خانه اخبار تحصیلی ظرفیت رشته های پزشکی ۱۴۰۲ به روایت سازمان سنجش

ظرفیت رشته های پزشکی ۱۴۰۲ به روایت سازمان سنجش

ظرفیت رشته های پزشکی ۱۴۰۲ به روایت سازمان سنجش

یکی از موضوعات مهمی که با نزدیک شدن به زمان اعلام نتایج کنکور  ۱۴۰۲ و انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور مطرح است، کاهش چند صد نفری ظرفیت رشته های علوم پزشکی می باشد.

افزایش یا کاهش ظرفیت پذیرش رشته های علوم پزشکی 1402؟

با توجه به تصویب ماده ” افزایش ظرفیت رشته پزشکی در مقطع عمومی ” توسط رئیس شورای انقلاب در دی ماه سال 1400، قرار بود که از سال 1401، ظرفیت رشته های علوم پزشکی کشور برای پذیرش، هر سال 20 درصد نسبت به سال قبل افزایش یابد. اولویت افزایش ظرفیت مخصوص شهرها و مناطق محروم و کم درآمد بود تا بتوانند نیاز این مناطق به پزشک و سایر رشته های علوم پزشکی را تامین کنند.

با توجه به تصمیمات گرفته شده، میزان ظرفیت پذیرش کنکور برای رشته های پزشکی برای سال ۱۴۰۲ باید 11 هزار و 520 نفر باشد که طبق خبرهای منتشر شده در روزهای گذشته، احتمال پذیرش 10 هزار نفر در تمام رشته های علوم پزشکی اعلام شده است. به دنبال این خبر و در نشست مطبوعاتی با رئیس سازمان سنجش کشور، آخرین اطلاعات و گزارش ها حاکی از مشخص نبودن میزان ظرفیت پذیرش دانشجویان در رشته های علوم پزشکی می باشد.

رئیس سازمان سنجش کشور در نشست خبری اعلام کرد که سوابق تحصیلی که در سال 1402 روی نتیجه کنکور اعمال خواهند شد، سهم قطعی 40 درصد دارند و برای سال های آینده نیز این سهم افزایش خواهد یافت. به گفته ایشان، سازمان سنجش و وزارت آموزش و پرورش در تعامل با یکدیگر در حال نهایی کردن داده های مربوط به سوابق تحصیلی داوطلبان می باشند.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به آخرین خبرهای منتشر شده بابت کاهش ظرفیت چند صد نفری رشته های علوم پزشکی نیز اعلام کرد که هنوز دفترچه انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۲ نهایی نشده و ظرفیت دانشگاه ها در رشته های مختلف از جمله رشته های علوم پزشکی در حال تکمیل شدن می باشد. وی آمار و ارقام منتشر شده در مورد کاهش ظرفیت رشته های علوم پزشکی را نیز رد کرد. حال باید منتظر انتشار دفترچه انتخاب رشته و ظرفیت رشته های علوم پزشکی در روزهای آینده بود.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره