعد، شوید.
  • نوع وام درخواستی خود را انتخاب کرده و بر روی دکمه “درخواست وام” کلیک نمایید.

به منظور پیگیری درخواست خود، باید از طریق همین سامانه و قسمت “لیست وام دانشجویی” اقدام نمایید. بد نیست بدانید که دانشگاه آزاد امکان دریافت وام بدون نیاز به ارائه ضمانت نامه از طریق سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد را نیز برای این دانشجویان فراهم کرده است.

شرایط ثبت نام تسهیلات مالی دانشجویی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

ثبت نام وام دانشجویی ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳

طبیعتا امکان اعطای وام به هر دانشجو، مشروط بر دارا بودن برخی شرایط است که به دو گروه عمومی و آموزشی، تقسیم می شوند. جدول زیر بیانگر مقرراتی است که یک دانشجو، به هنگام دریافت وام باید دارا باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این شرایط می توانید به مطلب شرایط وام دانشجویی مراجعه نمایید.

شرایط ثبت نام وام دانشجویی 1402 – 1403
شرایط عمومی
داشتن اعتقاد به دین اسلام و یا یکی از ادیان رسمی جمهوری اسلامی ایرانعدم بهره مندی از وام، کمک و یا بورسیه تحصیلی
برخورداری از صلاحیت اخلاقی و رعایت آداب دانشجویینداشتن درآمد به موجب اشتغال، هنگام دریافت وام دانشجویی (به استثنای کار دانشجویی)
اولویت نیاز مالی دانشجوارائه سند تعهد به علاوه ضامن معتبر
شرایط آموزشی
ثبت نام در حداقل واحدهای لازم یک ترم، مطابق با مقررات آموزشیعدم بهره مندی از وام دانشجویی، بلافاصله بعد از دو ترم مشروطی متوالی
امکان بهره مندی از وام دانشجویی برای دانشجویان ترم آخری که نصف واحدهای لازم را دارندپرداخت وام تحصیلی و مسکن به دانشجوی مشروطی در صورت تایید کمیسیون موارد خاص یا شورای آموزش دانشگاه مبنی بر ادامه تحصیل وی
عدم سابقه مشروطی در دو نیمسال قبل از ترم تقاضای واممدت استفاده از وام در دوره های کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد ناپیوسته: حداکثر 4 نیمسال تحصیلی، معادل 2 سال تحصیلی
اعطای وام در نیمسال اول و دوم تحصیلی به دانشجویان جدیدالورود، بدون در نظر گرفتن معدلمدت استفاده از وام در دوره کارشناسی پیوسته: حداکثر 8 نیمسال تحصیلی، معادل 4 سال تحصیلی
امکان استفاده از حداکثر نصف وام تحصیلی برای دانشجویان مشروطی یک نیمسال تحصیلی

(وام مسکن و حق اولاد این افراد به طور کامل پرداخت می شود.)

مدت استفاده از وام در دوره های کارشناسی ارشد پیوسته و دکتری حرفه ای: حداکثر 12 نیمسال تحصیلی، معادل 6 سال تحصیلی
مدت استفاده از وام در دوره دکتری تخصصی ناپیوسته غیربورسیه: حداکثر 8 نیمسال تحصیلی، معادل 4 سال تحصیلی

مدارک ثبت نام و مبالغ وام دانشجویی 1402 – 1403

بالغ بر 20 نوع وام، برای دانشجویان دانشگاه های مختلف در نظر گرفته شده است که بسته به مقطع و شرایط خود، می توانند نسبت به اخذ آن ها، اقدام نمایند. یکی از مدارکی که برای اخذ اکثریت وام های دانشجویی، الزامی است، سند تعهد می باشد.

جدول نوع و مبلغ وام های دانشجویی صندوق رفاه 
عنوان واممقاطع تحصیلیمبلغ وام
تحصیلی: دانشجویان دانشگاه های دولتی، مراکز وابسته به دستکاه اجرایی، آموزشکده های فنی و حرفه ایکاردانی،کرشناسی پیوسته و ناپیوسته3 میلیون تومان
کارشناسی ارشد پیوسته و ناپیوسته، دکترای حرفه ای و دکترای پیوسته5 میلیون تومان
دکترای تخصصی ناپیوسته7 میلیون تومان
شهریه از منابع صندوق رفاه و بانک قرض الحسنه مهر ایران:

شهریه صندوق:

  1. دانشجوی نوبت دوم دانشگاه های دولتی، مراکز وابسته به دستگاه های اجرایی و آموزشکده های فنی و حرفه ای
  2.  دانشجویان دانشگاه های پیام نور، جامع علمی کاربردی، آزاد
    اسلامی و موسسات غیر دولتی غیرانتفاعی

