خانه مدارس دانلود فرم های هدایت تحصیلی

دانلود فرم های هدایت تحصیلی

دانلود فرم هدایت تحصیلی

هدایت تحصیلی پایه نهم یک مسئله مهم و حساس جهت انتخاب رشته نهم به دهم برای دانش آموزان است چرا که انتخاب رشته تحصیلی در این مقطع می تواند آینده شغلی و زندگی فردی محصل را در برگیرد. بنابراین هرگونه بی توحهی به این مرحله از زندگی نوجوانان می توانند اثرات جبران ناپذیری را بر جای بگذارد.

دانش آموزان می توانند جهت آگاهی از اطاعات لازم برای رشته هدایت تحصیلی و کامل نمودن فرم های مربوط به هدایت تحصیلی که شامل 7 فرم می باشد علاوه بر سامانه هدایت تحصیلی دانش آموزان  به سامانه my.medu.ir نیز مراجعه نمایند.

ملاک هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم،  فرم هایی است که توسط او، والدین، مشاور مدرسه و دبیران مربوطه کامل می گردد.

دانلود فرم های هدایت تحصیلی

زمان انتخاب رشته نهم به دهم و انجام روند هدایت تحصیلی، تمام نمرات سه سال دوره اول متوسطه (هفتم، هشتم و نهم) ملاک کار قرار خواهد گرفت و فرم های هدایت تحصیلی جهت امتیاز دهی به عملکرد دانش آموزان در اختیار معلمان، مشاوره مدرسه، والدین و دانش آموز قرار می گیرد. لذا نتیجه نهایی هدایت تحصیلی هر یک از دانش آموزان پایه نهم و شاید اولین انتخاب مهم آن ها در زندگی به صورت زیر می باشد:

  • علایق دانش آموزان: 10 درصد
  • نظر و مشاوره والدین: 5 درصد
  • نظر معلمان  در تمام درس ها: 10 درصد
  • کسب نتیجه در آزمون های مشاوره:  35 درصد
  • نتایج عملکرد درسی دانش آموز (نمرات درسی ): 35 درصد
  • نظر مشاور تحصیلی: 10 درصد

جهت انجام روند هدایت تحصیلی دانش آموزان هفت فرم یا نمون برگ باید تکمیل گردد . انواع فرم ها به صورت تصویری به شرح زیر می باشد:

نمون برگ یا فرم شماره 1: در این فرم دانش آموز بر اساس سه دسته کلی شاخه کاردانش، فنی و حرفه ای و نظری همچنین زیر گروه های هر کدام اولویت بندی خود را از شماره 1 تا 12 انجام دهد.

نمون برگ یا فرم شماره 2: در این برگ تمامی معلمان بر اساس عملکرد دانش آموز و شناختی که از او دارند، امتیاز دهی را انجام خواهند داد.

نمون برگ یا فرم شماره 3: در این فرم دانش آموز باید 6 زیرگروه کاردانش، فنی و حرفه ای، ادبیات و علوم انسانی، علوم تجربی و ریاضی فیزیک را بر اساس علاقه و الویت خود در کادر های مربوطه وارد نماید.

نمون برگ یا فرم شماره 4: در این نمون برگ والدین بر اساس شناختی که از فرزند خود دارند باید 6 زیرگروه کاردانش، فنی و حرفه ای، ادبیات و علوم انسانی، علوم تجربی و ریاضی فیزیک را بر اساس علاقه و الویت خود در کادر های مربوطه وارد نماید.

نمون برگ یا فرم شماره 5: این نمونه فرم نتایج بررسی های مشاور ه ای برای هر یک از شاخه ها، زمینه ها و رشته های تحصیلی را در بر می گیرد.

نمون برگ یا فر م شماره 6: فرم مذکور بخش هایی شامل عملکرد تحصیلی تراز شده، آزمون توانایی، آزمون رغبت، نظر معمان، نظر مشاور، نظر دانش آموز، نظر والدین همچنین امتیاز کل و توصیه نهایی را شامل می شود.

نمون برگ یا فرم شماره 7: در نهایت آخرین فرم که اولیت های ثبت نام را در بر می گیرد.

هدف از هدایت تحصیلی شناسایی استعداد، توانایی و علاقه و ویژگی های فردی دانش آموز، کمک به انتخاب درست و آگاهانه و تعیین مسیر شعلی محصل می باشد. دانش آموزان پس از مراجعه به سایت همگام هدایت تحصیلی پایه نهم و وارد کردن نام کاربری و رمز عبور با انتخاب عبارت “هدایت تحصیلی” و پس از پرکردن فرم هدایت تحصیلی اولیت بندی رشته ها باید تایید نهایی را دریافت کرده و به این طریق روند هدایت تحصیلی خود را پیش ببرند. همچنین در این انتخاب مهم  مشاوره تحصیلی انتخاب رشته می تواند نقش پررنگ و موثری را ایفا کند.

 

سوالات متداول

1- جهت دریافت فرم هدایت تحصیلی به کدام سایت مراجعه کنیم؟

به سایت پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به نشانی اینترنتی my.medu.ir مراجعه نمایید.

2- برای دانلود و تکمیل فرم هدایت تحصیلی در سایت همگام چه اطلاعاتی مورد نیاز است؟

نام کاربری که کد ملی شما است و رمز عبور که باید از مدیر مدرسه دریافت شود.

3- آیا برای دانلود فرم های هدایت تحصیلی علاوه بر سایت همگام، سامانه دیگری نیز وجود دارد؟

بله، همچنین می توانید به سامانه هدایت تحصیلی دانش آموزان نیز مراجعه کنید.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره مدارس پیج مدارس