شهریه بانک:

  1. دانشجوی دانشگاه های جامع علمی
    کاربردی، آزاد اسالمی و موسسات
    غیر دولتی – غیر انتفاعی
کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته3 میلیون تومان
کارشناسی ارشد پیوسته و ناپیوسته، دکترای حرفه ای و دکتری پیوسته5 میلیون تومان
دکتری تخصصی ناپیوسته7 میلیون تومان
مسکن

(از منابع بانک قرض الحسنه مهر ایران):

دانشجویان دانشگاه های دولتی، مراکز وابسته به دستکاه اجرایی، آموزشکده های فنی و حرفه ای

برای همه مقاطع تحصیلی (یک بار پرداخت در طول هر مقطع)تهران: 70 میلیون تومان

کلان شهرها: 50 میلیون تومان

سایر شهرها: 30 میلیون تومان

ضروری: دانشجویان دانشگاه های دولتی، مراکز وابسته به دستکاه اجرایی، آموزشکده های فنی و حرفه ایازدواج7 میلیون تومان
تولد فرزند دانشجوی متاهل
دانشجویان حادثه دیده در سوانح
دانشجویان مبتلا به بیماری های خاص و پر هزینه
بیماری خاص و پر هزینه یکی از اعضاء تحت تکفل دانشجو
دانشجویان توان خواه
خرید لوازم کمک آموزشی
دانشجویان برتر نمونه کشوری
دانشجویان قهرمان ورزشی
حوادث و بلایای طبیعی
فوت پدر، مادر، همسر یا فرزند دانشجو

جداول بخش تسهیلات اعطایی از منابع بانک رسالت و بانک ملی در سال جاری هنوز منتشر نشده است لذا در صورت انتشار اطلاعیه ای در این خصوص مقاله بروز خواهد شد.

تسهیلات اعطایی از منابع محل بانک ملی دانشگاه آزاد
مقاطع تحصیلیمبلغ تسهیلاتتعداد اقساط
کاردانیتا سقف 50 میلیون تومانحداکثر 24 ماه
کارشناسیتا سقف 100 میلیون تومانحداکثر 48 ماه
کارشناسی ارشدحداکثر تا 150 میلیون تومانحداکثر 24 ماه
دکتریتا سقف 400 میلیونحداکثر 60 ماه

دانشجویان رشته های گروه علوم پزشکی و پیراپزشکی دانشگاه های علوم پزشکی علاوه بر این که می توانند از طریق سامانه صندوق رفاه اقدام به دریافت وام دانشجویی نمایند، سایت صندوق رفاه وزارت بهداشت به نشانی srd.ir نیز امکان اخذ وام و تسهیلات دانشجویی را برای آن ها ایجاد کرده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید بر روی لینک وام دانشجویی وزارت بهداشت کلیک فرمایید.

 

سوالات متداول

1- ثبت نام وام دانشجویی نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ صندوق رفاه چه زمانی انجام می شود؟

ثبت نام وام دانشجویی برای نیمسال اول، از 1 آبان ماه سال جاری لغایت لغایت 20 آذر ماه امکان پذیر خواهد بود.

2- دانشجویان از چه طریقی می توانند به دریافت وام دانشجویی ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ بپردازند؟

ثبت درخواست وام، از طریق صندوق رفاه و سامانه وام دانشجویی به نشانی swf.ir برای تمام دانشجویان دانشگاه های کشور امکان پذیر می باشد.

3- کدام دسته از متقاضیان می توانند از طریق سامانه ساجد برای وام دانشجویی درخواست ثبت نمایند؟

دانشجویان دانشگاه آزاد علاوه بر امکان استفاده از وام دانشجویی صندوق رفاه وزارت علوم می توانند از طریق سامانه ساجد و آموزشیار نیز تقاضای وام کنند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۲ نظر
  1. سامان

    سلام من دانشجوی ترم ۲ پیام نورهستم ترم قبل در هیچکدام از امتحانات شرکت نکردم و ایا میتونم برای وام ضروری صندوق رفاه اقدام کنم

    • ایران مشاوره

      با سلام ، با توجه به اینکه شما در حال حاضر دانشجوی دانشگاه پیام نور هستید و انصراف خود را درواحد مربوطه ثبت نکرده اید . در صورت داشتن شرایط دریافت وام مورد نظر ، می توانید اقدامات لازم برای دریافت وام دانشجویی را انجام دهید .

دریافت مشاوره